U utorak, 17. 2. 2015. u 20.20 sati u sklopu Kazališta u Močvari (KUM) Izvedbeni kolektiv Trećeprostor predstavlja svoj izvedbeni projekt (S)LETOVI (koncept: Irena Boćkai, izvedba: Ivan Tudek, Irena Boćkai, Juraj Barkić, Roko Nakić, Monika Baotić, Vilim Ostović, vizualno oblikovanje: Ivan Tudek, ton majstor i voditelj svjetla:Domagoj Šoić, izbor glazbe: Irena Boćkai, tekst: Irena Boćkai, produkcija:Punkošipak).
Izvedba (S)LETOVA poigrava se spacijalnim zakonitostima, u prostoru ispunjenom žičanim skulpturama gdje tanke linije metala ocrtavaju crteže po zraku, ekspandirajući svoje prvotno, suženo značenje. U izvedbi se na specifičan način propituje fenomenologija mjesta i prostora kao što su aerodromi ili heliodromi te kako ti proizvedeni prostori djeluju u izvođačevoj svijest dok ih prevodi u pokret. Izvedba producira tijelo koje curi kroz pukotine prostora, dok konačno ne iscuri svoj tok do kraja. Tijelo osjeća i pamti, diše i znoji se, oponašajući tanke membrane vjetrenjača koje osciliranjem snagu vjetra pretvaraju u mehaničko gibanje magneta, sitnih mehanizama koji izvođače drže na okupu poput ptica za vrijeme sleta. Aerodinamika tijela opisuje svoju prostornost koja, shvaćena u arhitektonskom smislu, djeluje ograničavajuće. Uz intenzivna filozofska razmatranja o prirodi vremena, u dvadesetostoljetnoj filozofiji dogodio se i svojevrsni zaokret prema prostoru, uočavanju neodvojivosti čovjeka i prostora, odmaka od matematičke prema egzistencijalnoj spacijalnosti. Tako Gaston Bachelard, težeći dokidanju opreke između znanosti i umjetnosti, utvrđuje nadmoć prostora nad vremenom. Naša je svijest prostorna pa tako kući, „topografiji našega intimnog bića“, Bachelard odbija priznati samu geometrijsku utemeljenost. U svojem nastojanju da obrazloži koncept egzistencijalnoga prostora, Norberg-Schulz analizira fenomen mjesta tj. njegove strukture kroz kategorije prostor i značaj, koje su analogne osnovnim ljudskim psihološkim funkcijama kao što suorijentacija i identifikacija. Te mu kategorije služe u definiranju geniusa loci. Isti autor tvrdi da su današnje otuđenje i gubitak identifikacije uzrokovani osiromašenom vizualizacijom, posljedica koje jesu emocionalna nesigurnost i strah u suvremenom svijetu.
Poetika izvedbenog kolektiva Trećeprostor, čiji su izvođači potekli iz kazališne radionice Punkošipak istoimene udruge, i s kojom su nastupili na mnogo predstava u Hrvatskoj i inozemstvu, sadržana je u bavljenju pokretom i mogućnostima fizičkoga i neverbalnoga teatra, korporalne mime i suvremenoga plesa. (S)LETOVI su prvi projekt ovoga kolektiva nastao pod novim imenom Trećeprostor. Okosnicu grupe čine izvedbena umjetnica Irena Boćkai i vizualni umjetnik Ivan Tudek.
Irena Boćkai kazališno je iskustvo stekla u alternativnoj kazališnoj skupini Dr. INAT iz Pule s kojom je sudjelovala na mnogim kazališnim projektima i koprodukcijama, između ostaloga sa profesionalnom izvedbenim grupama Grotest Maru (Njemačka), Foulklor i Branko Potočan (Slovenija), Teatr KTO (Poljska), Orto-da (Izrael), Žan Loose (Češka) i dr. Nastupila je na mnogo predstava u Hrvatskoj i inozemstvu (Francuska, Poljska, Izrael, Španjolska, Rumunjska) te sudjelovala na festivalima nezavisnoga kazališta i suvremenih izvedbenih praksi kao što su PUF festival, Sedam dana stvaranja, Perforacije i FAKI (Hrvatska) te Acco Fringe (Izrael) i ULICA STREET ART u Krakowu.
Ivan Tudek (1983) diplomirao je 2010. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na nastavničkom odsjeku u klasi izv. prof. Damira Sokića. Izlagao je na desetak samostalnih i dvadesetak skupnih izložbi. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (HZSU).
Poput strahovitog i otegnutog letnjeg groma što najavljuje ciklone (područje sniženog atmosferskog tlaka koji udara na one koji cirkaju dok ne klonu), oni koji mrače nebo i razaraju gradove, odjeknu vijest kroz cijelu Savsku ulicu, dižući žamor i paleći baklje, obnarodovan je novi / stari program koji se odvija na nekoliko floorova…
KLUB ATTACK — Party, Party, Party Floor!
U mraku disko kluba, u moru dima i plastike, lišajeva, grižnje savjesti, te divlje strasti, čuče naši još neobjavljeni gosti… Dok oni čuče i čekaju, njihovi bijesni dikobrazi, uvijek spremni za iščašenje uma, proždiru opuške i psuju! Oni ne vide! Oni ne čuju! Ali imaju nos za prave stvari! Ali imaju noć na svojoj strani… Ulice…
DJ Jahvo – Sedmi Krug PodPakla/SubSite
DJ Sead S’ Onog Sveta!
DJ Mr. Slime (Gloom Gaze)
DJ Sead pušta rock’n’roll šlagere i popularne punk hitove, a DJ Jahvo priprema garage, beat, r’n’r, surf, twist, exotic, r’n’b, šlager, new wave, punk & ska kupus za sve prisutne na užarenom podiju kluba Attack. Mr. Slime, polovina Gloom Gaze kolektiva, pušta hitove i anti-hitove s naglaskom na jugoslavenski post-punk i new wave, death rock, goth, synth-pop, industrial, dark-electro, shoegaze i što god mu se sprdne.
CHAKKA’S ROOM — Maškarada & Marmelada!
Koliko ste puta ljubili stranca i živjeli kao ptica kraj čoveka, koji ne leti zimi do tvojih visina i ne zna tajnu skrivenu u tebi… U tvom je oku, polip Karmen ili i ti cugu skrivaš od dede? A mi smo samo snoviđenje, koje ti kaže MAŠKARE… Sada znamo kad, sada znamo gde, ići ćemo istom stranom ulice, vjeruj mi dušo, sešn je džem u svetu tajni, u svetu trajni, tu nismo sami!!!
Cipelice plesne siluju: WRX & ZMAYO i NT WAVE live / naživo uz goste (digitalne/
GREY ROOM — UGODNO, KLUBSKO, PROZRAČJE! Kruzer – Take Over
Sivu sobu preuzet će dvije djevojke i dva dečka, koji, osim što očito vrte elektronsku glazbu, aktivno sudjeluju u organizaciji evenata, time pridonoseći održavanju i daljnjem razvoju klupske scene .Ove večeri će vam ponuditi presjek svojih najdražih techno traka te su odabrali Sivu Sobu kao idealan prostor za stvaranje ugodnog klubskog ozračja. Dee Dee, Andrea Giordani, Schatzi, Delayer brinu o audio ugodi…
Dee Dee
Iz Vinkovaca nam dolazi Dee Dee, jedna od začetnica elektronske scene u svom gradu i aktivna od davne 1999. godine. Inspiriraju je razni glazbeni pravci, te se ne ograničava na samo jedan stil, no ovdje će nam se pojaviti u energičnom techno izdanju, te ćete se uz njene vještine miješanja i stvaranja atmosfere garantirano odlično zabaviti.
Andrea Giordani (Krüzer)
Andrea Giorda nije rezidentna DJ-neu Krüzeru, programu za koji ste sigurno čuli ukoliko zalazite u Mediku. Osim rezidencije u Krüzeru, puštala je na brojnim drugim eventima diljem zemlje, a u njenim setovima se mogu čuti razni stilovi, ponajviše tech-house i minimal, no ovaj put će možda zalutati i u techno vode.
SCHATZI (Sounds of Space)
Schatzi je jedan od pokretača Sounds of Space partyj-a koji se odvijaju u Zaprešiću. Vrti uglavnom techno i acid s labela poput Acid Test, Hotflush, Tsuba Records, Ellum, Drumcode i dr. Nastupao je napopularnim klupskim okupljalištima u Zagrebu i na Jadranu, a osim DJ-inga i aktivnog sudjelovanja u razvijanju scene bacio se i na produkciju glazbe.
DELAYER (Krüzer)
Jedan od osnivača Krüzer programa koji se odvija ponajviše u prostorijama Medike, Delayer je također i rezident na svojim tulumima. Ne želi se ograničavati na samo jedan pravac pa je u zadnje vrijeme malo omekšao, ali budući da je do sada u Greyu vrtio ponajviše techno i njegove derivacije, ostat će vjeran tradiciji, stoga znate što možete očekivati.
MIKRODISKO DISKOMIKRO
Supermikrosoundmašin već fućka! Mikroflor, plesna sekcija Mikra, najmanjeg kluba u gradu s najvećim srcem u regiji, s tim istim srcem prepunim ushićenja i nestrpljivog iščekivanja najavljuje fantastičnu večer prepunu nezaboravnih disko hitova. Kad je Flaubert zapisao „Bog je u detaljima”, kao da se referirao na najmanji flor u gradu. Možda bi se Mikroflor čak i mogao definirati ne kao flor, već detalj flora, onaj odabrani dio rezerviran isključivo za bogove plesa. Mikro – manje je više! Ljubav, mir i sreća! (i hitova puna vreća!)
PS. Kao referencu prilažemo i pisamce koje je netom stiglo na adresu Mikra. Prenosimo ga u cjelosti.
“Dragi Mikro, ovim bih putem htjela pozdraviti i od srca se zahvaliti vašem osoblju. Naime, prošlog sam petka uletjela u vaš klub u potrazi za svojim izgubljenim kišobranom. Onako pokislu i prozeblu momci su me posjeli uz grijalicu i ponudili šalicom vrućeg čaja. Kišobran nisam našla, ali sam već za pola sata plesala nošena ludim ritmovima koji su prožimali taj najmanji prostor u gradu i poptpuno neplanirano ostala do jutra. Mikro nije najmanji klub u gradu. Mikro je najveći klub u gradu. Bar za mene. I bar ako se gleda veličina srca! I heart Mikro! U vaš klub zaljubljena, Nataša”
DZIU MEDIKA
Večernji i kasnonoćni program u dekadentnoj post maškare atmosferi, znači za potpuni doživljaj potrebno je napraviti od sebe nešto što nisi svaki dan – kostim, pero, perika, šminka ili ne. Kao i uvijek, bit će dekadentnih cirkuskih točaka, koje će povremeno prekidati obavezan muzički program, a koji se sastoji od:
DJ Evil Jacx, koji pušta za vas od diska do danas, glazbeni bućkuriš zla i naopaka, tutti frutti boljih i lošijih dana…
DJ KES10—–electro-dub-swin
NADALJE (iako kronološki prije):
U DVORANI DZIU SU OTVORENE CIRKUSKE RADIONICE od 17.30h do 20h
Za sve zainteresirane, točan raspored radionica bit če objavljen naknadno!!!
Radionica hoopa
– istraživanje prostora izvan i unutar koluta
– nitko nemora znati nista o nicemu
– osiguravam hoopove za 10 ljudi, prosle godine je bilo 13 pa je bio stiskavac
vodi: Tatjana Vuletić
Radionica zračnih akrobacija – trapez, akrobatski prsten i akrobatska tkanina (ilitiga: ring i svila)
Bez obzira da li ste željni dodatnog treninga, neobične razonode ili ste to oduvijek željeli, ali niste znali kako, dobrodošli/le ste na ovu stihijsku radionicu u zraku. Probati ćemo sve što vas zanima, a što je naravno izvan smrtne opasnosti.
vodi: Jadranka Žinić Mijatović
Radionica žongliranja i kontakt žongliranja
Žongliranje; naučite ili unaprijedite svoje znanje bacanja stvari po zraku.
Koordinacijske vježbe potrebne za svladavanje kaskade za početnike i naprednije kombinacije bacanja za nastavljače.
Kontakt žongliranje: umijeće rolanja loptice po tijelu koje smirujuće djeluje na izvođača i okolinu. Bavit ćemo se osnovama rolanja po dlanu i tijelu, te izolacijama.
Pogodno za početnike i nastavljače!!!
Vodi: Aleksandar Đikić
Radionica POI i CLUB SWINGINGA (za početnike i početnice)
Zagrijavanje tijela, s naglaskom na rukama i ramenima, koordinacija ruku i tijela u pokretu. Igra i rad s rekvizitima – tzv. “lanci” i čunjevi – uvod u istraživanje relacije TIJELO – PROSTOR – REKVIZIT. Osnove tehnike poi-ja i i swinganja s 2 čunja.. Ostalo po želji i ostatku vremena….
Vodi: Nikolina Majdak
Ulaz na sve radionice je na donacije!!!
Ozvuka i Osveta:
AKCrew
Otvorenje izložbe Crno Brdo, umjetnice Lane Stojićević, održat će se u ponedjeljak, 23. veljače u Galeriji SC s početkom u 20 sati. Izložba je dio projekta Oni dolaze…. Otvorena je do 28. veljače, u radno vrijeme Galeriji SC, radnim danom od 12 do 20 te subotom od 10 do 13 sati.
Izložbom Crno Brdo Lana Stojićević predstavlja umjetničko-istraživački projekt koji se bavi utjecajem artificijelnog i opasnog postindustrijskog krajolika na selo Donje Biljane, smješteno u Ravnim kotarima. Neadekvatno deponiranje industrijskog otpada zatvorene šibenske tvornice TEF usred naseljenog ruralnog područja ukazuje na suvremeni tretman sela, na isprepletenost često nasilnih procesa industrijalizacije, deruralizacije, deindustrijalizacije, ali i turizma. Prisustvo prijetećeg stranog tijela u selu, koje nevidljivo zagađuje plodnu zemlju, vodu i zrak, kreira gotovo nadrealnu situaciju prividnog suživota mještana i tog suvremenog krajolika, koja je na ovoj izložbi prezentirana fotografijama, objektima i crtežima.
Oni dolaze… je projekt čiji je cilj promovirati mlade autore koji su tek (ili još nisu) napustili sustav Akademije te se upoznaju s novim sustavima i kodovima koje diktira umjetnička „scena” izvan nje. Ujedno, umjetnici na projektu rade s mladim povjesničarima umjetnosti i kustosima te zajednički realiziraju samostalne izložbe navedenih autora. Uz praktičan rad naglasak je na komunikaciji između mladih umjetnika i kustosa čime se razvija spona i mreža novih generacija te, nadamo se, i budući zanimljivi projekti.
*Lana Stojićević rođena je 1989. u Šibeniku. Diplomirala je slikarstvo 2012. godine u klasi profesora Deana Jokanovića Toumina na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Dobitnica je Prve otkupne nagrade Zavičajnog muzeja grada Rovinja 2011., Dekanove i Rektorove nagrade 2012. Živi i radi u Zagrebu i Splitu.
Predstavu Potop redatelja Mirana Kurspahića, koja je nominirana u 4 kategorije za Nagradu hrvatskog glumišta te osvojila onu za najbolju mladu glumicu do 28 godina
(Iskra Jirsak) pogledajte 25., 26. i 27. veljače u Velikoj dvorani &TD-a. Početak je u 20 sati.
Glume: Lana Barić, Dean Krivačić, Sven Jakir, Iskra Jirsak i Franka Mikolaci
Predstava se bavi se 50. obljetnicom velike poplave u Zagrebu 1964. godine. To je kronika jednog grada, jednog društva. Priča je to o dvije generacije obitelji, iz dva različita vremenska perioda, 1964. i 2014. godine. Djedovi, bake i njihovi unuci, u jednom kazališnom vremenskom skoku postaju vršnjaci od tridesetak godina. Jedni se suočavaju s prirodnom kataklizmom u obliku poplave, a drugi s ekonomskom kataklizmom i posljedicama koje je ta ostavila na tu obitelj.
Na vrlo inteligentan način u Potopu je izložena zanimljiva obiteljska priča. Redateljski domišljato, glumački vrlo dobro izvedeno, tematski provokativno. Uz pitki i osvježavajući humor koji je s pravom mjerom začinio tešku i gorku priču. ( Olivera Radović, Kazalište.
https://www.youtube.com/watch?
Režija i dramaturgija: Miran Kurspahić
Igraju: Dean Krivačić, Lana Barić, Sven Jakir, Iskra Jirsak i Franka Mikolaci
Glazba: Nikša Marinović
Fotografija: Damir Žižić
Grafičko oblikovanje: Lana Hudina
Producentica: Petra Glad
Produkcija: KUFER i Sveučilište u Zagrebu, Studentski centar, Kultura promjene, Teatar ITD
Uz potporu: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture RH, Zaklada Kultura Nova
Premijerno izvedena 12. lipnja.
Godine 2014. navršilo se 50. godina od velike poplave u Zagrebu. Dvije priče, jedna smještena u 1964., a druga u 2014. U temporalnome skoku, djedovi i bake te njihovi unuci postaju vršnjaci , koji se svaki na svoj specifičan način nose sa životom i bore s problemima koji ih potresaju. Kroz slučajeve ove dvije obitelji (a zapravo iste) uočavamo sličnosti i razlike, ali i nasljeđe koje utječe na njihove odluke. Kako su problemi isti a ljudi različiti, ili kako su ljudi isti, a problemi različiti? Teške i beznadne situacije često znaju izvući ono najbolje, ali i ono najgore iz ljudi, i ponekad je samo životni optimizam onaj određujući faktor koji ih razdvaja od očaja i pokreće prema naprijed. Je li doista potreban Potop da bi se stvari svele na pravu mjeru, sve poništilo i krenulo ispočetka, ili se sve još uvijek može popraviti, sačuvati i izgraditi neki novi „Nasip“ da spasi dan?
Vidimo se u Teatru koji čini razliku!
Za sve one koji ne znaju, Siva Galerija je projekt autonomnog kulturnog centra Attack. U sklopu redovnog godišnjeg izložbenog programa, AKC Attack i Siva Galerija s novom godinom startaju i svoj novi program. Siva Galerija otvara vrata svima zainteresiranima za Boravak. Boravak je program rezidencijalnog (boravišnog) karaktera, s ciljem ugošćavanja umjetnika/ca, dajući im prostor i mogućnost produkcije za mjesec dana stvaranja.
Probijamo led s izložbom pod imenom MLIBTY Shadows, a ista je rezultat boravka autora Marka Zubaka.
MLIBTY Shadows instalacija, napravljena za galeriju “Siva”, zapravo je nastavak video rada iz 2013. godine koji se prezentirao pod imenom “No place for paper toys”. Dok se u videu radi o igrački od papira koja se usudila ustati protiv istosti u namjeri da zauzme svoj prostor u svijetu objekata, ova instalacija je zapravo reinterpretacija te minijaturne scenografije iz videa, a u jednom svom dijelu obuhvaća i sam video. Inače,“MLIBTY Shadows” naziv je za jedan cijeli ciklus radova koji nije nužno vezan za određeni medij, iako kiparstvo, slikarstvo i fotografija prevladavaju, ali jedna od kakarkteristika je sigurno kombinacija crnog i bijelog.
Razvoj ovog ciklusa redovno se dokumentira na: https://www.patreon.com/mlibty
“No place for paper toys” video uradak vidi ovdje: https://vimeo.com/69791862
Marko Zubak rođen je 1979. u Zagrebu. Studij slikarstva na Likovnoj akademiji u Bologni (Accademia delle belle arti di Bologna) upisuje 1999. godine. Nakon završene treće godine studija odlazi u Barcelonu gdje je diplomirao umjetnost na Facultad de Bellas Artes de Barcelona 2006. godine, te iste godine upisuje, a 2008. završava studij multimedije na CIPSA u Barceloni.Trenutno živi i radi na relaciji Zagreb -Rovinj.
Promocija izložbe dešava se ove subote u 19:00 sati u Sivoj Galeriji.
Izdvojene samostalne izložbe:
2006. Izložba slika , Gallery Iris, Barcelona, Espana
2010. Izložba slika i instalacija, Izložbeni salon “Izidor Kršnjavi”,Zagreb
2010. Izložba slika i videa, galerija Tir, Nova Gorica, Slovenija
2010. ‘ye-boT projekt’ , izložba igračaka od papira, galerija ULUPUH, Zagreb,
2011. ‘Un monde aux frontieres du reel’, slike i skulpture, CovArt Gallery, Luxembourg
2011. ‘Paper Toys im OK’ – NEXTCOMIC festival: 1. sala: II LOVE mag & ye-boT initiative show, video projekcija: “Thought control”, 2.sala: “St. Bugbot”, instalacija i scenografija za stop motion animirani video, OK Offenes Kulturhaus OO, Linz, Austria
Nagrade:
Nagrada za najbolju personaliziranu igračku od papira, “Take Away” putujuća izložba, Španjolska, 2008.
Nagrada za video kategoriju Artaq Awards 2012, video St. Bugbot, Grisia 2014, izložba na otvorenom, otkupna nagrada
RADIONICA MANIPULACIJE OBJEKTOM
Pod vodstvom Uroša Kuridže (Cirkusfera, Sr)
1.-7.ožujak 2015.
DZIU MEDIKA, Pierottijeva 11, Zagreb
Objekt: nalazi se u vremenu I prostoru, ima svoju masu, frekvenciju i os rotacije, kreće se ili stagnira, ima boju, ima namjenu.
Kroz radionice manipulacije objektom moći ćete kontrolirati sve njegove fizičke osobine, a sve će se to začiniti emocijom I uspostavljanjem odnosa između osobe I objekta. Objekt može postati vaš prijatelj, može vas dovesti u nevolju, može vas nasmijati, rastužiti ili sakriti se od vas…Objekt može učiniti još mnogo toga neočekivanog.
Prethodno iskustvo nije važno za ovu radionicu, a ukoliko ga posjedujete -ova će ga radionica nadograditi. Koncept radionice manipulacije objektom je takav da će vam omogućiti da sami otkrijete vaš odnos prema objektu bilo kada, bilo gdje I da otkrijete način kako da vi odlučujete kuda I kako će se objekt kretati, ako za tim ima potrebe. Možete uspostaviti odnos sa osnovnom žonglerskom opremom ili čak kaputom, bananom, kompasom …vaš objekt na ovoj radionici je vaš osobni izbor.
Radionica će trajati 3 sata dnevno u posljepodnevnim satima.
Polaznici/ce će biti naknadno obaviješteni/e o preciznim satima.
Kotizacija: 200 kn
Prijave I dodatne informacije na: cirkorama@gmail.com
Najkasnije do 26.2.2015. s naznakom “prijava za RMO”
UROŠ KURIDŽA
2014: Edukacija na području cirkuske pedagogije, Tourbul, FrancuskaFrancuskoj. Sudjelovanje u organizaciji festivala Stereo Cirkus u Nimu (Francuska) I sudjelovanje u projektu Cirkobalkana kao performer I cirkuski pedagog u Beogradu I Puli.
2013: Sudjelovanje u projektu Cirkobalkana takodjer kao performer I cirkuski pedagog. Suradnik u trupi Cirk’Oblique na niz projekata u Francuskoj, od kojih je najistaknutiji “Chalonedans la rue” I “Turbul’ en Chap”
2012- 2011: S cirkuskom udrugom Cirkusfera rad na razvoju suvrmenog cirkusa na Balkanu, kroz edukaciju I performans.
2010-2009: Pored rada s organizacijom Cirkusfera, sudjelovanje na projektu u sklopu Youth in Action programa 2009. I 2010. godine u Fraibergu( Njemačka), kao koordinator cirkuskog tima iz Srbije
2008: Suosnivač udruge Cirkusfera.Jedan od predstavnika tima iz Srbije u Chestehova( Poljska) u sklopu Youth in Action programa.
2007- 2006: Početak bavljenja cirkuskom umjetnošću I sudjelovanje u osnutku trupe “Youth in fire”u Kikindi, se educira I sudjeluje na niz festivala u Srbiji I Bugarskoj
Monodrama Veliki odlazak u režiji i izvedbi sjajnog glumca Zdenka Jelčića, rađena je prema monodrami Minetti, austrijskog dramatičara Thomasa Bernharda. Predstava govori o povratku velikog glumca na kazališne daske nakon podužeg izbivanja, kako bi odigrao svoju oproštajnu ulogu. Na repertoaru je 02. i 03. ožujka u Polukružnoj dvorani &TD-a. Početak je u 20 sati.
Više na itd.sczg.hr ili www.sczg.unizg.hr.
Prijevod, adaptacija, režija i izvedba Zdenko Jelčić, glumac koji se odrekao klasike.
Stari glumac Minetti, nakon trideset godina izbivanja sa scene u predvorju hotela u Ostendeu čeka direktora teatra, koji mu je ponudio da još jednom odigra kralja Leara. Silvestarska je večer. Svi luduju, a on čeka. Slučajnim prolaznicima razlaže svoj život… pita se o smislu teatra i čeka.
Vani pada snijeg. Večer prolazi. Sudbina kralja Leara koji je velikodušno razdao sve ponavlja se na velikom glumcu.
Jedna od posljednjih velikih drama austrijskog dramatičara Thomasa Bernharda.
Dramu je preveo i za izvođenje adaptirao u monodramu Zdenko Jelčić.
Ona se više ne događa Minettiju u Njemačkoj nego Jelčiću u Hrvatskoj.
10 godina Trip to Zion kolektiva
Trip to Zion kolektiv nastao je spontanim udruživanjem grupe mladih entuzijasta u ožujku 2005. godine s ciljem promoviranja dj i soundsystem kulture, te bendova iz domene bass glazbe i srodnih pravaca (dubstep, drum’n’bass, jungle, reggae, dub, breakbeat, psytrance..).
Kroz deset godina postojanja ugostili su gotovo sve eminentne izvođače iz hrvatske i regije poput Dubioza Kolektiva, Antenata, ST!llnessa, Radikal Dub Kolektiva, S.A.R.S.-a, kao i šaroliku lepezu aktualnih svjetskih izvođača poput Dub Inc.-a, Ez3kiel, Benny Page, Alpha & Omega, Mungos Hi Fi, Soom T, OnDubGround, Aries, Interlope, Braintheft, T_!, Tsunami Wazahari, Psychedelic Orchestra, DJ Bonz, L33, Paul Fox & Jonah Dan i mnogobrojna druga gostovanja manje poznatih Dj-a, bendova i sound systema iz regije i inozemstva….
www.facebook.com/trip2zion
http://soundcloud.com/trip-2-zion
Program proslave deset godina Trip to Ziona:
►► Utorak 3.3. @ Kino Europa, Varšavska 3. Zagreb
Dvorana Muller:
19:00 – SVAKODNEVNA POBUNA/ EVERYDAY REBELLION
Arash T. Riahi, Arman T. Riahi, Austrija/Švicarska, 110’, 2013.
Drugačiji svijet je moguć!
Sinopsis
“Prvo vas ignoriraju, onda vam se smiju, onda se bore s vama, a onda vi pobijedite”, govorio je Ghandi. Njegove riječi kao da su nadahnule braću Arasha i Armana Riahija da snime ‘Everyday Rebellion’, dokumentarni film o modernim i kreativnim oblicima nenasilnog otpora i građanskog neposluha koji mijenjaju svijet.
Što imaju zajedničko pokret Occupy sa srpskim pokretom Otpor! ili Arapskim proljećem? Postoji li veza između iranskog pokreta za demokraciju i sirijske borbe? A što veže ukrajinske toples aktivistice Femen i prosvjede protiv vlade u Egiptu? ‘Everyday Rebellion’ dokazuje da, iako su razlozi za ustanak u tim zemljama različiti, kreativne nenasilne taktike koje se koriste čvrsto su povezane. ‘Everyday Rebellion’ je dokumentarac i krosmedijski projekt koji slavi moć i raznolikost kreativnih nenasilnih prosvjeda i građanskog neposluha diljem svijeta, kakve možemo vidjeti na primjerima u Španjolskoj, Iranu, Siriji, Ukrajini, SAD-u, Velikoj Britaniji i Srbiji. U filmu se analiziraju metode nenasilnog otpora i prikazuju akcije i razmišljanja aktivista ukrajinskog Femena, srpskog Otpora, američkog Occupy, španjolskih Indignadosa, Arapskog proljeća, Zelene revolucije u Iranu, britanske grupe Everything Is OK….
Nagrade i festivali:
BIOGRAFILMFESTIVAL 2014, Bologna – Audience Award
CINEMA FOR PEACE 2014 – Most Valuable Documentary of the Year Winner
CPH:DOX – Copenhagen International Documentary Festival – Politiken Audience Award
Iz kritika:
„Everyday Rebellion’ slavi i činjenicu da strastveni miroljubivi aktivisti mogu pokušati – a ponekad i uspjeti – promijeniti svijet!“
Mark Adams, Screen Daily
„Autentični filmski doživljaj, (…) alat novih generacija za pristup i razumijevanje aktivizma i snage koja s njim dolazi. „
Ilse de Mucha Herrera, The Arts Guild
21h- JOURNEY TO JAH
Noël Dernesch i Moritz Springer, 92′, Njemačka / Švicarska, 2013.
Redatelj: Noël Dernesch, Moritz Springer
Alborosie i Gentleman – bijelci u ritmu jamajčanskog reggaea
Sinopsis
Jedan Nijemac i jedan Talijan odlučili su svojim reggae pjesmama osvojiti Jamajku. Možda zvuči kao nemoguća misija, ali Gentleman i Alborosie su u tome i uspjeli! Redatelji Noël Dernesch i Moritz Springer proveli su čak sedam godina snimajući ovu dvojicu netipičnih reggae umjetnika koji tragaju za autentičnošću u Jamajci, zemlji rastafarijanstva i reggae glazbe, daleko od zapadnjačkog potrošačkog društva.
Tillmann Otto njemački glazbenik poznatiji kao Gentleman i talijanski glazbenik Alberto D’Ascola znan kao Alborosie dijele ljubav prema reggae glazbi i duhovnosti koju su pronašli na karipskom otoku blagoslovljenom fascinantnim prirodnim ljepotama, ugodnom klimom i kreativnim ljudima, ali i izmučenom oružanim sukobima i siromaštvom. Zajedno s protagonistima uranjamo u svijet gdje glazba služi kao ventil u borbi protiv siromaštva, kriminala i nedostatka perspektive, no ujedno i svijet obilježen dubokim i ohrabrujućim duhovnim vezama. Svijet o kojem Alborosie kaže: “Ovdje živi Bog. Ali i Sotona.” Dobrodošli!
Nagrade i festivali:
MAUI FILM FESTIVAL (SAD) – nagrada publike
ZURICH FILM FESTIVAL (Švicarska) – nagrada publike
MAX OPHULS FESTIVAL (Njemačka) – nagrada DEFA fundacije
Iz kritika:
„Višeslojno i uravnoteženo ostvarenje, s dubokim, duhovitim i promišljenim stavovima.“ Andrea Lüthi, Cineman.ch
„Redateljima nije uspjela samo jedna obična muzička reportaža, već je ‘Jouney to Jah’ uz to i društveno-politički snapshot ove karipske države-otoka, njene bogate kulture ali i svih njenih kontradiktornosti.“
Zvjezdan Marković, Reggae.hr
Cijene ulaznica: 25,00 kn
Učenici, studenti i umirovljenici – 22,00 kn
Ulaz je besplatan za osobe u invalidskim kolicima i njihovu pratnju uz prethodno podignutu ulaznicu.
+++
http://subsite.hr/ai1ec_event/10-godina-trip-to-zion-kolektiva-jungle-skola-u-attacku/?instance_id=
+++
http://subsite.hr/ai1ec_event/10-godina-trip-to-zion-kolektiva-bass-explosion-420/?instance_id=
Otvorenje izložbe Osječki mladi grafičari umjetnika Valentine Grubačević, Tamare Meščić, Krunoslava Dundovića i Vesne Gašparić, održat će se u utorak, 03. ožujka u Galeriji SC u 20 sati. Istu večer u isto vrijeme otvorit će se i izložba umjetnice Ivane Ognjanovac Babe i Žabe u Potkrovlju Galerije SC.
Obje izložbe otvorene su do 14. ožujka, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.
*Ozbiljnost, dosljednost i temeljitost u svim aspektima rada osobine su koje ističu ovih četvero mladih umjetnika, bivših studenata Umjetničke akademije u Osijeku, čiji su radovi prezentirani na izložbi. Takav pristup radu razvidan je u njihovim djelima iako je riječ o sasvim različitim poetikama. Valentina Grubačević, koja je već nagrađivana za svoje radove, oblikuje prostorne grafike vrlo intimne provenijencije na sebi svojstven i začudan način. Tamara Meščić donosi nam suptilan i iskren prikaz osobne mitologije gledan očima žene, koristeći različite medijske pristupe. Krunoslav Dundović, mladi umjetnik velikoga potencijala i energije, pokazuje suvereno baratanje grafičkim tehnikama kroz različita kompozicijska rješenja koja se mogu iščitavati na više razina. Četvrta sudionica, Vesna Gašparić, nedavno nagrađena Grand Prixom na 24. Slavonskom biennalu za svoj diplomski rad „Identitet prostora: antropologija prostora i njegovo poimanje“, prezentira intiman ali i socijalno osviješten rad u kojem se vidi njezino jasno razumijevanje vremena u kojem živi, a koje oblikuje na vrlo suptilan i promišljen način.
*Radovi na izložbi Babe i Žabe umjetnice Ivane Ognjanovac, nastali kolažiranjem obiteljskih fotografija i dječjih crteža uz koje su i komentari ispisani na zidu dječjim rukopisom, tematiziraju stereotipe vezane uz pojam doma, obitelji i odgoja. Perspektiva onoga „koji to još ne razumije“, odnosno djeteta, pruža mogućnost ogoljavanja ponašanja odraslih, društvenih normi i naslijeđenih pravila. To je promišljanje o kvaliteti međuljudskih odnosa na kritičan i duhovit način. Autorica pritom koristi narodne izreke i poslovice i postavlja ih u osobnu priču.
Krunoslav Dundović
Rođen je 16. 4. 1987. godine u Osijeku.
2005/06 – Završio školu za tekstil, dizajn i primjenjene umjetnosti u Osijeku, slikarski dizajn
2005./06. upisuje preddiplomski studi likovne kulture na Umjetničkoj akademiji u Osijeku
2009./10. – Završio preddiplomski studij Likovne kulture na umjetničkoj akademiji u Osijeku
2010./11. – Upisao diplomski studij likovne kulture smijer slikarstvo
2010. postao članom HDLU-a Osijek
Trenutno apsolvent na Likovnoj akademiji u Osijeku, smijer slikarstvo. Bavi se fotografijom, videom, grafikom, dizajnom, te aktivno izlaže.
Tamara Meščić
Rad „Svakodnevna ispovijesti“ bavi se istraživanjem rada moje bake frizerke i njezinog svakodnevnog života u korelaciji s prikazivanjem moje svakidašnjice. Sjećanja na ugodno djetinjstvo prožeta su slikama bake frizerke i specifičnosti koje se kroz taj zanat i rad proizlaze. Zanima me, na koji način mogu oživjeti sjećanja i reinterpretirati ih kroz rad te istražiti suodnose s vlastitim radom.
Valentina Grubačević
„Strukture komunikacije” je naziv mog diplomskog rada koji pokušava istraživati i odgovarati na pitanja o vizualizaciji „Komunikacije na mnoštvo načina”. Rad je kružna grafička instalacija koja prelazi iz medija papira i bakropisnog 2D crteža, u medij pune soft skulpture, tkanine i 3D grafičkog crteža. Crtež prikazuje konturno obrađene ljudske likove koji su ili prenaglašeni ili potpuno izgubljeni u aglomeraciju crteža. Spoj komunikacije ljudi, životinja i općenite nevidljive komunikacije u prostoru je prikazan poput „oblaka“ ili „bića“ koji se linijski ponavljaju igrajući se ritmom, debljinom linije, jačinom jetkanja i na koncu crnilom ili sivilom boje. Grafička instalacija „Strukture komunikacije“ zapravo na taj način prikazuju unutarnji svijet moje osobnosti i kroz umjetnički čin širi komunikaciju dalje.
Inspirirala su me pitanja vezana uz „nevidljivi svijet”, mikrosvijet, alternativnu fiziku, virtualne komunikacije, prostor i komunikacije u tom prostoru u kojemu mi obitavamo. Vjerojatno je to proizašlo iz osobne prirode, „veze na daljinu”, komunikacijom preko interneta, telekomunikacije. Razmišljanjima o tome kako bi ovaj svijet izgledao ako bi valovi i energije, unutarnje komunikacije prikazali vizualno i materijalizirali ih. Grafička instalacija “Strukture komunikacije” sastoji se od 14 različitih matrica, otisnutih na tkaninu, šivanih i stvorenih u grafičke soft skulpture. Soft skulpture su napunjene ostacima ne-razgradivih materijala što im može dati i konotaciju na reciklirane radove. Gledatelj se može kretati “prostorom” grafičke instalacije i taktilno “širiti komunikaciju dalje”.
Vesna Gašparić
Ciklus radova po imenu Identitet prostora: Antropologija prostora i njegovo poimanje odnosi se na moj diplomski rad realiziran 2012/2013.godine, te se bazira na proučavanju fenomena identiteta . U ovom radu propitujem identitete prostora u susretu sa onim što ga uvjetuje. Aktualne teme o revitalizaciji postojećih prostora ali i njihovog napuštanja pobudilo je u meni zanimanje za proučavanje, promatranje i bilježenje napuštenih prostora u mojoj neposrednoj okolini , koji su uslijedili bilo to zbog socijalno-ekonomskog stanja ili društvenih promjena. Otkrivam i bilježim lokacije na koje je vrijeme destruktivnog utjecalo. Dijelove arhitekture koji su skriveni od pogleda te trenutno lišeni identiteta, odnosno prostore koji više ne služe svojoj prvotnoj svrsi . Usporedno s tim, sagledavam devastirane objekte, njihovo sadašnje stanje, koji ga sadržaji više ne ispunjavaju i kakav je naš sadašnji suodnos.
CIRKORAMA
„DANSE MACABRE- pokušaj vertikalnog povratka“
Cirkusko uprizorenje trenutaka nakon smrti ljudskog tijela
Što nakon gašenja tjelesnih funkcija? Što čini naša svijest? Gasi se istovremeno, nedugo nakon tijela ili ostaje aktivna u obliku energetskih čestica? Polazeći od jednostrane pretpostavke da se još neko vrijeme sjećamo i osjećamo život , krenuli smo u imaginarno istraživanje ponašanja umiruće svijesti . Dali smo joj pet različitih adresa/tijela kakvih se ona sjeća, u službi jednog obrasca- želje za životom i jedno živo biće -za igru sa životom ( ili možda…?!)
Sve to uz napomenu: Ovo nije stvarnost, ovo je samo sjećanje
„Danse Macabre- pokušaj vertikalnog povratka“ izvedbeno je utemeljena na zračnim akrobacijama i podnim improvizacijama 6 polaznica treninga zračnih akrobacija Cirkorame, a rezultat je jednogodišnjeg isprekidanog fizičkog istraživanja.
Rezervacija karata na: cirkorama@gmail.com
Cijena ulaznice: 30 kn
Produkcija: CIRKORAMA
Izvode: Eva Topić, Lea Ovčarić, Marijana Larma, Morana Radočaj, Petra Drmić, Petra Kožljan
Glazba: Bruno Motik
(prema motivima T.Albinoni/Remo Giazotto: “Adagio in G Minor “,
F.Chopin: ” Piano Sonata No.2 in B-flat minor, Op.35 “Marche Funebre”“,
D.D. Šostaković: ” Похоронный Марш Ленина” …)
Dizajn svijetla: Andrija Santro, Domagoj Šoić
Ton majstor: Dino Mudrić
Autorica: Jadranka Žinić Mijatović
Video: https://vimeo.com/97556812
Projekt je realiziran u suradnji sa Zagrebačkim centrom za nezavisnu kulturu i mlade-POGON , AKC Medikom, Zagreb i „Teatrom u šumi“, Rovinjsko selo , a podržan od strane Ministarstva kulture RH i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba kroz Program udruge Cirkorama 2014.
Foto: Kristina Ogrinec
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.