SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva na izvedbu “In My Shoes” Jovane Zajkove, 20. travnja u 20h u Filmskom studiju Medika, Pierottijeva 11. Ulaz na izvedbu je besplatan!
“You must have heard about the monsters that live under the bed.
They come out at night, ready to attack if you dare to get up and disturb them.
Some children fear them, some are too busy enjoying their peaceful dreams.
But, have you ever wondered where the monsters live during the day?
I know…
They stay in my shoes.”
„In My Shoes“ je solo umjetnice Jovane Zajkove, uz podršku Sladjane Vujosevik tijekom istraživačkog procesa. Koristi suvremeni ples, glumu i neke elemente klauniranja kako bi ispričala vrlo osobnu priču o odrastanju i suočavanju s izazovima života. Priča je usredotočena oko cipela i straha izvođača od cipela postavljenih na ‘pogrešan’ ili ‘kaotičan’ način. Cipele su simbol izazova života i kroz njih izvođač otkriva kako različiti ljudi postupaju s njima, prikazujući različite likove svaki put kad obuje drugi par cipela. Tijekom ove 10-minutne izvedbe, kad ne čujete izvođača kako govori, čujete zvukove ili petlje miješanih zvukova koje je stvorila sama izvođačica i snimila u svom ormaru. Zvukovi i melodije nadahnuti su svakodnevnim zvukovima.
Jovana Zajkova je profesionalna plesačica s diplomom iz suvremenog plesa na “Sveučilištu Goce Delčev” u Štipu. Tijekom studija, Jovana je stekla praksu u “Skopje Dance Theatreu” i sudjelovala u 18 produkcija, izvodeći više od 50 nastupa na brojnim poznatim festivalima u Makedoniji. Također je koreografirala kratki plesni film naslovljen “Priča o budali” i koreografirala “Jovano, Jovanke”, koji je premijerno prikazan na 46. izdanju međunarodnog kazališnog festivala MOT. Jovana je sudjelovala na umjetničkim kampovima i radionicama diljem svijeta (Španjolska, Kina, Mađarska, Nizozemska), radila kao profesionalna plesačica na pozornici i u nekoliko glazbenih spotova i reklama, predavala plesne satove djeci i radila kao fitness trener za individualno i grupno vježbanje u “Nacionalnom filharmonijskom orkestru” (od 2017. godine). U rujnu i studenom 2023. Jovana je izvebla svoj solo, “In My Shoes”, kao dio Gdańskog Solo Dance Contesta, kao i Brussels Dance Contest. Iako joj je glavna obuka i fokus suvremeni ples, Jovana je zainteresirana za rad i eksperimentiranje s glumom, govorom, klauniranjem i improvizacijskim kazalištem, te je uvijek otvorena za dodavanje različitih razina i pristupa svom radu. Jovana je također certificirana maserka i duboko je zainteresirana za somatske prakse, jogu, qigong i meditaciju. Smatra umjetnost, posebno fokusiranje na ples i izvedbene umjetnosti, alatom za otkrivanje svijeta, rast i razvoj, ne samo kao umjetnica, već i kao osoba. Njezin cilj je biti svjesni dio društva i pronaći pravi jezik za komunikaciju s otvorenim i iskrenim srcem.
________________________________
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Cirkorama, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Program Subscena financijski su omogućili Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Zaklada Kultura nova.
Premijera performativnog triptiha, suvremenog cirkusa MBMG 1.0
koja propitkuje „suvremeni“ život
25., 26. i 27. travnja u Zagrebu, Nikola Mijatović, Ivan Svaguša i Amar Maksumić izvest će na više lokacija svoj autorski performativni triptih M B M G 1.0
M B M G 1.0 umjetnički je rad koji kroz tri različita performansa obrađuje odnos čovjeka i domaće životinje propitujući: moralna, ekonomska, politička, ekološka, etička i sva ostala pitanja koja nisu postavljena u kontekstu globalnog zatopljenja i klimatskih promjena.
M B M G 1.0 kroz niz medija: video, žongliranje, slikarstvo, glazba, manipulacija objektima, strip, grafika, pokret, fotografija, svjetlo, tisak…. uprizoruje izvedbenu cjelinu ili više njih, koje nalikuju na cirkus u formi performansa.
M B M G u formi cjelovečernje predstave biti će izveden u studenom 2025. godine.
Raspored izvedbi:
25.4.2024. Tržnica Dolac, od 08:00 do 13:00
Svaki puni sat izvedba performansa, izložba i film neprestano
26.4. 2024. Tržnica Dolac, od 08:00 do 13:00
Svaki puni sat izvedba performansa, izložba i film neprestano
26.4. 2024. Trg Petra Svačića, od 17:00 do 19:00
Performas i instalacija u prostoru
27.4.2024. Studio – galerija KLET, Ilica 73, od 20:00 do 22:00
Performans, izložba i instalacija + promocija stripa
Ulaz na sve izvedbe je slobodan!
Koncept: Nikola Mijatović Bangavi
Autorski tim: Ivan Svaguša Svagi i Nikola Mijatović Bangavi
Glazba: Ivan Svaguša Svagi
Dizajn svjetla i video mutacije: Amar Maksumić
Video: Josip Bolonić
Vanjsko oko: Jadranka Žinić Mijatović
Dizajn: Nikola Mijatović Bangavi
Strip: Ivan Svaguša Svagi
Tisak: Smak Press
Produkcija: Cirkorama 2024.
MBMG – foto by Josip Bolonić
Rezidencijalna potpora:
L’Autre Ferme, Pogon- dom nezavisne kulture, Kuća Klajn, Studio – galerija Klet, Galerija Kvart, CirkoBalkana
Financijska potpora:
Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Grad Zagreb – gradski ured za kulturu i civilno društvo, Zaklada Kultura nova, Culture Moves Europe – Goethe Institut
MAČKOFEST 7. – PLESNI SHOW ZA POMOĆ MAČKAMA GRADA ZAGREBA, UZ KONCERT COVER BANDA BUREX I 80’S PARTY BY TOMI PHANTASMA U SUBOTU 18.05. U ZAGREBAČKOM KLUBU BOOGALOO
Nakon prošlogodišnjeg uspješnog šestog izdanja dobrotvornog plesnog festivala Mačkofest, ove godine se nastavlja tradicija, tj sedmo izdanje Mačkofesta u subotu 18.05.2024. u zagrebačkom popularnom klubu Boogaloo na kojem će nastupiti desetak plesnih grupa i plesačica, cover grupa Burex, a za kraj 80’s Party by Tomi Phantasma.
Mačkofest je plesna manifestacija kojoj je u cilju prikupljanje sredstava za napuštene i ostale ugrožene mačke grada Zagreba. Kao i do sada, prihod od ulaznica za ovaj plesni spektakl namijenjen je udruzi MeowMe koja se brine za napuštene/bolesne/izgubljene mace. Na samom ulazu također će biti “škrabica” u koju ćete moći ubaciti svoje donacije za pomoć macama, a dobrodošli su i drugi prilozi u vidu hrane/poslastica za mace.
Kao posebni dio ove manifestacije najavljujemo prigodnu prodaju ručno izrađene „mačko“ keramike Danijele Djurić, jedne od akterica Udruge MeowMe – pri čemu će prihod od kupnje također ići u dobrotvorne svrhe.
Na ovogodišnjem Mačkofestu će na plesnom showu nastupiti desetak atraktivnih plesnih grupa i plesačica: Nipriye, Apsaradhe, Bellydancer Lea, Ivana, La BurlesqueAss, Plesna skupina Shireen, Sofija Mihoković, Sundari, Tinkara & Mateja, Udruga Ilhana i Walde koje će izvest svoje autorske plesne točke.
I to nije, sve jer se nakon koncerta zabava nastavlja uz popularni 80’s Party pod dirigentskom palicom DJ Tomija Phantasme koji će za vas puštati videose največih hitova iz doba zlatnih osamdesetih sa akcentom na synthpop, pop, pop rock, new wave, darkwave, pa će tu bit hitovi grupa poput Depeche Mode, The Cure, Simple Minds, Soft Cell, New Order, Human League, Ultravox, OMD, David Bowie, The Sisters Of Mercy, A-ha, Alphaville, , Eurythmics, Madonna, Kim Wilde, Blondie, Denis & Denis, Haustor,….
Vrata će se otvoriti u 19:00 sati, plesni show će započeti u 20:00 sati, koncert grupe BUREX započinje u 22:00, a u 23:00 sata se nastavlja 80’s Party. Ulaz će se naplačivati na ulazu simboličnih 5 €. Na šanku će kao i na svakom 80’s Partyju biti i akcijske cijene pića za bambus, gemišt, Jegermeister colu, gin tonic i tekilu.
Veselimo se vašem dolasku! Mrnjau
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva na Večer urbane poezije u četvrtak 13. lipnja u 20.00 sati u prostoru Infoshop Pippilotta. Ulaz je slobodan!
Više o programu na poveznicama i u prilogu:
Večer urbane poezije
Web: https://attack.hr/vecer-
FB: https://www.facebook.com/
Instagram: https://www.
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva na prezentaciju rada u nastajanju “Vrana bez gnijezda” Petre Najman i Ivana Svaguše, 15. lipnja u 19h u Filmskom studiju Medika, Pierottijeva 11. Predstava je rezultat desetodnevne rezidencije, a ulaz je slobodan!
“Vrana bez gnijezda” je interdisciplinarni projekt u nastajanju, koji u sebi sadrži suvremeni cirkus, likovne i literarne zanate te glazbu. Prvi dio projekta je intiman, dok je drugi dio javan. Na prezentaciji ovog rada u nastajanju publika će vidjeti javni dio projekta koji je bio osnova intimnom.
Vrana je autsajder, a nevidljivo je ono stvarno. Odbijajući, ona prihvaća vječnu refleksiju.
Svi/e zainteresirani također će biti u mogućnosti kupiti slikovnicu “Vrana bez gnijezda” u izdanju Bučnih Stripova po cijeni od 15 €. Format slikovnice je 24×30 cm, a tih tridesetak stranica u boji i tvrdim koricama pokazat će vam… e pa, to vidite sami, ako stignete ugrabiti svoj primjerak ovog novo-raritetnog izdanja koje teži da poleti iznad krošnja.
Rad u nastajanju “Vrana bez gnijezda” podržan je od prijatelja iz udruge Cirkorama, udruge Kvart, Cirkus kolektiva, AKC Attack-a te knjižnice Marija Jurić Zagorka. Posebna zahvala ide Marini Cherry, mentorici pokreta.
Projekt je u 2023. godini sufinanciran od Ministarstva kulture i medija RH, a u 2024. od Cirkuske rezidencijalne mreže te SubScene za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride.
______________________
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Cirkorama, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Program Subscena financijski su omogućili Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu i civilno društvo, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i Zaklada Kultura nova.
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva na javnu prezentaciju rada u nastajanju “How Long Does It Take Before I Get Tired” umjetnica Joanne Filipowske i Freje Marie Kreutzfeldt Kristensen, 29. lipnja u 20h u maloj dvorani Pogona Jedinstvo, u kojem su umjetnice provele dvotjednu razidenciju. Ulaz na prezentaciju je slobodan!
Izvedba “How Long Does It Take Before I Get Tired” propituje doseg naših tijela. Koja su ograničenja i koliko nam vremena treba da se umorimo? Umjetnice se koriste starom cirkuskom opremom iz cirkuske dvorane umjetničke akademije u Kopenhagenu te tijelo uspoređuju s istrošenom opremom, istražuju kakvu svrhu ima naše tijelo nakon što je predugo umorno i potrošeno – zbog godina, različitih praksi, ograničenja, baš kao stara odbačena cirkuska oprema.
____________________________________________
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Cirkorama, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Program Subscena financijski su omogućili Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu i civilno društvo, Ministarstvo kulture i medija RH i Zaklada Kultura nova.
Subscena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva na zatvorenu prezentaciju rada u nastajanju srpske umjetnice Hristine Šormaz koja će kolegama iz struke predstaviti svoj rad u nastajanju Traces.
Tragovi (radni naslov) fokusira se na otiske koje ljudi ostavljaju u svom okolišu i istražuje potencijalne načine suživota. Projekt postavlja zajednički ekosustav između izvođača, prostora i materije, ilustrirajući kako oni utječu i oblikuju jedni druge. Korištenjem gline, ljudskog tijela i užeta za zračne akrobacije, nastaje osebujan krajolik koji oblikuje slike sukoba, destrukcije i harmonije, propitujući svijest pojedinca o posljedicama vlastitih postupaka.
Hristina Šormaz počela se baviti cirkusom i fokusirati se na zračno uže dok je studirala scenografiju u Srbiji. Umjetnički se obrazovala kroz neformalno obrazovanje, umjetničke suradnje i majstorske tečajeve cirkusa i suvremenog plesa. Otkrivanje različitih fizičkih praksi postalo je način propitivanja ljudskih odnosa s okolinom i društvom, što ju je dovelo do bavljenja cirkuskim umjetničkim, pedagoškim i društvenim radom. Od 2018. godine pohađa
doktorski studij scenskog dizajna na kojem istražuje korištenje prostora i materije kroz cirkusku perspektivu.
Autorica i izvođačica: Hristina Šormaz
Suradnici: Deneš Debrei, Frederi Vernier, Rodrigo Malvar, Cata Aguayo
Dizajner svjetla i tehničar: Domagoj Šoić
Dizajn zvuka: Miodrag Gladović
Producentica: Antonia Kuzmanić
Produkcija: Cirkusfera, ROOM 100
Administracija: La Dérive
Potpora: circusnext, Ministarstvo kulture Republike Srbije, Terra, Teatro do Frio, Erva Daninha, Teatro da Didascalia, Les Noctambules, Stanica – servis za suvremeni ples, Akademie Schloss Solitude, Cirkuska rezidencijalna mreža, Cirkorama, Cirkus Kolektiv, Berlin Circus Festival, AKC Attack
______________________________
Program Subscena financijski su omogućili Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu i civilno društvo, Ministarstvo kulture i medija RH , Zaklada Kultura Nova te Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade RH.
Subscena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva 3. studenog u 19h na prezentaciju rada u nastajanju “Za Dlaku” suvremeno cirkuskog kolektiva Bunike, koje će predstaviti svoja istraživanja s desetodnevne rezidencije.Prezentacija će se održati u maloj dvorani Pogona Jedinstvo, a ulaz je besplatan!
Rad u nastajanju ,,Za dlaku“ tematizira perfekcionizam kroz njegovu kompleksnost i multidimenzionalnost, međuljudske odnose i procese koji se odvijaju duboko u čovjekovoj nutrini. Istražuje se povezanost i potreba za kontrolom, dualnost i dinamika odnosa persone i podsvijesti te perfekcionizam u ulozi pokretača i motivacijske sile.
Referentna točka same ideje je osobno iskustvo kroz umjetnički rad i stvaralački proces pri kojima se javlja potreba za ispunjavanjem često nerealnih očekivnja i postizanjem savršenstva, ali i tjeskoba i frustracija zbog stalnog osjećaja nedostatnosti.
Autorice i izvođačice: Antonia Anja Rončević, Dunja Čučman
Dizajn svjetla i tehnička podrška: Amar Maksumić
Mentorica: Petra Bokić
Produkcija: Bunike
Koprodukcija: Cirkuska rezidencijalna mreža
Projekt “Za dlaku” sufinanciran je sredstvima Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo, Ministarstva kulture i medija RH i programa Culture moves Europe.
_______________________________________
Subscena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u parterstvu provode Autonomni kulturni centar i Cirkorama a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnik/ ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Program Subscena financijski su omogućili Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu i civilno društvo, Ministarstvo kulture i medija RH i Zaklada Kultura Nova.
Kolaborativno – interdisciplinarno istraživanje “Magdalena, Magdalena” predstavlja treći deo trilogije Žaka Valente koja se bavi temom umetnosti i tabua. Dok se prethodna predstava „Dijagnoze umjetnost“ (2012) fokusirala na estetske aspekte ludila kroz biografije umetnika Antonina Artauda i Panera, a „Hermafroditi duše“ (2014) istraživali fluidne rodne identitete čiji koreografsko-dramaturški motivi zrcale stvaralaštvo Dereka Jarmana, Dejana Nebrigića i Amande Lear, novi projekt „Magdalena, Magdalena“ analizira odnose između umjetnosti i religije, posebno kroz prizmu politika tijela u kontekstu heteronormativnih reprezentacija.
U središtu projekta nalazi se figura Marije Magdalene, novozavjetne kršćanske svetice koja je prva posvjedočila centralni misterij vjere: uskrsnuću. Ova figura postaje polazište za interaktivnu koreografsku instalaciju koja se bavi (meta)fizičkom, rasnom i rodnom okrutnošću, istražujući mogućnost transgresivnih utelovljenja. Kao semantički višestruko zavodljiv i teološki enigmatičan lik, Marija od Magdale provocira feminističke i queer prakse rodne ravnopravnosti. Reafirmirajući subverzivne aspekte njezine (pri)povijesti, dekonstruiraju se patrijarhalni modeli identitetskih politika. Projekt time u prvi plan stavlja performativnu gestu afektivnih tijela, čije transrodne figuracije otvaraju prostor za neposlušnu izvedbu koja se opire nasilju norme.
Umjetnici u projektu : Žak Valenta, Andrej Mirčev, Nikoleta Marković, Eleonora
Magdalena Vrdoljak, Nikolina Komljenović;
Ideja, korografija, vođenje projekta i produkcija : Žak Valenta
Glazba: Nine Inch Nails (instrumentalne i karaoke verzije)
Video i foto materijali: Andrej Mirčev, Eleonora Magdalena Vrdoljak, Nikoleta Marković
Suradnica za šminku i frizure: Ksenija Nakić Alfirević
Dizajn plakata i programske knjižice: Nikoleta Marković
Produkcija : UO TRAFIK
Projekt je realiziran u partnerstvu s MMSU Rijeka uz financijsku podršku Grada Rijeke, Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH.
ULAZ UZ PREPORUČENU DONACIJU OD 10 EUR ili prema vašim mogućnostima uz OBAVEZNU rezervaciju mjesta na email adresi : trafikanti1998@gmail.com ( Broj gledatelja ograničen ).
Riječ kritike:
Uzdignute na postolju publiku dočekuju Magdalene, s mobitelima u rukama iz kojih čitaju tekstove na hrvatskom i engleskom. Riječ je o kompilaciji tekstova čiji su autori Paul Beatriz Preciado (»Women Writing Architecture«), Marko Tokić (»O ženskom elementu u gnostičkim učenjima«) i »Gnostički tekstovi grupe autora. Tekstovi su to koji otvaraju pitanja gnostičkog isticanja težnje za jedinstvom muškog i ženskog elementa, androginosti, rodne binarnosti, patrijarhata, poimanja Magdalene kao »svetice i kurve«…
Svojevrsna je to katarza na kraju ove izvedbe koja je provela gledatelje kroz neku vrstu društvenog egzorcizma, otvarajući novi narativ i stvarajući novo pamćenje koje je različito od dosadašnjih okamenjenih, tradicionalnih interpretacija Magdalenina lika.
Kim Cuculić / Novi list 11 listopad 2024.
O TRAFIKU:
Umjetnička organizacija TRAFIK iz Rijeke jedna je od prvih hrvatskih nezavisnih produkcija, osnovana 1998. godine u Rijeci. U 25 godina djelovanja TRAFIK je uprizorio nekoliko desetaka kazališnih predstava i projekta s kojima je gostovao na brojnim domaćim i inozemnim pozornicama, festivalima te ostvario nekoliko međunarodnih koprodukcija kojima je pridobio pažnju inozemne publike i kritike odnosno osvojio nekoliko nagrada.
Glavni fokus rada Trafika je suradnja umjetnika okupljenih u projektima i interdisciplinarni istraživački pristup u kojem se prepliću dokumentarni i fikcionalni materijali. Tematski, Trafikovi radovi oslanjali su se na biografije pojedinaca s margine, najčešće buntovnika neshvaćenih u svom vremenu, koji su svojim djelima i životom ostavili trag u lokalnoj zajednici, ali i oblikovali prepoznatljivu univerzalnu poruku o nužnosti pobune i odbijanju kompromisa. U stvaranju Trafikova opusa sudjelovali su brojni hrvatski i inozemni scenski umjetnici, a od 2014 godine fokus organizacije je sudjelovanje u međunarodnim suradničkim istraživačkim projektima, s ciljem jačanja povezanosti i vidljivosti hrvatskog plesa na međunarodnoj sceni.
O Žaku Valenti :
Mag.art. Žak Branko Valenta / rođen 1966, Umag CROATIA. Samostalni plesni umjetnik, hrvatski plesni i kazališni autor, koreograf, plesač, izvođač fizičkog kazališta, somatski praktičar i pedagog u području izvedbenih umjetnosti. Član HZSU od 2003 godine. Bavi se koreografijom kao proširenim medijem, queer performansom, dragom, utjelovljenjem biografija, plesom i starenjem. Karijeru je započeo kao dijete u baletnom studiju Doma mladih u Rijeci, a usavršavao se kroz programe Plesnog studija Kazina u Ljubljani, Islington Arts Factory i Laban Centra u Londonu, Škole pantomime i Škole za razvoj novog plesa u Amsterdamu. Magistrirao je koreografiju na Stockholm University of Arts. Diplomirao je na The School of Physical Theatre u Londonu ,MAPA Moving Academy for Performing Arts u Berlinu i Eurythmeum Academy u Stuttgartu. Suosnivač je riječke kazališne skupine TRAFIK, a od 2013. umjetnički je voditelj. Godine 2007. osniva Žak Valenta Production u kojoj realizira nekoliko značajnih samostalnih radova.( Hermafroditi Duše,Dijagnoza umjetnost, Vježbanje utopije). Sudjelovao u osnivanju nekoliko značajnih organizacija i institucija za usavršavanje u području plesnih i izvedbenih umjetnosti u Hrvatskoj. Surađuje u raznim umjetničkim projektima grupa i pojedinaca,a njegovi su radovi prikazani na brojnim festivalima u kazalištima diljem svijeta.
Za svoj koreografski i izvođački rad nagrađivan je u Hrvatskoj i inozemstvu. (Nagrada Vladimir Nazor za kazališnu umjetnost ,Dvije nominacije za NHG, nagrada na Naj Naj Festivalu, Grand Prix za koreografiju I’M Alive na Internacionalnom festivalu suvremenog plesa Tbilisi, Gruzija ) Od jeseni 2024 živi između Stockholma i Rijeke gdje aktivno sudjeluje u radu hrvatske i švedske plesne izvedbene scene.
Subscena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride vas poziva na prezentaciju rada u nastajanju srpskog umjetničkog kolektiva NeptunKujna koji će predstaviti publici rezultat osmodnevne rezidencije. Prezentacija će se održati 30. studenog 2024. u 18h u Kući Klajn na adresi Antuna Augustinčića 1, 49290 Klanjec.
Dah je prva i posljednja nit našeg postojanja, veza između unutrašnjeg i vanjskog svijeta. Čin disanja, iako često nesvjestan, oblikuje ritam naših života i povezuje nas sa okruženjem. U svom jednostavnom, ponavljajućem pokretu, dah nosi unutrašnji život — energiju koja hrani tijelo, smiruje um i uspostavlja dublju povezanost sa svijetom prirode. Vjetar, kao vanjska manifestacija daha, predstavlja silu promjena, pokretač koji oblikuje pejzaže i ritmove svijeta. Ova predstava ima za cilj da kroz umjetničke forme — muziku i ples— ukaže na potrebu za osvješćivanjem ovog suštinskog procesa, pozivajući publiku da se vrati osnovama života: disanju.
Od antičkih mitova do suvremenih ekoloških pokreta, dah i vjetar simboliziraju balans između prirodnih elemenata — zemlje, vode, vatre i zraka. Grčki bog vjetrova Eol, indijski koncept prane, japanski duhovi vjetra (kami) — svi ovi simboli ukazuju na moć vjetra i daha u oblikovanju života. U našoj svakodnevici, dah prolazi neprimjetno, postaje automatski. Ipak, svjesnost disanja može otvoriti vrata dubljem razumijevanju sebe, uma, tijela i povezanosti sa svijetom.
Predstava „Dah vetra“ istražuje kako svjesno disanje može postati put ka unutrašnjem miru i povezanosti sa elementima prirode. Glazba, pokret i lutke, kao umjetnički izrazi, zajedno stvaraju prostor gdje dah, kao pokretač života, postaje osnova za istraživanje naših odnosa sa svijetom. Kroz harmoniju elemenata — vjetra, vode, zemlje i vatre — publika će biti vođena na put unutrašnjeg osvješćivanja i svjesnog disanja, čime se vraćamo osnovnom ritmu prirode i njenim neprekidnim ciklusima.
Autorski tim | Klaudia Šarić Marić i Goran Nikolić
Ulaz na prezentaciju je besplatan uz dobrovoljne donacije za daljnji rad umjetnika.
______________________________________________________________________
Subscena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar i Cirkorama a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnik/ ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Program Subscena financijski su omogućili Grad Zagreb – Gradski ured za kulturu i civilno društvo, Ministarstvo kulture i medija RH, Zaklada Kultura Nova i Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade RH.
Hvala Kući Klajn i njenom timu na prilici korištenja prostora u kojem su već mnogi stvarali i koji je idealan ambijent za rezidenciju NeptunKujna kolektiva.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.