Oct
23
Tue
Lovewins (ljubav pobjeđuje) @ KIC
Oct 23 @ 20:00 – Nov 13 @ 21:00

 
Jasmina Krajačić
LOVEWINS (ljubav pobjeđuje) – u Galeriji na katu (KIC),23.10.2018. u utorak u 20 sati

NO HATE IN MY STATE

„All You Need Is Love“, pjevali su Beatlesi u vrijeme hippyja i flower-power utopija, kada je izgledalo da svijet, usprkos svemu, ide k beskomfliktnom „ljetu ljubavi“, potom je došao punk i postpunk nihilizam s Curtisovim i Morrisseyevim natpisima /nazivima „Hate“ i „Viva Hate“ a onda je… stiglo neko post-vrijeme, u kome je sve postalo i spektakularno i nebitno, egoistično i pluralistično i činilo se da će napredak, bogatstvo i demokracija izbrisati svaku pretjeranu emociju i svijet odvesti u stanje tupe idile. 
No, srećom ili ne, 21. stoljeće je, umjesto u rajsku dosadu, krenulo starim putevima terora, nasilja i netolerancije te se, da nam ne bude odveć dosadno, ponovno moramo boriti za naizgled davno osvojene „društvene vrijednosti“. Slikarica i grafičarka Jasmina Krajačić svojim se novim radovima i izložbom „Love wins“ odlučila boriti za staru, dobru Ljubav, točnije – pravo svih da ju rabe ili zlorabe s kim, kako i kolikogod hoće. Djelomično to dolazi i iz okolnosti da posljednjih godina zagrebačka umjetnica redovito posjećuje Englesku, kako bi se na samim izvorima suvremene umjetnosti, glazbe i pop kulture nadahnula za vlastito djelovanje, ali i da bar povremeno pobjegne iz sve zagušljivije atmosfere u vlastitoj domovini. Takozvana „desna skretanja“, koja se puzajuće šire Zapadnim svijetom, s posebnim uspjehom u tranzicijskim zemljama Istočne Europe, i u Zagreb i Hrvatsku donose križarsku atmosferu u kojoj „pravovjerna“ manjina rigidne svjetonazore želi nametnuti svekolikom pučanstvu. Već općeprihvaćena prava žena ili seksualnih manjina ponovno se tako dovode u pitanje, što slobodoumne osobe tjera da izađu iz vlastitih komfornih zona i djelatno se tome suprotstave. Jasmina Krajačić svoje odgovore i zagovore na ta pitanja iskazuje, kako to već umjetnici najbolje rade, novim ciklusom akrila na platnu i manjih slika/printova/objekata. Raspolućena izmedu malograđanske zagrebačke apatije, u kojoj tzv. normalni ljudi svojim ne-djelovanjem dozvoljavaju da im životne i umjetničke izbore polako redizajniraju oni nenormalni, „ljudi nahvao“, te brightonovskog artističkog i emotivnog šarenila, Jasmina Krajačić stvara portrete ljudi različitih nacionalnosti, rasa i spolnih orijentacija, heteroseksualnih, homoseksualnih, biseksualnih, onih s romantičnom vjerom u staru frazu o nadvladajućoj snazi ljubavi. Redovitim odlascima u Englesku i upoznavanjem s tamošnjom likovnom i glazbenom, komercijalnom i supkulturnom scenom, umjetnica je dobila novi drive za davno usvojeni punk attitude, etički pristup koji teži zajednici slobodnih ljudi, u kojoj nitko drugima ne nameće stavove ili životne stilove. Hommage ikoničnim glazbenim autorima (članovima Clasha, Sex Pistolsa, Ramonesa i ostalima) koji su promicali slobodarske ideje već je „odradila“ slikajući njihove portrete u prethodnim ciklusima, a sada tu ljubav/toleranciju na njezinim platnima šire poznata i nepoznata lica, čije poglede, zagrljaje ili nesigurne odmake potvrđuju natpisi uklopljeni u svaki prizor – „Out of the blue“, „You always have a choice“, „Different doesn’t mean wrong“, „No hate in my state“, etc. A da takvim iskazom stiče simpatije i na prebogatoj britanskoj kulturnoj sceni pokazuje kooperativni primjer pjevača i skladatelja Brenta Jacksona iz indie rock banda „Firedogs“, čija je pjesma „What if (Love wins)“ nastala nadahnuta novim Jasmininim umjetničkim konceptom.
Izložbom u Kulturno informativnom centru, prostoru u središtu metropole, koji svojim programima godinama promiče bogatstvo kulturalnih različitosti, Jasmina Krajačić i ciklusom „Love Wins“ ostaje vjerna prepoznatljivom figurativnom, popartističkom izrazu nadopunjenim bogatim kolorizmom. Svojevrsnu psihodeličnu dimenziju akrilima i 3D slikama daju i brojne kružnice i razlomljene linije, između kojih izranjaju glave izabranih, reinterpretirajući kao na nekom vremenskom vrtuljku likovne stilove koji su probojno razdoblje imali u godinama kada je eterom vladao Lennonov hit s početka teksta. 
Suvremeni je svijet mjesto koje svakodnevno isporučuje ogromnu količinu zastrašujućih ali i zadivljujućih događaja, prizora i relacija, no u tom sukobu kaosa i kosmosa uvijek je vrijedno ostaviti neko mjesto za dvoje (troje, četvoro…) koji još uvijek, makar i naivno vjeruju da na kraju, ipak, pobjeđuje Ljubav. 

Saša Pavkovic

NO HATE IN MY STATE

All You Need Is Love – so sang the Beatles in the era of hippies and flower-power utopias, when the world seemed to be headed towards a conflict-free „summer of love “. Then along came punk and post-punk nihilism in the shape of Curtis and Morrissey written signs/titles like Hate and Viva Hate, and then later on… along came this sort of post-time in which everything became spectacular and irrelevant, egotistical and pluralistic at the same time, and it seemed that, for sure, progress, wealth and democracy are destined to wipe out every emotional reaction that seems out of place and drive the world into a state of seemingly ideal stupor. 
However, for good or worse, our 21st century has instead of creating an uneventful paradise, headed along the old familiar paths of terror, violence and intolerance. So that we don’t get too bored, we find ourselves once more in battle for the very “social values” we thought we had conquered a long time ago. Painter and graphic artist Jasmina Krajačić decided to fight by way of her new works and exhibition, which she entitled Love Wins, for good, old-fashioned Love, to be more precise – for everyone’s right to use or abuse it, with whom ever, how ever and as much as they please. This is partly because in recent years this Zagreb based artist has regularly visited England in order to seek inspiration for her artwork at the very source of contemporary art, music and pop culture, but also to occasionally get away from the stifling atmosphere in her homeland. The so-called “detour towards the right” that is crawling through the Western world, with particularly amicable success in the transitional Eastern European states, has brought a crusader-like atmosphere to Zagreb and Croatia, where an orthodox minority is trying to impose its rigid worldview on the unsuspecting populace. The women’s rights and the rights of sexual minorities we once considered a matter of mutual consensus are being brought into question, which is forcing free-minded individuals to step out of their comfort zone and revolt against this state of affairs. Jasmina Krajačić is expressing her own answers and opinions as artists do best – by means of a new cycle of acrylic paintings on canvas and small-scale paintings/printworks/objects. Finding herself caught in between a petty bourgeois apathy typical for Zagreb on the one side, where so-called normal folk are by their lack of action allowing the unnormal ones – “ljudi nahvao” to slowly redesign their life and artistic choices; and the artistic and emotional colourfulness of Brighton on the other side; Jasmina Krajačić creates portraits of people belonging to various nationalities, races and sexual orientations – heterosexual, homosexual, bisexual – who share a romantic belief in the old phrase about the all-prevailing power of love. Heading off to England on a regular basis and meeting the local artists, musicians, the commercial scene as well as the prevailing subcultures, the artist has acquired a new drive for the punk attitude she adopted long ago, an ethical approach that strives towards a community of free spirits in which no man imposes his own attitude or lifestyle on his fellow human beings. She has already made a homage to iconic musicians (members of the Clash, Sex Pistols, Ramones and others), who pro on her canvasses by both familiar and unknown faces, whose gazes, embraces or insecure standoffishness are being confirmed to us by captions incorporated into every scene – “Out of the blue”, “You always have a choice”, “Different doesn’t mean wrong”, “No hate in my state”, etc. And that her statement has also gathered sympathy on the over-crowded British cultural scene, is made clear to us by the cooperative example of singer and composer Brent Jackson from the indie rock band Firedogs, whose song What If (Love Wins) was inspired by Jasmina’s newly found artistic concept. 
With this exhibition taking place at the Cultural Information Centre (KIC), a space in the centre of the capital, that has promoted, over the years, a sheer richness of cultural diversity, Jasmina Krajačić in her cycle entitled Love Wins remains true to her recognisable figurative, pop-artistic expression, which is enriched with a lively colour scale. Numerous circles and broken-down lines give a psychedelic dimension to her acrylics and 3D paintings in between which the heads of the chosen ones emerge, reinterpreting, as in a temporal merry-go-round, artistic styles that where breaking through in the years when John Lennon’s hit-song from the beginning of this text reigned the airwaves. 
Our contemporary world has become a place that emits a colossal amount of frightening, albeit mesmerising events, scenes and relations on a daily basis. However, in this clash of chaos and cosmos it is nevertheless worthwhile to leave a space open for a pair of (maybe even three or four individuals…) who still, naively as it may be, believe, that Love conquers after all… 

Sasa Pavković

*(the corrupt and foul as opposed to the wise and sensible “ljudi nazbilj”, an expression coined by Croatian renaissance playwright Marin Držić – translator’s note)

Oct
28
Sun
Subotica Express #6: kulturna razmjena Subotice i Zagreba! @ Klub Močvara
Oct 28 @ 20:00

SUBOTICA EXPRESS #6

Program kulturne razmjene “Subotica Express” se ove 2018. godine održava šesti put u Subotici (19.10.) i Zagrebu (28.10.). Projekt su pokrenuli Udruženje za razvoj kulture “URK” i Fondacija za omladinsku kulturu i stvaralaštvo “Danilo Kiš” iz Subotice, a od ove godine subotički partner projekta je Udruženje “Klara i Rosa” iz Subotice.

“Subotica Express” stiže u Zagreb 28. listopada 2018. godine s jako zanimljivim putnicima iz Subotice – Ivana Matić, likovna umjetnica, Lea Vidaković, multimedijalna umjetnica, bend Neprijatno mi je i redakcija časopisa Symposion. Domaćini su Marshmallow Notebooks i ilustrator Željko Beljan.

21:00 Izložba: Ivana Marić & Željko Beljan
21:00 Symposion
21:15 Film: Lea Vidaković – “The Vast Landscape – porcelain stories”
21:30 Koncert: Marshmallow Notebooks
22:30 Koncert: Neprijatno mi je

IVANA MARIĆ (Subotica, 1991.) diplomirala je 2016. godine na master studijama Akademije umetnosti u Novom Sadu, smjer slikarstvo. Trenutno živi i radi u Subotici. Predstavit će se sa serijom radova nastalih pod utjecajem vaporwave-a, plakata, pop kulture i sirovog crtačkog izraza. Tematiku radova čini spoj likovnih utisaka, štamparske samovoljnosti mašine i drugih nepredvidljivih faktora, koji ovim radovima daju razigranu likovnu estetiku i spontanost. Radovi okupljeni u cjelini čine apstraktne forme u kojima se pojavljuju pojedini prepoznatljivi motivi stimulirani slučajnošću. Ivana je izlagala na četiri samostalne izložbe, na brojnim grupnim izložbama i učestvovala na projektima i likovnim kolonijama.

LEA VIDAKOVIĆ (Subotica, 1983.) je multimedijalna umjetnica koja se bavi kreiranjem animiranih instalacija, u tehnici tradicionalne lutka stop-animacije. 2010. godine završila je studij animacije u Norveškoj, a 2011. diplomirala na grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Master studije audio vizualne umjetnosti polaže 2012. godine na Royal Academy of Art KASK, u Belgiji. Od 2014. pohađa doktorske studije na temu fragmentiranog narativa u animiranim instalacijama na Nanyang Technological University, School of Art, Design and Media u Singapuru. Izlagala je na brojnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu te je više puta nagrađivana. Član HDLU-a (Hrvatskog društva likovnih umjetnika) i SULUV-a (Saveza udruženja likovnih umetnika Vojvodine). U Zagrebu će prikazati kratki animirani film “THE Vast Landscape – porcelain stories”.
www.leavidakovic.com
Sinopsis: Lovac na lisice, prodavačica porculana, braća naučnici, dječak, tuljan i muzička kutija. Šest likova zarobljenih u prostorima čežnje i kontemplacije. Četiri priče o ljubavi, istraživanju i (samo)destrukciji. Film je nastao 2014. godine s potporom Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Zagreba.

NEPRIJATNO MI JE
Web: YouTube

Bend Neprijatno mi je je nastao iz potrebe za izuzetno prijatnom muzikom, ali mu to nije polazilo za rukom, jer iz njegovih ćelija izlaze zvuci na tragu The Pop Group-a, psihodeličnog Milesa, PiL-a i sličnih doajena lakih nota. Konačni, vječito kotrljajući zvuk grupe uobličen je pod mentorstvom gurua Karlheinza Stockhausena i dirigentske palice Miljenka Prohaske. Pomaknuta atmosfera benda priziva zvuk nikad prežaljenih subotičkih legendi Ludolf Neum i njegov paranormalni džuboks. Šestolavu inkarnaciju benda čine: Dušan Pualić – bubanj, Stojan Grubić – saks, vokal, Boško Purković – udaraljke, Uroš Jagodić – bas, Draško Korać – saks i Toni Markulj – gitara.

ČASOPIS SYMPOSION predstavlja jedinstveni kulturni produkt koji balansira na granicama vizualne umjetnosti, pisane riječi i muzike. Cilj redakcije časopisa je da promovira (i prodaje) unikatni, ručno izrađeni magazin čiji sadržaj ispunjavaju eminentni svjetski umjetnici (iz Srbije, Mađarske, Francuske, Brazila, Njemačke, itd). Posljednje izdanje je u obliku “Bio-trash” manifesta, dvojezično (mađarki i engleski jezik), a čine je monografije umjetnika: Ricz Geza, Davor Gromilović, Attila Štark i Aleksandra Waliszewska. Pored časopisa tu su i digitalni printovi, bedževi, majice i ostale stvarčice s motivima iz štampanog izdanja. Symposion čine jedinstveni stil, dizajn i tipografija.

THE MARSHMALLOW NOTEBOOKS
Web: themarshmallownotebooks.comBandcampYouTube

Krapinski prakantautor Matija Habijanec vraća se u Močvaru kako bi vam odsvirao i otpjevao neke sad već punoljetne i skoro pa punoljetne pjesmice, neke mikro-pop hitove s hvaljenog albuma The Marshmallow Notebooks koji je nakon objavljivanja na bandcampu i službenom websiteu (themarshmallownotebooks.com) doživio dva vinilna izdanja (originalna, rasprodana ploča objavljena je za Noisy Night u Hrvatskoj, a druga, s novim coverom i bonusom trackom, za Ill in the Head Records u Kanadi), neke pjesmice s nadolazećeg albuma Destruction (prvi singl samo što nije) i neke skroz friške pjesmice.

ŽELJKO BELJAN ŽAC

Ekstravagantni frontman ekstravagantnih bendova kao što su Panche Panache, Crawander ili Contract još je ekstravagantniji u svom likovnom izričaju. Budući da takav talent ne može proći nezamijećeno, na likovnu akademiju primljen je odmah po završetku srednje škole – s navršenih 30 godina! Željko Beljan, umjetnik i ilustrator, autor je brojnih plakata za klubove Močvara, KSET, Spunk, Vintage Industrial Bar, AKC Attack, medije Vizkulturu i Zarez te brojne druge umjetničke inicijative i bendove kojima je član ili suradnik. Radovi predstavljeni izložbom dio su horror-porn-cartoon likovnog koncepta Cartoon Core koji svojom provokativnošću i groteskom istodobno šokira i zabavlja, i vrše funkciju plakata za intergalaktički unikatan cartoon core bend Crawander. Željko Beljan rođen je 1984. u Vukovaru. Završio je školu za komercijalista, ali se nije pronašao u prodaji, pa se prije osam godina počeo baviti ilustracijom, stripom i izradom plakata. Njegovo umjetničko i izvedbeno djelovanje mahom je vezano na glazbu raznih bendova, među kojima su neki čiji je osnivač i član (npr. Contract, Crawander, MFC i Panache Panache te Owie Pockshull). Trenutno studira na trećoj godini Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer animacija i novi mediji.
Njegov rad jednako je utemeljen u umjetničkom performansu i klasičnom narativnom crtežu te konstantno teži nadogradnji i daljnjem eksperimentiranju. Sudjelovao je na skupnim izložbama Izložba za plakat (2012.), Antisalon (2014.), Street Art Expo (2014.), Poster Extravaganza (2015.), Dan D (2015.), Split Art Convention (2018.), Sound Art Inkubator (2018.) i Tko radi scenu? — Dizajn za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj 2011. – 2018. (2018.). Samostalno je izlagao u Osijeku 2016. godine, u organizaciji umjetničke organizacije Format C.

Nov
8
Thu
Izložba Auks Jedan @ AKC Medika/Galerija Siva
Nov 8 @ 20:00 – Nov 13 @ 21:00

AUKS JEDAN
OTVORENJE: ČETVRTAK, 8.11.2018., 20:00
GALERIJA SIVA (AKC MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB)
RADIONICA IZRADE NAKITA OD DRVA 9.11.2018 OD 16.00

Autonomni kulturni centar kroz program galerija Siva poziva vas na otvaranje izložbe osječkog street art umjetnika koji stvara pod pseudonimom Auks Jedan. Otvorenje izložbe predviđeno je za četvrtak 08.studenog 2018. od 20.00 sati u galeriji Siva, Pierottijeva 11 (Medika). Postav izložbe obuhvatiti će i radove nastale i na rezidencijalnom boravku u galeriji. Izložba je otvorena do 13.studenog, svaki dan, osim nedjelje od 17.00 – 20.00. sati.
U petak 9.studenog 2018. od 16.00 u galeriji Siva započinje radionica izrade nakita od drva, kao sastavni dio rezidencijalnog boravka umjetnika. Radionica traje dva dana, a prijave se primaju ispunjavanjem upitnika na poveznici: https://goo.gl/L89zo3 , zaključno sa 7. studenim. Sudjelovanje na radionicama je besplatno, a broj polaznika/ca ograničen.

Autor postavom izložbe ukazuje na manje vidljive, ponekad riječima neopisive stvari, koje iako na prvu možda nisu jasne, utječu na promatrača, ostavljajući trag i ukazujući na to da postoji puno više od stvarnosti vidljive oku.
Postav se sastoji od radova nastalih 2017. i 2018. godine, kao i radova nastalih na rezidenciji u galeriji Siva. Tehnike izrade radova su kombinirane, autor se najčešće služi akrilnim bojama u kombinaciji sa bojom u spreju. Na izložbi uz platna biti će i nekoliko izložaka maski načinjenih od recikliranih skate dasaka, a inspiriranih shamanskim maskama.

https://www.facebook.com/events/190811335168004/

RADIONICA IZRADE NAKITA OD DRVETA

Radionica se sastoji iz tri dijela. Polaznici/e će kroz prvi, uvodni dio saznati sve o recikliranju i načinu recikliranja. Cilj je kroz ovu radionicu i podignuti svijest o potrebi za recikliranjem i dati pregled mogućnosti na koji se sve način odbačeni predmeti iz svakodnevnog života mogu ponovno upotrijebiti, bilo da se radi o hrani, upotrebnim predmetima, odjeći, obući i sl. Mogućnosti su beskrajne.

Drugi dio radionice posvećen je praktičnom i kreativnom radu. Polaznici/e će proći kroz svge faze obrade i ukrašavanja drveta: gruba obrada, bušenje, rezanje, oblikovanje, lijepljenje, poliranje drveta, ukrašavanje, oslikavanje, rezbarenje, lakiranje drveta.

U trećem dijelu radionice formirati će se finalni izgled predmeta. Polaznici/e će naučiti načine izrade određene vrste čvorova za ogrlice, naučnice, narukvice i završiti svoje predmete.

https://www.facebook.com/events/275643839754444/

O AUTORU:

Auks Jedan dolazi iz Osijeka, a između ostalog bavi se i uličnom umjetnošću. Proteklih 5 godina izrađuje nakit, lule, kućni dekor. Uživa u stvaranju novih neobičnih oblika kombiniranjem raznih tipova drveta u velikoj količini prašine.Specifičan je i po tome što u izradi svog asortimana kombinira komade punoga drveta s recikliranim ostacima prošaranog skateboarda.

https://www.facebook.com/jedancrafts/
https://www.instagram.com/jedan_crafts/

Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/

Nov
14
Wed
Mane Mei: Kud puklo da puklo @ Galerija ZILIK
Nov 14 @ 18:00
 
KA-MATRIX u okviru programa Nova kultura _ Hibridni grad 018. organizira izložbu zagrebačkog street art umjetnika i grafitera Mane Meia. U galeriji ZILIK predstavit će nove radove nastale tijekom posljednjih godina koji uključuju i poznatu seriju radova Pik-traka, kao i grafite na istaknutim lokacijama mnogih hrvatskih i europskih gradova. Izložba se otvara 14.11.2018. u 18:00 sati. Umjetnik se već predstavio u okviru skupne izložbe Street Art Karneval 2016. godine u Dugoj Resi dok mu je ovo prva samostalna izložba u Karlovcu. 
 
Sam autor o konceptu izložbe kaže: “Ponekad je situacijama potrebno pristupiti bez previše razmišljanja i bez opterećenja o mogućim posljedicama pojedinih postupaka. U stvari, biti spreman na sve moguće scenarije koji se mogu dogoditi, prihvaćajući mogući neuspjeh, ali potajno znajući (nadajući se) da će ipak na kraju biti sve u redu. Koncept izložbe je baš takav, kud puklo da puklo. Radovi su nastali u raznim periodima stvaranja, a međusobno povezani načinom izvedbe, obraćaju se gledatelju kroz slova, riječi i rečenice, te naravno sveprisutne boje. Svaki za sebe pričajući svoju priču, ostavljaju promatraču slobodu tumačenja.”

O autoru:

Mane Mei pripada novoj generaciji suvremenih street art umjetnika koji se osim grafitima i raznim uličnim intervencijama bave i drugim vidovima vizualnih umjetnosti.
Premda je na grafiti sceni aktivan još od kasnih devedesetih, kao Mane Mei počinje objavljivati radove tek krajem 2013. godine. Tada su se njegova istraživanja i iskustva rada na ulici uobličila u sada već i široj publici prepoznatljiv rad koji se može pronaći na raznim lokacijama diljem Hrvatske.  
Kao i mnogi drugi istaknuti predstavnici novije grafiti supkulture Mane Mei svoj rad više ne ograničava samo na ulične prostore već u nekoliko navrata okupira i one galerijske. Izlagao je tako na nekoliko skupnih izložbi i sudjelovao na brojnim street art festivalima.

 
Nov
15
Thu
Željko Beljan – Cartoon Core @ AKC Medika/Galerija Siva
Nov 15 @ 20:00 – Nov 21 @ 21:00

ŽELJKO BELJAN: CARTOON CORE
OTVORENJE: ČETVRTAK, 15.11.2018., 20:00
GALERIJA SIVA, MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB

Poštovani,

Autonomni kulturni centar kroz program galerija Siva poziva vas na otvorenje izložbe Željka Beljana – Cartoon Core, u četvrtak 15. studenoga 2018. godine. Izložba je otvorena do 21. studenog, svaki dan, osim nedjelje od 17.00 – 20.00. sati.

Cartoon Core, projekt je koji je nastao kao vizualni identitet za grupu Crawander i koji je s vremenom nadišao funkciju plakata. Likovni koncept postava predstavljen je kroz naoko grube, vulgarne i groteskne ilustracije. Protagonisti ilustracija su prepoznatljivi likovi iz crtanih filmova smješteni u neočekivane situacije. Ilustracije svojom provokativnošću i groteskom šokiraju i zabavljaju. Radovi u ovom postavu predstavljaju razvoj Cartoon Corea, prvo kao pratećeg identiteta benda, a zatim kao samostalnih ilustracija koje teže daljnjoj nadogradnji.
https://komikaze.hr/issue_attachment/43-benjaminbeljan/

Željko Beljan rođen je 1984. u Vukovaru. Od 2016. studira na Odsjeku za animirani film i nove medije (OZAFIN ALU). Ilustracijom, stripom i izradom plakata bavi se od 2010. Prvu samostalnu izložbu imao je 2016. u Osijeku, a sudjelovao je i na skupnim izložbama Izložba za plakat (2012.), Antisalon (2014.), Street Art Expo (2014.), Poster Extravaganza (2015.), Dan D (2015.) i Beck’s Silent Experience + Secret Garden Exhibition (2016.). Autor brojnih plakata za klubove Močvara, KSET, Spunk, Vintage Industrial Bar, AKC Attack, medije Vizkulturu i Zarez te brojne druge umjetničke inicijative i bendove kojima je član ili suradnik.

Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/

Nov
29
Thu
MUHAMED BARUĆIJA : THINK TWICE @ AKC Medika/Galerija Siva
Nov 29 @ 20:00

OTVORENJE: ČETVRTAK, 29.11.2018., 20:00
GALERIJA SIVA (AKC MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB)

Autonomni kulturni centar kroz program galerija Siva poziva vas na otvaranje izložbe  sarajevskog street art umjetnika Muhameda Baručije. Otvorenje izložbe predviđeno je za četvrtak 29.studenog 2018. od 20.00 sati u galeriji Siva, Pierottijeva 11 (Medika). Izložba je otvorena do 06.prosinca, svaki dan, osim nedjelje od 17.00 – 20.00. sati.

Think twice obuhvaća radove nastale u pričama za vrijeme crtanja grafita, na relaciji Zagreb – Sarajevo.  Upravo na toj relaciji najviše se znanja akumuliralo, dok su najveći utjecaj na autora imala sva dešavanja, ljudi koji sudjeluju u graffiti sceni, neprestana putovanja i druženja.

Autorov umjetnički put traje od ’98. Kada, on ulazi u svijet graffiti umjetnosti i od tada ostaje na ovoj sceni. Autora ne opterećuju svakodnevni narativi, prezagušeni politikama i pogrešnim ideologijama. Želi skrenuti pozornost i podignuti javnu svijest o temama vezanim za klimatske promjene, zaštiti ugroženih vrsta životinja i biljaka uz prikazivanje trenutaka koji prikazuju današnje suvremeno društvo i odnose u njemu. Think twice upravo treba ponuditi  mogućnost za formiranja mišljenja i  kao takav je slobodan za kritike.
Muhamed Baručija slika i crta u različitim formama još od 1998. Veliki je prijatelj prirode i kao takav se često u svojim radovima bavi problematikom okoliša i prirode. Završio je studij Pejsažne arhitekture i trenutno živi u Sarajevu. Svoje uzore pronalazi u prijateljima i poznanicima s kojima voli da radi i kao takve često spominje ELAH, MANE MEI, HOLICK, ZIPO, HERZIE, CHEZ, SARME, FUCK1, JAZZ, RULOF, WAMZONE, BOJAN STOJCIC, JASAOSA, SANA i mnogi drugi.

https://www.facebook.com/events/178734469738874/

Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/

Dec
6
Thu
German Art – Group Show @ Galerija Contra
Dec 6 @ 19:00 – Dec 15 @ 21:00

U četvrtak 6. prosinca 2018. u 19 sati u galeriji Contra na novoj adresi (Strossmayerov trg 6) otvara se velika grupna izložba međunarodno poznatih suvremenih njemačkih umjetnika.

Na otvorenju izložbe moći ćete razgledati djela ukupno 16 njemačkih umjetnika uključujući i djela jednog od najvećih i najskupljih živućih autora Gerharda Richtera. Valja istaknuti i Rainera FettingaSaloméBernda ZimmeraHelmuta Middendorfa – članove poznate grupe umjetnika Moritzboys koja se pojavila krajem 1970tih godina u Berlinu označavajući svojevrsni “povratak slikarstvu” kao mediju, a početkom 80tih na međunarodnoj sceni poznati su pod nazivom Neue Wilde. Rainer Fetting je i danas jedan od međunarodno najpoznatijih suvremenih njemačkih umjetnika. U istom umjetničkom pokretu djelovali su Walter Dahn i Dokoupil u Kölnu. Na izložbi se svojim djelima predstavljaju i berlinski autori mlađe generacije koji su se već etablirali na svjetskoj sceni. Najmlađi među njima je Kolja Gollub koji niže uspjeh za uspjehom. Između ostaloga, izlagao je u Deutsche Bundesbank u Frankfurtu i KBH Kunsthal in Skive u Danskoj gdje je zapažen kao vrlo perspektivan  autor, te su njegova djela otkupljena za dotične kolekcije.

 

Izložba ostaje otvorena do 15. siječnja 2019. Može se pogledati od utorka do petka od 16 do 19 sati.

Dec
8
Sat
Subscena: SURFACE @ AKC Medika/Dziu Medika
Dec 8 @ 20:00

SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride poziva vas na izvedbu predstave

„Surface“ , 08. prosinca 2018.  u 20.00 sati u prostoru DZIU Medika (Pierottijeva 11, Zagreb).

Surface je multimedijalna predstava koje se bazira na istraživanju poveznice između svjetla, zvuka, pokreta i plesa. Oblikovana oko laserske harfe predstava obrađuje suživot tehnologije i čovjeka kroz kibernetički pristup. Pokretom i plesom stvaraju se zvukovne i svjetlosne slike koje tvore zajednički izričaj površinom laserske mreže. Pogled u dubinu kroz val površine osnovna je premisa ove predstave.

Izvođači: Tanja Puklek i Filip Borelli
Dizajn laserske harfe: Leo Bettinelli
Dizajn zvuka: Leo Bettinelli i Filip Borelli
Koreografija: Tanja Puklek i Filip Borelli
Kostimografija i scenografija: Tanja Puklek i Filip Borelli

Ukratko o autorima
Tanja Puklek je hrvatska autorica i izvođačica koja istražuje interakciju plesa, cirkuske umjetnosti i matematičkih principa. Kombiniranjem navedenog traži nove metode i ishode u izvođačkom, autorskom i edukacijskom smislu. Studij matematike završila je 2012. godine na Prirodoslovno matematičkom fakultetu u Zagrebu i od tada djeluje kao profesorica, plesačica i žonglerka koja promiće svjesnost o vezi između matematike i žongliranja.

Filip Borelli (rođen 23.12.1984.) je hrvatski autor koji istražuje interakciju između svjetlosti, zvuka, pokreta i glazbe. Student je druge godine diplomskog studija smjera Novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje je prethodno završio Ekonomski fakultet. Od 2009. godine djeluje kao izvođač, glazbenik i autor.

Leo Bettinelli je argentinski autor glazbenih i svjetlosnih koncepata s rezidencijom u Austriji. Završio je glazbenu kompoziciju elektroakustičnih medija u Quilmes National University te je 2012. osnovao organizaciju Circus Lumineszens koja je aktivna na polju kulture, edukacije i umjetnosti. Djeluje kao inovator, performer, glazbenik i producent. Organizira festival svjetla Blocheide leuchtet i festival eksperimentalne glazbe Niños Consentidos u Austriji. Dobitnik je Guthman nagrade 2016. Georgia instituta u SAD-u za inovativni glazbeni instrument.

http://attack.hr/subscena/

https://www.facebook.com/events/1962335460527977/

****************
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride projekt je kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Udruga Cirkorama unutar AKC Medika. Projekt je neprofitnog karaktera, a za cilj ima afirmiranje i povezivanje avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju. Razvija i promovira eksperimentalne strategije za privlačenje nove publike i uspostavljanje suvremenog umjetničkog diskursa. SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride potiče svaki umjetnički opravdan, radikalan ili suptilan, postupak stvaranja izvedbe. Projekt financijski podržavaju Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, te Zaklada Kultura Nova i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva koje podržavaju rad AKC.

Dec
21
Fri
Prednovogodišnji Fijuk sajam @ IMAGO CLUB
Dec 21 @ 17:00

Pravo vreme da drage ljude oko sebe obradujete novogodišnjim poklonima je Fijuk sajam malih i samostalnih izdavača i izlagača, koji će se održati u petak, 21. decembra 2018. od 17h, pa do duboko u noć, u već dobro poznatim prostorijama Imago CLUBa, u samom centru grada (Dečanska 14)

Meni svaki Fijuk k’o praznik. Ma i meni! Ali ovo je najprazničniji Fijuk do sad ili bar u 2018. godini! Pre nego što svi odu na skijanje ili sankanje, pre nego što se svi ponovo vrate, pre nego što se zamore petardi i lubardi, novogodišnji Fijuk – u petak u 5, u Imagu, za ceo svet. Ove nove godine smo imali mnogo uspeha na svim poljima. Želimo da sa vama proslavimo i podelimo ono što smo zajedno sa vama postigli, i pravi način je da svi dođemo na Fijuk. Plodovi našeg rada videće se u našem izlagačkom i muzičkom programu. Doći će svi oni koji žele da pokažu šta su napravili za opstanak, uživanje i rad zajednice. Zašto ne bi nova godina bila mesto našeg druženja i zašto bismo se stideli da pokažemo kakav je naš doprinos druženju?, kad vam kaže Denić. Novi i stari izlagači, pokloni za najdraže i za njih i za vas, za nju i njega i ono, muzički program iznenađenja, ma haos! Vidimo se znate gde ;) Stellarcompanion will bring you to the star and even more high.

Učesnici sajma:

Minipogon * Burevesnik * Ulična džukela * Belgrade Raw * Pesničenje * KIZ Baraba * CLS * LOM * Deve * Beogradski Graffitti * Amanita Dodola * Kosmogina * Kvartum * Petar Nikolić * Konvoj bonton bajkera * ATAVIST * Confusion Specialist * Arhivist * Asterijan * Studiostrip * Miloš Petrović (Naša Kuća) * Aleksandar Denić * Mubareć * Omča * Marko Malk * Jadranka Ahlgren – Studio Ji * Novo doba * Fijuk * Cyberpunk Accessories * Lavirint art * Morbus Gravis * Vladimir Mojsilović, Atelje2 * Dobra kappa + * Prava priča * Kaboom lampe * MamaMaya * The Way of the Colors * Atelje Mehanizam * L Unique Design * Starchildcrafts * Sunry Art / Zlo & Naopako *

Ivent na Fb: https://www.facebook.com/events/1934647999915558/

Feb
8
Fri
Samostalna izložba “eL zVITOpereno” akademskog umjetnika Leonarda Budimlića Majnarića @ Galerija Idealni grad (Centar za kulturu i obrazovanje Susedgrad)
Feb 8 @ 19:00 – Mar 4 @ 20:00

Leonardo Budimlić Majnarić poznat je po radovima u kojima uzima liniju kao osnovno izražajno sredstvo neovisno o mediju u kojem stvara. Često je riječ o brzom crtežu, tzv. krokiju, pri čijoj izradi autor pažnju posvećuje ključnim elementima koji definiraju izabrani motiv. Skicirajući vlastiti doživljaj svijeta u kojem živimo Leonardo taloži neposredne crtačke, slikarske i kiparske bilješke koje kontinuirano iskustveno nadopunjuje ukazujući pritom na multidimenzionalnost života.

O izložbi:

Ostajući vjeran svom prepoznatljivom rukopisu Leonardo Budimlić Majnarić realizira prostornu instalaciju u formi linijskog crteža “iscrtanog” kontinuitetom upotrijebljene crvene žice. Koristeći bijele zidove izložbenog prostora galerije umjetnik gradi priču počevši od arhetipskih motiva teme postanka preko svakodnevnih životnih situacija do prikaza otuđenog pojedinca izgubljenog u bespućima kapitalističkog svijeta u kojem danas živimo. Dinamika crteža ostvarena je prepoznatljivom nemirnom linijom karakterističnom za Leonardove kroki crteže na papiru i tabletu, dok odabir crvene boje aludira na pulsirajuću snagu, krvotok života čiji je ritam definiran usponima i padovima, neočekivanim događajima, te interakcijom i odnosima s pojedincima koji su dio našeg života. Linijski crtež crvenom žicom uvjetovan je prostornim zadatostima galerije. Položaj prozora određuje svojevrsne pauze u gradnji priče iako se kontinuitet crteža ne prekida. Područje između prozora poslužilo je za realizaciju intimnijih tema s manjim brojem aktera, dok duži kontinuirani zidovi postaju mjesto razrade kompleksnijih tema s više različitih karaktera i događaja.

Iako naizgled skicuozan, jedinstveni crtež Leonarda Budimlića Majnarića priča je o povijesti čovječanstva. Diversifikacija Leonardovog crteža odraz je diversifikacije života koji je nepredvidljiv, pun uspona i padova, nelogičnosti i apsurda, a opet neprocjenjiv i jedinstven. Leonardo je neponovljivost života utjelovio u autentičnom prostornom crtežu osmišljenom i realiziranom u direktnoj komunikaciji s prostorom u kojem je nastao. Rad koji živi samo dok traje izložba istovremeno je fragilan i dubok koliko i ljudski život. Djelo Leonarda Budimlića Majnarića utjelovljuje spontanost, slobodu, karakter i autentičnost njezina autora, te poziva promatrača da promisli o niti koja spaja ljudske živote u jedinstveni zajednički svijet.

O autoru:

Leonardo Budimlić Majnarić rođen je 10.  kolovoza 1962. u Zagrebu. Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu završio je 1985. godine. Diplomirao je na likovnoj Akademiji likovnih umjetnosti 1990. godine u Zagrebu, na slikarskom odjelu u klasi prof. Josipa Vasilija Jordana. Član je HDLU-a. Radio je kao nastavnik likovne kulture u OŠ Voltino i u školi Zavoda za preodgoj maloljetnika Glina – Turopolje. Godine 1990. dobio je pohvalu znanstveno-nastavnog vijeća Akademije likovnih umjetnosti za svoj rad. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Trenutno djeluje i  radi kao samostalni likovni umjetnik u Zagrebu.

Izložba ostaje otvorena do 4. ožujka 2019. godine, a može se pogledati radnim danom od 10,00 do 18,00 sati.

Leave a Reply