U prosinačkom programu prikazujemo selekciju filmova koji su nastali na radionicama ili kroz druge naše programe u sezoni 2017./2018. Autori ovih filmova su znanja i vještine rada s filmskom vrpcom stekli ili razvijali u Klubviziji. Iako filmska produkcija nije glavna aktivnost našeg laboratorija, riječ je o jedinstvenom prostoru eksperimentiranja i rada na filmskoj vrpci otvorenom zajednici, mjestu gdje su pokrenuti i realizirani ovi zapaženi filmski radovi, prikazivani na filmskim festivalima i drugim manifestacijama. U eksperimentiranju s filmom pružili smo podršku u realizaciji i raznim multimedijskim projektima i program ćemo zatvoriti jednim takvim 16 mm audio-vizualnim performansom.
River in Castle, Fotografija: Carolyn Funk
Program otvara River in Castle (r: Sandy Ding). Ovaj film je inovativan primjer korištenja tehnike kontaktnog kopiranja, gdje je autor sam osmislio DIY alat za kopiranje, na kojem je kratki found footage isječak transformirao u posvetu samom materijalu i procesu rada.
Ding Dong
Ding Dong (r: Maja Milić) je eksperimentalno poetski film, nastao na temelju romana. Isječci poetske proze i zvuk i eksperimentalno korištenje montaže stvaraju ritmičku spiralu kojom uranjamo u nesvjesno.
Planine
Film Planine Hrvoslave Brkušić uzima za polazište dijapozitive, snimljene 1950-ih godina (Zora film) u svrhu školske edukacije iz geografije. Autorica odabire motiv planinskih krajolika te složenim postprodukcijskim procesima fotografije oživljava i pretvara u pokretnu sliku.
01/12/18 svježi je izdanak sisačke muzičke scene kojeg na dani datum čine trojica aktera inače znanih po imenima ### i Zarkoff. Nove legure poznatih elemenata. Kao i dosadašnje nastupe ###, i ovaj će proširiti Hrvoje Spudić uz pomoć Sare Salamon projekcijama 16 mm filma modificiranog u trenutku projekcije.
Gosti: BRUNO MARKOVIĆ – ĆOSO (Sinj, redatelj i scenarist filma), DOMINIK BELANČIĆ (Sinj, snimatelj).
Moderira: VIŠNJA VUKAŠINOVIĆ (Split/Zagreb).
Novo izdanje Filmskih večeri u Močvari predstavit će jedan film nastao u znak sjećanja na jednog iznimnog pojedinca koji nas je prerano napustio. Branimir Vugdelija ostavio je neizbrisiv trag na sinjskoj alternativnoj sceni. Inspiriran Black Sabbathom, Type O Negativeom, HIM-om i mnogim drugim bendovima tog žanra upustio se u rad autorskih pjesama i osnovao Embrio. Branimir nije bio samo pjevač, on je bio i samouki gitarist, tekstopisac, slikar, programer, producent i član Tang Soo Do kluba kao zaljubljenik u borilačke vještine.
Film je sniman po raznim lokacijama na područjima Sinja i Otoka te je glazbeno orijentiran o Branimirovom stvaralaštvu s Embriom i Sentimentom, međutim tu su neizostavno smještene razne priče o njegovom karakteru, privatnom životu, životu u Zagrebu, o ljubavi prema motorima te mnogim drugim zanimljivim stvarima.
U sklopu naših Filmskih večeri gledamo film “In Loving Memory of Branimir Vugdelija” u kojem sudjeluju raznorazni prijatelji i bendovi kao što su M.O.R.T. , Maršal, Salauk, Kidney Stones-i, Atlantida, zagrebački Sentiment te originalna postava benda Embrio. Film nam donosi snažnu emociju o čovjeku koji nas je jako mlad napustio i koji je ostvario jedan ogromni uspjeh i znamen, i kao glazbenik i kao čovjek.
Film je do sada nominiran na 3 filmska festivala na 3 različita kontinenta, a prije projekcije razgovaramo s njegovim autorima Brunom Markovićem – Ćosom i Dominikom Belančićem.
Raspored:
19:30 vrata
20:00 razgovor
21:00 projekcija
Program su sufinancirali Grad Zagreb i Hrvatski audiovizualni Centar.
Zagreb, 27. veljače ‒ 5. izdanje Ženijalnih dana, filmske manifestacije u povodu 8. marta ‒ Međunarodnog dana žena održat će se ove godine od 7. do 10. ožujka u 29 kina u 26 gradova, mjesta i otoka diljem zemlje. Manifestacija se održava u organizaciji Hrvatske mreže neovisnih kinoprikazivača – Kino mreže.
U četiri filmska dana posvećena ženama, od četvrtka do nedjelje u neovisnim kinima diljem zemlje bit će prikazano pet filmova koji na različite načine tematiziraju nepristajanje na status quo i prikazuju mogućnost promjene iz ženske i/ili feminističke perspektive.
S Islanda nam dolazi otkačena akcijska komedija Halla ide u rat (2018) Benedikta Erlingssona o neustrašivoj ekoratnici s Islanda koja se hrabro hvata u koštac s planetarnim problemima dok istovremeno živi konvencionalnim životom učiteljice zbornog pjevanja i najviše od svega želi postati majka. Kad njezin ekoteroristički angažman počne ugrožavati posvojenje djeteta, Halla mora birati između borbe protiv aluminijske korporacije i prilike za majčinstvom. Ova sjajna feministička parodija dobitnica je Nagrade SACD na Tjednu kritike u Cannesu, Nagrade LUX Europskog parlamenta za 2018. godinu, ali i nagrade publike na prošlogodišnjem izdanju Zagreb Film Festivala.
Žena koja se nije bojala boriti za promjene bez obzira na posljedice po svoj život i egzistenciju portretirana je i u sjajnom dokumentarcu Druga strana svega (2017) nagrađivane srpske redateljice Mile Turajlić. U filmu koji je osvojio nagradu za najbolje ostvarenje na prestižnoj IDFA-i i nagradu za najbolji film u regionalnoj konkurenciji i nagradu publike na ZagrebDoxu Turajlić za heroinu uzima svoju majku Srbijanku, uglednu sveučilišnu profesoricu i aktivistkinju koja je imala važnu ulogu u rušenju Slobodana Miloševića. Radnja filma događa se u potpunosti u Srbijankinu stanu, koji je podijeljen na pola sredinom 1940-ih, a vrata koja vode u drugi dio stana otad su zaključana. Gotovo nikada ne napuštajući kamerom stan, redateljica slaže kroniku jedne građanske srpske obitelji i donosi portret majke u vrijeme velikih političkih previranja preispitujući pritom odgovornost svake generacije da se bori za vlastitu budućnost.
Prihvatiti nepravdu ili joj se hrabro oduprijeti glavno je pitanje filma Dom (2018) Darija Pleića u kojem glavnu ulogu tumači sjajna Judita Franković. Premijerno prikazan ovo ljeto u Puli, film prikazuje borbu mlade majke i njezine male obitelji protiv deložacije zbog dugova koji nisu njezini, nego su rezultat prevare banke i investitora. Uz socijalnu dimenziju, u središtu filma je ipak priča mladoga para s bebom čija je ljubav na kušnji zbog suprugove nevjere (Mislav Čavajda). Glavna junakinja mora odlučiti kojim će putem krenuti: putem snažne žene koja ne pristaje na nepravdu i ne boji se samoće ili vjerne supruge koja pristaje na kompromisna rješenja.
Premijerno prikazan ove godine u Puli, gdje je osvojio nagrade za najbolju debitanticu, glavnu glumicu, scenarij i Nagradu FEDEORA za najbolji hrvatski film, Lada Kamenski Sare Hribar i Marka Šantića za hrvatske je prilike neobičan metafilm o položaju žena, odnosno glumica koje se moraju (iz)boriti za posao u muškom svijetu. Mediji su ga opisali kao prvi domaći film po mjeri svjetskog pokreta time’s up. Lada Kamenski opće je mjesto ženskog roda; to je film za žene, radnice, majke, supruge, ljubavnice, krojačice, ali i za glumice koje su prisiljene takmičiti se za naklonost redatelja i biti spremne jedna drugoj zabiti nož u leđa – a sve u maniri sofisticirane komedije prepune (auto)ironije, sarkazma, pa i subverzije.
Samo nekoliko dana nakon dugo očekivane američke premijere na Ženijalnim danima bit će prikazan i znanstveno-fantastični blockbuster Kapetanica Marvel(2019), novi u nizu filmova iz omiljenog Marvelova serijala u kojem naslovnu ulogu prvi put igra žena, odnosno u kojem prvi put supermoći ima junakinja koja tako postaje superjunakinja. U nastavku koji fanovi čekaju još od tajanstvenog završetka Rata beskonačnosti, Kapetanica Marvel u režiji Anne Boden i Ryana Flecka prati razvoj Carol Denvers (Brie Larson) u jednu od najmoćnijih heroina Marvelova filmskog svijeta u trenutku kad se Zemlja nalazi usred galaktičkog rata između dvije rase vanzemaljaca. U ostalim ulogama pojavljuju se redom holivudski veterani poput Samuela L. Jacksona, Jude Lawa i Annette Bening.
TRAILERI
Halla ide u rat: https://www.youtube.com/watch?
Dom: https://www.youtube.com/watch?
Druga strana svega: https://www.youtube.com/watch?
Lada Kamenski: https://vimeo.com/279028760
Kapetanica Marvel: https://www.youtube.com/watch?
Pete Ženijalne dane organizira Kino mreža uz financijsku potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i Zaklade Kultura nova, a odvijaju se u 29 neovisnih kinodvorana u 26 gradova, mjesta i otoka: Kulturni i multimedijski centar Bjelovar, Kino Mediteran Bol, Centar za kulturu Čakovec, Kino “30. svibnja” (Daruvar), Kino Mediteran Imotski, Kino Ivanec, Kino Velebit (Koprivnica), Kino Krapina, Kino Moslavina (Kutina), Kino Pobjeda (Metković), Dvorana Relković (Nova Gradiška), Kino Novska, Kino Urania (Osijek), Kino Hrvatski dom (Pakrac), Kino Pazin, Kino Mediteran Ploče, Kino Mediteran Podgora, Dom kulture Grada Preloga, Kino Valli (Pula), Art-kino (Rijeka), Kino Samobor, Kino Slatina, Kinoklub “Šibenik“, Kino Gaj (Varaždin), Dokukino KIC, Kino Europa, Kino Kinoteka, Kino Metropolis (Zagreb), Kino Zelina.
Detalje o programu potražite na službenoj internetskoj stranici Kino mreže, a detalje o rasporedu projekcija 5. Ženijalnih dana možete pronaći na internetskim ili Facebook stranicama svakog kina koje sudjeluje u programu.
Razgovor i projekcija video radova umjetnice Helene Schultheis Edgeler održat će se u petak, 24. svibnja u MM centru u 20:00. Ulaz na program je besplatan!
Program:
The Man Without a Naval Yet Lives in Me (2002/04), zvuk, c/b, 4.40 min.,
režija: Helena Schultheis Edgeler i Azra Svedružić
Dawn Before Sunrise (2010.), zvuk, boja, 5.20 min.
režija: Helena Schultheis Edgeler
Tesseract/Somnium (2012.), zvuk, boja, 12.11 min.
režija: Helena Schultheis Edgeler
Dvanaest (2015.), zvuk, boja, 7.44 – video je posvećen Ivanu Ladislavu Galeti
režija: Helena Schultheis Edgeler
Helena Schultheis Edgeler (1972.), diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Studirala je na Rietveldacademie u Nizozemskoj, a magistrirala na Institut Voor Schilderkunst u Amsterdamu. Od 1989. nadalje ostvarila je produktivnu karijeru na području eksperimentalnog videa i radovi su joj predstavljeni na brojnim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu. Trenutno radi kao docentica na Fakultetu za tekstilnu tehnologiju u Zagrebu. Osebujnost njezina rada temelji se na medijskim istraživanjima kao i na filozofskim, znanstvenim i umjetničkim postulatima.
U petak, 31. svibnja u MM centru očekuje nas projekcija filmova ”Botanički dnevnik” i ”We Turn in the Fire, Consumed by Subterraneus” Željka Kipkea nakon kojih slijedi razgovor Leile Topić, Vanje Babića i autora. Program počinje u 20:00 a ulaz je besplatan.
► ►► Botanički dnevnik, (2018.), HD video, kolor, c/b, zvuk, 32′ 42”, Scenarij, kamera i režija: Željko Kipke
Film govori o autorovim šetnjama zagrebačkim javnim vrtom nakon operacije kralježnice. Tijekom rehabilitacijskih šetnji autor priča o enciklopedijskom zanosu, stazama koje se račvaju, smrti, Borgesu, Kišu, Sebaldu i Cortázaru. Javni park je dramatični okvir i za priče o filmskim klasicima, manirizmu, metafizici, iracionalnoj matematici i mučnom oporavku. U njemu (filmu) čak ima mjesta i za Martinovku, zagrebačku četvrt u kojoj je autor počeo prve šetnje, prije nego što je ušao u Botanički vrt i upoznao se sa stazama koje se račvaju.
►►► We Turn in the Fire, Consumed by Subterraneus (2018.), HD video, c/b, kolor, zvuk, 17′ 41”, (u sjećanje na SI), Režija: Željko Kipke
Jedan će antipjesnik spaliti 50 primjeraka knjige Vodič kroz subterraneus, tiskane u 600 primjeraka u Nakladi MD u Zagrebu 1992. godine. Metafizički dubiozna, sastavljena od trinaest snova i njihova opisa, nastalih krajem 80-ih, knjiga je bila posve nerazumljiva, kako za prosječno obrazovana čitatelja tako i za pojedinaca zahtjevnijega diskursa. Nakon 26 godina broj raspoloživih primjeraka sveo se na spomenutih 50. Ostali su uglavnom podijeljeni, a izdavačka kuća je vrlo brzo nakon izdavanja Vodiča prestala postojati. Kako bi se njegov sadržaj simbolično vratio subterraneusu, autor knjige je odlučio spaliti preostale primjerke i pepeo zapečatiti u staklenu posudu.
Željko Kipke (1953.), transmedijalni autor jedinstvenog angažiranog stila, na hrvatskoj je suvremenoj umjetničkoj sceni, aktivan više od 40 godina. Post-konceptualni umjetnik, slikar, književnik, filmaš, performer, audio-vizualni kritičar i kolumnist, svoj rad temelji na neoavangardnim i konstantno istraživačkim pozicijama. Istodobno, izniman je poznavatelj povijesti umjetnosti, a svoje mnogovrsne radove: slike, filmove, videoradove , objekte i instalacije, osim kod nas, izlagao je u mnogim prestižnim medijskim i galerijskim ustanovama u Americi i Europi.
U Galeriji Galženica, u petak 14. lipnja 2019. u 20 sati otvara se izložba Paradigme animacije.
Izložba je otvorena do 13. srpnja. 2019.
Radovi na izložbi prikazuju odabir iz produkcije u posljednje dvije godine i ukazuju na pokretačke uzore, inspiraciju ili primjere koji prethode njihovu nastanku: vezu animacijskog i likovnog svijeta kroz jasnu inspiraciju radovima drugog umjetnika koji određuje stilski razvoj filma (Biciklisti), dokumentaristički pristup i naslanjanje na radove kroz koje se razvija vlastita redateljska priča (Mačka je uvijek ženska) i samostalno stilsko određenje koje pratimo kroz razradu predprodukcijskih faza. Domaćim radovima pridružen je i jedan emblematski primjer strane produkcije Loving Vincent iz 2017. godine.
Na izložbi se mogu vidjeti radovi Draška Ivezića, Chintis Lundgren, Martine Meštrović, Jelene Oroz, Veljka Popovića, Tanje Vujasinović te radovi umjetnika koji su bili inspiracija animiranim filmovima i njihovim radovima Vaska Lipovca i Marije Ujević Galetović.
Kustosica izložbe je Marta Kiš u suradnji s Ivom Gašparović i Tanjom Šoškić
Izložba je organizirana u suradnji Galerije Galženica i AM centra.
Sve novosti vezane uz izložbu ”Paradigme animacije” pratite na web stranicama AM centra i službenim Facebook stranicama eventa.
Program AM centra je sufinanciran sredstvima Društva hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) i Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC).
Program Galerije Galženica financiran je sredstvima Grada Velike Gorice, Ministarstva kulture RH i Zagrebačke županije.
Zelena akcija i klub Močvara vas pozivaju 19. listopada na cjelodnevno druženje učenika i učenica, profesora i profesorica iz Klasične gimnazije Zagreb, Škole primijenjene umjetnosti i dizajna i Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok, koje sudjeluju u projektu “Škole održivosti” i koji će se zajedno u sljedeće dvije godine obrazovati o održivom razvoju. Cilj projekta jest poticati mlade da postaju aktivniji građani, da se razvijaju i uče te da odlučuju i zahtijevaju održivost i pravednost u svim aspektima društva, ekonomije i okoliša. Uz pomoć jedni drugih, svojih profesora_ica i mentora_ica te Zelene akcije i Močvare učenici će i samostalno razvijati vlastite ideje, kritički i kreativno promišljati i djelovati za održivije društvo.
Prvi dio programa bit će interan i rezerviran za njihovo upoznavanje i razmjene ideja, nakon čega slijedi film “Koga je briga” koji je otvoren za javnost i koji će nam prikazati pregršt dobrih i izvedivih poduzetničkih ideja koje donose rješenja koja pozitivno utječu na lokalnu zajednicu, kao i na društvo u globalu, a ne služe samo stvaranju profita. U sklopu programa možete pogledati i izložbu učeničkih radova, koja će biti otvorena do početka glazbenog programa.
Upad je besplatan!
Raspored:
14:30 – 16:00 Obrazovanjem do škola održivosti (interni program za učenike)
16:15 – 17:45 Film “Koga je briga?” – otvoreno za javnost
18:00 – 20:00 Izložba radova učenika triju škola
20:00 Koncert: Two By Two, Cassia, Them Moose Rush, Kandžija i Gole Žene
+ afterparty by Neügodna Kollektiv
KANDŽIJA I GOLE ŽENE (Osijek)
Sigurno je da je Kandžija uz svoj bend Gole Žene i nakon prepunih koncerata jedno od najbitnijih imena regionalne hip hop scene. Od demo izdanja “Jea… mixhejt” iz 2006. do danas jasno je da se radi o izvrsnom MC-u i liričaru specifičnog stila i humora. Osvojio je pažnju šire javnosti već prvim albumom “Narodnjaci” i hit pjesmom Jelena. 2011. izlazi album “Koktel od Rakije”, a 2012. “Zlatne Žbice” s drugim čovjekom benda Toxarom. Suradnja s beogradskim reperom Bvanom dovela je do vinilnog EP-a “Bvanđžija”, a album “Folder” s Golim Ženama iz iste godine prvi je s pratećim bendom. Na “Folderu” se našla još jedna hit pjesma Donji Miholjac. Sve je to bio uvod za najzreliji potez u višegodišnjoj karijeri. Krajem 2015. Kanđžija i Gole Žene izbacuju album “Nema Labavo” čiji su izlazak popratila tri singla Crkva, Mače i Đuro. Album je zasluženo dobio hvalospjeve od svih glazbenih medija i kritičara i završio u vrhu svih top ljestvica. 2018. Kandžija objavljuje novi solo album “Beton”. Sniman u garaži bez ikakve izolacije, okružen samo betonskim zidovima, album donosi 10 pjesama u kojima Kandžija majstorski ovladava savršeno preciznim zvukovima matrica.
THEM MOOSE RUSH (Bjelovar)
Them Moose Rush je ove godine odradio Europsku i UK turneju, nekoliko renomiranih domaćih festivala, a nedavno se vratio iz Loftas festivala iz Litve. Oni su jedan od rijetkih domaćih bendova koji uspješno gradi i internacionalnu karijeru te dobiva odlične i domaće i strane press reakcije. Ovo je prilika da ulovite nikad moćnije losove u jedinom klupskom gigu u Zagrebu ove godine! Dečki već finaliziraju novi album, pa ćete moći čuti i pokoju novu stvar!
CASSIA (Zagreb)
Cassia je bend koji čini grupa zaljubljenika u glazbu, a zapadnoafrički ritam je ono što ih je spojilo i prati ih već dugi niz godina. Sviraju tradicionalne afričke ritmove. Ritam djembea i dun-dun bubnjeva upotpunit će i pokoja afrička pjesma te zvuci balafona. Očekujemo vatrenu plesnu vibru!
TWO BY TWO (Klasična Gimnazija, Zagreb)
Srednjoškolski bend iz Klasične gimnazije u Zagrebu.
NEÜGODNA KOLLEKTIV (Zagreb)
Za after je zadužen Neügodna Kollektiv, sastavljen od bivših i sadašnjih glazbenih urednika Radio Studenta. Ističu se krajnje eklektičnim DJ setovima, šarajući kroz više žanrova elektronike, a ove godine mogli ste ih čuti i na INmusic festivalu. Ako ste tu priliku propustili, svakako će se pobrinuti da do ranog jutra cupkate u Močvari!
Događaj je organiziran u sklopu projekta “Škole održivosti – obrazovanjem do aktivnog građanstva i društvene jednakosti”.
Stajališta izražena u ovom programu isključiva su odgovornost Zelene akcije i projektnih partnera i ne odražavaju nužno stajalište Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Program sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Ekranizacija ljudske intime na Filmskim večerima u Močvari
Klub Močvara organizira još jednu u nizu listopadskih filmskih večeri u četvrtak, 24. listopada u 20 sati. Ove će filmske večeri pod nazivom „Dragi dnevniče…” istraživati koji su ključni sastojci uspješnog prenošenja vlastite intime na film. Uz projekcije dvaju kratkometražnih filmova redatelja Anite Čeko i Tomislava Đurinca, program će sadržavati i razgovor s autorima.
Program će započeti projekcijom filma Jabuka, tri dvopeka, jogurt (2019.) autorice Anite Čeko. Svježe diplomirana dramaturginja ovim debitantskim dokumentarno-eksperimentalnim filmom prikazuje svoje ranjive tinejdžerske dane bazirane na osobnim dnevničkim zapisima. Ovo javno filmsko istraživanje vlastitih identitetskih dilema donijelo joj je Posebno priznanje na ovogodišnjem Tabor Film Festivalu.
Nakon projekcije prvoga filma slijedi prikazivanje filmskog ostvarenja Doma za Božić (2018.) autora Tomislava Đurinca, studenta filmske režije. U glavnoj ulozi pronašao se upravo on kao glavna meta vlastitih okrutnih opažanja. Filmom prati samoga sebe u periodu božićnih blagdana kada se vraća kući svojoj obitelji s ciljem da im konačno objavi kako je gay. Doma za Božić je emocionalni triler kojeg karakterizira intimni striptiz samoga redatelja koji konačno objavljuje srž vlastitoga identiteta. Film je nagrađen na nekolicini studentskih filmskih festivala.
Nastavno na obje projekcije u 20:45 sati voditeljica Filmskih večeri u Močvari Višnja Vukašinović moderirat će razgovor s autorima koji će s gledateljima podijeliti iskustva o zahvalnim i nezahvalnim aspektima ogoljivanja vlastite intime pred kamerom ─ i to u vlastitoj režiji.
Ulaz je besplatan, a program su sufinancirali Grad Zagreb i Hrvatski audiovizualni centar.
Facebook događaj: https://www.facebook.com/events/750538592053891/
Internetska stranica kluba Močvara: http://mochvara.hr/program/info/filmske-veceri-u-mocvari-191024
Autonomni kulturni centar Attack kroz Program Filmskog studija Medika od 8. – 10. Studenog ugostiti će parišku inicijativu za promociju samoproduciranih i domaćih filmova, Festival Trashxploitation.
Kroz tri dana u Filmskom studiju Medika projicirat će se niz žanrom raznovrsnih nezavisnih filmova, i kratkih animiranih i glazbenih videa koji predstavljaju samo dio selekcije ovog pariškog festivala.
PROGRAM:
Petak, 8. studeni program:
19h: SMRT I GLAVA / 59min, SAD, 2019. /
Umjetnik sa sjedištem u Pittsburgu, poznat kao TENTATIVELY a Convenience, prati svoju 93-godišnju majku kroz njezinu kuću, dok mu ona objašnjava što bi željela da učini nakon njene smrti. Zapravo film snimljen je 2012. godine kada je imala 86 godina.
20h30min
TRASHXPLOITATION FESTIVAL SHORT FILMS SELECTION – eho izbor kratkih animiranih i glazbenih videa koje je kurirala festivalska producentica Andreea Maceea / 60min /:
Back in my mind_Yann Baïzid
World Cup_Ari Gold
Hell_Natasha Cantwell
Ma Terre_Gouri Mounir
Bai Bai x 100_Aoi Swimming and Mikio Saito
Dinosauria_Alessia Cecchet
Tara’s Dream_Patrick Jenkins
Licorne_Emilie Moustis
Prepared For Everything_Dmytro Kurovskiy
Decisions_Ari Gold
The Bedford Level Experiment_Kaspar Ravel
These Boots are Made for Walkin’_Eden Mitsenmacher and Rebecca Tritschler
Rio me porque és da aldeia e vieste de burro ao baile_Sandra Araújo
Scorpaeniformes_Giorgos Myrgiotis
Siren’s Carcass Marais _Alexandra Brillant
The House of Blue Leaves_Carmen Higueras
Clairvoyance_Andriana Oborocean and Madalina Gaceanu
DVA No Survi_Andrej Kolencik and Peter Skala
I woke up like this_Madalina Garbea
North_Julian Gallese
Delirium and Vera Bacteria take Miami!_Tom Coates and Sid Vian
Florent Texier – Ma belle plante
Yva & the Toy George – Rat
M comme Marche C comme Ca_Bug
La guerre froide_Kravtsov, Khustochka, Sagnes
Last Supper Born Dead_Caitlin Driscoll
Theory Of Garbage 3.0, For The Nerve, Ft. Lauderdale, In Abstentia_Kalaan Sherard
Histoire d’une baleine_Dana Sereda
Subota 09. studeni program:
19h: NATURE MORTE AVEC ORANGES/ Dick Turner, SAD / Francuska /, 50min
Dick Turner, slikar i skladatelj, stvorio je alegorijsku priču remek-djela o iskrenoj Marianne, djevojci koja živi u svijetu u kojem svi nose nevidljive lance ..
20:30
BRING BACK REALITY, BRING IT BACK TO YOU AND ME – Trashxploitation Festival 18+ izbor, kustos Dzaizku, direktor festivala
STIPPLE STIPPLE, Florent Texier, 3:36
DELIRIUM AND VERA BACTERIA TAKE MIAMI, Tom Coates i Sid Vian, 1:23
WHITE STUDIES, Danilo Ferreira, 2: 51
A PERMANENT PART OF ME, Geoffroy C. Dedenis, 2:52
PINA_UMA LEMBRANCA BOA COM VOCE – TE DESEJAR DA CAMA DA CIMA, 2:36
TRAVAILLER, Carlos Vezina, 2 :14
LILI, Anais Commaret, 3 :29
REFUGIUM, Rock Brenner, 4 :51
WHATCHA SAY BOI, Zander Porter, 1:00
UNE COMEDIE ROMANTIQUE, Rock Brenner, 4:52
MA BELLE PLANTE, Florent Texier, 1 :37
1717, Susu Laroche, 1 :43
L’EPOQUE DES CARICATURES, Danilo Ferreira, 3:36
J’ADORE LE SPORT, Louise Mervelet, 3 :10
BODY OF WORK, Susu Laroche, 2 :15
Thund3R80LT, JAROD UNOFFISAL, 1:14
TRIBUTZ, 148 produzioni audiovisive, 6:01
Theory of Garbage 3.0, for the nerve, ft Lauderdale, In Absentia, Kalaan Sherard, 2:35
HORRIFIC-URAMI, Mikael Kamaji 1:31
RAT, Yva and the Toy George, 3:43
BILLY BLANKS TRIBUTE John HH Weilacher, 2:32
Projekcija eksperimentalnog filma KAMEN (ČOVJEK TULJAK) Zlatka Burića Kiće i Dragana Ruljančića održat će se u petak, 8. studenog u MM centru u 20:00. Ulaz besplatan.
Kamen (Čovjek tuljak) (1988./89.)
c/b, bez zvuka, 16´17´´
Film je bio sastavni dio predstave Otpust u produkciji Kym & Kym Organizacija, jedne od frakcija tada rasformiranog, čuvenog Kugla glumišta. Skupinu su činili Zlatko Burić, Kićo, Ivan Bilosnić Bic, Sonja Hindkjaer, Goran Šuljić, Krljo i dr.
U filmu se uz navedene umjetnike pojavljuju i u svojstvu izvođača i Emil Matešić, Nina Haramija, Kruno Mavar. “Kamen” je alternativno eksperimentalni film, sastoji se od arhivskih, dokumentarnih snimaka iz perioda II. Svjetskog rata te od filmskih bilježenja akcija i performansa u urbanoj sredini. Važna je napomena kako film nikad nije bio na montažnom stolu, bio je montiran prilikom samog snimanja, nastao je izravno u kameri, što čini svojevrstan kreativni odmak od tadašnje uobičajene filmske prakse. Snimljene sekvence umjetničke grupe, preciznije njihove performativne akcije čine nešto od najsnažnijih estetskih alternativnih dojmova u hrvatskoj suvremenoj umjetnosti. Izuzetno kreativno smišljeno, izrežirano na-licu-mjesta umjetničko događanje, povezuje niz medijskih disciplina, poput plesa, ekstenzivnog i fizičkog teatra, intervencije u svakodnevni život i javni prostor te začuđujuće antifilmske naracije čine djelo iznimno značajnim u području naše suvremene umjetničke scene.
Kamen je pronašao Zlatko Burić Kićo glavni lik u filmu, na željezničkom kolodvoru u Kopenhagenu, 1984. Film je bio sastavni dio umjetničkih alternativnih i avangardnih muzičkih zahvata i performans umjetničke skupine iz Kopenhagena, TIG (Telepathic International Group). U sklopu veoma važnog suvremenog umjetničkog i istraživačkog projekta, Barutana 019, nedavno održanog u Osijeku (radi se o festivalu medijskih istraživanja performansa, filma, videa, plesa umjetničkih skupina i pojedinaca iz RH), film je nakon 30 godina prikazan u gradu u kojem je i nastalo i zamišljeno Kugla glumište, od strane osnivača i idejnih nositelja, Dunje Koprolčec i Zlatka Burića Kiće.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.