Jul
22
Sun
Supertoon #8 @ Supertoon - International Animation Festival
Jul 22 @ 07:00 – Jul 28 @ 02:00

8. izdanje Supertoona, međunarodnog festivala animacije, održat će se u Šibeniku od 22. do 27. srpnja 2018. U pet festivalskih kategorija kratkih filmova (profesionalni kratki, studentski, filmovi za djecu, animirani glazbeni spotovi i namjenski filmovi) u šest dana bit će prikazano 175 filmova iz 21 zemlje diljem svijeta, a festival ugošćuje preko 50 stranih i domaćih autora filmova.

Filmski festival u gradu bez kina zvuči kao nemoguća misija, ali glavni natjecateljski programi ponovno će se odvijati u “ljetnim kinima” za ovu prigodu napravljenima na već odlično prihvaćenim lokacijama Maloj Loži i Gorici. Festivalski centar bit će u ex Galeriji Matija (Studio galerije sv. Krševan), koja će biti mjesto susreta svih posjetitelja i autora, ali i mjesto učenja, razmjene ideja i događanja bogatog popratnog programa.

Popratni programi rasprostranjeni su na još tri lokacije u gradskoj jezgri, a novost je festivalski ljetni bar za after partyje na Gorici, gdje će se svake večeri nakon završetka projekcija uz piće moći poslušati koncerti ili DJ nastupi.

U glavnoj natjecateljskoj konkurenciji, onoj kratkih animiranih filmova, publiku očekuje 27 filmova, a mnogi su dosad već požnjeli zavidnu količinu nagrada na najznačajnijim svjetskim festivalima. Među njima su “Biciklisti” / “Cyclists” Veljka Popović (HR-FRA), “Kako se kalio čelik Igora” / “How Steel Was Tempered” Igora Grubića (HR), “Prošlost raste” / “Past Is Growing” Dee Jagić (HR), “Two for Two” Jelene Oroz (HR), “Negative Space” Maxa Portera i Ru Kuwahata (FRA), nominiran za nagradu Oscar 2018. u kategoriji kratkih animiranih filmova, te “The Hunt” Alexeya Alekseeva (FRA).

U kategoriji Animirani filmovi za djecu prikazat će se 31 film, između ostalih “Crvena jabuka” / “Red Apple” Ane Horvat (HR), “Bijela vrana” / “White Crow” Mirana Miošića (HR), “Two trams” Svetlane Andrianove (RUS), “Chiripajas” Olge Poliektove (ŠPANJ/RUS). Šibenik, kao sjedište međunarodnog festivala djeteta, ima najmlađu filmsku publiku najvećih očekivanja pa Supertoon posebnu pozornost posvećuje izboru dječjeg programa u nadi da će Gorica i ovoga ljeta biti pretijesna za sve one koji s radošću prate ovu kategoriju.

Ono po čemu je Supertoon prepoznat i po čemu iskače od drugih festivala, osim šarma lokacije i spontane atmosfere samog festivala, kategorija je Animirani glazbeni videospotovi, koja je i dalje vodeća u svijetu po broju filmova u konkurenciji.
Među 54 filma koji će se natjecati za nagradu, prikazat će se i oni za pjesme “The Story of O.J.” rap superstara JAY-Z-ja, autora Marka Romaneka (USA), “Things It Would Have Been Helpful To Know Before The Revolution” u izvedbi Fathera Johna Mistyja, autora Chrisa Hopewella (USA), “3PM” benda pipschips&videoclips, autorice Martine Mestrović, “Želim robota” sastava U pol 9 kod Sabe, autorice Ane Horvat, i mnogi drugi sjajni filmovi koji spajaju glazbu i animaciju. 

Po 30 filmova bit će prikazano u kategorijama Animirani namjenski film, u kojoj se može vidjeti na koje sve načine kompanije koriste animaciju i njezine blagodati u svojem oglašavanju i približavanju proizvoda i usluga potrošačima, te Animirani studentski film, koja obuhvaća većinom diplomske filmove studenata animacije, koji ih stvaraju rasterećeni pritisaka komercijalnog uspjeha i s velikom slobodom izraza.

Supertoon sustavno i kroz cijelu godinu radi na edukaciji djece i mladih na polju vizualnih umjetnosti i animacije te su njegove radionice za djecu i mlade među najposjećenijim dijelovima programa. Ovoga ljeta bit će organizirane dvije. Dječja, za koju je već sada izvjesno da će se tražiti stolica više i koju vodi mladi animator Martin Babić, te radionica VJ-inga namijenjena mladima, na koju su pozvani studenti regionalnih i međunarodnih fakulteta i sveučilišta.

Za festivalski vizualni identitet zaslužne su Dunja Janković kao autorica vizuala i ilustratorica, čija će izložba biti postavljena u Šibeniku za trajanja festivala, te Nives Sertić kao dizajnerica i animatorica.

Ulaz je besplatan na sva događanja.

Raspored događanja:

FESTIVALSKI CENTAR: ex. GALERIJA MATIJA
11.00 – 12.00 – Razgovori s članovima žirija 
12.00 – 13.00 – Repriza natjecateljskog programa filmova za djecu
13.00 – 14.00 – Repriza natjecateljskog programa studentskih filmova
14.00 – 15.00 – Repriza natjecateljskog programa kratkih filmova

GALERIJA KRŠEVAN – Ul. don Krste Stošića
(otvaranje u nedjelju 22. 7. u 19:00, radno vrijeme svaki dan 10.00 – 13.00 / 18.00 – 21.00 ) – Izložba SELFIE : DUNJA JANKOVIĆ

GRADSKA KNJIŽNICA – trg POLJANA
( od utorka do petka)
10.00 – 12.00 – Planktoon, dječja radionica animacije

GRADSKA VIJEĆNICA – trg REPUBLIKE
( od utorka do petka)
15.00 – 21.00 – Supervision, studentska radionica animacije

MALA LOŽA – trg IVANA PAVLA II 
(otvaranje festivala 22.7. u 21:00 – projekcije dosadašnjih pobjednika na Supertoonu)
(zatvaranje festivala 27.7. u 21:00 – projekcije pobjedničkih filmova na Supertoonu 2018)

20.30 – 21.00 – Razgovori s autorima filmova
21.00 – 22.00 – Natjecateljski program studentskih filmova 
22.00 – 23.00 – Natjecateljski program kratkih filmova

SKALE GORICA – Ul. don Krste Stošića
21.00 – 22.00 – Natjecateljski program filmova za djecu 
22.00 – 22.30 – Koyaa : popratni filmski program za djecu
22:30 – 23:00 – Popratni muzički program
23.00 – 23.30 – Natjecateljski program namjenskog filma 
23.30 – 00.30 – Natjecateljski program animiranog glazbenog videa 
00.30 – 02.00 – Festivalski party (svaku večer)

Detaljna PDF satnica s rasporedom prikazivanja svih filmova po danima – uskoro.

ENGLISH VERSION COMING SOON

Supertoon međunarodni festival animacije organiziran je uz potporu Grada Šibenika, Turističke zajednice Grada Šibenika i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Aug
30
Thu
Industrija u galeriji – kustoski desk virtualnog muzeja @ Galerija Zilik
Aug 30 @ 19:00 – Sep 10 @ 20:00

Kustoski desk zamišljen je kao informativni pult i dokumentacijski centar ali i multimedijska izložba i umjetnička instalacija. Za vrijeme trajanja izložbe posjetiteljima se omogućuje razgledavanje postava virtualnog muzeja koji se sastoji od fotografija, predmeta, uređaja i alata proizvedenih ili korištenih u karlovačkoj industriji. 
\\\
Ujedno se otvara prostor za direktno sudjelovanje u procesu, kroz prikupljanje novih eksponata, razgovora s kustosom, unos novih informacija o predmetima u fundus.
///
Predmete iz vlastite kolekcije poput fotografija, proizvoda i uređaja, posjetitelji mogu donijeti, te uz pomoć kustosa dokumentirati i na licu mjesta uvesti u virtualni muzej. Kroz dokumentiranje predmeta vezanih za karlovačku industrijsku baštinu, sudionicima će se pojasniti način rada kustosa dok uvodi nove artefakte u bazu podataka.
\\\
Virtualni muzej karlovačke industrije pokrenuo je Gradski muzej Karlovac 2014. godine kako bi u virtualnoj sferi prevladao fizička ograničenja u prikupljanju i prezentaciji artefakata te dokumentiranju proizvodnih procesa i prostora, kao i u pozicioniranju čitavih spomeničkih kompleksa u društveno-povijesni kontekst i stavio na kulturno-turističku kartu.
///
Kustoski desk Virtualnog muzeja karlovačke industrije organizira udruga KA-MATRIX u okviru programa Nova kultura _ Hibridni grad 018. u partnerstvu s Gradskim muzejom Karlovac uz potporu zaklade Kultura Nova, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Karlovca i Karlovačke županije i uz suradnju s Dječjim domom Vladimir Nazor – Galerija ZILIK.

Facebook događanje: https://www.facebook.com/events/321436128594863

Sep
13
Thu
Samostalna izložba međunarodno poznatog vizualnog umjetnika Lonca @ Galerija ZILIK
Sep 13 @ 19:00 – Sep 27 @ 20:00

O IZLOŽBI:

Poznat po veličanstvenim muralima diljem svijeta, Lonac će se predstaviti karlovačkoj publici posve novim, dosada neizlaganim, ciklusom crteža intimnog formata koji je nastao u proteklih nekoliko mjeseci. Ciklus broji oko 20tak crteža. Za razliku od murala, protagonisti na površini papira nisu umjetniku poznata lica već anonimni likovi zabilježeni u prolazu. Crteži su studije spontanih situacija i nepoznatih ljudi nastale crnom i bijelom tintom na toniranom papiru. Umjetnik ljude često prikazuje iz profila ili s leđa, zaokupljene u svojoj priči i svojem svijetu bez intruzije ili nametanja vlastite prisutnosti.  Iako je novi ciklus radova nastao u ateljeu, on je temom vezan uz život ulice odnosno bilježi puls gradskog života tijekom ljetnih mjeseci. Lonac je stvorio vizualni dnevnik ljeta u gradu prikazujući kroz svakodnevne scene sve aspekte gradskog života. Bez umotavanja, uljepšavanja ili maskiranja neprimjerenih scena, ciklus crteža predstavlja srž i sukus grada. Lonac je grad prikazao onakvim kakav on uistinu jest, bilježeći pritom situacije s kojima se možemo poistovjetiti, jer smo ih većinu i sami doživjeli. Na koncu se postavlja pitanje naše svjesnosti o svijetu koji nas okružuje, a ona ovisi o obujmu i intenzitetu kojim ga doživljavamo.

O AUTORU:

Lonac je poznati hrvatski vizualni umjetnik čiji murali krase zidove diljem svijeta. Nakon završene Zagrebačke umjetničke gimnazije, Lonac je upisao Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je i diplomirao 2013. godine. Izlagao je na tri samostalne izložbe od kojih je posljednja održana u galeriji Think Space u Los Angelesu, te nekoliko skupnih izložbi diljem Hrvatske. Lonac je sudjelovao i na brojnim domaćim i inozemnim festivalima ulične umjetnosti. Njegovi murali nalaze se u mnogim gradovima u Hrvatskoj: Zagreb, Rijeka, Osijek, Dubrovnik, Sisak, Bol, Koprivnica, te u inozemstvu: Cassino u Italiji, Grenoble u Francuskoj, Nanxian u Kini, New York, West Palm Beach u USA, Sarajevo, Banja Luka, Boras u Švedskoj, Leiria u Portugalu, Bristol te Blackpool u Engleskoj. Ujedno, Lončevi murali su vrlo često uvrštavani na top liste najljepših murala na svijetu.

Sep
25
Tue
VR inkubator 2018 — DEMO / TALK (predstavljanje projekta) @ AKC Medika/Galerija Siva
Sep 25 @ 18:00

[25. rujna 2018., 18-20:00h @ Galerija Siva, Pierottijeva 11, Zagreb]

Pozivamo Vas na diskurzivno i pokazno predstavljanje djela i rezultata suradničke produkcijske rezidencije VR umjetnosti [realizirane u srpnju/kolovozu 2018. u Podstrani, RH].

“VR inkubator” multidisciplinaran je, umjetnički i suradnički produkcijski koncept otvorenog laboratorija umjetnosti virtualne zbilje, s naglaskom na istraživanju njezinih potencijala i raznolikih konteksta njezina nastanka.

Prva, pilot #VR_inc instanca realizirana je u formi produkcijske rezidencije (namijenjene kreaciji niza virtualnih umjetničkih djela-objekata-prototipa-krajolika), praćene dijalogom usmjerenim kritičkom razvoju VR tehnologije i pripadajućih proizvodnih modela u kulturnoj produkciji RH. Tijekom rezidencijalnog boravka, na jednoj suradničkoj lokaciji, odabrani/e autori/ce sudjelovali/e su u kreiranju virtualnih krajolika, uz podršku i mentorstvo multimedijskih, primijenjenih i izvedbenih umjetnika i umjetnica, te profesionalaca/ki u kulturi, tehnologiji i znanosti.

Su-kreatori/ce djela nastalih u okviru VR inkubatora:

 

Projekt je moderiran umjetničkim vodstvom SwS, a nastaje u partnerstvu umjetničke organizacije Format C, animacijskog studija Jadranska Animacija, te tvrtke DVASADVA, uz posebnu zahvalu Ivani Picek, Patricku Lichtyju, Filipu Ugrinu i ostalim suradnicima/cama.

“VR inkubator” provodi se uz financijsku podršku partnera na projektu, Ministarstva kulture RH i Zaklade “Kultura Nova”, koja podržava program “Inquiry Inc.[2018]” UO Format C, a predstavljanje se odvija u Galeriji Siva zahvaljujući ljubaznosti AKC Attack.

https://formatc.hr/VR_inc

Kontakt za upite: vr@formatc.hr

Sep
27
Thu
Hackbases – Hakerske baze: replikabilna životna i radna infrastruktura za radikalnu teoriju i praksu @ AKC Medika/hacklab01
Sep 27 @ 19:00

 

(Predavanje se odvija na engleskom jeziku; ulaz je slobodan.)

Hakeri – kao tehnolozi, teoretičari, umjetnici i pretpostavljena avangarda, također rade “bullshit” poslove [D.Graeber: “Bullshit jobs”] kako bi opstali. Većina ne samo da živi život podređen logici recentnih neoliberalnih kapitalističkih društava, već ih i unapređuju.

Zbog svoje uvjetovanosti politikom financiranja, trenutni tipovi institucija koji nude potencijal za razvoj mehanizma promjene – nevladine ili akademske organizacije, “etički” startupi, kao i trenutni hackerspaceovi – nedovoljni su za da bi se ta promjena dogodila za većinu.

Dodatno, već ograničeni resursni kapaciteti [carrying capacity] tih institucija, u pogledu prenošenja i skaliranja – često su izloženi sustavnoj opasnosti upravo proporcionalno mjeri u kojoj je njihov rad transformativan. To se očituje u zatvaranju sveučilišnih humanističkih programa diljem svijeta, ciljanoj razgradnji regulatornih agencija, kampanjama diskreditiranja nevladinih organizacija itd.

Međutim, hackbases – “hakerske baze” ili samo “baze” – mogu ponuditi upravo onaj kritično potreban, prenosiv i održiv model rada i življenja koji bi svima omogućio život integralne političke i tehničke prakse na dobrovoljnoj osnovi [opt-in] i uz puno zaposlenje [full-time].

Ovi prostori za hakiranje, teoriju, umjetničku, političku praksu i život [live-in] – eksperimentiraju, razvijaju i nude nove temelje za pobunu – ne bi li preokrenuli negativan trend kojime tehnologija transformira društva i prirode.

https://totalism.org/

https://hacklab01.org/blog/hackbases-replicable-live-and-work-infrastructure-for-radical-theory-and-practice

Oct
10
Wed
F12: Free Art Display @ AKC Medika
Oct 10 @ 20:00

F12 platforma nezavisna je Karlovačka platforma za promociju i razmjenu umjetnosti s ciljem širenja ideje o Community artu i dovođenju kreativnih praksi u javne prostore.

U sklopu projekta “F12: Free Art Display”, F12 donosi nove aktivnosti u obliku besplatnih izložbenih postava, koji su se do sada uspješno realizirali u Dugoj Resi, Lovincu i Karlovcu:

Duga Resa
https://www.facebook.com/events/166211714239822/

Lovinac
https://www.facebook.com/events/1065298253652649/

Karlovac
https://www.facebook.com/events/2124213757857919/

Četvrti po redu izložbeni postav održati će se u Zagrebu, 10. listopada, 2018. godine u AKC Medika, s početkom u 17 sati.

Zagreb
https://www.facebook.com/events/173684666845420/

Svaki izložbeni postav sastoji se od 50 autorskih radova, doniranih sa strane 37 autora sa područja Hrvatske, Srbije, Slovenije i Bosne i Hercegovine:

Nikolina Žabčić, RUPEONE, Daša Gajić, Roberto Vodanović Čopor, Alen Klimenta, Koraljko Greben, Dalibor Kušenić, Lana Skindread, Katharina Sertić, Jasenka Hoffmann, Jasmina Jakopanec, Tanja Blašković, Zoran Šajatović, Nada Matić, Anita Kos, Nikola Grabovac, Antonija Poljan, Lucija Krašić, Anna Maria Previšić, Luka Tomić, Mračnjaštvo, Ana Salopek, Nataša Kupljenik, Sindy Čolić, Aurora Mihatov, Damjan Brozić, Nastja Kljaić, Tally Rayne Adams, Grebo Gray, Josipa Novaković, Marija Zmaya Gray, Mario Šimić, Sanja Siročić, Petra Brnardić, Valentina Stanić, Alenka Mance i Marina Đira.

Svi radovi unutar postava namijenjeni su za udomljavanje publici i slučajnim prolaznicima. Na taj način, publika u svoj životni prostor ne nosi samo nečiji autorski rad, već i ideju.

Također, pozivamo publiku da putem Facebook stranice i maila platformaf12@gmail.com pošalju fotografije udomljenih radova kao feedback, odnosno povratnu informaciju!

Za više informacija, pratite naše društvene mreže:

Facebook: www.facebook.com/f12platforma/
Instagram: www.instagram.com/f12platforma/

Projekt “F12: Free Art Display” sprovodi se kroz platformu Clubture u partnerstvu s KA-MATRIX (Karlovac), UKE (Lovinac) i Attack! (Zagreb) uz potporu Ministarstva kulture RH, Grada Zagreba (gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport), Zaklade “Kultura Nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva / kroz projekt Centri znanja.

Oct
11
Thu
Posljednja izložba ovogodišnjeg ZILIK-a @ Galerija ZILIK
Oct 11 @ 19:00 – Oct 25 @ 20:00

Poštovani,

četvrtak 11. listopada 2018. u 19 sati u Galeriji ZILIK (Radićeva 13, Karlovac) otvara se posljednja ovogodišnja izložba u organizaciji ZILIK-a, a čast da zatvore sezonu pripala je akademskim umjetnicima Ani Sladetić i Miranu Šabiću koji će se na izložbi pod nazivom “Sjećanja i putovanja” predstaviti karlovačkoj publici izborom recentnih crteža i grafika.

Izložba “Sjećanja i putovanja” tematski sjedinjuje izričajno posve različite cikluse dvaju autora, te nas uvodi u područje kolektivne i osobne memorije, relevantnosti uspomena i evokacije putovanja kako onih prostornih u radovima Ane Sladetić, tako i vremenskih u ciklusu radova Mirana Šabića.

Akvareli Mirana Šabića predstavljeni na izložbi tek su dio jedinstvene kolekcije koja je nastala nakon što je autor na tavanu obiteljske kuće pronašao kutiju prepunu uspomena iz djetinjstva. Određeni predmet u pojedinoj zbirci okidač je memorije na jedno iskustvo, sjećanje ili uspomenu. U ciklusu akvarela svaki pojedini predmet detaljno je i precizno naslikan i numeriran, te tematski organiziran po tablama. Ovakav hladan, distanciran, precizan i krajnje znanstveni pristup prikazu predmeta u potpunoj je suprotnosti s njihovim značenjem obzirom da je riječ o predmetima koji su autoru dobro poznati, bliski i u djetinjstvu često korišteni, te su bili glavni akteri u stvaranju uspomena i formiranju umjetnikove ličnosti prilikom odrastanja. Promatrajući izložene table daje se naslutiti kako sâm proces sistematiziranja, organiziranja i podjele, te potom minucioznog i strpljivog bilježenja pojedinih elemenata u tehnici akvarela uključuje meditativni misaoni proces prilikom kojeg umjetnik prezentacijom privatne zbirke svog djetinjstva omogućuje povezivanje na razini kolektivne memorije s čitavom jednom generacijom koja prepoznaje artefakte, jer su isti bili sastavni dio i njihovog djetinjstva.

Za razliku od sistematiziranosti i objektivnosti prikaza u akvarelima Mirana Šabića crtačko-slikarski ciklus Ane Sladetić krajnje je subjektiviziran nizom naznačenih i aluzivnih elemenata koji ostavljaju slobodu vlastitog dovršetka viđenog i percipiranog. Ciklus radova tematski je podijeljen u pet cjelina: Kolovoz, Migranti, Odmor, Praznici i Život. Iako izričajno i tematski različite, cjeline su međusobno povezane sveprisutnom svakodnevnom notom odnosno osjećajima koji se izmjenjuju unutar svakog pojedinca. S jedne strane to su sretni trenuci uživanja tijekom odmora i praznika, dok se s druge strane javljaju problemi egzistencije i realnosti onih koji žive na marginali društva. Naziv cjeline i pojedinog rada aludira i usmjerava na određene mentalne slike i emocije koje vežemo uz obrađenu temu.

Naizgled posve različiti, predstavljeni ciklusi se u svojim suprotnostima međusobno nadopunjuju. Dok Miran Šabić detaljno, precizno i definirano oblikuje svoj ciklus i na temelju sveopće prepoznatljivosti motiva ostvaruje komunikaciju s izvanjskim u području kolektivne memorije, Ana Sladetić subjektivno, automatizmom i osjetilno započinje, naznačuje i ostavlja slobodu samostalnog zaključivanja i građenja slike prilikom čega pojedinac biva vođen emocijama koje u njemu pobuđuju boje, linije i plohe, te naglašeni ritam i kompozicija. Organizacijom vlastitih uspomena Miran Šabić vodi promatrača na vremensko putovanje kroz kolektivno nesvjesno, dok istovremeno kolektivno u radu Ane Sladetić naglašenom individualizacijom prelazi u osobno, misaono i intuitivno, te postaje element izričaja unutarnjeg osobnog putovanja.

Podaci o umjetnicima:

Ana Sladetić rođena je 1985. u Vukovaru. Diplomirala je 2009. na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, na kojoj je 2016. doktorirala.

Sudjelovala je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama u Europi i inozemstvu. Primila je više nagrada za svoj rad, među kojima i nagradu za najbolji rad izložbe World Youth Art Festival (Seul, Južna Koreja, 2017), ex aequo na 25. slavonskom bijenalu (Muzej likovnih umjetnosti, Osijek, 2016.), zatim prvu nagradu Celebrate Originality, Adidas u suradnji s Muzejom za uličnu umjetnost (Zagreb, 2010.) te grand prix 30. salona mladih (HDLU, Zagreb, 2009.). Održala je više javnih predavanja i radionica u suradnji s domaćim i stranim kulturnim, muzejskim i galerijskim institucijama. Usavršavala se i boravila je na umjetničkim rezidencijama u Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Finskoj i SAD-u. Docentica je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Živi i radi u Samoboru i Osijeku.

www.anasladetic.com

Miran Šabić rođen je 1986. godine u Brežicama, Slovenija. Diplomirao je 2010. godine na  Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Frane Para, a na istoj Akademiji je i doktorirao 2017. godine na Poslijediplomskom doktorskom studiju pod mentorstvom red.prof.art. Ante Rašić i izv.prof.dr.sc. Leonida Kovač. Sudjelovao je na rezidencijalnim programima  VCCA Residency Virginia u SAD-u, St. Marys College of Maryland u SAD-u, u Frans Masereel Centrumu u Belgiji, te u I-A-M Residency Berlin u Njemačkoj.

Držao je predavanja o vlastitom radu u Južnoj Koreji (Seul), SAD-u (Maryland, Leonardtown, New York), u Latviji (Riga), Belgiji (Kasterlee, Arendonk), Njemačkoj (Stuttgart) te Hrvatskoj.

Od 2009 kontinuirano izlaže u Hrvatskoj i svijetu. Izlagao je na 15 samostalnih te preko 100 skupnih izložbi od kojih su najznačajnije: World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / The 22nd Seoul International Festival, Chosunilbo museum, Seoul, Korea 2014.  /  Neo Print Prize 2014, Neo: Gallery, Bolton, Engleska, UK / 8th International Printmaking Bienal Douro 2016,  Douro, Portugal / The 3rd and 4th Graphic Art Biennial of Szeklerland, Sfântu Gheorghe, Rumunjska / 1st Expression of World Art (NEWA) 2011, Henan Museum, Zengzhou, Kina /  T- ht nagrada, MSU, Zagreb, Hrvatska / 7. Biennale of Drawing, Muzeum of West Bohemia, Plzen, Češka / Print art fair, FMC, Kasterlee, Belgija / DI CARTA/PAPERMADE, Schio, Italija

Dobitnik je više nagrada i priznanja od kojih se ističu Nagrada Vlade Republike Južne Koreje – Congresman Award, World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / Nagrada Muzeja suvremene umjetnosti, 33. salon mladih, Dom HDLU,  Zagreb, 2016. / IMAF award, OSTEN Bijenale crteža, Makedonija 2012. / Velika nagrada za grafiku, INTERBIFEP, Međunarodna galerija portreta, Tuzla, BiH, 2011. / Nagrada HDLU-a, 6. Hrvatski trijenale grafike 2012. 

Od 2012. radi kao asistent, a od 2018. kao docent na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.

www.miransabic.com

Oct
18
Thu
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno” @ AKC Medika/Galerija Siva
Oct 18 @ 20:00 – Oct 20 @ 21:00

Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Otvorenje: Četvrtak, 18.10.2018., 20:00
Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)

Izložba prikazuje originalne autorske crteže iz umjetničke knjige koja nastaje na jednomjesečnoj rujanskoj rezidenciji u Studiju Asylum, u Ljubljani (a u organizaciji KUD Mreže), originalne crteže autorove knjige “Strangers”, te postere u tehnici sitotiska i offset knjige iz 2017. i 2018.

***

Theo Vonwood (Vincent Pernollet), primarno glazbenik, crtanju se vraća 2016., nakon suradnje na godišnjoj izložbi Vendetta and PrintNoiz, organiziranoj od strane kolektiva Le Dernier Cri (Marseille).
U okviru izložbe PrintNoiz, autor je imao priliku upijati vizualnu supstancu Le Dernier Cri-a, i vratio se crtanju nakon što mu je Pakito ponudio zid za velik format crteža.
Njegove linije su organske, fine, seksualne. Divlje sanovite.
Njegova knjiga “Strangers” objavljena je od strane Editions Epox & Botox, 2017. godine.

http://theovonwood.com/

***

Izložba je postavljena do 24. listopada 2018.
Galerija je otvorena svakodnevno osim nedjeljom, u periodu od 17 do 20h.

Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/ 

//////////////////////////////
//////////////////////////////

Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Opening: Thursday, October 18th 2018, 20:00
Location: Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)

An exhibition encompassing original drawings from a new artist book (created on a one month september residency in Studio Asylum, Ljubljana; ran by KUD Mreža), original drawings from the author’s “Strangers” book, screenprinted posters and offset books from 2017 and 2018.

***

Primarily a musician, Theo Vonwood (Vincent Pernollet), returned to drawing in 2016 after having given a hand to mount the annual exhibition Vendetta and PrintNoiz organized by Le Dernier Cri in Marseille.
As a “welcome agent” on PrintNoiz, he had time to soak up the visual substance of Le Dernier Cri, and he returned to draftsmanship after Pakito offered him a wall to make a big drawing.
His lines are organic, fine, sexual. Wildly dreamy.
His book “Strangers” has been published by Editions Epox & Botox in 2017.

http://theovonwood.com/

***

The exhibition can be seen until 24th of October 2018.
The gallery is open daily, from 17 to 20h, except Sundays.

Siva gallery is a program by Autonomous cultural center Attack, financially supported by the Ministry of Culture of the Republic of Croatia, the City of Zagreb, “Kultura nova” Foundation and the National Foundation for Civil Society Development.
http://attack.hr/galerija-siva/ 

Oct
23
Tue
Lovewins (ljubav pobjeđuje) @ KIC
Oct 23 @ 20:00 – Nov 13 @ 21:00

 
Jasmina Krajačić
LOVEWINS (ljubav pobjeđuje) – u Galeriji na katu (KIC),23.10.2018. u utorak u 20 sati

NO HATE IN MY STATE

„All You Need Is Love“, pjevali su Beatlesi u vrijeme hippyja i flower-power utopija, kada je izgledalo da svijet, usprkos svemu, ide k beskomfliktnom „ljetu ljubavi“, potom je došao punk i postpunk nihilizam s Curtisovim i Morrisseyevim natpisima /nazivima „Hate“ i „Viva Hate“ a onda je… stiglo neko post-vrijeme, u kome je sve postalo i spektakularno i nebitno, egoistično i pluralistično i činilo se da će napredak, bogatstvo i demokracija izbrisati svaku pretjeranu emociju i svijet odvesti u stanje tupe idile. 
No, srećom ili ne, 21. stoljeće je, umjesto u rajsku dosadu, krenulo starim putevima terora, nasilja i netolerancije te se, da nam ne bude odveć dosadno, ponovno moramo boriti za naizgled davno osvojene „društvene vrijednosti“. Slikarica i grafičarka Jasmina Krajačić svojim se novim radovima i izložbom „Love wins“ odlučila boriti za staru, dobru Ljubav, točnije – pravo svih da ju rabe ili zlorabe s kim, kako i kolikogod hoće. Djelomično to dolazi i iz okolnosti da posljednjih godina zagrebačka umjetnica redovito posjećuje Englesku, kako bi se na samim izvorima suvremene umjetnosti, glazbe i pop kulture nadahnula za vlastito djelovanje, ali i da bar povremeno pobjegne iz sve zagušljivije atmosfere u vlastitoj domovini. Takozvana „desna skretanja“, koja se puzajuće šire Zapadnim svijetom, s posebnim uspjehom u tranzicijskim zemljama Istočne Europe, i u Zagreb i Hrvatsku donose križarsku atmosferu u kojoj „pravovjerna“ manjina rigidne svjetonazore želi nametnuti svekolikom pučanstvu. Već općeprihvaćena prava žena ili seksualnih manjina ponovno se tako dovode u pitanje, što slobodoumne osobe tjera da izađu iz vlastitih komfornih zona i djelatno se tome suprotstave. Jasmina Krajačić svoje odgovore i zagovore na ta pitanja iskazuje, kako to već umjetnici najbolje rade, novim ciklusom akrila na platnu i manjih slika/printova/objekata. Raspolućena izmedu malograđanske zagrebačke apatije, u kojoj tzv. normalni ljudi svojim ne-djelovanjem dozvoljavaju da im životne i umjetničke izbore polako redizajniraju oni nenormalni, „ljudi nahvao“, te brightonovskog artističkog i emotivnog šarenila, Jasmina Krajačić stvara portrete ljudi različitih nacionalnosti, rasa i spolnih orijentacija, heteroseksualnih, homoseksualnih, biseksualnih, onih s romantičnom vjerom u staru frazu o nadvladajućoj snazi ljubavi. Redovitim odlascima u Englesku i upoznavanjem s tamošnjom likovnom i glazbenom, komercijalnom i supkulturnom scenom, umjetnica je dobila novi drive za davno usvojeni punk attitude, etički pristup koji teži zajednici slobodnih ljudi, u kojoj nitko drugima ne nameće stavove ili životne stilove. Hommage ikoničnim glazbenim autorima (članovima Clasha, Sex Pistolsa, Ramonesa i ostalima) koji su promicali slobodarske ideje već je „odradila“ slikajući njihove portrete u prethodnim ciklusima, a sada tu ljubav/toleranciju na njezinim platnima šire poznata i nepoznata lica, čije poglede, zagrljaje ili nesigurne odmake potvrđuju natpisi uklopljeni u svaki prizor – „Out of the blue“, „You always have a choice“, „Different doesn’t mean wrong“, „No hate in my state“, etc. A da takvim iskazom stiče simpatije i na prebogatoj britanskoj kulturnoj sceni pokazuje kooperativni primjer pjevača i skladatelja Brenta Jacksona iz indie rock banda „Firedogs“, čija je pjesma „What if (Love wins)“ nastala nadahnuta novim Jasmininim umjetničkim konceptom.
Izložbom u Kulturno informativnom centru, prostoru u središtu metropole, koji svojim programima godinama promiče bogatstvo kulturalnih različitosti, Jasmina Krajačić i ciklusom „Love Wins“ ostaje vjerna prepoznatljivom figurativnom, popartističkom izrazu nadopunjenim bogatim kolorizmom. Svojevrsnu psihodeličnu dimenziju akrilima i 3D slikama daju i brojne kružnice i razlomljene linije, između kojih izranjaju glave izabranih, reinterpretirajući kao na nekom vremenskom vrtuljku likovne stilove koji su probojno razdoblje imali u godinama kada je eterom vladao Lennonov hit s početka teksta. 
Suvremeni je svijet mjesto koje svakodnevno isporučuje ogromnu količinu zastrašujućih ali i zadivljujućih događaja, prizora i relacija, no u tom sukobu kaosa i kosmosa uvijek je vrijedno ostaviti neko mjesto za dvoje (troje, četvoro…) koji još uvijek, makar i naivno vjeruju da na kraju, ipak, pobjeđuje Ljubav. 

Saša Pavkovic

NO HATE IN MY STATE

All You Need Is Love – so sang the Beatles in the era of hippies and flower-power utopias, when the world seemed to be headed towards a conflict-free „summer of love “. Then along came punk and post-punk nihilism in the shape of Curtis and Morrissey written signs/titles like Hate and Viva Hate, and then later on… along came this sort of post-time in which everything became spectacular and irrelevant, egotistical and pluralistic at the same time, and it seemed that, for sure, progress, wealth and democracy are destined to wipe out every emotional reaction that seems out of place and drive the world into a state of seemingly ideal stupor. 
However, for good or worse, our 21st century has instead of creating an uneventful paradise, headed along the old familiar paths of terror, violence and intolerance. So that we don’t get too bored, we find ourselves once more in battle for the very “social values” we thought we had conquered a long time ago. Painter and graphic artist Jasmina Krajačić decided to fight by way of her new works and exhibition, which she entitled Love Wins, for good, old-fashioned Love, to be more precise – for everyone’s right to use or abuse it, with whom ever, how ever and as much as they please. This is partly because in recent years this Zagreb based artist has regularly visited England in order to seek inspiration for her artwork at the very source of contemporary art, music and pop culture, but also to occasionally get away from the stifling atmosphere in her homeland. The so-called “detour towards the right” that is crawling through the Western world, with particularly amicable success in the transitional Eastern European states, has brought a crusader-like atmosphere to Zagreb and Croatia, where an orthodox minority is trying to impose its rigid worldview on the unsuspecting populace. The women’s rights and the rights of sexual minorities we once considered a matter of mutual consensus are being brought into question, which is forcing free-minded individuals to step out of their comfort zone and revolt against this state of affairs. Jasmina Krajačić is expressing her own answers and opinions as artists do best – by means of a new cycle of acrylic paintings on canvas and small-scale paintings/printworks/objects. Finding herself caught in between a petty bourgeois apathy typical for Zagreb on the one side, where so-called normal folk are by their lack of action allowing the unnormal ones – “ljudi nahvao” to slowly redesign their life and artistic choices; and the artistic and emotional colourfulness of Brighton on the other side; Jasmina Krajačić creates portraits of people belonging to various nationalities, races and sexual orientations – heterosexual, homosexual, bisexual – who share a romantic belief in the old phrase about the all-prevailing power of love. Heading off to England on a regular basis and meeting the local artists, musicians, the commercial scene as well as the prevailing subcultures, the artist has acquired a new drive for the punk attitude she adopted long ago, an ethical approach that strives towards a community of free spirits in which no man imposes his own attitude or lifestyle on his fellow human beings. She has already made a homage to iconic musicians (members of the Clash, Sex Pistols, Ramones and others), who pro on her canvasses by both familiar and unknown faces, whose gazes, embraces or insecure standoffishness are being confirmed to us by captions incorporated into every scene – “Out of the blue”, “You always have a choice”, “Different doesn’t mean wrong”, “No hate in my state”, etc. And that her statement has also gathered sympathy on the over-crowded British cultural scene, is made clear to us by the cooperative example of singer and composer Brent Jackson from the indie rock band Firedogs, whose song What If (Love Wins) was inspired by Jasmina’s newly found artistic concept. 
With this exhibition taking place at the Cultural Information Centre (KIC), a space in the centre of the capital, that has promoted, over the years, a sheer richness of cultural diversity, Jasmina Krajačić in her cycle entitled Love Wins remains true to her recognisable figurative, pop-artistic expression, which is enriched with a lively colour scale. Numerous circles and broken-down lines give a psychedelic dimension to her acrylics and 3D paintings in between which the heads of the chosen ones emerge, reinterpreting, as in a temporal merry-go-round, artistic styles that where breaking through in the years when John Lennon’s hit-song from the beginning of this text reigned the airwaves. 
Our contemporary world has become a place that emits a colossal amount of frightening, albeit mesmerising events, scenes and relations on a daily basis. However, in this clash of chaos and cosmos it is nevertheless worthwhile to leave a space open for a pair of (maybe even three or four individuals…) who still, naively as it may be, believe, that Love conquers after all… 

Sasa Pavković

*(the corrupt and foul as opposed to the wise and sensible “ljudi nazbilj”, an expression coined by Croatian renaissance playwright Marin Držić – translator’s note)

Oct
28
Sun
Subotica Express #6: kulturna razmjena Subotice i Zagreba! @ Klub Močvara
Oct 28 @ 20:00

SUBOTICA EXPRESS #6

Program kulturne razmjene “Subotica Express” se ove 2018. godine održava šesti put u Subotici (19.10.) i Zagrebu (28.10.). Projekt su pokrenuli Udruženje za razvoj kulture “URK” i Fondacija za omladinsku kulturu i stvaralaštvo “Danilo Kiš” iz Subotice, a od ove godine subotički partner projekta je Udruženje “Klara i Rosa” iz Subotice.

“Subotica Express” stiže u Zagreb 28. listopada 2018. godine s jako zanimljivim putnicima iz Subotice – Ivana Matić, likovna umjetnica, Lea Vidaković, multimedijalna umjetnica, bend Neprijatno mi je i redakcija časopisa Symposion. Domaćini su Marshmallow Notebooks i ilustrator Željko Beljan.

21:00 Izložba: Ivana Marić & Željko Beljan
21:00 Symposion
21:15 Film: Lea Vidaković – “The Vast Landscape – porcelain stories”
21:30 Koncert: Marshmallow Notebooks
22:30 Koncert: Neprijatno mi je

IVANA MARIĆ (Subotica, 1991.) diplomirala je 2016. godine na master studijama Akademije umetnosti u Novom Sadu, smjer slikarstvo. Trenutno živi i radi u Subotici. Predstavit će se sa serijom radova nastalih pod utjecajem vaporwave-a, plakata, pop kulture i sirovog crtačkog izraza. Tematiku radova čini spoj likovnih utisaka, štamparske samovoljnosti mašine i drugih nepredvidljivih faktora, koji ovim radovima daju razigranu likovnu estetiku i spontanost. Radovi okupljeni u cjelini čine apstraktne forme u kojima se pojavljuju pojedini prepoznatljivi motivi stimulirani slučajnošću. Ivana je izlagala na četiri samostalne izložbe, na brojnim grupnim izložbama i učestvovala na projektima i likovnim kolonijama.

LEA VIDAKOVIĆ (Subotica, 1983.) je multimedijalna umjetnica koja se bavi kreiranjem animiranih instalacija, u tehnici tradicionalne lutka stop-animacije. 2010. godine završila je studij animacije u Norveškoj, a 2011. diplomirala na grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Master studije audio vizualne umjetnosti polaže 2012. godine na Royal Academy of Art KASK, u Belgiji. Od 2014. pohađa doktorske studije na temu fragmentiranog narativa u animiranim instalacijama na Nanyang Technological University, School of Art, Design and Media u Singapuru. Izlagala je na brojnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu te je više puta nagrađivana. Član HDLU-a (Hrvatskog društva likovnih umjetnika) i SULUV-a (Saveza udruženja likovnih umetnika Vojvodine). U Zagrebu će prikazati kratki animirani film “THE Vast Landscape – porcelain stories”.
www.leavidakovic.com
Sinopsis: Lovac na lisice, prodavačica porculana, braća naučnici, dječak, tuljan i muzička kutija. Šest likova zarobljenih u prostorima čežnje i kontemplacije. Četiri priče o ljubavi, istraživanju i (samo)destrukciji. Film je nastao 2014. godine s potporom Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Zagreba.

NEPRIJATNO MI JE
Web: YouTube

Bend Neprijatno mi je je nastao iz potrebe za izuzetno prijatnom muzikom, ali mu to nije polazilo za rukom, jer iz njegovih ćelija izlaze zvuci na tragu The Pop Group-a, psihodeličnog Milesa, PiL-a i sličnih doajena lakih nota. Konačni, vječito kotrljajući zvuk grupe uobličen je pod mentorstvom gurua Karlheinza Stockhausena i dirigentske palice Miljenka Prohaske. Pomaknuta atmosfera benda priziva zvuk nikad prežaljenih subotičkih legendi Ludolf Neum i njegov paranormalni džuboks. Šestolavu inkarnaciju benda čine: Dušan Pualić – bubanj, Stojan Grubić – saks, vokal, Boško Purković – udaraljke, Uroš Jagodić – bas, Draško Korać – saks i Toni Markulj – gitara.

ČASOPIS SYMPOSION predstavlja jedinstveni kulturni produkt koji balansira na granicama vizualne umjetnosti, pisane riječi i muzike. Cilj redakcije časopisa je da promovira (i prodaje) unikatni, ručno izrađeni magazin čiji sadržaj ispunjavaju eminentni svjetski umjetnici (iz Srbije, Mađarske, Francuske, Brazila, Njemačke, itd). Posljednje izdanje je u obliku “Bio-trash” manifesta, dvojezično (mađarki i engleski jezik), a čine je monografije umjetnika: Ricz Geza, Davor Gromilović, Attila Štark i Aleksandra Waliszewska. Pored časopisa tu su i digitalni printovi, bedževi, majice i ostale stvarčice s motivima iz štampanog izdanja. Symposion čine jedinstveni stil, dizajn i tipografija.

THE MARSHMALLOW NOTEBOOKS
Web: themarshmallownotebooks.comBandcampYouTube

Krapinski prakantautor Matija Habijanec vraća se u Močvaru kako bi vam odsvirao i otpjevao neke sad već punoljetne i skoro pa punoljetne pjesmice, neke mikro-pop hitove s hvaljenog albuma The Marshmallow Notebooks koji je nakon objavljivanja na bandcampu i službenom websiteu (themarshmallownotebooks.com) doživio dva vinilna izdanja (originalna, rasprodana ploča objavljena je za Noisy Night u Hrvatskoj, a druga, s novim coverom i bonusom trackom, za Ill in the Head Records u Kanadi), neke pjesmice s nadolazećeg albuma Destruction (prvi singl samo što nije) i neke skroz friške pjesmice.

ŽELJKO BELJAN ŽAC

Ekstravagantni frontman ekstravagantnih bendova kao što su Panche Panache, Crawander ili Contract još je ekstravagantniji u svom likovnom izričaju. Budući da takav talent ne može proći nezamijećeno, na likovnu akademiju primljen je odmah po završetku srednje škole – s navršenih 30 godina! Željko Beljan, umjetnik i ilustrator, autor je brojnih plakata za klubove Močvara, KSET, Spunk, Vintage Industrial Bar, AKC Attack, medije Vizkulturu i Zarez te brojne druge umjetničke inicijative i bendove kojima je član ili suradnik. Radovi predstavljeni izložbom dio su horror-porn-cartoon likovnog koncepta Cartoon Core koji svojom provokativnošću i groteskom istodobno šokira i zabavlja, i vrše funkciju plakata za intergalaktički unikatan cartoon core bend Crawander. Željko Beljan rođen je 1984. u Vukovaru. Završio je školu za komercijalista, ali se nije pronašao u prodaji, pa se prije osam godina počeo baviti ilustracijom, stripom i izradom plakata. Njegovo umjetničko i izvedbeno djelovanje mahom je vezano na glazbu raznih bendova, među kojima su neki čiji je osnivač i član (npr. Contract, Crawander, MFC i Panache Panache te Owie Pockshull). Trenutno studira na trećoj godini Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer animacija i novi mediji.
Njegov rad jednako je utemeljen u umjetničkom performansu i klasičnom narativnom crtežu te konstantno teži nadogradnji i daljnjem eksperimentiranju. Sudjelovao je na skupnim izložbama Izložba za plakat (2012.), Antisalon (2014.), Street Art Expo (2014.), Poster Extravaganza (2015.), Dan D (2015.), Split Art Convention (2018.), Sound Art Inkubator (2018.) i Tko radi scenu? — Dizajn za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj 2011. – 2018. (2018.). Samostalno je izlagao u Osijeku 2016. godine, u organizaciji umjetničke organizacije Format C.

Leave a Reply