8. izdanje Supertoona, međunarodnog festivala animacije, održat će se u Šibeniku od 22. do 27. srpnja 2018. U pet festivalskih kategorija kratkih filmova (profesionalni kratki, studentski, filmovi za djecu, animirani glazbeni spotovi i namjenski filmovi) u šest dana bit će prikazano 175 filmova iz 21 zemlje diljem svijeta, a festival ugošćuje preko 50 stranih i domaćih autora filmova.
Filmski festival u gradu bez kina zvuči kao nemoguća misija, ali glavni natjecateljski programi ponovno će se odvijati u “ljetnim kinima” za ovu prigodu napravljenima na već odlično prihvaćenim lokacijama Maloj Loži i Gorici. Festivalski centar bit će u ex Galeriji Matija (Studio galerije sv. Krševan), koja će biti mjesto susreta svih posjetitelja i autora, ali i mjesto učenja, razmjene ideja i događanja bogatog popratnog programa.
Popratni programi rasprostranjeni su na još tri lokacije u gradskoj jezgri, a novost je festivalski ljetni bar za after partyje na Gorici, gdje će se svake večeri nakon završetka projekcija uz piće moći poslušati koncerti ili DJ nastupi.
U glavnoj natjecateljskoj konkurenciji, onoj kratkih animiranih filmova, publiku očekuje 27 filmova, a mnogi su dosad već požnjeli zavidnu količinu nagrada na najznačajnijim svjetskim festivalima. Među njima su “Biciklisti” / “Cyclists” Veljka Popović (HR-FRA), “Kako se kalio čelik Igora” / “How Steel Was Tempered” Igora Grubića (HR), “Prošlost raste” / “Past Is Growing” Dee Jagić (HR), “Two for Two” Jelene Oroz (HR), “Negative Space” Maxa Portera i Ru Kuwahata (FRA), nominiran za nagradu Oscar 2018. u kategoriji kratkih animiranih filmova, te “The Hunt” Alexeya Alekseeva (FRA).
U kategoriji Animirani filmovi za djecu prikazat će se 31 film, između ostalih “Crvena jabuka” / “Red Apple” Ane Horvat (HR), “Bijela vrana” / “White Crow” Mirana Miošića (HR), “Two trams” Svetlane Andrianove (RUS), “Chiripajas” Olge Poliektove (ŠPANJ/RUS). Šibenik, kao sjedište međunarodnog festivala djeteta, ima najmlađu filmsku publiku najvećih očekivanja pa Supertoon posebnu pozornost posvećuje izboru dječjeg programa u nadi da će Gorica i ovoga ljeta biti pretijesna za sve one koji s radošću prate ovu kategoriju.
Ono po čemu je Supertoon prepoznat i po čemu iskače od drugih festivala, osim šarma lokacije i spontane atmosfere samog festivala, kategorija je Animirani glazbeni videospotovi, koja je i dalje vodeća u svijetu po broju filmova u konkurenciji.
Među 54 filma koji će se natjecati za nagradu, prikazat će se i oni za pjesme “The Story of O.J.” rap superstara JAY-Z-ja, autora Marka Romaneka (USA), “Things It Would Have Been Helpful To Know Before The Revolution” u izvedbi Fathera Johna Mistyja, autora Chrisa Hopewella (USA), “3PM” benda pipschips&videoclips, autorice Martine Mestrović, “Želim robota” sastava U pol 9 kod Sabe, autorice Ane Horvat, i mnogi drugi sjajni filmovi koji spajaju glazbu i animaciju.
Po 30 filmova bit će prikazano u kategorijama Animirani namjenski film, u kojoj se može vidjeti na koje sve načine kompanije koriste animaciju i njezine blagodati u svojem oglašavanju i približavanju proizvoda i usluga potrošačima, te Animirani studentski film, koja obuhvaća većinom diplomske filmove studenata animacije, koji ih stvaraju rasterećeni pritisaka komercijalnog uspjeha i s velikom slobodom izraza.
Supertoon sustavno i kroz cijelu godinu radi na edukaciji djece i mladih na polju vizualnih umjetnosti i animacije te su njegove radionice za djecu i mlade među najposjećenijim dijelovima programa. Ovoga ljeta bit će organizirane dvije. Dječja, za koju je već sada izvjesno da će se tražiti stolica više i koju vodi mladi animator Martin Babić, te radionica VJ-inga namijenjena mladima, na koju su pozvani studenti regionalnih i međunarodnih fakulteta i sveučilišta.
Za festivalski vizualni identitet zaslužne su Dunja Janković kao autorica vizuala i ilustratorica, čija će izložba biti postavljena u Šibeniku za trajanja festivala, te Nives Sertić kao dizajnerica i animatorica.
Ulaz je besplatan na sva događanja.
Raspored događanja:
FESTIVALSKI CENTAR: ex. GALERIJA MATIJA
11.00 – 12.00 – Razgovori s članovima žirija
12.00 – 13.00 – Repriza natjecateljskog programa filmova za djecu
13.00 – 14.00 – Repriza natjecateljskog programa studentskih filmova
14.00 – 15.00 – Repriza natjecateljskog programa kratkih filmova
GALERIJA KRŠEVAN – Ul. don Krste Stošića
(otvaranje u nedjelju 22. 7. u 19:00, radno vrijeme svaki dan 10.00 – 13.00 / 18.00 – 21.00 ) – Izložba SELFIE : DUNJA JANKOVIĆ
GRADSKA KNJIŽNICA – trg POLJANA
( od utorka do petka)
10.00 – 12.00 – Planktoon, dječja radionica animacije
GRADSKA VIJEĆNICA – trg REPUBLIKE
( od utorka do petka)
15.00 – 21.00 – Supervision, studentska radionica animacije
MALA LOŽA – trg IVANA PAVLA II
(otvaranje festivala 22.7. u 21:00 – projekcije dosadašnjih pobjednika na Supertoonu)
(zatvaranje festivala 27.7. u 21:00 – projekcije pobjedničkih filmova na Supertoonu 2018)
20.30 – 21.00 – Razgovori s autorima filmova
21.00 – 22.00 – Natjecateljski program studentskih filmova
22.00 – 23.00 – Natjecateljski program kratkih filmova
SKALE GORICA – Ul. don Krste Stošića
21.00 – 22.00 – Natjecateljski program filmova za djecu
22.00 – 22.30 – Koyaa : popratni filmski program za djecu
22:30 – 23:00 – Popratni muzički program
23.00 – 23.30 – Natjecateljski program namjenskog filma
23.30 – 00.30 – Natjecateljski program animiranog glazbenog videa
00.30 – 02.00 – Festivalski party (svaku večer)
Detaljna PDF satnica s rasporedom prikazivanja svih filmova po danima – uskoro.
ENGLISH VERSION COMING SOON
Supertoon međunarodni festival animacije organiziran je uz potporu Grada Šibenika, Turističke zajednice Grada Šibenika i Hrvatskog audiovizualnog centra.
Načini viđenja (prema toplini)
Performativni esej o prirodi toplinskog nadzora, Maya Simkin i Riley Cavanaugh
Sri – 8.8.2018, 20:00 hacklab01 / Filmski studio, AKC, Pierottijeva 11, Zagreb
Ulaz slobodan
Pozivamo vas na izvedbu performativnog eseja razvijanog kroz desetodnevnu rezidenciju u okviru programa “hackn3t” projekta hacklab01. Esej istražuje poetike nadzora toplinskim snimanjem. Efemerna priroda topline i nastojanja njezinog mjerenja za lokalizaciju opasnosti oslikava žarišta žutom, narančastom i crvenom bojom i tako prikazuje vizualizaciju podatkovnih točaka koja efektivno “svim tijelima daje nejasnu ljudsku morfologiju kojima je, u konvencionalno vidljivom svjetlosnom snopu, nemoguće razlikovati pokazatelje roda, rase ili klase… te uzrokuje normalizaciju nadzora pošto sva tijela pod njegovim pogledom djeluju isto.” (Lisa Parks). Ovaj performativni esej postavlja pitanja o korištenju vizuala, govora i topline.
U predmetu Kyllo v. SAD (2001), Vrhovni je sud presudio da je za termalno snimanje potreban nalog za pretragu, pošto otkriva previše intimnih detalja unutar zidova domova kao što su “točno vrijeme u kojem se gospođa kuće kupa” (Justice Scalia). Esej će secirati povijesne i suvremene primjene termalnog snimanja kako ga koriste SAD, u kojima je pravo na privatnost zajamčeno standardom “razumnosti” u odnosu na tehnologiju koja se koristi, te je zato u stalnom stanju promjene.
We hope you come out and get hot with us.
Maya Simkin radi u Londonu, Chicagu i na WWW-u. Zanima ju pomoć umjetnicima, intervjui, značaj vizualne i zvučne kulture za politiku, izrada vlastitog kiselog kupusa i umaka, knjige i papir, te suradnja s drugim dragim ljudima.
Riley Cavanaugh je umjetnica iz Chicaga. Rad joj je trenutno fokusiran na istraživanje legalnosti, humora i estetike raznih tipova nadzora i prikupljanja podataka kao i “zaštitu” od istih. Uživa u prikupljanju iskrivljenih slika s Google Street View-a, organiziranju događanja i neprekidnim pokušajima učenja novih stvari.
Sri – 8.8.2018, 20:00 hacklab01 / Filmski studio, AKC, Pierottijeva 11, Zagreb
Ulaz slobodan
Hacklab01 je projekt AKC Attack i financijski je podržan sredstvima Ministarstva kulture RH, Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva, te Zaklade Kultura nova.
http://attack.hr/
https://hacklab01.org/
https://hacklab01.org/hackn3t
Kustoski desk zamišljen je kao informativni pult i dokumentacijski centar ali i multimedijska izložba i umjetnička instalacija. Za vrijeme trajanja izložbe posjetiteljima se omogućuje razgledavanje postava virtualnog muzeja koji se sastoji od fotografija, predmeta, uređaja i alata proizvedenih ili korištenih u karlovačkoj industriji.
\\\
Ujedno se otvara prostor za direktno sudjelovanje u procesu, kroz prikupljanje novih eksponata, razgovora s kustosom, unos novih informacija o predmetima u fundus.
///
Predmete iz vlastite kolekcije poput fotografija, proizvoda i uređaja, posjetitelji mogu donijeti, te uz pomoć kustosa dokumentirati i na licu mjesta uvesti u virtualni muzej. Kroz dokumentiranje predmeta vezanih za karlovačku industrijsku baštinu, sudionicima će se pojasniti način rada kustosa dok uvodi nove artefakte u bazu podataka.
\\\
Virtualni muzej karlovačke industrije pokrenuo je Gradski muzej Karlovac 2014. godine kako bi u virtualnoj sferi prevladao fizička ograničenja u prikupljanju i prezentaciji artefakata te dokumentiranju proizvodnih procesa i prostora, kao i u pozicioniranju čitavih spomeničkih kompleksa u društveno-povijesni kontekst i stavio na kulturno-turističku kartu.
///
Kustoski desk Virtualnog muzeja karlovačke industrije organizira udruga KA-MATRIX u okviru programa Nova kultura _ Hibridni grad 018. u partnerstvu s Gradskim muzejom Karlovac uz potporu zaklade Kultura Nova, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Karlovca i Karlovačke županije i uz suradnju s Dječjim domom Vladimir Nazor – Galerija ZILIK.
Facebook događanje: https://www.
O IZLOŽBI:
Poznat po veličanstvenim muralima diljem svijeta, Lonac će se predstaviti karlovačkoj publici posve novim, dosada neizlaganim, ciklusom crteža intimnog formata koji je nastao u proteklih nekoliko mjeseci. Ciklus broji oko 20tak crteža. Za razliku od murala, protagonisti na površini papira nisu umjetniku poznata lica već anonimni likovi zabilježeni u prolazu. Crteži su studije spontanih situacija i nepoznatih ljudi nastale crnom i bijelom tintom na toniranom papiru. Umjetnik ljude često prikazuje iz profila ili s leđa, zaokupljene u svojoj priči i svojem svijetu bez intruzije ili nametanja vlastite prisutnosti. Iako je novi ciklus radova nastao u ateljeu, on je temom vezan uz život ulice odnosno bilježi puls gradskog života tijekom ljetnih mjeseci. Lonac je stvorio vizualni dnevnik ljeta u gradu prikazujući kroz svakodnevne scene sve aspekte gradskog života. Bez umotavanja, uljepšavanja ili maskiranja neprimjerenih scena, ciklus crteža predstavlja srž i sukus grada. Lonac je grad prikazao onakvim kakav on uistinu jest, bilježeći pritom situacije s kojima se možemo poistovjetiti, jer smo ih većinu i sami doživjeli. Na koncu se postavlja pitanje naše svjesnosti o svijetu koji nas okružuje, a ona ovisi o obujmu i intenzitetu kojim ga doživljavamo.
O AUTORU:
Lonac je poznati hrvatski vizualni umjetnik čiji murali krase zidove diljem svijeta. Nakon završene Zagrebačke umjetničke gimnazije, Lonac je upisao Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je i diplomirao 2013. godine. Izlagao je na tri samostalne izložbe od kojih je posljednja održana u galeriji Think Space u Los Angelesu, te nekoliko skupnih izložbi diljem Hrvatske. Lonac je sudjelovao i na brojnim domaćim i inozemnim festivalima ulične umjetnosti. Njegovi murali nalaze se u mnogim gradovima u Hrvatskoj: Zagreb, Rijeka, Osijek, Dubrovnik, Sisak, Bol, Koprivnica, te u inozemstvu: Cassino u Italiji, Grenoble u Francuskoj, Nanxian u Kini, New York, West Palm Beach u USA, Sarajevo, Banja Luka, Boras u Švedskoj, Leiria u Portugalu, Bristol te Blackpool u Engleskoj. Ujedno, Lončevi murali su vrlo često uvrštavani na top liste najljepših murala na svijetu.
U organizaciji Autonomnog kulturnog centra Attack od 18. do 22. rujna u prostorima AKC Medika, održat će se 3. Reunited festival hip hop kulture. Festival će kroz pet dana ponuditi bogat program koncipiran na kombinaciji edukativnog, prezentacijskog i glazbenog programa koji proizlazi iz svih elemenata hip hop kulture. Festival teži objediniti sve bitne čimbenike hip hopa u Hrvatskoj i dati mogućnost razvoja i edukacije mladim neafirmiranim umjetnicima/icama pripadnicima/cama hip hop subkulture, kao i istražiti sve izričaje, razvoj i produkcije ove subkulture.
U pet dana trajanja festivala posjetitelji/ce će biti u mogućnosti sudjelovati na radionicama koje objedinjuju 5 važnih elemenata hip hopa: grafiti, break dance, djing , beatbox , mc radionica. Radionice su za sve sudionike/ce besplatne.
U sklopu festivala u galeriji Siva, bit će otvorena izložba – Hip hop priča. Na izložbi će biti predstavljene fotografije, video snimke koje vjerno dokumentiraju razdoblje vrhunca hip hop scene u Hrvatskoj, razdoblje od druge polovice devedesetih do ranih dvijetisućitih. Vikend nudi graffiti jam na kojem će sudjelovati rezidenti Medike i njihovi gosti, Break it Out Jam – otvoreni bboy break dance jam na kojem će se demonstrirati vještine ovog plesa uz glazbenu podlogu dj-a Toni Ton (ZG), KranjSkee (SLO) i Dziga (SLO).
U subotu popodne na tribini s temom staro vs novo gostovat će SašaTBF/Tibor (MC) , El Rock/Mariano (BREAK DANCE) , PhatPhillie/NokiNole (DJ) , ManeMei/Seick (WRITER) uz Hard i Sorta.
Večernji program u petak obilježen je najatraktivnijim programom Grey Sketch Battle. Battle je zapravo nadmetanje grafiti umjetnika/ca u izradi skica. Natjecatelji se natječu jedan na jedan i za izradu skice imaju 3 minute. Publika je uz pomoć web kamera u mogućnosti sve detaljno pratiti budući da se čitav proces prenosi live na veliko platno. Prva večer vikenda završit će glazbenim programom i to Ddm Showcase, na kojem će nastupiti svi polaznici/ce programa “Dajte djeci mikrofona“ koji se tijekom proljeća održavao u klubu Attack. Glazbenu večer će na kraju upotpuniti nastupi KRUG (Zagreb), GREEN HILL & IRONWORX (Sisak), SUICIDAL (Zagreb).
Završna večer festivala održat će se u subotu u klubu Attack. Reunited festival je i ove godine okupio eminentna imena underground hip hopa koji se će se predstaviti zagrebačkoj publici. U klubu Attack od 22 sata nastupit će: SIKY (Vinkovci), ŽUVI (Split),MRIGZ N GHET (Velenje), INKOGNITO POPARA (Zagreb), MLATA SICK TOUCH (Beograd ), JANTAR + gosti (Ivanec).
https://www.facebook.com/events/525062494597771/
VIŠE O RADIONIČARSKOM PROGRAMU:
DJ RADIONICA
DJ-anje je tehnika manipulacije zvukovima i stvaranje glazbe pomoću gramofona i DJ miksera. Uglavnom se koriste dva gramofona istovremeno koji su spojeni na DJ mikser i zvučnike te drugu elektroničku opremu. DJ se služi raznim tehnikama da bi zvuk s dvije različit ploče spojio u jedan. Rezultat je jedinstven zvuk dobiven spajanjem dvije pjesme u jednu.
Radionica je fokusirana na rad s gramofonima (turntabels-ima).Upoznavanje polaznika kako se služiti gramofonima, objašnjava se razlika u puštanju glazbe s ploča i uz pomoć Serato-a. Također se priča i o odabiru pjesama, izradi “mix tape-ova” te korištenju dodatne opreme. Uz demonstracije mix-anja, scratch-anja objašnjava kako sve ukomponirati na nastupu u živo.
Voditelj radionice: Dj Noki Nole
MC RADIONICA
MC-ijanje kulturi mladih, ovaj vid izvedbe poznat je još kao i “rappanje”, što znači izgovaranje teksta uz prateću instrumentalnu muzičku podlogu. Teme ovakvih tekstova su uglavnom socijalne i kritički postavljene prema društvu u kojem živimo.
Cilj ove radionice je pronaći mladu ili neafirmiranu izvođačku nadu, stvaranje novih tekstova (rima), pisanje Bar-ova (povezani dijelovi teksta). Radionica će upoznati polaznike/ice s tehnikama koje počinju od samog brainstrominga i prvih ideja preko pisanja tekstova, barova (povezani dijelovi teksta), stvaranja hooka ( refren pjesme ili dio prije samog refrena), pa sve do vježba pravilnog udisaja. Završni rad s radionice za polaznike će biti live nastup koji će povezati sve ove elemente u jednu cjelinu s naučenim pravilnim držanjem mikrofona, načinom brzog i sporog pjevanja i cjelokupnom live izvedbom na pozornici.
Voditelj radionice je Pendrek
GRAFFITI RADIONICA
Graffiti umjetnost u SAD-u u ranim 60-im godinama prošlog stoljeća graffiti su bili samo način obilježavanja teritorija raznih bandi i služili su kao propaganda od strane političkih aktivista. S vremenom su nastali potpisi (tag-ovi) od strane pojedinaca. Prvo u Philadelphiji od strane Cornbread-a, Top Cat-a i Cool Earl-a, a poslije i u New Yorku od strane Taki 183-a i Tracy 168. Tijekom 70-ih graffiti su postali urbani oblik umjetničkog izražavanja. Razni stilovi slova i načini bojanja razlikovali su jedne umjetnike od drugih. Uz slova su također išli i razni likovi po uzoru na likove iz animiranih filmova i stripova, kreirani od strane samih umjetnika, kako bi društvu dočarali svoje ideje. Na početku su grafiti bili uglavnom ilegalni i crtani su po vagonima njujorške podzemne željeznice, da bi se potom crteži preselili na zidove na kojima je crtanje graffita bilo dozvoljeno. Smatra se da su graffiti dio vizualne prepoznatljivosti rap glazbe. Cilj radionice je prezentirati mladima graffite kao oblik umjetnosti, a ne kao vandalizam. Pri tome ih usmjeriti na izražavanje kroz graffite na mjestima na kojima je crtanje graffita dozvoljeno, a ne kao uništavanje tuđe imovine. Radionica će pokriti područje vizualnih umjetnosti, direktno vezanih u samu hip hop subkulturu. Radionica se sastoji od teoretskog i praktičnog dijela. Teoretski dio će kroz projekcije dokumentarnih filmova dati uvod u povijest aerosol umjetnosti i njezinu povezanost s hip – hopom. Praktični dio upoznat će polaznike/ice s formama slova, osnovama i različitim graffiti stilovima, razradom i smišljanjem imena (tag-a). Cilj je stvoriti skicu na papiru koja će se kasnije prenijeti na zidove. Voditelj radionice je Mane Mei
BEATBOX RADIONICA
“Beatbox” je tehnika vokalne perkusije, fokusirana na umjetnost proizvodnje ritma koristeći se samo ljudskim ustima. Uz pomoć muskulature lica i grkljana osoba stvara zvukove, imitirajući time instrumente, druge ljude ili zvukove iz okoliša te tako formira muzičku podlogu ili melodiju. Ta melodija obično istovremeno služi kao podloga MC-iju (osobi koja izgovara stihove). Ovaj stil daje nam pravi uvid u način kreiranja hip-hop glazbe.
Radionica će pružiti pregled povijesnog razvoja tehnike beatboxa. Kroz video projekcije polaznicima/icama radionice bit će predstavljene osnove tehnike kao što su različite tehnike disanja ili upoznavanje s ritmom. Nakon osnova beatboxa prijeći će se na napredni dio uz učenje proizvodnje posebnih zvukova uz vocal scratch i throat bass, da bi se na kraju svaki polaznik/ica kreirao i razvio osobnu tehniku s vlastitim setom – showcase.
Voditelj radionice: Lil Bear
BREAKDANCE RADIONICA
Breakdance je poznat i kao “breaking” ili “b-boying”. On je fizički vid izražaja rap muzike, a karakterizira ga dinamični ples, koji najčešće uključuje i razne akrobacije na ravnoj podlozi, u počecima najčešće na ulici. Inspiraciju nalazi u mnogim plesovima i kulturama poput afričke, brazilske, ruskog narodnog plesa i borilačkih vještina. Jednim dijelom je inspiriran i plesnim pokretima Jamesa Browna i Michaela Radionica će pratiti strukturu breakdance izraza od top-rocka, preko go-downa, footworka, powermovea i freeza. Naglasak radionice bit će na odnosu s muzikalnošću i savladavanjem osnova poput glavnih pozicija, dobrih i loših načina kretanja i sudjelovanja u grupnom plesu. Polaznici/e će se upoznati s poviješću breakdancea uz projekcije filmova i nastupa. Radionica će pratiti strukturu breakerskog izlaza, krećući se od “top-rocka”, preko go-downa, footworka, powermovea i konačno freeza.
Voditelj radionice: Atomic
DETALJAN PROGRAM FESTIVALA
18.9. UTORAK
18:00-20:00 GRAFFITI RADIONICA w. Mane Mei @ Infoshop Pippilotta
18:00-19:30 BREAK DANCE RADIONICA w. Atomic @Filmska
18:00-19:30 DJ RADIONICA w. DJ Noki Nole @ Attack
20:00- 21:00 BEATBOX RADIONICA w. Lil Bear @ Attack
19:30-21:00 MC RADIONICA w. Pendrek @ Attack
19.9. SRIJEDA
18 00-20:00 GRAFFITI RADIONICA w. Mane Mei @ Infoshop Pippilotta
18:00-19:30 BREAK DANCE RADIONICA w. Atomic @Filmska
18:00-19:30 DJ RADIONICA w. DJ Noki Nole @ Attack
20:00- 21:00 BEATBOX RADIONICA w. Lil Bear @ Attack
REUNITED SPECIAL
19:30-21:00 MC RADIONICA – RECORDING PROCESS w. Pendrek @ Studio Depth
REUNITED MOVIE SPECIAL
21:30 Style Wars 2 @ Terasica
Style wars 2 film, snimili su veliki ljubitelji originalnog filma Style Wars Veli i Amos. 30 godina nakon originalnog filma, autori, uz dozu humora prikazuju daljnji razvitak grafita i aerosol umjetnosti.
20.9. ČETVRTAK
18 00-20:00 GRAFFITI RADIONICA w. Mane Mei @ Infoshop Pippilotta
18:00-19:30 BREAK DANCE RADIONICA w. Atomic @Filmska
18:00-19:30 DJ RADIONICA w. DJ Noki Nole @ Attack
20:00- 21:00 BEATBOX RADIONICA w. Lil Bear @ Attack
19:30-21:00 MC RADIONICA w. Pendrek @ Attack
REUNITED SPECIAL
21:00 IZLOŽBA: “ Hip – hop priča “ by Hard @ Galerija Siva
Hip-Hop se sastoji od priča, mjesta i osobnih doživljaja. Preko kultnog oktogona do trga i Jamova, Hip-Hop je pričao priče i s onima kojih više nema. Nije do nostalgije, budite dio ove priče koja kroz fotografije prati razne Hip-Hop generacije.
21:30 LIVE @ Galerija Siva
MC : Pendrek
DJ : Noki Nole, Chill
21.9. PETAK
20:00 H GREY SKETCH BATTLE
Najatraktivniji događaj na Reunitedu – Grey Sketch Battle!!!
Battle u izradi skica, natjecatelji se natječu jedan na jedan i za izradu skice imaju 3 minute. Ove godine biramo 16 natjecatelja koji se izvlače iz šešira (vjerojatnije neke kutije ili džepa), kao i riječi koje se crtaju. Da sve skupa bude napetije pomoću web kamera sve se live prenosi na zid, kako bi publika mogla pratiti cijeli proces izrade skica i lakše donijeti odluku koji je natjecatelj bolji. Uz glas publike, pribrajamo i glasove dvojice kompetentnih sudaca. Prva tri mjesta dobivaju nagradu. I ove godine osim live sketch battlea , organiziramo online verziju koja bi se trebala odvijati u tjednima koji slijede…uskoro više o tome !
22:30 DDM SHOWCASE
Svi polaznici programa “Dajte djeci mikrofona” , koji se održavao u Medici kroz prošlu godinu izvesti će zajednički show
NAPOMENA : pripremljen show od sat vremena
23:30 LIVE ON STAGE :
KRUG (Zagreb)
Skupina umjetnika koji su povezani krugom ljudi koji poznaju, predstavljaju filozofiju osobnog napretka za kolektivno dobro, u svakoj interpretaciji te izjave. Svi su sa zapadne strane grada. Članovi su brojni: MC -i (Bobie, Leo, Duki420 i Lucibatina ), producenti (Sain Victory , Kugla i MasterMind )
FACEBOOK: https://www.facebook.com/KrugZg/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCLrJJGvs5hOEQEL0mS9BTwA/videos
GREEN HILL & IRONWORX (Sisak)
Green Hill trenutno broji dva aktivna mc-ija: Feb i Rose. Rose ujedno ima ulogu i producenta ovog dvojca. Obojica imaju u pripremi i samostalne projekte koji bi trebali biti objavljeni do kraja tekuće godine. Osim samostalnih projekata zajedno rade na pripremanju albuma i s braćom iz Iron Worxa s kojima čine novi glazbeni kolektiv Fullhouse.
FACEBOOK: https://www.facebook.com/greenhillsisak/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqu3BJFeP9IJpcCbS0XLrTA
IronWorx je rap grupacija iz Siska odnosno Željezare osnovana 2017. godine od strane 2 MC-ija, Usce-ta & Kubrick-a. Od tada su izdali preko 50+ pjesama i sessiona. Kubrick je producent većine djela na kanalu, dok je Usce zadužen za vokalni dio i freestyleat. Odradili su par nastupa u tandemu s Green Hill-om iz Siska, gdje kao zajednička grupa pod nazivom “Fullhouse” trenutno kuhaju novi EP.
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Ironworxx/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/c/ironworx
SUICIDAL ( Zagreb )
Suicidal je zagrebački reper i već dobro poznato ime na hip hop sceni.
Od ranih 2000-tih, Suicidal gradi svoje ime kroz brojne singlove, nastupe, freestyle battle natjecanja, suradnje s brojnim eminentnim imenima regionalne scene, te s izdanjima “1405” i “Srce Grada mixtape vol.1”
Nakon trogodišnje pauze koja je uslijedila u 2012. godini, Suicidal se vraća u studio i konstantnim izbacivanjem singlova (Jedino što znam, Ko si mi ti, Nada, Ne diraj, Tu sam doma, Psi iz rezervoara), mixtapeom (Srce Grada vol. 2) najavljuje svoj prvi službeni album “Jedino što znam”, koji uskoro izlazi za izdavačku kuću Dallas Records.
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Suicidal.Zagreb/?ref=br_rs
YOUTUBE: https://www.youtube.com/watch?v=W9ZCAOXKpig
LOBJE w. 40industry (Zagreb)
Član ozloglašenog hip hop kolektiva 40industry, iza sebe ima nekoliko projekata, singlova, EP-ija i albuma. Prvi projekt na kojem se našao bio je Furi Canesov mixtape, nakon kojeg izbacuje samostalni album “Grad i ja” 2011. godine. Zatim slijedi EP “Terasa 1” 2012.godine i EP “Terasa 2“ 2016. Trilogiju će završiti ove godine s EP-ijem “ Terasa 3”. Upravo će na Reunitedu ekskluzivno publika imati priliku čuti novi autorski rad. Na bini će mu se pridružiti i neki od članova 40industry kolektiva.
DJs: NokiNole / Gfk
22.9. SUBOTA
12:00 GRAFFITI JAM
17:00 BREAK IT OUT! JAM je otvoreni bboy jam koji se organizira s ciljem okupljanja ljudi koji se žele okušati u break danceu, a ujedno se i dobro zabaviti. Sve generacije su pozvane na druženje i zabavu uz dobar zvuk za koji će se pobrinuti naši DJi Toni Ton (ZG), KranjSkee (SLO),i Dziga (SLO).
20:00 HIP – HOP TRIBINA w. Hard & Sorta @ Infoshop Pippliotta
Kao i svake godine organiziramo hip hop tribinu na kojoj pozivamo eminente ljude iz svih elemenata hip hopa. Ove godine tema je OLD VS. NEW. Na tribini nam gostuju: SašaTBF/Tibor (MC) , El Rock/Mariano (BREAK DANCE) , PhatPhillie/NokiNole (DJ) , ManeMei/Seick (WRITER). Za sva škakljiva pitanja i ostale vruće teme bit će zaduženi Hard i Sorta. Vidimo se!
22:00 LIVE ON STAGE:
SIKY (Vinkovci, Hrvatska)
Iz Vinkovaca nam dolazi mladi glazbenik, producent, dj i ponajprije MC.
Josip Džijan poznatiji kao Siky ili Siky Beats započinje svoje putovanje glazbom još od malih nogu gdje je kao klinac upisao glazbenu školu. Nakon glazbene škole njegovo putovanje nije se usmjerilo prema klasičnoj glazbi, već prema hip/hopu. Štancanje beatova, pisanje tekstova, godina i godina skilovanja i usavršavanja
22011. upada u Našu Stvar s Filipom Meštrovićem i Mislavom Medićem Lil’Bear/m gdje vode svoju emisiju na lokalnom radiju znanom kao radio “VFM”.
Organiziraju veliki broj događanja u gradu na Bosutu, s velikim uspjehom kod publike. “Naša stvar” partiji se i dalje s velikim uspjehom održavaju.
Produkcija je uvijek bila njihova jača strana tako da se na sonudcloudu može pronaći veliki broj singlica koje vas masiraju kroz vaše stereo sistemce. Iza sebe Siky ima dva albuma (Vinkovci dobro jutro / 2009 – 2010 / Kvalitet / 2016-2017), dva EP-a (Jazzy hip-hop iz male Bosne & the new project /2012-2013), dva instrumentalna izdanja (Back To 2014 / 2013-2014 / Elysium/2015-2016).
Zajedno s Ivanom Krpanom imaju mnogobrojne nastupe, a ujedno su i dva glavna organizatora “NAŠA STVAR OPEN AIR-a”. Sikiy je i voditelj hip-hop emisije “NAŠA STVAR” na radio Vinkovci
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCsjGWCT5RPLxKImdLB-P5HA
ŽUVI (Split, Hrvatska)
Drito iz Splita, dolazi nam Žuvi. Karijeru je započeo s Ruganjem, nakon toga posvetio se samostalnoj karijeri. Izdao je mnoge singlove, spotove i suradnje, a posebno zapažen bio mu je projekt “Brokva” s Krešom Bengalkom. Nakon toga izbacuje veliki broj singlova i suradnji od kojih se ističe singl “Pare ili muf”. Žuvi nam donosi dašak splitske hip hop scene na Reunited.
FACEBOOK: https://www.facebook.com/zuvii/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCO2yVFGUe6xxvP5V4sDHE6g
MRIGZ N GHET (Velenje, Slovenija)
Mrigz & Ghet su dvojica velenjskih rap teškaša, koji su svoju zastavu na hip – hop mapu beskompromisno zaboli 2011. godine s albumom “Mrigz n Ghet Hitz” . Ovaj album je bez sumnje jedan od najboljih slovenskih rap abuma. Krajem 2012. Ghet izlazi s mixtapeom “Ghet Banga RapI” i videospotom “Z bloka snajper”, koji je prešao milijun pregleda na Youtubeu. 2013. iz zvučnika bengao je još jedan Veleborski album “Božja gamad”, koji su Mrigo i Ghet zakuhali s Mariborčanima Emekejem i Mitom za Wudisban Records. Izdali su još mnogo singlova i suradnji, a nastup na Reunitedu im je ujedno premijerni u Hrvatskoj
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/171941939515885/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/user/mrighet
INKOGNITO POPARA (Zagreb, Hrvatska)
Bivši član Elementala i Sinesteta, godinama daje neizmjeran doprinos hip hop sceni. Počeo je kao writer, da bi se nakon toga pridružio Shotu i Remi s kojima je oformio kultni hip hop sastav Elemental. S Elementalom 2000. izdaje albume “Moj , njegov i njen svijet “ i “ Tempo velegrada – Demiurg “, nakon kojeg napušta bend. Počinje doba Sinesteta, te sa Magellanom stvara Doppler Efekt, s kojim izbacuje 2 projekta: “ Majstori mračnih misli “ 2003. i “ Noćnoptićni “ 2006. Zatim slijedi solo album “Skandalozno” 2007., te legendarni “ Hologram funk LP “ s cijelim kolektivom Sinestet 2008. godne. 2013. izdaje solo album “ INK “, također pod etiketom Sinesteta. Ove godine izlazi “ Nightevian “ u suradnji sa dj Bero Zmayom , projekt s kojeg ćemo par stvari premijerno čuti upravo na Reunitedu.
FACEBOOK: https://www.facebook.com/NIGHTAVIANmusic/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/user/Nocnopticni
MLATA SICK TOUCH (Beograd, Srbija)
Član i osnivač Sick Touch kolektiva i etikete, iza sebe dosad ima već nekoliko projekata. Prvi materijal “Mlata je trso “ izašao je pod etiketom LTDFM 2010., a posebno se ističe singl “33 stil” koji u ovom trenutku broji preko milijon YouTube pregleda. Nakon epizode sa LTDFMom, osniva vlastiti label “Sick Touch” za kojeg i danas izdaje. Udružuje snage sa Cobranom te zajedno izbacuju čak 3 albuma : “ Ma da” , “ Sick Touch Era” i “ Firmirana beda “. 2015. izbacuje zapaženi solo album “ Psycho Boogie”, koji će nam i predstaviti na Reunitedu. Uz sve to izdao je mnogo singlova, spotova i suradnji s kojima će se publika imati priliku uživo upoznati na ovogodišnjem festivalu.
YOUTUBE: https://www.youtube.com/user/SickTouchOfficialTV
JANTAR + gosti (Ivanec, Hrvatska)
Underground reper, koji je svojim stilom utjecao na mnoge, ove godine na Reunitedu sprema show s gostima koji su obilježili dosad njegovu karijeru. 2007. izbacuje svoj prvi projekt “ Ukratko “, a nakon njega album “ Jedna ljubav , a kurva “ s kojim se u potpunosti predstavio hip hop sceni. Slijedi “ Svetište svinja “ 2011. , Skunk “Mauzolej” 2012.godine. Oba albuma popraćeni su fantastičnim dizajnom koji je također važan za Jantarovu priču. 2015. postaje član grupe Oni sa Scriptorom i Kalijem kada izbacuju album “ Lajtmovtiv “ , koji se smatra klasikom hrvatskog hip hopa. 2017.poklonio nam je suradnje s Fundamentom “ Uspavanka za smrt” , i s Krakenom (KLIN) “ S kiln si , takav si “.
Rijetko ima solo nastup, ali učinit će iznimku za ovogodišnji Reunited
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Jantar-287623444745038/
YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCXqFeIexhExxJvUUvYfx-hQ
[25. rujna 2018., 18-20:00h @ Galerija Siva, Pierottijeva 11, Zagreb]
Pozivamo Vas na diskurzivno i pokazno predstavljanje djela i rezultata suradničke produkcijske rezidencije VR umjetnosti [realizirane u srpnju/kolovozu 2018. u Podstrani, RH].
“VR inkubator” multidisciplinaran je, umjetnički i suradnički produkcijski koncept otvorenog laboratorija umjetnosti virtualne zbilje, s naglaskom na istraživanju njezinih potencijala i raznolikih konteksta njezina nastanka.
Prva, pilot #VR_inc instanca realizirana je u formi produkcijske rezidencije (namijenjene kreaciji niza virtualnih umjetničkih djela-objekata-prototipa-krajolika), praćene dijalogom usmjerenim kritičkom razvoju VR tehnologije i pripadajućih proizvodnih modela u kulturnoj produkciji RH. Tijekom rezidencijalnog boravka, na jednoj suradničkoj lokaciji, odabrani/e autori/ce sudjelovali/e su u kreiranju virtualnih krajolika, uz podršku i mentorstvo multimedijskih, primijenjenih i izvedbenih umjetnika i umjetnica, te profesionalaca/ki u kulturi, tehnologiji i znanosti.
Su-kreatori/ce djela nastalih u okviru VR inkubatora:
- bod – [包家巷] BAOJIAXIANG // http://www.nicholaszhu.com/
- mrtvo tijelo // http://mrtvotijelo.tumblr.com/
- Paul Messick // https://www.linkedin.com/in/paulmessick
- Samuel Capps // http://www.samuelcapps.com
- Spahijator // https://www.instagram.com/spahijator/
- Anđela Tenšek // https://www.researchgate.net/profile/Andela_Tensek
- Sunčana Brkulj // https://www.instagram.com/suncanabr
- Ittah Yoda // http://ittahyoda.com/
- Katharina Joy Book & LUKAS8K / LUKAS64K // https://katharinabook.wixsite.com/72qs/ & http://lukas8k.com/
- Ivana Picek // https://www.instagram.com/pi_lubanjice/
- Filip Ugrin // https://vimeo.com/user84172689
- θfash // https://www.instagram.com/thetafash/
Projekt je moderiran umjetničkim vodstvom SwS, a nastaje u partnerstvu umjetničke organizacije Format C, animacijskog studija Jadranska Animacija, te tvrtke DVASADVA, uz posebnu zahvalu Ivani Picek, Patricku Lichtyju, Filipu Ugrinu i ostalim suradnicima/cama.
“VR inkubator” provodi se uz financijsku podršku partnera na projektu, Ministarstva kulture RH i Zaklade “Kultura Nova”, koja podržava program “Inquiry Inc.[2018]” UO Format C, a predstavljanje se odvija u Galeriji Siva zahvaljujući ljubaznosti AKC Attack.
Kontakt za upite: vr@formatc.hr
F12 platforma nezavisna je Karlovačka platforma za promociju i razmjenu umjetnosti s ciljem širenja ideje o Community artu i dovođenju kreativnih praksi u javne prostore.
U sklopu projekta “F12: Free Art Display”, F12 donosi nove aktivnosti u obliku besplatnih izložbenih postava, koji su se do sada uspješno realizirali u Dugoj Resi, Lovincu i Karlovcu:
Duga Resa
https://www.facebook.com/events/166211714239822/
Lovinac
https://www.facebook.com/events/1065298253652649/
Karlovac
https://www.facebook.com/events/2124213757857919/
Četvrti po redu izložbeni postav održati će se u Zagrebu, 10. listopada, 2018. godine u AKC Medika, s početkom u 17 sati.
Zagreb
https://www.facebook.com/events/173684666845420/
Svaki izložbeni postav sastoji se od 50 autorskih radova, doniranih sa strane 37 autora sa područja Hrvatske, Srbije, Slovenije i Bosne i Hercegovine:
Nikolina Žabčić, RUPEONE, Daša Gajić, Roberto Vodanović Čopor, Alen Klimenta, Koraljko Greben, Dalibor Kušenić, Lana Skindread, Katharina Sertić, Jasenka Hoffmann, Jasmina Jakopanec, Tanja Blašković, Zoran Šajatović, Nada Matić, Anita Kos, Nikola Grabovac, Antonija Poljan, Lucija Krašić, Anna Maria Previšić, Luka Tomić, Mračnjaštvo, Ana Salopek, Nataša Kupljenik, Sindy Čolić, Aurora Mihatov, Damjan Brozić, Nastja Kljaić, Tally Rayne Adams, Grebo Gray, Josipa Novaković, Marija Zmaya Gray, Mario Šimić, Sanja Siročić, Petra Brnardić, Valentina Stanić, Alenka Mance i Marina Đira.
Svi radovi unutar postava namijenjeni su za udomljavanje publici i slučajnim prolaznicima. Na taj način, publika u svoj životni prostor ne nosi samo nečiji autorski rad, već i ideju.
Također, pozivamo publiku da putem Facebook stranice i maila platformaf12@gmail.com pošalju fotografije udomljenih radova kao feedback, odnosno povratnu informaciju!
Za više informacija, pratite naše društvene mreže:
Facebook: www.facebook.com/f12platforma/
Instagram: www.instagram.com/f12platforma/
Projekt “F12: Free Art Display” sprovodi se kroz platformu Clubture u partnerstvu s KA-MATRIX (Karlovac), UKE (Lovinac) i Attack! (Zagreb) uz potporu Ministarstva kulture RH, Grada Zagreba (gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport), Zaklade “Kultura Nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva / kroz projekt Centri znanja.
Poštovani,
U četvrtak 11. listopada 2018. u 19 sati u Galeriji ZILIK (Radićeva 13, Karlovac) otvara se posljednja ovogodišnja izložba u organizaciji ZILIK-a, a čast da zatvore sezonu pripala je akademskim umjetnicima Ani Sladetić i Miranu Šabiću koji će se na izložbi pod nazivom “Sjećanja i putovanja” predstaviti karlovačkoj publici izborom recentnih crteža i grafika.
Izložba “Sjećanja i putovanja” tematski sjedinjuje izričajno posve različite cikluse dvaju autora, te nas uvodi u područje kolektivne i osobne memorije, relevantnosti uspomena i evokacije putovanja kako onih prostornih u radovima Ane Sladetić, tako i vremenskih u ciklusu radova Mirana Šabića.
Akvareli Mirana Šabića predstavljeni na izložbi tek su dio jedinstvene kolekcije koja je nastala nakon što je autor na tavanu obiteljske kuće pronašao kutiju prepunu uspomena iz djetinjstva. Određeni predmet u pojedinoj zbirci okidač je memorije na jedno iskustvo, sjećanje ili uspomenu. U ciklusu akvarela svaki pojedini predmet detaljno je i precizno naslikan i numeriran, te tematski organiziran po tablama. Ovakav hladan, distanciran, precizan i krajnje znanstveni pristup prikazu predmeta u potpunoj je suprotnosti s njihovim značenjem obzirom da je riječ o predmetima koji su autoru dobro poznati, bliski i u djetinjstvu često korišteni, te su bili glavni akteri u stvaranju uspomena i formiranju umjetnikove ličnosti prilikom odrastanja. Promatrajući izložene table daje se naslutiti kako sâm proces sistematiziranja, organiziranja i podjele, te potom minucioznog i strpljivog bilježenja pojedinih elemenata u tehnici akvarela uključuje meditativni misaoni proces prilikom kojeg umjetnik prezentacijom privatne zbirke svog djetinjstva omogućuje povezivanje na razini kolektivne memorije s čitavom jednom generacijom koja prepoznaje artefakte, jer su isti bili sastavni dio i njihovog djetinjstva.
Za razliku od sistematiziranosti i objektivnosti prikaza u akvarelima Mirana Šabića crtačko-slikarski ciklus Ane Sladetić krajnje je subjektiviziran nizom naznačenih i aluzivnih elemenata koji ostavljaju slobodu vlastitog dovršetka viđenog i percipiranog. Ciklus radova tematski je podijeljen u pet cjelina: Kolovoz, Migranti, Odmor, Praznici i Život. Iako izričajno i tematski različite, cjeline su međusobno povezane sveprisutnom svakodnevnom notom odnosno osjećajima koji se izmjenjuju unutar svakog pojedinca. S jedne strane to su sretni trenuci uživanja tijekom odmora i praznika, dok se s druge strane javljaju problemi egzistencije i realnosti onih koji žive na marginali društva. Naziv cjeline i pojedinog rada aludira i usmjerava na određene mentalne slike i emocije koje vežemo uz obrađenu temu.
Naizgled posve različiti, predstavljeni ciklusi se u svojim suprotnostima međusobno nadopunjuju. Dok Miran Šabić detaljno, precizno i definirano oblikuje svoj ciklus i na temelju sveopće prepoznatljivosti motiva ostvaruje komunikaciju s izvanjskim u području kolektivne memorije, Ana Sladetić subjektivno, automatizmom i osjetilno započinje, naznačuje i ostavlja slobodu samostalnog zaključivanja i građenja slike prilikom čega pojedinac biva vođen emocijama koje u njemu pobuđuju boje, linije i plohe, te naglašeni ritam i kompozicija. Organizacijom vlastitih uspomena Miran Šabić vodi promatrača na vremensko putovanje kroz kolektivno nesvjesno, dok istovremeno kolektivno u radu Ane Sladetić naglašenom individualizacijom prelazi u osobno, misaono i intuitivno, te postaje element izričaja unutarnjeg osobnog putovanja.
Podaci o umjetnicima:
Ana Sladetić rođena je 1985. u Vukovaru. Diplomirala je 2009. na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, na kojoj je 2016. doktorirala.
Sudjelovala je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama u Europi i inozemstvu. Primila je više nagrada za svoj rad, među kojima i nagradu za najbolji rad izložbe World Youth Art Festival (Seul, Južna Koreja, 2017), ex aequo na 25. slavonskom bijenalu (Muzej likovnih umjetnosti, Osijek, 2016.), zatim prvu nagradu Celebrate Originality, Adidas u suradnji s Muzejom za uličnu umjetnost (Zagreb, 2010.) te grand prix 30. salona mladih (HDLU, Zagreb, 2009.). Održala je više javnih predavanja i radionica u suradnji s domaćim i stranim kulturnim, muzejskim i galerijskim institucijama. Usavršavala se i boravila je na umjetničkim rezidencijama u Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Finskoj i SAD-u. Docentica je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Živi i radi u Samoboru i Osijeku.
Miran Šabić rođen je 1986. godine u Brežicama, Slovenija. Diplomirao je 2010. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Frane Para, a na istoj Akademiji je i doktorirao 2017. godine na Poslijediplomskom doktorskom studiju pod mentorstvom red.prof.art. Ante Rašić i izv.prof.dr.sc. Leonida Kovač. Sudjelovao je na rezidencijalnim programima VCCA Residency Virginia u SAD-u, St. Marys College of Maryland u SAD-u, u Frans Masereel Centrumu u Belgiji, te u I-A-M Residency Berlin u Njemačkoj.
Držao je predavanja o vlastitom radu u Južnoj Koreji (Seul), SAD-u (Maryland, Leonardtown, New York), u Latviji (Riga), Belgiji (Kasterlee, Arendonk), Njemačkoj (Stuttgart) te Hrvatskoj.
Od 2009 kontinuirano izlaže u Hrvatskoj i svijetu. Izlagao je na 15 samostalnih te preko 100 skupnih izložbi od kojih su najznačajnije: World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / The 22nd Seoul International Festival, Chosunilbo museum, Seoul, Korea 2014. / Neo Print Prize 2014, Neo: Gallery, Bolton, Engleska, UK / 8th International Printmaking Bienal Douro 2016, Douro, Portugal / The 3rd and 4th Graphic Art Biennial of Szeklerland, Sfântu Gheorghe, Rumunjska / 1st Expression of World Art (NEWA) 2011, Henan Museum, Zengzhou, Kina / T- ht nagrada, MSU, Zagreb, Hrvatska / 7. Biennale of Drawing, Muzeum of West Bohemia, Plzen, Češka / Print art fair, FMC, Kasterlee, Belgija / DI CARTA/PAPERMADE, Schio, Italija
Dobitnik je više nagrada i priznanja od kojih se ističu Nagrada Vlade Republike Južne Koreje – Congresman Award, World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / Nagrada Muzeja suvremene umjetnosti, 33. salon mladih, Dom HDLU, Zagreb, 2016. / IMAF award, OSTEN Bijenale crteža, Makedonija 2012. / Velika nagrada za grafiku, INTERBIFEP, Međunarodna galerija portreta, Tuzla, BiH, 2011. / Nagrada HDLU-a, 6. Hrvatski trijenale grafike 2012.
Od 2012. radi kao asistent, a od 2018. kao docent na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Otvorenje: Četvrtak, 18.10.2018., 20:00
Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
Izložba prikazuje originalne autorske crteže iz umjetničke knjige koja nastaje na jednomjesečnoj rujanskoj rezidenciji u Studiju Asylum, u Ljubljani (a u organizaciji KUD Mreže), originalne crteže autorove knjige “Strangers”, te postere u tehnici sitotiska i offset knjige iz 2017. i 2018.
***
Theo Vonwood (Vincent Pernollet), primarno glazbenik, crtanju se vraća 2016., nakon suradnje na godišnjoj izložbi Vendetta and PrintNoiz, organiziranoj od strane kolektiva Le Dernier Cri (Marseille).
U okviru izložbe PrintNoiz, autor je imao priliku upijati vizualnu supstancu Le Dernier Cri-a, i vratio se crtanju nakon što mu je Pakito ponudio zid za velik format crteža.
Njegove linije su organske, fine, seksualne. Divlje sanovite.
Njegova knjiga “Strangers” objavljena je od strane Editions Epox & Botox, 2017. godine.
***
Izložba je postavljena do 24. listopada 2018.
Galerija je otvorena svakodnevno osim nedjeljom, u periodu od 17 do 20h.
Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/
//////////////////////////////
//////////////////////////////
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Opening: Thursday, October 18th 2018, 20:00
Location: Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
An exhibition encompassing original drawings from a new artist book (created on a one month september residency in Studio Asylum, Ljubljana; ran by KUD Mreža), original drawings from the author’s “Strangers” book, screenprinted posters and offset books from 2017 and 2018.
***
Primarily a musician, Theo Vonwood (Vincent Pernollet), returned to drawing in 2016 after having given a hand to mount the annual exhibition Vendetta and PrintNoiz organized by Le Dernier Cri in Marseille.
As a “welcome agent” on PrintNoiz, he had time to soak up the visual substance of Le Dernier Cri, and he returned to draftsmanship after Pakito offered him a wall to make a big drawing.
His lines are organic, fine, sexual. Wildly dreamy.
His book “Strangers” has been published by Editions Epox & Botox in 2017.
***
The exhibition can be seen until 24th of October 2018.
The gallery is open daily, from 17 to 20h, except Sundays.
Siva gallery is a program by Autonomous cultural center Attack, financially supported by the Ministry of Culture of the Republic of Croatia, the City of Zagreb, “Kultura nova” Foundation and the National Foundation for Civil Society Development.
http://attack.hr/galerija-siva/
Jasmina Krajačić
LOVEWINS (ljubav pobjeđuje) – u Galeriji na katu (KIC),23.10.2018. u utorak u 20 sati
NO HATE IN MY STATE
„All You Need Is Love“, pjevali su Beatlesi u vrijeme hippyja i flower-power utopija, kada je izgledalo da svijet, usprkos svemu, ide k beskomfliktnom „ljetu ljubavi“, potom je došao punk i postpunk nihilizam s Curtisovim i Morrisseyevim natpisima /nazivima „Hate“ i „Viva Hate“ a onda je… stiglo neko post-vrijeme, u kome je sve postalo i spektakularno i nebitno, egoistično i pluralistično i činilo se da će napredak, bogatstvo i demokracija izbrisati svaku pretjeranu emociju i svijet odvesti u stanje tupe idile.
No, srećom ili ne, 21. stoljeće je, umjesto u rajsku dosadu, krenulo starim putevima terora, nasilja i netolerancije te se, da nam ne bude odveć dosadno, ponovno moramo boriti za naizgled davno osvojene „društvene vrijednosti“. Slikarica i grafičarka Jasmina Krajačić svojim se novim radovima i izložbom „Love wins“ odlučila boriti za staru, dobru Ljubav, točnije – pravo svih da ju rabe ili zlorabe s kim, kako i kolikogod hoće. Djelomično to dolazi i iz okolnosti da posljednjih godina zagrebačka umjetnica redovito posjećuje Englesku, kako bi se na samim izvorima suvremene umjetnosti, glazbe i pop kulture nadahnula za vlastito djelovanje, ali i da bar povremeno pobjegne iz sve zagušljivije atmosfere u vlastitoj domovini. Takozvana „desna skretanja“, koja se puzajuće šire Zapadnim svijetom, s posebnim uspjehom u tranzicijskim zemljama Istočne Europe, i u Zagreb i Hrvatsku donose križarsku atmosferu u kojoj „pravovjerna“ manjina rigidne svjetonazore želi nametnuti svekolikom pučanstvu. Već općeprihvaćena prava žena ili seksualnih manjina ponovno se tako dovode u pitanje, što slobodoumne osobe tjera da izađu iz vlastitih komfornih zona i djelatno se tome suprotstave. Jasmina Krajačić svoje odgovore i zagovore na ta pitanja iskazuje, kako to već umjetnici najbolje rade, novim ciklusom akrila na platnu i manjih slika/printova/objekata. Raspolućena izmedu malograđanske zagrebačke apatije, u kojoj tzv. normalni ljudi svojim ne-djelovanjem dozvoljavaju da im životne i umjetničke izbore polako redizajniraju oni nenormalni, „ljudi nahvao“, te brightonovskog artističkog i emotivnog šarenila, Jasmina Krajačić stvara portrete ljudi različitih nacionalnosti, rasa i spolnih orijentacija, heteroseksualnih, homoseksualnih, biseksualnih, onih s romantičnom vjerom u staru frazu o nadvladajućoj snazi ljubavi. Redovitim odlascima u Englesku i upoznavanjem s tamošnjom likovnom i glazbenom, komercijalnom i supkulturnom scenom, umjetnica je dobila novi drive za davno usvojeni punk attitude, etički pristup koji teži zajednici slobodnih ljudi, u kojoj nitko drugima ne nameće stavove ili životne stilove. Hommage ikoničnim glazbenim autorima (članovima Clasha, Sex Pistolsa, Ramonesa i ostalima) koji su promicali slobodarske ideje već je „odradila“ slikajući njihove portrete u prethodnim ciklusima, a sada tu ljubav/toleranciju na njezinim platnima šire poznata i nepoznata lica, čije poglede, zagrljaje ili nesigurne odmake potvrđuju natpisi uklopljeni u svaki prizor – „Out of the blue“, „You always have a choice“, „Different doesn’t mean wrong“, „No hate in my state“, etc. A da takvim iskazom stiče simpatije i na prebogatoj britanskoj kulturnoj sceni pokazuje kooperativni primjer pjevača i skladatelja Brenta Jacksona iz indie rock banda „Firedogs“, čija je pjesma „What if (Love wins)“ nastala nadahnuta novim Jasmininim umjetničkim konceptom.
Izložbom u Kulturno informativnom centru, prostoru u središtu metropole, koji svojim programima godinama promiče bogatstvo kulturalnih različitosti, Jasmina Krajačić i ciklusom „Love Wins“ ostaje vjerna prepoznatljivom figurativnom, popartističkom izrazu nadopunjenim bogatim kolorizmom. Svojevrsnu psihodeličnu dimenziju akrilima i 3D slikama daju i brojne kružnice i razlomljene linije, između kojih izranjaju glave izabranih, reinterpretirajući kao na nekom vremenskom vrtuljku likovne stilove koji su probojno razdoblje imali u godinama kada je eterom vladao Lennonov hit s početka teksta.
Suvremeni je svijet mjesto koje svakodnevno isporučuje ogromnu količinu zastrašujućih ali i zadivljujućih događaja, prizora i relacija, no u tom sukobu kaosa i kosmosa uvijek je vrijedno ostaviti neko mjesto za dvoje (troje, četvoro…) koji još uvijek, makar i naivno vjeruju da na kraju, ipak, pobjeđuje Ljubav.
Saša Pavkovic
NO HATE IN MY STATE
All You Need Is Love – so sang the Beatles in the era of hippies and flower-power utopias, when the world seemed to be headed towards a conflict-free „summer of love “. Then along came punk and post-punk nihilism in the shape of Curtis and Morrissey written signs/titles like Hate and Viva Hate, and then later on… along came this sort of post-time in which everything became spectacular and irrelevant, egotistical and pluralistic at the same time, and it seemed that, for sure, progress, wealth and democracy are destined to wipe out every emotional reaction that seems out of place and drive the world into a state of seemingly ideal stupor.
However, for good or worse, our 21st century has instead of creating an uneventful paradise, headed along the old familiar paths of terror, violence and intolerance. So that we don’t get too bored, we find ourselves once more in battle for the very “social values” we thought we had conquered a long time ago. Painter and graphic artist Jasmina Krajačić decided to fight by way of her new works and exhibition, which she entitled Love Wins, for good, old-fashioned Love, to be more precise – for everyone’s right to use or abuse it, with whom ever, how ever and as much as they please. This is partly because in recent years this Zagreb based artist has regularly visited England in order to seek inspiration for her artwork at the very source of contemporary art, music and pop culture, but also to occasionally get away from the stifling atmosphere in her homeland. The so-called “detour towards the right” that is crawling through the Western world, with particularly amicable success in the transitional Eastern European states, has brought a crusader-like atmosphere to Zagreb and Croatia, where an orthodox minority is trying to impose its rigid worldview on the unsuspecting populace. The women’s rights and the rights of sexual minorities we once considered a matter of mutual consensus are being brought into question, which is forcing free-minded individuals to step out of their comfort zone and revolt against this state of affairs. Jasmina Krajačić is expressing her own answers and opinions as artists do best – by means of a new cycle of acrylic paintings on canvas and small-scale paintings/printworks/objects. Finding herself caught in between a petty bourgeois apathy typical for Zagreb on the one side, where so-called normal folk are by their lack of action allowing the unnormal ones – “ljudi nahvao” to slowly redesign their life and artistic choices; and the artistic and emotional colourfulness of Brighton on the other side; Jasmina Krajačić creates portraits of people belonging to various nationalities, races and sexual orientations – heterosexual, homosexual, bisexual – who share a romantic belief in the old phrase about the all-prevailing power of love. Heading off to England on a regular basis and meeting the local artists, musicians, the commercial scene as well as the prevailing subcultures, the artist has acquired a new drive for the punk attitude she adopted long ago, an ethical approach that strives towards a community of free spirits in which no man imposes his own attitude or lifestyle on his fellow human beings. She has already made a homage to iconic musicians (members of the Clash, Sex Pistols, Ramones and others), who pro on her canvasses by both familiar and unknown faces, whose gazes, embraces or insecure standoffishness are being confirmed to us by captions incorporated into every scene – “Out of the blue”, “You always have a choice”, “Different doesn’t mean wrong”, “No hate in my state”, etc. And that her statement has also gathered sympathy on the over-crowded British cultural scene, is made clear to us by the cooperative example of singer and composer Brent Jackson from the indie rock band Firedogs, whose song What If (Love Wins) was inspired by Jasmina’s newly found artistic concept.
With this exhibition taking place at the Cultural Information Centre (KIC), a space in the centre of the capital, that has promoted, over the years, a sheer richness of cultural diversity, Jasmina Krajačić in her cycle entitled Love Wins remains true to her recognisable figurative, pop-artistic expression, which is enriched with a lively colour scale. Numerous circles and broken-down lines give a psychedelic dimension to her acrylics and 3D paintings in between which the heads of the chosen ones emerge, reinterpreting, as in a temporal merry-go-round, artistic styles that where breaking through in the years when John Lennon’s hit-song from the beginning of this text reigned the airwaves.
Our contemporary world has become a place that emits a colossal amount of frightening, albeit mesmerising events, scenes and relations on a daily basis. However, in this clash of chaos and cosmos it is nevertheless worthwhile to leave a space open for a pair of (maybe even three or four individuals…) who still, naively as it may be, believe, that Love conquers after all…
Sasa Pavković
*(the corrupt and foul as opposed to the wise and sensible “ljudi nazbilj”, an expression coined by Croatian renaissance playwright Marin Držić – translator’s note)
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.