Umjetnički performans naziva SOL : VODA 117.6, japanske umjetnice Asako Iwame, održat će se u petak, 14. studenog u Galeriji SC, s početkom u 19 sati.
Umjetnička praksa Asako Iwame istražuje ideje povezane s ontologijom jedenja. Referirajući se na društvene aspekte jedenja kao metafore naše relacije prema prirodi, Iwama u svom radu želi preoblikovati vizualnu, ali i osjetilnu percepciju ishrane. Od 2005. godine uključena je u rad Studia Olafura Eliassona na istraživanjima vezanim uz hranu i kuhanje.
Zbog ograničenog broja sudionika molimo da zainteresirani svoj dolazak potvrde na kultura@sczg.hr (naslov Asako Iwama) do 12. studenog.
Asako Iwama rođena je u Tokiju. Živi i radi u Berlinu. Više o njezinu radu na www.asakoiwama.net
prije 800 milijuna godina
more je sadržavalo otprilike 0,85% soli
postotak se vremenom povećavao
smanjenjem količine mora
sve do 3,5 %
ljudsko tijelo sastoji se od 60 % vode
u kojoj je 0,85 % soli
u našim je tijelima drevni ocean
Multimedijalni projekt HABITAT 4˚ istražuje i povezuje memoriju prostora grada s njegovim pripadajućim tokom vode. Projekt se održava u produkciji umjetničke organizacije Tvorba Otvorenih Konstrukata – TOK, koprodukciji Kulture promjene Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu kroz program Lab Teatra &TD uz potporu Ministarstva kulture RH i Ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba.
Počev od ovoga toka, pak, ne postoje dva. Između vode i voda nema razlike, praslika koja se nalazi u njima u punom životu jednaka je svima.
Memorija prekinutog toka vode jest prekinuto osjećanje prostora uvjetovanog njegovom aglomeracijom nad toponimima zatrtog toka. Živa je sredina koja je prestala biti sredinom.Tijela uvjetovana uzorcima takvog perifernog „rasta“ postaju izrezani oblici pokreta svojih nevidljivih sredina i preživljavaju sjećanja na namjere neuvjetovane kronikom izvornih agregatnih stanja.
Nijedna slika u viru tih oblika i karaktera ne može biti statična. Nikakva fasada, nikakvo parkiralište jer nema tihe vode – samo nevidljive.Grad monotono klizi prema sve gušćem rubu.
Potok pri ulasku u grad postaje drugi. Jednom riječju, on postaje kloakom, vidljivom, nadzemnom, čini nepovoljan utisak, koli na pogled, toli na vonj, okužuje zrak i temelj. Slijedeći misao „zlo se iz jednog dijela grada prelaže u drugi dio“, zirkajmo u tu kalnu žutu vodu koja se tromo valja…promatrajmo kakva nam silna čudesa od preraznih otpadaka draže njuh. Dušama je smrt da postanu voda, a vodi smrt da postane zemlja.Pa ipak, od zemlje-mulja postaje voda, a od te vode duša.
Pokret rijeke jednak je pokretu zmije. Udara u lijevu obalu, zaokreće prema unutra, oblikuje spiralni vrtlog u smjeru kazaljke na satu, a zatim se ispravlja otpuštajući energiju. Potom udara u drugu obalu i počinje se vrtložiti u suprotnom smjeru.
Izvorska lica lome konstruirane obrasce svih statičnih suvenira toka koji grizu svoje vode. Izvedenica im nije više tijelo, nego tragikomični oblik na vodi. Ali i ovakva forma vode same, izuzeta karakteristikama racionaliziranog prostora, i dalje živi svoju sažetost u anomaliji–točki stabilnosti/točki najveće gustoće.
Autori: TOK (Vana Gaćina, Adriana Josipović, Miro Župa)
Koautori: Nikolina Majdak, Hrvoje Nikšić, Josipa Bubaš, Rina Kotur, Ana Dumbović, Tanja Minarik
Izvođači: Nikolina Majdak, Adriana Josipović, Josipa Bubaš, Rina Kotur
Autor glazbe/ glasoVIR: Hrvoje Nikšić
Autor videa: Vana Gaćina
Oblikovatelji video projekcija: Vana Gaćina, Tanja Minarik
Oblikovatelj svjetla: Marino Frankola
Prostorna instalacija: Ana Dumbović
Crtež u prostoru: Miro Župa
Kostimi: Josipa Bronić, Marjana Bronić
Inspicijent: Jelena Erceg
Tehnika: Tehnika SC
Produkcija :TOK
Koprodukcija: Kultura promjene Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu kroz program Lab Teatra &TD
Izvori: Viktor Schauberger: „The Water Wizard“; Aby Warburg: „Ritual zmije“, Béla Hamvas; Heyoke/Sacred Clowns; Heraklit: „Fragmenti“; Nada Premerl: „Potok u srcu Zagreba“; Marija Čudina: „Divlja duša“; Oktavijan film: „ Komadić savske sezone“ ; staro gradsko kupalište Babinjak
Hvala: Silviji Stipanov, Nenadu Stojčiću, Ani Cvetko, Kseniji Baronici, Damiru Vrabecu, Mirti Jurilj, Marti Kolegi, Sanjinu Boloniću
Putovanje kroz slavnu i manje slavnu prošlost kultnog Teatra&TD, predstavu redatelja Mirana Kurspahića „Rasprodaja“ pogledajte ove subote, 15. studenog u &TD-u, s početkom u 20 sati. Ulaz besplatan.
Redatelj: Miran Kurspahić
Igraju: Miran Kurspahić, Deana Krivačić, Sven Jakir
Predstava je zamišljena kao interaktivno, mansionsko putovanje kroz prostore Teatra &TD, koje nije samo obilazak nekretnina, već i putovanje kroz slavnu i manje slavnu prošlost tog Teatra te publiku iz njezine klasične pozicije pukog promatrača stavlja u ulogu stranog investitora kojem se nudi neobična prodaja. Naime, tri izvođača, koji su svaki na svoj način vezani svojom umjetničkom ili ljudskom sudbinom za to kazalište, selektirani su od strane vlade RH (s obzirom da su ljudi “iznutra” i upućeni su u materiju) da pregovaraju sa stranim investitorima i odaberu najbolju ponudu za Teatar &TD.
Nakon točno 60 godina od prve predstave komornog teatra na sceni današnjeg SEK-a, na prodaju je – SVE. Prodaju se nekretnine, oprema, tehnika, rekvizita, sav fundus kostima, osoblje, predstave, ali i uspomene i prošlost.
Tura koja vodi iz samog izvorišta teatra iz SEK dvorane, preko spremišta, radionica, MM-a, galerije, garderoba, fundusa, hodnika, podruma, scene, gledališta, blagajne, francuskog paviljona i konačno kafića, prati priču ovog kazališta, kao i njenih protagonista od samih začetaka do današnjih dana, bez nekog kronološkog reda, ali evocira sve tri velike faze ovoga kazališta,Vjerana Zuppe, Mani Gotovac i Nataše Rajković.
Mali uvid u predstavu možete dobiti ovdjehttp://www.youtube.com/watch?
Najnoviju predstava redatelja Mirana Kurspahića „Potop“, u kojoj glume Lana Barić, Dean Krivačić, Sven Jakir, Iskra Jirsak i Franka Mikolaci pogledajte 17.,18. i 19. studenog u Teatru&TD. Početak je u 20 sati.
Predstava donosi dvije priče, jednu smještenu u 1964., a drugu u 2014. Točno 50 godina nakon velike poplave u Zagrebu.
U vremenskom skoku, djedovi i bake te njihovi unuci postaju vršnjaci, koji se svaki na svoj specifičan način nose sa životom i bore s problemima koji ih potresaju. Kroz slučajeve ovih dviju obitelji (zapravo jedne obitelji) uočavamo sličnosti i razlike, ali i naslijeđe koje utječe na njihove odluke. Koliko su problemi isti, a ljudi različiti ili koliko su ljudi isti, a problemi različiti? Teške i beznadne situacije često znaju izvući ono najbolje, ali i ono najgore u ljudima i ponekad je samo životni optimizam onaj određujući faktor koji ih razdvaja od očaja i pokreće prema naprijed. Da li je doista potreban Potop da bi se stvari svele na pravu mjeru,sve poništilo i krenulo ispočetka ili se sve još uvijek može popraviti, sačuvati i izgraditi neki noviNasip da spasi dan?
Predstava je nastala u koprodukciji Teatra &TD i Kufera.
Pogon JEDINSTVO | velika dvorana | 26. & 27.11.2014 | 20h
Što nakon gašenja tjelesnih funkcija? Što čini naša svijest? Gasi se istovremeno, nedugo nakon tijela ili ostaje aktivna u obliku energetskih čestica?
Polazeći od jednostrane pretpostavke da se još neko vrijeme sjećamo života, krenuli smo u imaginarno istraživanje ponašanja umiruće svijesti. Dali smo joj pet različitih adresa/tijela kakvih se ona sjeća, u službi jednog obrasca – želje za životom i jedno živo biće – za igru sa životom.
Sve to uz napomenu: Ovo nije stvarnost, ovo je samo sjećanje…
„Danse Macabre- pokušaj vertikalnog povratka“ izvedbeno je utemeljena na zračnim akrobacijama i podnim improvizacijama 6 polaznica treninga zračnih akrobacija Cirkorame, a rezultat je jednogodišnjeg isprekidanog fizičkog istraživanja.
Izvode: Eva Topić, Lea Ovčarić, Marijana Larma, Morana Radočaj, Petra Drmić, Petra Kožljan
Glazba: Bruno Motik(prema motivima T.Albinoni/Remo Giazotto: “Adagio in G Minor “, F.Chopin: ” Piano Sonata No.2 in B-flat minor, Op.35 “Marche Funebre”“, D.D. Šostaković: ” Похоронный Марш Ленина” …)
Dizajn svijetla: Domagoj Šoić / Andrija Santro
Grafičko oblikovanje: Nikola Mijatović
Režija: Jadranka Žinić Mijatović
Produkcija: CIRKORAMA
Projekt je realiziran u suradnji sa Zagrebačkim centrom za nezavisnu kulturu i mlade-POGON , AKC Medikom, Zagreb i „Teatrom u šumi“, Rovinjsko selo , a podržan od strane Ministarstva kulture RH i Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba kroz Program udruge Cirkorama 2014.
Ovogodišnjim, osmim izdanjem Improspekcija (međunarodni festival improvizacije) koje će se održati od 27. do 29. studenog u Studentskom centru/ Teatru&TD, nastavljamo se baviti improvizacijom i njenim licima, ovog puta ne samo unutar konteksta izvedbe, već na širem teritoriju umjetničke prakse. Zanima nas u kojoj je mjeri improvizacija sastavni, a možda i elementarni dio stvaralačkog čina. Pozvali smo umjetnike različitih medija – ples, kazalište, glazba, film, instalacija, graphic recording – da kroz svoju praksu promišljaju improvizaciju, odnosno da kroz improvizaciju promišljaju vlastitu praksu. Time, umjesto fokusiranja na pojedine radove, u prvi plan stavljamo procese koji ih stvaraju, ali ne zastaju u njima, već se kroz njih oplođuju i iz njih nastavljaju.
Trodnevni program festivala donosi predstavu renomiranog plesnog umjetnika Julyena Hamiltona, tri premijerne izvedbe, premijeru plesnog filma, novo izdanje multimedijalno-glazbenog programa “Noćne vizije” te druge inovativne formate, poput Skype koreografije i kazališta empatije.Program prate publikacija Improspekcije2014, koja donosi razmišljanja sudionika festivala o improvizaciji kao dijelu njihove umjetničke i autorske prakse te razgovori s umjetnicima i publikom. Festival će uživo “grafički” bilježiti umjetnica Johanna Benz.Njezini crteži bit će izloženi u kafiću &TD-a tijekom čitavog trajanja festivala. Julyen Hamilton, održat će i radionicu za plesače “stvaranje plesova – poetsko bogatstvo” 29. i 30. studenog u Zagrebačkom plesnom centru.
Festival Improspekcije2014 dio je višegodišnjeg projekta koji se od 2007. kontinuirano bavi improvizacijom kao izvedbenom formom, radeći, s jedne strane, na razvoju i afirmaciji domaće improvizacijske scene, dok, s druge strane, kritički promišlja istu tu izvedbenu formu, otvarajući pitanja, diskusije i dijalog s umjetnicima iz različitih medija. U kontinuiranom osluškivanju potreba scene i dijalogu s partnerima u zemlji i inozemstvu, potičući intermedijsku i interdisciplinarnu suradnju, ovaj projekt istražuje drugačije načine komunikacije s publikom te umjetnicima, iz različitih medija, otvara prostor za istraživanje, učenje i suradnju. Festivalski program obuhvaća prikazivanje radova domaćih i stranih autora iz polja izvedbenih umjetnosti (suvremenog plesa, kazališta, novih medija i vizualnih umjetnosti).
Ulaz na festival je besplatan.
DETALJAN OPIS PROGRAMA
četvrtak, 27. studenog 2014.
19.00 sati / Premijera/ “Vrijednost je dinamični suvišak svake funkcije” /Teatar &TD, Velika dvorana
Autorice i izvođačice: Sonja Pregrad & Marjana Krajač
Suradnik na projektu: Ante Jerić
Tehnička podrška: Duško Richtermoc
Grafičko oblikovanje: Valentina Toth
Produkcija: Sodaberg koreografski laboratorij
Rad nastaje uz potporu Grada Zagreba, Zagrebačkog plesnog centra, Hrvatskog instituta za pokreti ples, Performing Arts Foruma (St. Erme), izvedbenog centra Uferstudios (Berlin) i festivala Improspekcije (Zagreb).
Sonja Pregrad i Marjana Krajač upuštaju se u svojevrsnu izvedbeno-koreografsku mapu u formi predstave koja ne odustaje od plesa kao matične stanice. Ples, porozan za različite projekcijske površine, i dalje emanira onu sržnu pojavu koja objedinjuje različite fokuse. Napuštajući kao zastarjele i nedomišljene sve trenutne kategorije razmatranja vrijednosti umjetničke prakse, ovaj rad se sastoji od niza fragmentarnih upita za koje tek treba pronaći razumljivu matricu odgovora. Ono što nastaje, nastaje dinamičnim transferom, funkcijom tog transfera, proizvodi vrijednost koju nije ni na koji način moguće upregnuti u procese iskoristivosti.
20.00 sati / “OD TERORA. Zaustavljanje. Razgovaranje. Ispreplitanje.” / Teatar &TD, Polukružna dvorana
Autorica koncepta, redateljica: Marina Petković Liker
Izvode i stvaraju: Maja Katić, Zrinka Kušević, Silvia Marchig, Ana-Maria Bogdanović, Marina Petković Liker
Ova predstava bavi se stvaranjem izvedbenih trenutaka u kojima izvođačice (glumice, plesačice i redateljica) zajedno s publikom prolaze kroz trenutke bivanja, razgovaranja i kreiranja. Predstava, odnosno istraživačko-izvedbeni rad nastoji uspostaviti i ispitati mogućnosti ženske geste u trenutcima koje osjećamo kao polja krize u intimno-političkom ili umjetničko-izvedbenom kontekstu. Kroz izvedbu se bavimo rastvaranjem percepcije vremena i suptilnom suigrom među izvođačicama te s publikom.
Proces rada na predstavi započeo je 2011. godine u jednom podrumskom prostoru, a ova izvedba jedan je od pokušaja prenošenja site-specific materijala u kazališno-scenski prostor kao i oblikovanja novog prostora prema specifičnim zahtjevima materijala na kojem radimo.
22.00 sata / “Noćne vizije” / SC, različite lokacije
Na “Noćnim vizijama” 2014. radi kolektiv Ljubavnice: Tamara Bilankov, Hrvoslava Brkušić, Stella Leboš, Luana Lojić, Ivana Pipal i Ana Vuzdarić
Koncept i umjetnička organizacija: Nives Sertić
Produkcija: Studentski centrar Sveučilišta u Zagrebu – Kultura promjene – Teatar &TD
“Noćne vizije” su rezultat dvotjedne multimedijalne rezidencijalne radionice za glazbenike, audio, video i performans umjetnike mlađe generacije. Cilj radionice je stvoriti trenutačnu platformu za suradnju audio i video umjetnika iz koje će nastati zajednički multimedijalni performans, prezentiran u obliku jednovečernjeg multimedijalnog događaja u eksterijeru SC-a. Namjera projekta je stvoriti nove kontake i suradnju između umjetnika koji tek započinju svoje djelovanje.
petak, 28. studenog 2014.
19.00 sati / Premijera / “Indigo” / Teatar &TD, Polukružna dvorana
Ideja: Zrinka Šimičić Mihanović
Razvoj koncepta, koreografija i izvedba: Sonja Pregrad, Zrinka Šimičić Mihanović, Zrinka Užbinec
Oblikovanje zvuka: Hrvoslava Brkušić
Oblikovanje svjetla: Igor Pauška
Oblikovanje i izrada kostima: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zavod za dizajn tekstila i odjeće, diplomski studij kostimografije; studenti: Diana Mihalić, Tiana Pivčević, Nika Valentić, Davor Ivanec; voditeljica kostimografije: red.prof. Nina Režek Wilson, ak. slik.; mentorica projekta: doc.art. Ivana Bakal, mag. ing. des. text., vanjska suradnica
Produkcija: Multimedijalna koliba, 2014.
Projekt podržali: Grad Zagreb i Ministarstvo kulture RH
Projekt je ostvaren u suradnji s Centrom za kulturu POUZ, ekscenom i Plesnim centrom TALA.
U “Indigu” se želimo baviti plesom kao pokretom prostora oko tijela, ali i plesom kao odgovorom na pokret prostora oko tijela, plesom kao činom promjene, plesom kao rezultatom percepcije drugoga, odnosno plesom koji angažira drugoga. Ono što nas zanima je kinestetička empatija, tjelesno razumijevanje drugoga, suživljavanje, dijeljenje prostora… Metodološki, ovaj se rad nastavlja na prethodni rad autorskog trija Pregrad-Šimičić-Užbinec, “Pokret Mislim Okret”, gdje su se tri autorice-izvođačice bavile pitanjem motivacije i razotkrivanjem procesa nastanka plesnog, odnosno izvedbenog materijala, verbalno artikulirajući misli koje prethode ili prate određenu radnju. Novi rad proizašao je iz izoštravanja segmenata izvedbe koji su direktno (ili indirekto) uvjetovani drugim: pokretom drugog, pogledom drugog, blizinom drugog… plesačice, kao i gledatelja.
20.00 sati / “PLAY” / Teatar &TD, Polukružna dvorana
ples/glas/scena: Julyen Hamilton
“PLAY” je posljednji solo rad Julyena Hamiltona. Slijedi radove “Nematerijalni svijet” (“The Immaterial World”) i “Prethodnik” (“The Forerunner”), koji su bili prikazani u SAD-u i Rusiji te diljem Europe.
“PLAY” se, bez zadrške, suočava s umjetnošću improvizacije. On osluškuje i stvara poetsku liniju karakterističnu za Hamiltonov rad posljednjih desetljeća. Koristi lokalnu arhitekturu i predmete, istančani pokret, primjereno svjetlo i preciznu radnju, kako bi ispunio sam trenutak, učinio ga istodobno uzvišenim i svakodnevnim, nebom i podzemljem.
21.00 sati / razgovor / Teatar &TD, Polukružna dvorana
22 sata / “Sat, stolica” / Teatar &TD, Polukružna dvorana
Autor : Roko Crnić
Suradnici: Juraj Borić, Dragan Pavlić
Rad je prvi dio dugotrajnijeg istraživačkog procesa (koji se odvija u sklopu diplomskog rada na Odsjeku za nove medije Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu). Zanima me proces izrade svakodnevnih predmeta/pomagala u dijalogu s umjetničkim/izvedbenim praksama te percepcija zvuka koji proizvodi predmet s konkretnom funkcijom i predmet koji postoji da bi proizveo zvuk.
Može li izvedbeni element izrade tih predmeta biti percipiran kao kritička gesta, a da se izbjegne disfunkcija predmeta? U prvi dio istraživanja ukljuceni su stolar i urar, odnosno sat i stolica.
subota, 29. studenog 2014.
18.00 sati / Premijera / “Prema početku” / Teatar &TD, Polukružna dvorana
Koreografija i izvedba: Ana Kreitmeyer
Dramaturgija: Goran Ferčec
Svjetlo: Igor Pauška
Glazba: Adam Semijalac
Kostim: Silvio Vujičić
Suradnica na projektu: Sandra Banić Naumovski
Projekt je nastao uz potporu Grada Zagreba, te je realiziran u suradnji sa Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske i Školom suvremenog plesa Ane Maletić.
Veliko hvala: Normeli Krešić-Vrkljan
“Prema početku” je plesna predstava čije je koreografsko istraživanje moguće sažeti pitanjem Kakvo je tijelo infantiliteta i kako se takvo tijelo artikulira? Koreografski materijal u fokus svog istraživanja stavlja razvoj pokreta i tjelesne ekspresije tek rođenog tijela koje pokret čini ali o njemu nema još nikakvu svijest.
Uzimajući razvojni pokret kao koreografski predložak projekt propituje kako određene razvojne faze dječjeg pokreta i njegova obilježja prevesti u koreografsko polje, što proizvode, kako se interpretiraju, te što donose kad se ponovo vrate odraslom tijelu koje ih pokušava rekonstruirati. Je li izvođačici uopće moguće na trenutak ugasiti svijest i biti samo pokret. Je li moguće elaboriranom plesačkom tijelu kontaminiranom s previše značenja i znanja vratiti njegov refleks, njegovu mišićnu kontrakciju u koju nije upisano ništa više od fizičke energije tijela, ništa više od apstraktnog mišićnog impulsa i nemoći? Dramaturško načelo organizira koreografsku cjelinu svodeći elaboriranu virtuoznost plesačkog pokreta prema njegovu ishodištu, prema točki u kojoj pokret polako gubi značenje, odnosno, u kojem pokret prepoznaje mjesto svojega početka.
19.00 sati / Premijera / “Amoroso” /MM centar
Režija: Sabina Mikelić i Silvia Marchig
Kamera i montaža: Sabina Mikelić
Sudjeluju: Sonja Pregrad, Pavle Heidler, Silvia Marchig i Sabina Mikelić
Produkcija: KIK Melone u suradnji s Restartom
Film je rezultat projekta “KIK Melone Amoroso”, podržanog sredstvima Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba i Ministarstva kulture RH.
Zahvale: Restart, Ekscena
“Amoroso” je film nastao iz video materijala snimljenog tijekom istraživačkog projekta “KIK Melone Amoroso” u travnju 2014. Želja autorice bila je svoriti zaštičene vremensko-prostorne čahure, odnosno omogućiti prostore i vrijeme u kojima je omogućena sloboda istraživanja onog šo nam se u tom trenutku čini vrijednim, dijeliti to s drugima, bez efektivnog pritiska i bez kritičke cenzure. Fim “Amoroso” istovremeno je pseudo-dokumentarno svjedočanstvo, pokušaj zaustavljanja vremena provedenog zajedno, analiza kreativnog postupka, kao i autonoman umjetnički rad koji eksperimentira koreografskim postupkom filmske montaže .
20.00 sati /”O ljudima” / Teatar &TD, Polukružna dvorana
Sudjeluju: Nina Sakić, Ivana Pavlović, Petra Chelfi, Karolina Šuša, Martina Nevistić, Ilse Ghekiere i Pavle Heidler
Hvala Zagrebačkom plesnom ansamblu i Studiju za suvremeni ples.
“O ljudima” je izvedbeni događaj postavljen prema pravilima Mjesečeve Prakse (2013.) i principima Procesa Materijalizacije Fikcije (2012.). Bavi se materijalizacijom (utjelovljenjem) trenutne svjesti o vlastitom fizičkom stanju. Čin utjelovljenja je sadržaj istraživanja. Sadržaj se u trenutku izvedbe predaje gledatelju na razmatranje. Cilj razmatranja je dobivanje uvida u tjelesnost kakva bi bila moguća da je organizirana prema vlastitim mogućnostima, a ne vanjskim (strukturalnim) očekivanjima.
ProcessOfMaterialisationOfFiction©PavleHeidler2012
TheMoonPractice©PavleHeidler2013
21.00 sati / razgovor / Teatar &TD, Polukružna dvorana
od 27. do 29. studenog 2014.
“Graphic recording”
Koncept i crtanje: Johanna Benz
Umjetnica će, koristeći praksu “grafičkog bilježenja” dokumentirati događaje, sadržaje i atmosferu festivala vizualnim jezikom u analogoj kombinaciji slike i teksta. Nastajući brzo i spontano, njezini crteži sintetiziraju cjelokupnu atmosferu događanja u pojedinoj slici. Publika će moći pratiti proces “grafičkog bilježenja” tj. autoričinog hvatanja trenutaka u slikama, a “bilješke” odnosno crteži bit će izloženi u kafiću &TD-a.
29. i 30. studenog 2014.
“stvaranje plesova – poetsko bogatsvo”
radionica improvizacije pod vodstvom Julyena Hamiltona
Zagrebački plesni centar
Javna prezentacija 21. i 22. prosinca 2014. prva je faza u razvojuKabareta Tamne Zvijezde, novog multidisciplinarnog projekta nehijerarhijski strukturirane grupe autora – glazbenika, hodača, zapisivača, govornika – koja zajedničku izvedbu gradi na granici između bastardizirane forme kabareta, post-industrial post-men(o)pause punk koncerta i kazališne predstave. Početak je u 20 sati, a ulaz besplatan.
Dina vokalnim bravurama i visokim C razbija klasno staklo!
Zvučne Henningove skulpture prate M.J.-a, sporog plesača stepa!
Majstor sinestezije, Miro Mance, pretvara zvukove u sliku i obrnuto i obrnuto!
Mia i Sven u elektroničkoj distorziji započinju demokratsku diskusiju!
D. B. Indoš se svija pod snagom čeličnih opruga!
Cigo u zrcalnom kabinetu gdje je ljubav hladnija od smrti donosi kavu Reineru!
Vedrana, Vedran i Kićo čvrsto drže sigurnosnu mrežu za posrnule skakače avangardističkog salta!
Kroz veselu destrukciju slika, blizu ružičastog odsjaja napuštenih tvorničkih postrojenja u sumrak, artisti čvrstih cipela KTZ-a miješaju zvuk opruga, Brechta, Fassbindera i ljubavne slike sa željezničke stanice (u Sesvetama) i garantiraju zabavu i pouku za sve!
Kabaret Tamne Zvijezde (KTZ) su: Zlatko Burić, Damir Bartol Indoš, Henning Frimann, Miro Manojlović, Vedrana Klepica, Dina Puhovski, Marko Jastrevski, Sven Jakir, Dean Krivačić, Mia Biondić, Vedran Hleb.
U čast futuristima i dadaistima koji su tijekom svojih beskonačnih, improviziranih, spontanih poetsko-glazbenih večeri otkrili “Art of noise” Močvara će predstaviti njihove potomke predvođene Carem Zoranom. Naravno da je ovakav hepening interaktivan pa ponesite omiljeni instrument ili sredstvo za proizvodnju zvuka-buke pa se pridružite ovom višesatnim free jam sessionu na sceni. Ako nemate instrument, ne brinite, čekat će vas već nešto na pozornici!
Nastupaju: NO MIND BAND (Zagreb), COUNTRY GURU (Zagreb), BORIS BEŠTAK (Zagreb), ŽEN (Zagreb), ZGUBIDANS (Zagreb), HLADNI LEM (Zagreb),ŠOK TERAPIJA (Zagreb), NEVEN DUŽEVIĆ (Zagreb) i nadolazeći gosti te na kraju BLACK SWAMP GANG (Zagreb).
Škatula predstavlja:
Antifašistički dani u Zagrebu
17.1.2015 Infoshop Pippilota @ AKC ATTACK, Pierottijeva 11
„Diskusije za “bolje” sutra koje nikad ne dolazi“
Koalicija „desnih“ stranaka na učmaloj demokratskoj sceni raste. Nakon ponovnog zaoštravanja retorike i povratka u epizodu radikalizacije ponosne i jake nacije, predsjednički izbori postaju pokazatelj koliko daleko je prosječan građanin/ka spreman s uma smetnuti nekoliko gotovo neizbježnih činjenica. Odjednom nestaju tragovi privatizacijskih pljački političkih figura koji su činili tu istu vlast čiji povratak postaje sveprisutna mašta većine. Njihovi „vitezovi“ traže vlastita prava na jednom od najdužih prosvjednih skupova novije povijesti, a vladajuća koalicija nema spremnog rješenja. U takvom slomu, korjenito se vraćamo ideji stvaranja neprijetelja nikad ne shvaćajući da suštinski problem leži upravo u toj istoj vlasti.
Škatula tada čini suprotno. Nastoji stovoriti područje političkog dijaloga u javnom prostoru, politizirajući nevladin sektor u trenutku kada bi se morala stvoriti koherentna i snažna grupacija neistomišljenika. U našoj priči o antifašizmu nalazimo jedno od potencjalnih rješenja.
Time, nakon Pule i Rijeke stajemo u Zagrebu, na zadnjoj postaji dugačkog procesa. U subotu 17.11.2014 u Infoshopu Pippilota s početkom u 17h razmišljamo kroz diskusiju o dvjema temama:
17.00h : Žene protiv ženskih prava: jačanje desnice i njezine glasnogovornice
Gošće: Dijana Čurković (Radnička Fronta), Mirna Ravnić (Druga Rijeka)
Iako desničarskim pokretom tradicionalno dominiraju muškarci, u posljednje vrijeme sve češće primjećujemo žene koje istupaju u javnost sa snažno definiranim stajalištima radikalno desne opcije. Ovaj regresivni trend porasta nacionalizma i ksenofobije, simptomatičan za Hrvatsku kao i za Europu donosi val političarki, aktivistica i predstavnica sa samog ruba desne opcije koje osvajaju simpatije i odobravanje širokih razmjera. Kroz diskusiju ćemo se baviti pitanjem kako žene koje u javno-političkom životu zastupaju radikalnu desnicu utječu na društvo i koji su mogući uzroci ovog fenomena.
18.30h : Strategije antifašizma
Gosti/šće: aktivisti/ice Mreža antifašitkinja Zagreb, Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju, Ka Matrix, AKC Attack, Škatula
Koji su relevantni čimbenici danas oko kojih se tvori otpor, kako se postaviti prema problemu te koji je izlaz iz novonastale situacije rasta fašizma u lokalnoj sredini? Može li civilno društvo biti ta spona između nezadovoljstva i reakcije? Da li je uopće nužno raditi na stvaranju zajedničkih platformi djelovanja? Diskusija je zamišljena kao prikaz trenutnog stanja otpora i pokušaj razvoja novih načina suočvanja s izrazito desnim elementima društva.
Diskusije moderira: Damir Batarelo (Škatula)
19.30h: Besplatno oslikavanje vaših majci anti fa motivima
Za sve prisutne smo pripremili i sitotisak akciju kako bismo vaše komade odjeće učinili što ljepšima s svježe otisnutim anitfa motivima. Potrebno je samo ponesti nešto robe, zamoliti ljubazne aktiviste/kinje da vam pripomognu s odabirom i u tren oka ćete imati uspomenu vječna trajanja.
20.00h: Vegan večera za sve okupljene
Kolektiv veselih anarho kuhara AKC Attack će nas ovim putem počastiti obilatim obrokom. Na trpezi će se naći maneštra od raznog povrća, salata, polpete i sve ono što nam kuhari ponude.
Nakon produktivna dana, selimo u prostore kluba Attack na još jednu dozu hardcore punka. Svirati će:
BOLESNO GRINJE (Pula, grind/core), JESUS AIN’T IN POLAD (Italija, grind/punk), Culto De Cargo (Italija, crust/punk).
Više o eventu na linku!
Projekt “Antifašistički dani” provodi se kroz platformu CLUBTURE.
Uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba – gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i sport i Zaklade ‘Kultura nova’
Izvedbe plesne predstave Prema početku, plesačice i koreografkinje Ane Kreitmeyer, koja je svoju premijeru doživjela na prošlogodišnjim festivalu Improspekcije2014. pogledajte 06. i 07. veljače u Polukružnoj dvorani Teatra &TD. Početak je u 20 sati. Više na itd.sczg.hr ili www.sczg.unizg.hr.
Riieč je o predstavi čije je koreografsko istraživanje moguće sažeti pitanjem: kakvo je tijelo infantiliteta i kako se takvo tijelo artikulira? Koreografski materijal u fokus svog istraživanja stavlja razvoj pokreta i tjelesne ekspresije tek rođenog tijela koje pokret čini ali o njemu nema još nikakvu svijest.
Uzimajući razvojni pokret kao koreografski predložak projekt propituje kako određene razvojne faze dječjeg pokreta i njegova obilježja prevesti u koreografsko polje, što proizvode, kako se interpretiraju te što donose kad se ponovo vrate odraslom tijelu koje ih pokušava rekonstruirati. Je li izvođačici uopće moguće na trenutak ugasiti svijest i biti samo pokret? Je li moguće elaboriranom plesačkom tijelu kontaminiranom s previše značenja i znanja vratiti njegov refleks, njegovu mišićnu kontrakciju u koju nije upisano ništa više od fizičke energije tijela, ništa više od apstraktnog mišićnog impulsa i nemoći?
Dramaturško načelo organizira koreografsku cjelinu svodeći elaboriranu virtuoznost plesačkog pokreta prema njegovu ishodištu, prema točki u kojoj pokret polako gubi značenje, odnosno, u kojem pokret prepoznaje mjesto svojega početka.
Krećem se jer se kreću moji mišići. Ne pokreće ih moja volja već impuls samog mišića. Imam dvije ruke i dvije noge. Glava je još preteška, osim za nesvjesne grimase lica. Pokrećem glavu. Pokušavam je podignuti od podloge i zadržati uspravno. Ispruženim rukama dosežem stopala i privlačim ih glavi. Prevalim se na stranu. Ispustim glas. Ponavljam pokrete sve dok ne sjednem. Ruke više nisu bez funkcije. Gledam ih, zatim njima dohvatim, srušim, pomaknem ili držim u ruci. Onda bacim. Sve dalje već je lakše. Prebacim se na dlanove i koljena, odvajam se od “čuvara”. Tijelo već zna kamo i kuda hoće. Zatim stanem na noge. Padnem. Stanem na noge. Padnem. Stanem na noge. Padnem.
Koreografija i izvedba: Ana Kreitmeyer
Dramaturgija: Goran Ferčec
Svjetlo: Igor Pauška
Glazba: Adam Semijalac
Kostim: Silvio Vujičić
Suradnica na projektu: Sandra Banić Naumovski
U predstavi se koristi pjesma “Olimpia” autorice Mile Čuljak.
Projekt je nastao uz potporu Gradskog ureda za kulturu, obrazovanja i šport te je realiziran u suradnji s Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske i Školom suvremenog plesa Ane Maletić.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.