8. izdanje Supertoona, međunarodnog festivala animacije, održat će se u Šibeniku od 22. do 27. srpnja 2018. U pet festivalskih kategorija kratkih filmova (profesionalni kratki, studentski, filmovi za djecu, animirani glazbeni spotovi i namjenski filmovi) u šest dana bit će prikazano 175 filmova iz 21 zemlje diljem svijeta, a festival ugošćuje preko 50 stranih i domaćih autora filmova.
Filmski festival u gradu bez kina zvuči kao nemoguća misija, ali glavni natjecateljski programi ponovno će se odvijati u “ljetnim kinima” za ovu prigodu napravljenima na već odlično prihvaćenim lokacijama Maloj Loži i Gorici. Festivalski centar bit će u ex Galeriji Matija (Studio galerije sv. Krševan), koja će biti mjesto susreta svih posjetitelja i autora, ali i mjesto učenja, razmjene ideja i događanja bogatog popratnog programa.
Popratni programi rasprostranjeni su na još tri lokacije u gradskoj jezgri, a novost je festivalski ljetni bar za after partyje na Gorici, gdje će se svake večeri nakon završetka projekcija uz piće moći poslušati koncerti ili DJ nastupi.
U glavnoj natjecateljskoj konkurenciji, onoj kratkih animiranih filmova, publiku očekuje 27 filmova, a mnogi su dosad već požnjeli zavidnu količinu nagrada na najznačajnijim svjetskim festivalima. Među njima su “Biciklisti” / “Cyclists” Veljka Popović (HR-FRA), “Kako se kalio čelik Igora” / “How Steel Was Tempered” Igora Grubića (HR), “Prošlost raste” / “Past Is Growing” Dee Jagić (HR), “Two for Two” Jelene Oroz (HR), “Negative Space” Maxa Portera i Ru Kuwahata (FRA), nominiran za nagradu Oscar 2018. u kategoriji kratkih animiranih filmova, te “The Hunt” Alexeya Alekseeva (FRA).
U kategoriji Animirani filmovi za djecu prikazat će se 31 film, između ostalih “Crvena jabuka” / “Red Apple” Ane Horvat (HR), “Bijela vrana” / “White Crow” Mirana Miošića (HR), “Two trams” Svetlane Andrianove (RUS), “Chiripajas” Olge Poliektove (ŠPANJ/RUS). Šibenik, kao sjedište međunarodnog festivala djeteta, ima najmlađu filmsku publiku najvećih očekivanja pa Supertoon posebnu pozornost posvećuje izboru dječjeg programa u nadi da će Gorica i ovoga ljeta biti pretijesna za sve one koji s radošću prate ovu kategoriju.
Ono po čemu je Supertoon prepoznat i po čemu iskače od drugih festivala, osim šarma lokacije i spontane atmosfere samog festivala, kategorija je Animirani glazbeni videospotovi, koja je i dalje vodeća u svijetu po broju filmova u konkurenciji.
Među 54 filma koji će se natjecati za nagradu, prikazat će se i oni za pjesme “The Story of O.J.” rap superstara JAY-Z-ja, autora Marka Romaneka (USA), “Things It Would Have Been Helpful To Know Before The Revolution” u izvedbi Fathera Johna Mistyja, autora Chrisa Hopewella (USA), “3PM” benda pipschips&videoclips, autorice Martine Mestrović, “Želim robota” sastava U pol 9 kod Sabe, autorice Ane Horvat, i mnogi drugi sjajni filmovi koji spajaju glazbu i animaciju.
Po 30 filmova bit će prikazano u kategorijama Animirani namjenski film, u kojoj se može vidjeti na koje sve načine kompanije koriste animaciju i njezine blagodati u svojem oglašavanju i približavanju proizvoda i usluga potrošačima, te Animirani studentski film, koja obuhvaća većinom diplomske filmove studenata animacije, koji ih stvaraju rasterećeni pritisaka komercijalnog uspjeha i s velikom slobodom izraza.
Supertoon sustavno i kroz cijelu godinu radi na edukaciji djece i mladih na polju vizualnih umjetnosti i animacije te su njegove radionice za djecu i mlade među najposjećenijim dijelovima programa. Ovoga ljeta bit će organizirane dvije. Dječja, za koju je već sada izvjesno da će se tražiti stolica više i koju vodi mladi animator Martin Babić, te radionica VJ-inga namijenjena mladima, na koju su pozvani studenti regionalnih i međunarodnih fakulteta i sveučilišta.
Za festivalski vizualni identitet zaslužne su Dunja Janković kao autorica vizuala i ilustratorica, čija će izložba biti postavljena u Šibeniku za trajanja festivala, te Nives Sertić kao dizajnerica i animatorica.
Ulaz je besplatan na sva događanja.
Raspored događanja:
FESTIVALSKI CENTAR: ex. GALERIJA MATIJA
11.00 – 12.00 – Razgovori s članovima žirija
12.00 – 13.00 – Repriza natjecateljskog programa filmova za djecu
13.00 – 14.00 – Repriza natjecateljskog programa studentskih filmova
14.00 – 15.00 – Repriza natjecateljskog programa kratkih filmova
GALERIJA KRŠEVAN – Ul. don Krste Stošića
(otvaranje u nedjelju 22. 7. u 19:00, radno vrijeme svaki dan 10.00 – 13.00 / 18.00 – 21.00 ) – Izložba SELFIE : DUNJA JANKOVIĆ
GRADSKA KNJIŽNICA – trg POLJANA
( od utorka do petka)
10.00 – 12.00 – Planktoon, dječja radionica animacije
GRADSKA VIJEĆNICA – trg REPUBLIKE
( od utorka do petka)
15.00 – 21.00 – Supervision, studentska radionica animacije
MALA LOŽA – trg IVANA PAVLA II
(otvaranje festivala 22.7. u 21:00 – projekcije dosadašnjih pobjednika na Supertoonu)
(zatvaranje festivala 27.7. u 21:00 – projekcije pobjedničkih filmova na Supertoonu 2018)
20.30 – 21.00 – Razgovori s autorima filmova
21.00 – 22.00 – Natjecateljski program studentskih filmova
22.00 – 23.00 – Natjecateljski program kratkih filmova
SKALE GORICA – Ul. don Krste Stošića
21.00 – 22.00 – Natjecateljski program filmova za djecu
22.00 – 22.30 – Koyaa : popratni filmski program za djecu
22:30 – 23:00 – Popratni muzički program
23.00 – 23.30 – Natjecateljski program namjenskog filma
23.30 – 00.30 – Natjecateljski program animiranog glazbenog videa
00.30 – 02.00 – Festivalski party (svaku večer)
Detaljna PDF satnica s rasporedom prikazivanja svih filmova po danima – uskoro.
ENGLISH VERSION COMING SOON
Supertoon međunarodni festival animacije organiziran je uz potporu Grada Šibenika, Turističke zajednice Grada Šibenika i Hrvatskog audiovizualnog centra.
Kustoski desk zamišljen je kao informativni pult i dokumentacijski centar ali i multimedijska izložba i umjetnička instalacija. Za vrijeme trajanja izložbe posjetiteljima se omogućuje razgledavanje postava virtualnog muzeja koji se sastoji od fotografija, predmeta, uređaja i alata proizvedenih ili korištenih u karlovačkoj industriji.
\\\
Ujedno se otvara prostor za direktno sudjelovanje u procesu, kroz prikupljanje novih eksponata, razgovora s kustosom, unos novih informacija o predmetima u fundus.
///
Predmete iz vlastite kolekcije poput fotografija, proizvoda i uređaja, posjetitelji mogu donijeti, te uz pomoć kustosa dokumentirati i na licu mjesta uvesti u virtualni muzej. Kroz dokumentiranje predmeta vezanih za karlovačku industrijsku baštinu, sudionicima će se pojasniti način rada kustosa dok uvodi nove artefakte u bazu podataka.
\\\
Virtualni muzej karlovačke industrije pokrenuo je Gradski muzej Karlovac 2014. godine kako bi u virtualnoj sferi prevladao fizička ograničenja u prikupljanju i prezentaciji artefakata te dokumentiranju proizvodnih procesa i prostora, kao i u pozicioniranju čitavih spomeničkih kompleksa u društveno-povijesni kontekst i stavio na kulturno-turističku kartu.
///
Kustoski desk Virtualnog muzeja karlovačke industrije organizira udruga KA-MATRIX u okviru programa Nova kultura _ Hibridni grad 018. u partnerstvu s Gradskim muzejom Karlovac uz potporu zaklade Kultura Nova, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Karlovca i Karlovačke županije i uz suradnju s Dječjim domom Vladimir Nazor – Galerija ZILIK.
Facebook događanje: https://www.
O IZLOŽBI:
Poznat po veličanstvenim muralima diljem svijeta, Lonac će se predstaviti karlovačkoj publici posve novim, dosada neizlaganim, ciklusom crteža intimnog formata koji je nastao u proteklih nekoliko mjeseci. Ciklus broji oko 20tak crteža. Za razliku od murala, protagonisti na površini papira nisu umjetniku poznata lica već anonimni likovi zabilježeni u prolazu. Crteži su studije spontanih situacija i nepoznatih ljudi nastale crnom i bijelom tintom na toniranom papiru. Umjetnik ljude često prikazuje iz profila ili s leđa, zaokupljene u svojoj priči i svojem svijetu bez intruzije ili nametanja vlastite prisutnosti. Iako je novi ciklus radova nastao u ateljeu, on je temom vezan uz život ulice odnosno bilježi puls gradskog života tijekom ljetnih mjeseci. Lonac je stvorio vizualni dnevnik ljeta u gradu prikazujući kroz svakodnevne scene sve aspekte gradskog života. Bez umotavanja, uljepšavanja ili maskiranja neprimjerenih scena, ciklus crteža predstavlja srž i sukus grada. Lonac je grad prikazao onakvim kakav on uistinu jest, bilježeći pritom situacije s kojima se možemo poistovjetiti, jer smo ih većinu i sami doživjeli. Na koncu se postavlja pitanje naše svjesnosti o svijetu koji nas okružuje, a ona ovisi o obujmu i intenzitetu kojim ga doživljavamo.
O AUTORU:
Lonac je poznati hrvatski vizualni umjetnik čiji murali krase zidove diljem svijeta. Nakon završene Zagrebačke umjetničke gimnazije, Lonac je upisao Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je i diplomirao 2013. godine. Izlagao je na tri samostalne izložbe od kojih je posljednja održana u galeriji Think Space u Los Angelesu, te nekoliko skupnih izložbi diljem Hrvatske. Lonac je sudjelovao i na brojnim domaćim i inozemnim festivalima ulične umjetnosti. Njegovi murali nalaze se u mnogim gradovima u Hrvatskoj: Zagreb, Rijeka, Osijek, Dubrovnik, Sisak, Bol, Koprivnica, te u inozemstvu: Cassino u Italiji, Grenoble u Francuskoj, Nanxian u Kini, New York, West Palm Beach u USA, Sarajevo, Banja Luka, Boras u Švedskoj, Leiria u Portugalu, Bristol te Blackpool u Engleskoj. Ujedno, Lončevi murali su vrlo često uvrštavani na top liste najljepših murala na svijetu.
[25. rujna 2018., 18-20:00h @ Galerija Siva, Pierottijeva 11, Zagreb]
Pozivamo Vas na diskurzivno i pokazno predstavljanje djela i rezultata suradničke produkcijske rezidencije VR umjetnosti [realizirane u srpnju/kolovozu 2018. u Podstrani, RH].
“VR inkubator” multidisciplinaran je, umjetnički i suradnički produkcijski koncept otvorenog laboratorija umjetnosti virtualne zbilje, s naglaskom na istraživanju njezinih potencijala i raznolikih konteksta njezina nastanka.
Prva, pilot #VR_inc instanca realizirana je u formi produkcijske rezidencije (namijenjene kreaciji niza virtualnih umjetničkih djela-objekata-prototipa-krajolika), praćene dijalogom usmjerenim kritičkom razvoju VR tehnologije i pripadajućih proizvodnih modela u kulturnoj produkciji RH. Tijekom rezidencijalnog boravka, na jednoj suradničkoj lokaciji, odabrani/e autori/ce sudjelovali/e su u kreiranju virtualnih krajolika, uz podršku i mentorstvo multimedijskih, primijenjenih i izvedbenih umjetnika i umjetnica, te profesionalaca/ki u kulturi, tehnologiji i znanosti.
Su-kreatori/ce djela nastalih u okviru VR inkubatora:
- bod – [包家巷] BAOJIAXIANG // http://www.nicholaszhu.com/
- mrtvo tijelo // http://mrtvotijelo.tumblr.com/
- Paul Messick // https://www.linkedin.com/in/paulmessick
- Samuel Capps // http://www.samuelcapps.com
- Spahijator // https://www.instagram.com/spahijator/
- Anđela Tenšek // https://www.researchgate.net/profile/Andela_Tensek
- Sunčana Brkulj // https://www.instagram.com/suncanabr
- Ittah Yoda // http://ittahyoda.com/
- Katharina Joy Book & LUKAS8K / LUKAS64K // https://katharinabook.wixsite.com/72qs/ & http://lukas8k.com/
- Ivana Picek // https://www.instagram.com/pi_lubanjice/
- Filip Ugrin // https://vimeo.com/user84172689
- θfash // https://www.instagram.com/thetafash/
Projekt je moderiran umjetničkim vodstvom SwS, a nastaje u partnerstvu umjetničke organizacije Format C, animacijskog studija Jadranska Animacija, te tvrtke DVASADVA, uz posebnu zahvalu Ivani Picek, Patricku Lichtyju, Filipu Ugrinu i ostalim suradnicima/cama.
“VR inkubator” provodi se uz financijsku podršku partnera na projektu, Ministarstva kulture RH i Zaklade “Kultura Nova”, koja podržava program “Inquiry Inc.[2018]” UO Format C, a predstavljanje se odvija u Galeriji Siva zahvaljujući ljubaznosti AKC Attack.
Kontakt za upite: vr@formatc.hr
(Predavanje se odvija na engleskom jeziku; ulaz je slobodan.)
Hakeri – kao tehnolozi, teoretičari, umjetnici i pretpostavljena avangarda, također rade “bullshit” poslove [D.Graeber: “Bullshit jobs”] kako bi opstali. Većina ne samo da živi život podređen logici recentnih neoliberalnih kapitalističkih društava, već ih i unapređuju.
Zbog svoje uvjetovanosti politikom financiranja, trenutni tipovi institucija koji nude potencijal za razvoj mehanizma promjene – nevladine ili akademske organizacije, “etički” startupi, kao i trenutni hackerspaceovi – nedovoljni su za da bi se ta promjena dogodila za većinu.
Dodatno, već ograničeni resursni kapaciteti [carrying capacity] tih institucija, u pogledu prenošenja i skaliranja – često su izloženi sustavnoj opasnosti upravo proporcionalno mjeri u kojoj je njihov rad transformativan. To se očituje u zatvaranju sveučilišnih humanističkih programa diljem svijeta, ciljanoj razgradnji regulatornih agencija, kampanjama diskreditiranja nevladinih organizacija itd.
Međutim, hackbases – “hakerske baze” ili samo “baze” – mogu ponuditi upravo onaj kritično potreban, prenosiv i održiv model rada i življenja koji bi svima omogućio život integralne političke i tehničke prakse na dobrovoljnoj osnovi [opt-in] i uz puno zaposlenje [full-time].
Ovi prostori za hakiranje, teoriju, umjetničku, političku praksu i život [live-in] – eksperimentiraju, razvijaju i nude nove temelje za pobunu – ne bi li preokrenuli negativan trend kojime tehnologija transformira društva i prirode.
Poštovani,
u četvrtak, 4. listopada u kultnom zagrebačkom MM centru bit će prikazani rani radovi velikana hrvatskog filma, Rajka Grlića, uz gostovanje samog redatelja. Program počinje u 19:30, uz besplatan ulaz, a dio je projekta Kratke slike posvećenog inovativnim filmskim strujanjima, prateći tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja koja su ostavila neizbrisiv trag na različite svjetske kinematografije. Rani Grlićevi radovi predstavljaju se u sklopu programske cjeline Runda kratkogposvećene hrvatskom kratkometražnom filmu.
Redatelj Rajko Grlić u svojoj je, više od pola stoljeća dugoj karijeri snimio pozamašan broj dugometražnih igranih filmova (Samo jednom se ljubi, U raljama života, Karaula, Ustav Republike Hrvatske…), osvojio neke od najuglednijih međunarodnih filmskih nagrada te pokrenuo jedan od najpopularnijih domaćih festivala, onaj u Motovunu. Ove se godine okitio i nagradom Vladimir Nazor za životno djelo što je sjajna prilika da otkrijemo kako su izgledali sami počeci njegove filmske odiseje. Program uključuje njegove prve radove nastale u Kinoklubu Zagreb. Tu je i film s kojim je ostvario prve značajne međunarodne uspjehe, a koji je snimio za legendarni Filmski autorski studio Sve jedno drugo pojede u kojem u samo jednom kadru iznalazi bespoštednu alegoriju ljudskog stanja. Program zatvara Grlićev zabranjeni dokumentarac Pitka voda i sloboda (1974) koji je dobio još dva nastavka, jedan 1986, a drugi 1998. godine.
S Rajkom Grlićem filmska kritičarka Višnja Vukašinović uživo razgovara o njegovim autorskim počecima, traženju autorskog jezika i izazovima s kojima se susretao kao mladi filmaš koji je tek kretao u profesionalne vode.
Više informacija potražite na službenoj web stranici MM centra i na Facebook eventu.
Drainspotting – izložbe i radionice Alexa Fischera u Zagrebu i Karlovcu
Udruga KA-MATRIX u suradnji sa zagrebačkim AKC Attack!, autonomnim kulturnim centrom BEK i Studentskim centrom Karlovac idući tjedan organizira gostovanje nizozemskog umjetnika Alexa Fischera koji će predstaviti svoj rad kroz izložbe, radionice i razgovor s prisutnima.
Nizozemskog umjetnika Alexa Fischera karlovačka publika mogla je upoznati ove godine u svibnju kad je u Karlovcu održao radionicu crtanja otisaka uličnih šahtova. Umjetnik se ovim vidom dokumentiranja gradova bavi već 20 godina i iza sebe ima radove s više od 300 poklopaca u 80-ak gradova iz 26 država na svim kontinentima.
Jesensko gostovanje u Hrvatskoj započinje u zagrebačkom Autonomnom kulturnom centru Medika gdje će u srijedu, 10. listopada održati radionicu crtanja uličnih šahtova. Radionica počinje u 17:00 sati.
Nakon toga, u srijedu 11. listopada u Autonomnom društvenom centru BEK u zagrebačkoj Nazorovoj 53 od 19:00 sati predstavit će se svojom izložbom radova nastalih proteklih godina.
Drugi dio izložbe bit će postavljen u galeriji karlovačkog Studentskog centra, a otvorenje je u petak, 12. listopada u 19.00 sati.
Gostovanje u Zagrebu i Karlovcu uključuje, uz radionice i izložbe radova, i tzv. artist-talk na kojem Alex predstavlja svoje druge projekte, razloge pokretanja programa, upoznaje publiku s nezavisnom scenom i programima okupljenim oko OT301 centra u Amsterdamu u okviru kojeg ima i svoj umjetnički studio.
Gostovanje Alex Fischera i predstavljanje radova Drainspotting provodi se u sklopu projekta udruge KA-MATRIX Street Art autobus 2018. kroz platformu Clubture, a uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba – gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport, Zaklade Kultura nova i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva / projekt Centri znanja te programa Nova kultura _ Hibridni grad 018.
F12 platforma nezavisna je Karlovačka platforma za promociju i razmjenu umjetnosti s ciljem širenja ideje o Community artu i dovođenju kreativnih praksi u javne prostore.
U sklopu projekta “F12: Free Art Display”, F12 donosi nove aktivnosti u obliku besplatnih izložbenih postava, koji su se do sada uspješno realizirali u Dugoj Resi, Lovincu i Karlovcu:
Duga Resa
https://www.facebook.com/events/166211714239822/
Lovinac
https://www.facebook.com/events/1065298253652649/
Karlovac
https://www.facebook.com/events/2124213757857919/
Četvrti po redu izložbeni postav održati će se u Zagrebu, 10. listopada, 2018. godine u AKC Medika, s početkom u 17 sati.
Zagreb
https://www.facebook.com/events/173684666845420/
Svaki izložbeni postav sastoji se od 50 autorskih radova, doniranih sa strane 37 autora sa područja Hrvatske, Srbije, Slovenije i Bosne i Hercegovine:
Nikolina Žabčić, RUPEONE, Daša Gajić, Roberto Vodanović Čopor, Alen Klimenta, Koraljko Greben, Dalibor Kušenić, Lana Skindread, Katharina Sertić, Jasenka Hoffmann, Jasmina Jakopanec, Tanja Blašković, Zoran Šajatović, Nada Matić, Anita Kos, Nikola Grabovac, Antonija Poljan, Lucija Krašić, Anna Maria Previšić, Luka Tomić, Mračnjaštvo, Ana Salopek, Nataša Kupljenik, Sindy Čolić, Aurora Mihatov, Damjan Brozić, Nastja Kljaić, Tally Rayne Adams, Grebo Gray, Josipa Novaković, Marija Zmaya Gray, Mario Šimić, Sanja Siročić, Petra Brnardić, Valentina Stanić, Alenka Mance i Marina Đira.
Svi radovi unutar postava namijenjeni su za udomljavanje publici i slučajnim prolaznicima. Na taj način, publika u svoj životni prostor ne nosi samo nečiji autorski rad, već i ideju.
Također, pozivamo publiku da putem Facebook stranice i maila platformaf12@gmail.com pošalju fotografije udomljenih radova kao feedback, odnosno povratnu informaciju!
Za više informacija, pratite naše društvene mreže:
Facebook: www.facebook.com/f12platforma/
Instagram: www.instagram.com/f12platforma/
Projekt “F12: Free Art Display” sprovodi se kroz platformu Clubture u partnerstvu s KA-MATRIX (Karlovac), UKE (Lovinac) i Attack! (Zagreb) uz potporu Ministarstva kulture RH, Grada Zagreba (gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport), Zaklade “Kultura Nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva / kroz projekt Centri znanja.
Poštovani,
U četvrtak 11. listopada 2018. u 19 sati u Galeriji ZILIK (Radićeva 13, Karlovac) otvara se posljednja ovogodišnja izložba u organizaciji ZILIK-a, a čast da zatvore sezonu pripala je akademskim umjetnicima Ani Sladetić i Miranu Šabiću koji će se na izložbi pod nazivom “Sjećanja i putovanja” predstaviti karlovačkoj publici izborom recentnih crteža i grafika.
Izložba “Sjećanja i putovanja” tematski sjedinjuje izričajno posve različite cikluse dvaju autora, te nas uvodi u područje kolektivne i osobne memorije, relevantnosti uspomena i evokacije putovanja kako onih prostornih u radovima Ane Sladetić, tako i vremenskih u ciklusu radova Mirana Šabića.
Akvareli Mirana Šabića predstavljeni na izložbi tek su dio jedinstvene kolekcije koja je nastala nakon što je autor na tavanu obiteljske kuće pronašao kutiju prepunu uspomena iz djetinjstva. Određeni predmet u pojedinoj zbirci okidač je memorije na jedno iskustvo, sjećanje ili uspomenu. U ciklusu akvarela svaki pojedini predmet detaljno je i precizno naslikan i numeriran, te tematski organiziran po tablama. Ovakav hladan, distanciran, precizan i krajnje znanstveni pristup prikazu predmeta u potpunoj je suprotnosti s njihovim značenjem obzirom da je riječ o predmetima koji su autoru dobro poznati, bliski i u djetinjstvu često korišteni, te su bili glavni akteri u stvaranju uspomena i formiranju umjetnikove ličnosti prilikom odrastanja. Promatrajući izložene table daje se naslutiti kako sâm proces sistematiziranja, organiziranja i podjele, te potom minucioznog i strpljivog bilježenja pojedinih elemenata u tehnici akvarela uključuje meditativni misaoni proces prilikom kojeg umjetnik prezentacijom privatne zbirke svog djetinjstva omogućuje povezivanje na razini kolektivne memorije s čitavom jednom generacijom koja prepoznaje artefakte, jer su isti bili sastavni dio i njihovog djetinjstva.
Za razliku od sistematiziranosti i objektivnosti prikaza u akvarelima Mirana Šabića crtačko-slikarski ciklus Ane Sladetić krajnje je subjektiviziran nizom naznačenih i aluzivnih elemenata koji ostavljaju slobodu vlastitog dovršetka viđenog i percipiranog. Ciklus radova tematski je podijeljen u pet cjelina: Kolovoz, Migranti, Odmor, Praznici i Život. Iako izričajno i tematski različite, cjeline su međusobno povezane sveprisutnom svakodnevnom notom odnosno osjećajima koji se izmjenjuju unutar svakog pojedinca. S jedne strane to su sretni trenuci uživanja tijekom odmora i praznika, dok se s druge strane javljaju problemi egzistencije i realnosti onih koji žive na marginali društva. Naziv cjeline i pojedinog rada aludira i usmjerava na određene mentalne slike i emocije koje vežemo uz obrađenu temu.
Naizgled posve različiti, predstavljeni ciklusi se u svojim suprotnostima međusobno nadopunjuju. Dok Miran Šabić detaljno, precizno i definirano oblikuje svoj ciklus i na temelju sveopće prepoznatljivosti motiva ostvaruje komunikaciju s izvanjskim u području kolektivne memorije, Ana Sladetić subjektivno, automatizmom i osjetilno započinje, naznačuje i ostavlja slobodu samostalnog zaključivanja i građenja slike prilikom čega pojedinac biva vođen emocijama koje u njemu pobuđuju boje, linije i plohe, te naglašeni ritam i kompozicija. Organizacijom vlastitih uspomena Miran Šabić vodi promatrača na vremensko putovanje kroz kolektivno nesvjesno, dok istovremeno kolektivno u radu Ane Sladetić naglašenom individualizacijom prelazi u osobno, misaono i intuitivno, te postaje element izričaja unutarnjeg osobnog putovanja.
Podaci o umjetnicima:
Ana Sladetić rođena je 1985. u Vukovaru. Diplomirala je 2009. na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, na kojoj je 2016. doktorirala.
Sudjelovala je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama u Europi i inozemstvu. Primila je više nagrada za svoj rad, među kojima i nagradu za najbolji rad izložbe World Youth Art Festival (Seul, Južna Koreja, 2017), ex aequo na 25. slavonskom bijenalu (Muzej likovnih umjetnosti, Osijek, 2016.), zatim prvu nagradu Celebrate Originality, Adidas u suradnji s Muzejom za uličnu umjetnost (Zagreb, 2010.) te grand prix 30. salona mladih (HDLU, Zagreb, 2009.). Održala je više javnih predavanja i radionica u suradnji s domaćim i stranim kulturnim, muzejskim i galerijskim institucijama. Usavršavala se i boravila je na umjetničkim rezidencijama u Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Finskoj i SAD-u. Docentica je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Živi i radi u Samoboru i Osijeku.
Miran Šabić rođen je 1986. godine u Brežicama, Slovenija. Diplomirao je 2010. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Frane Para, a na istoj Akademiji je i doktorirao 2017. godine na Poslijediplomskom doktorskom studiju pod mentorstvom red.prof.art. Ante Rašić i izv.prof.dr.sc. Leonida Kovač. Sudjelovao je na rezidencijalnim programima VCCA Residency Virginia u SAD-u, St. Marys College of Maryland u SAD-u, u Frans Masereel Centrumu u Belgiji, te u I-A-M Residency Berlin u Njemačkoj.
Držao je predavanja o vlastitom radu u Južnoj Koreji (Seul), SAD-u (Maryland, Leonardtown, New York), u Latviji (Riga), Belgiji (Kasterlee, Arendonk), Njemačkoj (Stuttgart) te Hrvatskoj.
Od 2009 kontinuirano izlaže u Hrvatskoj i svijetu. Izlagao je na 15 samostalnih te preko 100 skupnih izložbi od kojih su najznačajnije: World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / The 22nd Seoul International Festival, Chosunilbo museum, Seoul, Korea 2014. / Neo Print Prize 2014, Neo: Gallery, Bolton, Engleska, UK / 8th International Printmaking Bienal Douro 2016, Douro, Portugal / The 3rd and 4th Graphic Art Biennial of Szeklerland, Sfântu Gheorghe, Rumunjska / 1st Expression of World Art (NEWA) 2011, Henan Museum, Zengzhou, Kina / T- ht nagrada, MSU, Zagreb, Hrvatska / 7. Biennale of Drawing, Muzeum of West Bohemia, Plzen, Češka / Print art fair, FMC, Kasterlee, Belgija / DI CARTA/PAPERMADE, Schio, Italija
Dobitnik je više nagrada i priznanja od kojih se ističu Nagrada Vlade Republike Južne Koreje – Congresman Award, World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / Nagrada Muzeja suvremene umjetnosti, 33. salon mladih, Dom HDLU, Zagreb, 2016. / IMAF award, OSTEN Bijenale crteža, Makedonija 2012. / Velika nagrada za grafiku, INTERBIFEP, Međunarodna galerija portreta, Tuzla, BiH, 2011. / Nagrada HDLU-a, 6. Hrvatski trijenale grafike 2012.
Od 2012. radi kao asistent, a od 2018. kao docent na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Otvorenje: Četvrtak, 18.10.2018., 20:00
Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
Izložba prikazuje originalne autorske crteže iz umjetničke knjige koja nastaje na jednomjesečnoj rujanskoj rezidenciji u Studiju Asylum, u Ljubljani (a u organizaciji KUD Mreže), originalne crteže autorove knjige “Strangers”, te postere u tehnici sitotiska i offset knjige iz 2017. i 2018.
***
Theo Vonwood (Vincent Pernollet), primarno glazbenik, crtanju se vraća 2016., nakon suradnje na godišnjoj izložbi Vendetta and PrintNoiz, organiziranoj od strane kolektiva Le Dernier Cri (Marseille).
U okviru izložbe PrintNoiz, autor je imao priliku upijati vizualnu supstancu Le Dernier Cri-a, i vratio se crtanju nakon što mu je Pakito ponudio zid za velik format crteža.
Njegove linije su organske, fine, seksualne. Divlje sanovite.
Njegova knjiga “Strangers” objavljena je od strane Editions Epox & Botox, 2017. godine.
***
Izložba je postavljena do 24. listopada 2018.
Galerija je otvorena svakodnevno osim nedjeljom, u periodu od 17 do 20h.
Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/
//////////////////////////////
//////////////////////////////
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Opening: Thursday, October 18th 2018, 20:00
Location: Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
An exhibition encompassing original drawings from a new artist book (created on a one month september residency in Studio Asylum, Ljubljana; ran by KUD Mreža), original drawings from the author’s “Strangers” book, screenprinted posters and offset books from 2017 and 2018.
***
Primarily a musician, Theo Vonwood (Vincent Pernollet), returned to drawing in 2016 after having given a hand to mount the annual exhibition Vendetta and PrintNoiz organized by Le Dernier Cri in Marseille.
As a “welcome agent” on PrintNoiz, he had time to soak up the visual substance of Le Dernier Cri, and he returned to draftsmanship after Pakito offered him a wall to make a big drawing.
His lines are organic, fine, sexual. Wildly dreamy.
His book “Strangers” has been published by Editions Epox & Botox in 2017.
***
The exhibition can be seen until 24th of October 2018.
The gallery is open daily, from 17 to 20h, except Sundays.
Siva gallery is a program by Autonomous cultural center Attack, financially supported by the Ministry of Culture of the Republic of Croatia, the City of Zagreb, “Kultura nova” Foundation and the National Foundation for Civil Society Development.
http://attack.hr/galerija-siva/
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.