Drainspotting – izložbe i radionice Alexa Fischera u Zagrebu i Karlovcu
Udruga KA-MATRIX u suradnji sa zagrebačkim AKC Attack!, autonomnim kulturnim centrom BEK i Studentskim centrom Karlovac idući tjedan organizira gostovanje nizozemskog umjetnika Alexa Fischera koji će predstaviti svoj rad kroz izložbe, radionice i razgovor s prisutnima.
Nizozemskog umjetnika Alexa Fischera karlovačka publika mogla je upoznati ove godine u svibnju kad je u Karlovcu održao radionicu crtanja otisaka uličnih šahtova. Umjetnik se ovim vidom dokumentiranja gradova bavi već 20 godina i iza sebe ima radove s više od 300 poklopaca u 80-ak gradova iz 26 država na svim kontinentima.
Jesensko gostovanje u Hrvatskoj započinje u zagrebačkom Autonomnom kulturnom centru Medika gdje će u srijedu, 10. listopada održati radionicu crtanja uličnih šahtova. Radionica počinje u 17:00 sati.
Nakon toga, u srijedu 11. listopada u Autonomnom društvenom centru BEK u zagrebačkoj Nazorovoj 53 od 19:00 sati predstavit će se svojom izložbom radova nastalih proteklih godina.
Drugi dio izložbe bit će postavljen u galeriji karlovačkog Studentskog centra, a otvorenje je u petak, 12. listopada u 19.00 sati.
Gostovanje u Zagrebu i Karlovcu uključuje, uz radionice i izložbe radova, i tzv. artist-talk na kojem Alex predstavlja svoje druge projekte, razloge pokretanja programa, upoznaje publiku s nezavisnom scenom i programima okupljenim oko OT301 centra u Amsterdamu u okviru kojeg ima i svoj umjetnički studio.
Gostovanje Alex Fischera i predstavljanje radova Drainspotting provodi se u sklopu projekta udruge KA-MATRIX Street Art autobus 2018. kroz platformu Clubture, a uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba – gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport, Zaklade Kultura nova i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva / projekt Centri znanja te programa Nova kultura _ Hibridni grad 018.
F12 platforma nezavisna je Karlovačka platforma za promociju i razmjenu umjetnosti s ciljem širenja ideje o Community artu i dovođenju kreativnih praksi u javne prostore.
U sklopu projekta “F12: Free Art Display”, F12 donosi nove aktivnosti u obliku besplatnih izložbenih postava, koji su se do sada uspješno realizirali u Dugoj Resi, Lovincu i Karlovcu:
Duga Resa
https://www.facebook.com/events/166211714239822/
Lovinac
https://www.facebook.com/events/1065298253652649/
Karlovac
https://www.facebook.com/events/2124213757857919/
Četvrti po redu izložbeni postav održati će se u Zagrebu, 10. listopada, 2018. godine u AKC Medika, s početkom u 17 sati.
Zagreb
https://www.facebook.com/events/173684666845420/
Svaki izložbeni postav sastoji se od 50 autorskih radova, doniranih sa strane 37 autora sa područja Hrvatske, Srbije, Slovenije i Bosne i Hercegovine:
Nikolina Žabčić, RUPEONE, Daša Gajić, Roberto Vodanović Čopor, Alen Klimenta, Koraljko Greben, Dalibor Kušenić, Lana Skindread, Katharina Sertić, Jasenka Hoffmann, Jasmina Jakopanec, Tanja Blašković, Zoran Šajatović, Nada Matić, Anita Kos, Nikola Grabovac, Antonija Poljan, Lucija Krašić, Anna Maria Previšić, Luka Tomić, Mračnjaštvo, Ana Salopek, Nataša Kupljenik, Sindy Čolić, Aurora Mihatov, Damjan Brozić, Nastja Kljaić, Tally Rayne Adams, Grebo Gray, Josipa Novaković, Marija Zmaya Gray, Mario Šimić, Sanja Siročić, Petra Brnardić, Valentina Stanić, Alenka Mance i Marina Đira.
Svi radovi unutar postava namijenjeni su za udomljavanje publici i slučajnim prolaznicima. Na taj način, publika u svoj životni prostor ne nosi samo nečiji autorski rad, već i ideju.
Također, pozivamo publiku da putem Facebook stranice i maila platformaf12@gmail.com pošalju fotografije udomljenih radova kao feedback, odnosno povratnu informaciju!
Za više informacija, pratite naše društvene mreže:
Facebook: www.facebook.com/f12platforma/
Instagram: www.instagram.com/f12platforma/
Projekt “F12: Free Art Display” sprovodi se kroz platformu Clubture u partnerstvu s KA-MATRIX (Karlovac), UKE (Lovinac) i Attack! (Zagreb) uz potporu Ministarstva kulture RH, Grada Zagreba (gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport), Zaklade “Kultura Nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva / kroz projekt Centri znanja.
Poštovani,
U četvrtak 11. listopada 2018. u 19 sati u Galeriji ZILIK (Radićeva 13, Karlovac) otvara se posljednja ovogodišnja izložba u organizaciji ZILIK-a, a čast da zatvore sezonu pripala je akademskim umjetnicima Ani Sladetić i Miranu Šabiću koji će se na izložbi pod nazivom “Sjećanja i putovanja” predstaviti karlovačkoj publici izborom recentnih crteža i grafika.
Izložba “Sjećanja i putovanja” tematski sjedinjuje izričajno posve različite cikluse dvaju autora, te nas uvodi u područje kolektivne i osobne memorije, relevantnosti uspomena i evokacije putovanja kako onih prostornih u radovima Ane Sladetić, tako i vremenskih u ciklusu radova Mirana Šabića.
Akvareli Mirana Šabića predstavljeni na izložbi tek su dio jedinstvene kolekcije koja je nastala nakon što je autor na tavanu obiteljske kuće pronašao kutiju prepunu uspomena iz djetinjstva. Određeni predmet u pojedinoj zbirci okidač je memorije na jedno iskustvo, sjećanje ili uspomenu. U ciklusu akvarela svaki pojedini predmet detaljno je i precizno naslikan i numeriran, te tematski organiziran po tablama. Ovakav hladan, distanciran, precizan i krajnje znanstveni pristup prikazu predmeta u potpunoj je suprotnosti s njihovim značenjem obzirom da je riječ o predmetima koji su autoru dobro poznati, bliski i u djetinjstvu često korišteni, te su bili glavni akteri u stvaranju uspomena i formiranju umjetnikove ličnosti prilikom odrastanja. Promatrajući izložene table daje se naslutiti kako sâm proces sistematiziranja, organiziranja i podjele, te potom minucioznog i strpljivog bilježenja pojedinih elemenata u tehnici akvarela uključuje meditativni misaoni proces prilikom kojeg umjetnik prezentacijom privatne zbirke svog djetinjstva omogućuje povezivanje na razini kolektivne memorije s čitavom jednom generacijom koja prepoznaje artefakte, jer su isti bili sastavni dio i njihovog djetinjstva.
Za razliku od sistematiziranosti i objektivnosti prikaza u akvarelima Mirana Šabića crtačko-slikarski ciklus Ane Sladetić krajnje je subjektiviziran nizom naznačenih i aluzivnih elemenata koji ostavljaju slobodu vlastitog dovršetka viđenog i percipiranog. Ciklus radova tematski je podijeljen u pet cjelina: Kolovoz, Migranti, Odmor, Praznici i Život. Iako izričajno i tematski različite, cjeline su međusobno povezane sveprisutnom svakodnevnom notom odnosno osjećajima koji se izmjenjuju unutar svakog pojedinca. S jedne strane to su sretni trenuci uživanja tijekom odmora i praznika, dok se s druge strane javljaju problemi egzistencije i realnosti onih koji žive na marginali društva. Naziv cjeline i pojedinog rada aludira i usmjerava na određene mentalne slike i emocije koje vežemo uz obrađenu temu.
Naizgled posve različiti, predstavljeni ciklusi se u svojim suprotnostima međusobno nadopunjuju. Dok Miran Šabić detaljno, precizno i definirano oblikuje svoj ciklus i na temelju sveopće prepoznatljivosti motiva ostvaruje komunikaciju s izvanjskim u području kolektivne memorije, Ana Sladetić subjektivno, automatizmom i osjetilno započinje, naznačuje i ostavlja slobodu samostalnog zaključivanja i građenja slike prilikom čega pojedinac biva vođen emocijama koje u njemu pobuđuju boje, linije i plohe, te naglašeni ritam i kompozicija. Organizacijom vlastitih uspomena Miran Šabić vodi promatrača na vremensko putovanje kroz kolektivno nesvjesno, dok istovremeno kolektivno u radu Ane Sladetić naglašenom individualizacijom prelazi u osobno, misaono i intuitivno, te postaje element izričaja unutarnjeg osobnog putovanja.
Podaci o umjetnicima:
Ana Sladetić rođena je 1985. u Vukovaru. Diplomirala je 2009. na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, na kojoj je 2016. doktorirala.
Sudjelovala je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama u Europi i inozemstvu. Primila je više nagrada za svoj rad, među kojima i nagradu za najbolji rad izložbe World Youth Art Festival (Seul, Južna Koreja, 2017), ex aequo na 25. slavonskom bijenalu (Muzej likovnih umjetnosti, Osijek, 2016.), zatim prvu nagradu Celebrate Originality, Adidas u suradnji s Muzejom za uličnu umjetnost (Zagreb, 2010.) te grand prix 30. salona mladih (HDLU, Zagreb, 2009.). Održala je više javnih predavanja i radionica u suradnji s domaćim i stranim kulturnim, muzejskim i galerijskim institucijama. Usavršavala se i boravila je na umjetničkim rezidencijama u Njemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Finskoj i SAD-u. Docentica je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Živi i radi u Samoboru i Osijeku.
Miran Šabić rođen je 1986. godine u Brežicama, Slovenija. Diplomirao je 2010. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Frane Para, a na istoj Akademiji je i doktorirao 2017. godine na Poslijediplomskom doktorskom studiju pod mentorstvom red.prof.art. Ante Rašić i izv.prof.dr.sc. Leonida Kovač. Sudjelovao je na rezidencijalnim programima VCCA Residency Virginia u SAD-u, St. Marys College of Maryland u SAD-u, u Frans Masereel Centrumu u Belgiji, te u I-A-M Residency Berlin u Njemačkoj.
Držao je predavanja o vlastitom radu u Južnoj Koreji (Seul), SAD-u (Maryland, Leonardtown, New York), u Latviji (Riga), Belgiji (Kasterlee, Arendonk), Njemačkoj (Stuttgart) te Hrvatskoj.
Od 2009 kontinuirano izlaže u Hrvatskoj i svijetu. Izlagao je na 15 samostalnih te preko 100 skupnih izložbi od kojih su najznačajnije: World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / The 22nd Seoul International Festival, Chosunilbo museum, Seoul, Korea 2014. / Neo Print Prize 2014, Neo: Gallery, Bolton, Engleska, UK / 8th International Printmaking Bienal Douro 2016, Douro, Portugal / The 3rd and 4th Graphic Art Biennial of Szeklerland, Sfântu Gheorghe, Rumunjska / 1st Expression of World Art (NEWA) 2011, Henan Museum, Zengzhou, Kina / T- ht nagrada, MSU, Zagreb, Hrvatska / 7. Biennale of Drawing, Muzeum of West Bohemia, Plzen, Češka / Print art fair, FMC, Kasterlee, Belgija / DI CARTA/PAPERMADE, Schio, Italija
Dobitnik je više nagrada i priznanja od kojih se ističu Nagrada Vlade Republike Južne Koreje – Congresman Award, World Youth Art Festival, Seoul, Južna Koreja 2017. / Nagrada Muzeja suvremene umjetnosti, 33. salon mladih, Dom HDLU, Zagreb, 2016. / IMAF award, OSTEN Bijenale crteža, Makedonija 2012. / Velika nagrada za grafiku, INTERBIFEP, Međunarodna galerija portreta, Tuzla, BiH, 2011. / Nagrada HDLU-a, 6. Hrvatski trijenale grafike 2012.
Od 2012. radi kao asistent, a od 2018. kao docent na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Poštovani,
premijera predstave autora i redatelja Saše Božića Bolji život održat će se 11. listopada u Teatru &TD u 20 sati. Ulaz isključivo s pozivnicom.
Reprizne izvedbe na rasporedu su 12. i 13. listopada.
Bolji život sastoji se o dva dijela – Budućnosti koju izvode Nataša Dangubić, Petra Hrašćanec i Jerko Marčić te Igre prijestolja koji izvode Boris Barukčić i Ugo Korani.
Autor i redatelj: Saša Božić
Igraju: Budućnost: Petra Hrašćanec, Nataša Dangubić, Jerko Marčić; Igre prijestolja: Ugo Korani, Boris Barukčić
Pokret: Petra Hrašćanec
Producenti: Ivan Mrđen, Mario Gigović
U Budućnosti glumci adresiraju gledatelje i pozivaju ih na sanjarenje o boljem životu, obećavajući kroz kazalište ispunjenje bolje budućnosti. Kazalište se pokazuje kao mjesto potencijala, fantazma i snova o mogućnosti boljeg života. No je li doista tako? Koliko naša potreba da budemo negdje drugdje zaprava razara naše bivanje u svakodnevici. Predstava počiva na jednostavnoj proceduri: izvođači najavljuju što će učiniti u budućnosti, a onda to i učine. No, što se dogodi kada ono što najave ne mogu nikako učiniti? Kakva ih budućnost čeka? U drugom dijelu predstave predstavnici nove generacije hrvatskog kazališta uprizoruju ljude opsjednute televizijskim spektaklima, velikim epskim sagama, koje najavljuju neku drugačiju budućnost, u kojem se iskustvo realiteta seli u virtualni svijet velikih junaka, nadnaravnih bića i konstantnog spektakla, pojasnio je autor i redatelj Saša Božić.
Riječ je o posljednjoj u seriji predstava u ciklusu On Entertainment Saša Božića kojoj prethode predstave Born to Please iFolk/Acts, a koje su izvođene diljem Hrvatske.
Želimo se igrati s neposrednošću i promiskuitetom, koji manje-više uvijek karakteriziraju odnos između publike i izvođača, a izostaju u velikim televizijskim spektaklima, istaknuli su glumci, koji su zajedno s redateljem, Sašom Božićem, zaslužni za koncept predstave.
Projekt je realiziran u produkciji kazališne grupe De Facto, a projekt su podržali Studentski centar u Zagrebu – Kultura SC/ Teatar &TD, u sklopu projekta APAP – Performing Europe 2020, sufinanciranog sredstvima programa Kreativna Europa Europske Unije
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Otvorenje: Četvrtak, 18.10.2018., 20:00
Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
Izložba prikazuje originalne autorske crteže iz umjetničke knjige koja nastaje na jednomjesečnoj rujanskoj rezidenciji u Studiju Asylum, u Ljubljani (a u organizaciji KUD Mreže), originalne crteže autorove knjige “Strangers”, te postere u tehnici sitotiska i offset knjige iz 2017. i 2018.
***
Theo Vonwood (Vincent Pernollet), primarno glazbenik, crtanju se vraća 2016., nakon suradnje na godišnjoj izložbi Vendetta and PrintNoiz, organiziranoj od strane kolektiva Le Dernier Cri (Marseille).
U okviru izložbe PrintNoiz, autor je imao priliku upijati vizualnu supstancu Le Dernier Cri-a, i vratio se crtanju nakon što mu je Pakito ponudio zid za velik format crteža.
Njegove linije su organske, fine, seksualne. Divlje sanovite.
Njegova knjiga “Strangers” objavljena je od strane Editions Epox & Botox, 2017. godine.
***
Izložba je postavljena do 24. listopada 2018.
Galerija je otvorena svakodnevno osim nedjeljom, u periodu od 17 do 20h.
Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/
//////////////////////////////
//////////////////////////////
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Opening: Thursday, October 18th 2018, 20:00
Location: Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
An exhibition encompassing original drawings from a new artist book (created on a one month september residency in Studio Asylum, Ljubljana; ran by KUD Mreža), original drawings from the author’s “Strangers” book, screenprinted posters and offset books from 2017 and 2018.
***
Primarily a musician, Theo Vonwood (Vincent Pernollet), returned to drawing in 2016 after having given a hand to mount the annual exhibition Vendetta and PrintNoiz organized by Le Dernier Cri in Marseille.
As a “welcome agent” on PrintNoiz, he had time to soak up the visual substance of Le Dernier Cri, and he returned to draftsmanship after Pakito offered him a wall to make a big drawing.
His lines are organic, fine, sexual. Wildly dreamy.
His book “Strangers” has been published by Editions Epox & Botox in 2017.
***
The exhibition can be seen until 24th of October 2018.
The gallery is open daily, from 17 to 20h, except Sundays.
Siva gallery is a program by Autonomous cultural center Attack, financially supported by the Ministry of Culture of the Republic of Croatia, the City of Zagreb, “Kultura nova” Foundation and the National Foundation for Civil Society Development.
http://attack.hr/galerija-siva/
Jasmina Krajačić
LOVEWINS (ljubav pobjeđuje) – u Galeriji na katu (KIC),23.10.2018. u utorak u 20 sati
NO HATE IN MY STATE
„All You Need Is Love“, pjevali su Beatlesi u vrijeme hippyja i flower-power utopija, kada je izgledalo da svijet, usprkos svemu, ide k beskomfliktnom „ljetu ljubavi“, potom je došao punk i postpunk nihilizam s Curtisovim i Morrisseyevim natpisima /nazivima „Hate“ i „Viva Hate“ a onda je… stiglo neko post-vrijeme, u kome je sve postalo i spektakularno i nebitno, egoistično i pluralistično i činilo se da će napredak, bogatstvo i demokracija izbrisati svaku pretjeranu emociju i svijet odvesti u stanje tupe idile.
No, srećom ili ne, 21. stoljeće je, umjesto u rajsku dosadu, krenulo starim putevima terora, nasilja i netolerancije te se, da nam ne bude odveć dosadno, ponovno moramo boriti za naizgled davno osvojene „društvene vrijednosti“. Slikarica i grafičarka Jasmina Krajačić svojim se novim radovima i izložbom „Love wins“ odlučila boriti za staru, dobru Ljubav, točnije – pravo svih da ju rabe ili zlorabe s kim, kako i kolikogod hoće. Djelomično to dolazi i iz okolnosti da posljednjih godina zagrebačka umjetnica redovito posjećuje Englesku, kako bi se na samim izvorima suvremene umjetnosti, glazbe i pop kulture nadahnula za vlastito djelovanje, ali i da bar povremeno pobjegne iz sve zagušljivije atmosfere u vlastitoj domovini. Takozvana „desna skretanja“, koja se puzajuće šire Zapadnim svijetom, s posebnim uspjehom u tranzicijskim zemljama Istočne Europe, i u Zagreb i Hrvatsku donose križarsku atmosferu u kojoj „pravovjerna“ manjina rigidne svjetonazore želi nametnuti svekolikom pučanstvu. Već općeprihvaćena prava žena ili seksualnih manjina ponovno se tako dovode u pitanje, što slobodoumne osobe tjera da izađu iz vlastitih komfornih zona i djelatno se tome suprotstave. Jasmina Krajačić svoje odgovore i zagovore na ta pitanja iskazuje, kako to već umjetnici najbolje rade, novim ciklusom akrila na platnu i manjih slika/printova/objekata. Raspolućena izmedu malograđanske zagrebačke apatije, u kojoj tzv. normalni ljudi svojim ne-djelovanjem dozvoljavaju da im životne i umjetničke izbore polako redizajniraju oni nenormalni, „ljudi nahvao“, te brightonovskog artističkog i emotivnog šarenila, Jasmina Krajačić stvara portrete ljudi različitih nacionalnosti, rasa i spolnih orijentacija, heteroseksualnih, homoseksualnih, biseksualnih, onih s romantičnom vjerom u staru frazu o nadvladajućoj snazi ljubavi. Redovitim odlascima u Englesku i upoznavanjem s tamošnjom likovnom i glazbenom, komercijalnom i supkulturnom scenom, umjetnica je dobila novi drive za davno usvojeni punk attitude, etički pristup koji teži zajednici slobodnih ljudi, u kojoj nitko drugima ne nameće stavove ili životne stilove. Hommage ikoničnim glazbenim autorima (članovima Clasha, Sex Pistolsa, Ramonesa i ostalima) koji su promicali slobodarske ideje već je „odradila“ slikajući njihove portrete u prethodnim ciklusima, a sada tu ljubav/toleranciju na njezinim platnima šire poznata i nepoznata lica, čije poglede, zagrljaje ili nesigurne odmake potvrđuju natpisi uklopljeni u svaki prizor – „Out of the blue“, „You always have a choice“, „Different doesn’t mean wrong“, „No hate in my state“, etc. A da takvim iskazom stiče simpatije i na prebogatoj britanskoj kulturnoj sceni pokazuje kooperativni primjer pjevača i skladatelja Brenta Jacksona iz indie rock banda „Firedogs“, čija je pjesma „What if (Love wins)“ nastala nadahnuta novim Jasmininim umjetničkim konceptom.
Izložbom u Kulturno informativnom centru, prostoru u središtu metropole, koji svojim programima godinama promiče bogatstvo kulturalnih različitosti, Jasmina Krajačić i ciklusom „Love Wins“ ostaje vjerna prepoznatljivom figurativnom, popartističkom izrazu nadopunjenim bogatim kolorizmom. Svojevrsnu psihodeličnu dimenziju akrilima i 3D slikama daju i brojne kružnice i razlomljene linije, između kojih izranjaju glave izabranih, reinterpretirajući kao na nekom vremenskom vrtuljku likovne stilove koji su probojno razdoblje imali u godinama kada je eterom vladao Lennonov hit s početka teksta.
Suvremeni je svijet mjesto koje svakodnevno isporučuje ogromnu količinu zastrašujućih ali i zadivljujućih događaja, prizora i relacija, no u tom sukobu kaosa i kosmosa uvijek je vrijedno ostaviti neko mjesto za dvoje (troje, četvoro…) koji još uvijek, makar i naivno vjeruju da na kraju, ipak, pobjeđuje Ljubav.
Saša Pavkovic
NO HATE IN MY STATE
All You Need Is Love – so sang the Beatles in the era of hippies and flower-power utopias, when the world seemed to be headed towards a conflict-free „summer of love “. Then along came punk and post-punk nihilism in the shape of Curtis and Morrissey written signs/titles like Hate and Viva Hate, and then later on… along came this sort of post-time in which everything became spectacular and irrelevant, egotistical and pluralistic at the same time, and it seemed that, for sure, progress, wealth and democracy are destined to wipe out every emotional reaction that seems out of place and drive the world into a state of seemingly ideal stupor.
However, for good or worse, our 21st century has instead of creating an uneventful paradise, headed along the old familiar paths of terror, violence and intolerance. So that we don’t get too bored, we find ourselves once more in battle for the very “social values” we thought we had conquered a long time ago. Painter and graphic artist Jasmina Krajačić decided to fight by way of her new works and exhibition, which she entitled Love Wins, for good, old-fashioned Love, to be more precise – for everyone’s right to use or abuse it, with whom ever, how ever and as much as they please. This is partly because in recent years this Zagreb based artist has regularly visited England in order to seek inspiration for her artwork at the very source of contemporary art, music and pop culture, but also to occasionally get away from the stifling atmosphere in her homeland. The so-called “detour towards the right” that is crawling through the Western world, with particularly amicable success in the transitional Eastern European states, has brought a crusader-like atmosphere to Zagreb and Croatia, where an orthodox minority is trying to impose its rigid worldview on the unsuspecting populace. The women’s rights and the rights of sexual minorities we once considered a matter of mutual consensus are being brought into question, which is forcing free-minded individuals to step out of their comfort zone and revolt against this state of affairs. Jasmina Krajačić is expressing her own answers and opinions as artists do best – by means of a new cycle of acrylic paintings on canvas and small-scale paintings/printworks/objects. Finding herself caught in between a petty bourgeois apathy typical for Zagreb on the one side, where so-called normal folk are by their lack of action allowing the unnormal ones – “ljudi nahvao” to slowly redesign their life and artistic choices; and the artistic and emotional colourfulness of Brighton on the other side; Jasmina Krajačić creates portraits of people belonging to various nationalities, races and sexual orientations – heterosexual, homosexual, bisexual – who share a romantic belief in the old phrase about the all-prevailing power of love. Heading off to England on a regular basis and meeting the local artists, musicians, the commercial scene as well as the prevailing subcultures, the artist has acquired a new drive for the punk attitude she adopted long ago, an ethical approach that strives towards a community of free spirits in which no man imposes his own attitude or lifestyle on his fellow human beings. She has already made a homage to iconic musicians (members of the Clash, Sex Pistols, Ramones and others), who pro on her canvasses by both familiar and unknown faces, whose gazes, embraces or insecure standoffishness are being confirmed to us by captions incorporated into every scene – “Out of the blue”, “You always have a choice”, “Different doesn’t mean wrong”, “No hate in my state”, etc. And that her statement has also gathered sympathy on the over-crowded British cultural scene, is made clear to us by the cooperative example of singer and composer Brent Jackson from the indie rock band Firedogs, whose song What If (Love Wins) was inspired by Jasmina’s newly found artistic concept.
With this exhibition taking place at the Cultural Information Centre (KIC), a space in the centre of the capital, that has promoted, over the years, a sheer richness of cultural diversity, Jasmina Krajačić in her cycle entitled Love Wins remains true to her recognisable figurative, pop-artistic expression, which is enriched with a lively colour scale. Numerous circles and broken-down lines give a psychedelic dimension to her acrylics and 3D paintings in between which the heads of the chosen ones emerge, reinterpreting, as in a temporal merry-go-round, artistic styles that where breaking through in the years when John Lennon’s hit-song from the beginning of this text reigned the airwaves.
Our contemporary world has become a place that emits a colossal amount of frightening, albeit mesmerising events, scenes and relations on a daily basis. However, in this clash of chaos and cosmos it is nevertheless worthwhile to leave a space open for a pair of (maybe even three or four individuals…) who still, naively as it may be, believe, that Love conquers after all…
Sasa Pavković
*(the corrupt and foul as opposed to the wise and sensible “ljudi nazbilj”, an expression coined by Croatian renaissance playwright Marin Držić – translator’s note)
SUBOTICA EXPRESS #6
Program kulturne razmjene “Subotica Express” se ove 2018. godine održava šesti put u Subotici (19.10.) i Zagrebu (28.10.). Projekt su pokrenuli Udruženje za razvoj kulture “URK” i Fondacija za omladinsku kulturu i stvaralaštvo “Danilo Kiš” iz Subotice, a od ove godine subotički partner projekta je Udruženje “Klara i Rosa” iz Subotice.
“Subotica Express” stiže u Zagreb 28. listopada 2018. godine s jako zanimljivim putnicima iz Subotice – Ivana Matić, likovna umjetnica, Lea Vidaković, multimedijalna umjetnica, bend Neprijatno mi je i redakcija časopisa Symposion. Domaćini su Marshmallow Notebooks i ilustrator Željko Beljan.
21:00 Izložba: Ivana Marić & Željko Beljan
21:00 Symposion
21:15 Film: Lea Vidaković – “The Vast Landscape – porcelain stories”
21:30 Koncert: Marshmallow Notebooks
22:30 Koncert: Neprijatno mi je
IVANA MARIĆ (Subotica, 1991.) diplomirala je 2016. godine na master studijama Akademije umetnosti u Novom Sadu, smjer slikarstvo. Trenutno živi i radi u Subotici. Predstavit će se sa serijom radova nastalih pod utjecajem vaporwave-a, plakata, pop kulture i sirovog crtačkog izraza. Tematiku radova čini spoj likovnih utisaka, štamparske samovoljnosti mašine i drugih nepredvidljivih faktora, koji ovim radovima daju razigranu likovnu estetiku i spontanost. Radovi okupljeni u cjelini čine apstraktne forme u kojima se pojavljuju pojedini prepoznatljivi motivi stimulirani slučajnošću. Ivana je izlagala na četiri samostalne izložbe, na brojnim grupnim izložbama i učestvovala na projektima i likovnim kolonijama.
LEA VIDAKOVIĆ (Subotica, 1983.) je multimedijalna umjetnica koja se bavi kreiranjem animiranih instalacija, u tehnici tradicionalne lutka stop-animacije. 2010. godine završila je studij animacije u Norveškoj, a 2011. diplomirala na grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Master studije audio vizualne umjetnosti polaže 2012. godine na Royal Academy of Art KASK, u Belgiji. Od 2014. pohađa doktorske studije na temu fragmentiranog narativa u animiranim instalacijama na Nanyang Technological University, School of Art, Design and Media u Singapuru. Izlagala je na brojnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu te je više puta nagrađivana. Član HDLU-a (Hrvatskog društva likovnih umjetnika) i SULUV-a (Saveza udruženja likovnih umetnika Vojvodine). U Zagrebu će prikazati kratki animirani film “THE Vast Landscape – porcelain stories”.
www.leavidakovic.com
Sinopsis: Lovac na lisice, prodavačica porculana, braća naučnici, dječak, tuljan i muzička kutija. Šest likova zarobljenih u prostorima čežnje i kontemplacije. Četiri priče o ljubavi, istraživanju i (samo)destrukciji. Film je nastao 2014. godine s potporom Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Zagreba.
NEPRIJATNO MI JE
Web: YouTube
Bend Neprijatno mi je je nastao iz potrebe za izuzetno prijatnom muzikom, ali mu to nije polazilo za rukom, jer iz njegovih ćelija izlaze zvuci na tragu The Pop Group-a, psihodeličnog Milesa, PiL-a i sličnih doajena lakih nota. Konačni, vječito kotrljajući zvuk grupe uobličen je pod mentorstvom gurua Karlheinza Stockhausena i dirigentske palice Miljenka Prohaske. Pomaknuta atmosfera benda priziva zvuk nikad prežaljenih subotičkih legendi Ludolf Neum i njegov paranormalni džuboks. Šestolavu inkarnaciju benda čine: Dušan Pualić – bubanj, Stojan Grubić – saks, vokal, Boško Purković – udaraljke, Uroš Jagodić – bas, Draško Korać – saks i Toni Markulj – gitara.
ČASOPIS SYMPOSION predstavlja jedinstveni kulturni produkt koji balansira na granicama vizualne umjetnosti, pisane riječi i muzike. Cilj redakcije časopisa je da promovira (i prodaje) unikatni, ručno izrađeni magazin čiji sadržaj ispunjavaju eminentni svjetski umjetnici (iz Srbije, Mađarske, Francuske, Brazila, Njemačke, itd). Posljednje izdanje je u obliku “Bio-trash” manifesta, dvojezično (mađarki i engleski jezik), a čine je monografije umjetnika: Ricz Geza, Davor Gromilović, Attila Štark i Aleksandra Waliszewska. Pored časopisa tu su i digitalni printovi, bedževi, majice i ostale stvarčice s motivima iz štampanog izdanja. Symposion čine jedinstveni stil, dizajn i tipografija.
THE MARSHMALLOW NOTEBOOKS
Web: themarshmallownotebooks.com, Bandcamp, YouTube
Krapinski prakantautor Matija Habijanec vraća se u Močvaru kako bi vam odsvirao i otpjevao neke sad već punoljetne i skoro pa punoljetne pjesmice, neke mikro-pop hitove s hvaljenog albuma The Marshmallow Notebooks koji je nakon objavljivanja na bandcampu i službenom websiteu (themarshmallownotebooks.com) doživio dva vinilna izdanja (originalna, rasprodana ploča objavljena je za Noisy Night u Hrvatskoj, a druga, s novim coverom i bonusom trackom, za Ill in the Head Records u Kanadi), neke pjesmice s nadolazećeg albuma Destruction (prvi singl samo što nije) i neke skroz friške pjesmice.
ŽELJKO BELJAN ŽAC
Ekstravagantni frontman ekstravagantnih bendova kao što su Panche Panache, Crawander ili Contract još je ekstravagantniji u svom likovnom izričaju. Budući da takav talent ne može proći nezamijećeno, na likovnu akademiju primljen je odmah po završetku srednje škole – s navršenih 30 godina! Željko Beljan, umjetnik i ilustrator, autor je brojnih plakata za klubove Močvara, KSET, Spunk, Vintage Industrial Bar, AKC Attack, medije Vizkulturu i Zarez te brojne druge umjetničke inicijative i bendove kojima je član ili suradnik. Radovi predstavljeni izložbom dio su horror-porn-cartoon likovnog koncepta Cartoon Core koji svojom provokativnošću i groteskom istodobno šokira i zabavlja, i vrše funkciju plakata za intergalaktički unikatan cartoon core bend Crawander. Željko Beljan rođen je 1984. u Vukovaru. Završio je školu za komercijalista, ali se nije pronašao u prodaji, pa se prije osam godina počeo baviti ilustracijom, stripom i izradom plakata. Njegovo umjetničko i izvedbeno djelovanje mahom je vezano na glazbu raznih bendova, među kojima su neki čiji je osnivač i član (npr. Contract, Crawander, MFC i Panache Panache te Owie Pockshull). Trenutno studira na trećoj godini Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer animacija i novi mediji.
Njegov rad jednako je utemeljen u umjetničkom performansu i klasičnom narativnom crtežu te konstantno teži nadogradnji i daljnjem eksperimentiranju. Sudjelovao je na skupnim izložbama Izložba za plakat (2012.), Antisalon (2014.), Street Art Expo (2014.), Poster Extravaganza (2015.), Dan D (2015.), Split Art Convention (2018.), Sound Art Inkubator (2018.) i Tko radi scenu? — Dizajn za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj 2011. – 2018. (2018.). Samostalno je izlagao u Osijeku 2016. godine, u organizaciji umjetničke organizacije Format C.
SUBOTA 3.11.2018., 21:00H
KLUB ATTACK, AKC MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB
PAVLEISDEAD
Pozivamo Vas na live glazbeni performans, ovom prilikom predstavljen u okviru programa SubScene za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride, kojoj je cilj afirmirati i povezivati avangardne i eksperimentalne izvedbene umjetnike/ce iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Izvedba se odvija u klubu Attack!, AKC Medika, u subotu 3. studenog 2018., s početkom u 21:00h. Ulaz je slobodan i besplatan!
Subota 3.11.2018., 21:00h
Klub Attack, AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb
Autor: Pavleisdead
Trajanje: 45′
Produkcija: SubScena
Mračan eksperimentalni hip hop i noise koji se brzo podvlače pod kožu; vatrena inicijacija lude zabranjene/transcendentalne koncertne vibre.
Pavleisdead — glazbeni entuzijast koji je svoju adresu preselio iz San Diega u Zagreb.
Inspiraciju crpi iz proročanstava, filozofija, radikalne politike, i snažnog interesa za okultno te temeljne želje za postizanjem vječne transcendentalne veličine gledajući u ponor čovječanstva i strastveno ga potvrđujući. Pavleisdead kreira nasilnu šumovitu noise-rap mješavinu apolonijskih i dionizijskih elemenata, u jednu besprijekornu cjelinu koja je strukturirana ali apstraktna i uskrsava vlastitu ravnotežu u tematskim izdanjima. Svaki projekt pred razvoj snovite vizije postavlja subjekt i zaplet; esencije projekta kronološkog rastakanja božanstava od strane nevidljivih sila. Pavle kreativno živi i umire u optimističnoj harmoniji životnih patnji, uz skladbe prepune “eksperimentalnih gadosti koje uvrću uši”.
https://pavleisdead.bandcamp.com/
https://pavleisdead.com/
Late Dinner- C*caine fueled sea electronics
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Udruga Cirkorama unutar AKC Medika, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju. Projekt financijski podržavaju Grad Zagreb, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, te Zaklada “Kultura Nova” i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/subscena/
AUKS JEDAN
OTVORENJE: ČETVRTAK, 8.11.2018., 20:00
GALERIJA SIVA (AKC MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB)
RADIONICA IZRADE NAKITA OD DRVA 9.11.2018 OD 16.00
Autonomni kulturni centar kroz program galerija Siva poziva vas na otvaranje izložbe osječkog street art umjetnika koji stvara pod pseudonimom Auks Jedan. Otvorenje izložbe predviđeno je za četvrtak 08.studenog 2018. od 20.00 sati u galeriji Siva, Pierottijeva 11 (Medika). Postav izložbe obuhvatiti će i radove nastale i na rezidencijalnom boravku u galeriji. Izložba je otvorena do 13.studenog, svaki dan, osim nedjelje od 17.00 – 20.00. sati.
U petak 9.studenog 2018. od 16.00 u galeriji Siva započinje radionica izrade nakita od drva, kao sastavni dio rezidencijalnog boravka umjetnika. Radionica traje dva dana, a prijave se primaju ispunjavanjem upitnika na poveznici: https://goo.gl/L89zo3 , zaključno sa 7. studenim. Sudjelovanje na radionicama je besplatno, a broj polaznika/ca ograničen.
Autor postavom izložbe ukazuje na manje vidljive, ponekad riječima neopisive stvari, koje iako na prvu možda nisu jasne, utječu na promatrača, ostavljajući trag i ukazujući na to da postoji puno više od stvarnosti vidljive oku.
Postav se sastoji od radova nastalih 2017. i 2018. godine, kao i radova nastalih na rezidenciji u galeriji Siva. Tehnike izrade radova su kombinirane, autor se najčešće služi akrilnim bojama u kombinaciji sa bojom u spreju. Na izložbi uz platna biti će i nekoliko izložaka maski načinjenih od recikliranih skate dasaka, a inspiriranih shamanskim maskama.
https://www.facebook.com/events/190811335168004/
RADIONICA IZRADE NAKITA OD DRVETA
Radionica se sastoji iz tri dijela. Polaznici/e će kroz prvi, uvodni dio saznati sve o recikliranju i načinu recikliranja. Cilj je kroz ovu radionicu i podignuti svijest o potrebi za recikliranjem i dati pregled mogućnosti na koji se sve način odbačeni predmeti iz svakodnevnog života mogu ponovno upotrijebiti, bilo da se radi o hrani, upotrebnim predmetima, odjeći, obući i sl. Mogućnosti su beskrajne.
Drugi dio radionice posvećen je praktičnom i kreativnom radu. Polaznici/e će proći kroz svge faze obrade i ukrašavanja drveta: gruba obrada, bušenje, rezanje, oblikovanje, lijepljenje, poliranje drveta, ukrašavanje, oslikavanje, rezbarenje, lakiranje drveta.
U trećem dijelu radionice formirati će se finalni izgled predmeta. Polaznici/e će naučiti načine izrade određene vrste čvorova za ogrlice, naučnice, narukvice i završiti svoje predmete.
https://www.facebook.com/events/275643839754444/
O AUTORU:
Auks Jedan dolazi iz Osijeka, a između ostalog bavi se i uličnom umjetnošću. Proteklih 5 godina izrađuje nakit, lule, kućni dekor. Uživa u stvaranju novih neobičnih oblika kombiniranjem raznih tipova drveta u velikoj količini prašine.Specifičan je i po tome što u izradi svog asortimana kombinira komade punoga drveta s recikliranim ostacima prošaranog skateboarda.
https://www.facebook.com/jedancrafts/
https://www.instagram.com/jedan_crafts/
Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/
O autoru:
Mane Mei pripada novoj generaciji suvremenih street art umjetnika koji se osim grafitima i raznim uličnim intervencijama bave i drugim vidovima vizualnih umjetnosti.
Premda je na grafiti sceni aktivan još od kasnih devedesetih, kao Mane Mei počinje objavljivati radove tek krajem 2013. godine. Tada su se njegova istraživanja i iskustva rada na ulici uobličila u sada već i široj publici prepoznatljiv rad koji se može pronaći na raznim lokacijama diljem Hrvatske.
Kao i mnogi drugi istaknuti predstavnici novije grafiti supkulture Mane Mei svoj rad više ne ograničava samo na ulične prostore već u nekoliko navrata okupira i one galerijske. Izlagao je tako na nekoliko skupnih izložbi i sudjelovao na brojnim street art festivalima.
TV prilog s HRT-a : https://magazin.hrt.hr/
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.