Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Otvorenje: Četvrtak, 18.10.2018., 20:00
Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
Izložba prikazuje originalne autorske crteže iz umjetničke knjige koja nastaje na jednomjesečnoj rujanskoj rezidenciji u Studiju Asylum, u Ljubljani (a u organizaciji KUD Mreže), originalne crteže autorove knjige “Strangers”, te postere u tehnici sitotiska i offset knjige iz 2017. i 2018.
***
Theo Vonwood (Vincent Pernollet), primarno glazbenik, crtanju se vraća 2016., nakon suradnje na godišnjoj izložbi Vendetta and PrintNoiz, organiziranoj od strane kolektiva Le Dernier Cri (Marseille).
U okviru izložbe PrintNoiz, autor je imao priliku upijati vizualnu supstancu Le Dernier Cri-a, i vratio se crtanju nakon što mu je Pakito ponudio zid za velik format crteža.
Njegove linije su organske, fine, seksualne. Divlje sanovite.
Njegova knjiga “Strangers” objavljena je od strane Editions Epox & Botox, 2017. godine.
***
Izložba je postavljena do 24. listopada 2018.
Galerija je otvorena svakodnevno osim nedjeljom, u periodu od 17 do 20h.
Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/
//////////////////////////////
//////////////////////////////
Theo Vonwood — “Vox Clamantis (in) Inferno”
Opening: Thursday, October 18th 2018, 20:00
Location: Galerija Siva (AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb)
An exhibition encompassing original drawings from a new artist book (created on a one month september residency in Studio Asylum, Ljubljana; ran by KUD Mreža), original drawings from the author’s “Strangers” book, screenprinted posters and offset books from 2017 and 2018.
***
Primarily a musician, Theo Vonwood (Vincent Pernollet), returned to drawing in 2016 after having given a hand to mount the annual exhibition Vendetta and PrintNoiz organized by Le Dernier Cri in Marseille.
As a “welcome agent” on PrintNoiz, he had time to soak up the visual substance of Le Dernier Cri, and he returned to draftsmanship after Pakito offered him a wall to make a big drawing.
His lines are organic, fine, sexual. Wildly dreamy.
His book “Strangers” has been published by Editions Epox & Botox in 2017.
***
The exhibition can be seen until 24th of October 2018.
The gallery is open daily, from 17 to 20h, except Sundays.
Siva gallery is a program by Autonomous cultural center Attack, financially supported by the Ministry of Culture of the Republic of Croatia, the City of Zagreb, “Kultura nova” Foundation and the National Foundation for Civil Society Development.
http://attack.hr/galerija-siva/
Jasmina Krajačić
LOVEWINS (ljubav pobjeđuje) – u Galeriji na katu (KIC),23.10.2018. u utorak u 20 sati
NO HATE IN MY STATE
„All You Need Is Love“, pjevali su Beatlesi u vrijeme hippyja i flower-power utopija, kada je izgledalo da svijet, usprkos svemu, ide k beskomfliktnom „ljetu ljubavi“, potom je došao punk i postpunk nihilizam s Curtisovim i Morrisseyevim natpisima /nazivima „Hate“ i „Viva Hate“ a onda je… stiglo neko post-vrijeme, u kome je sve postalo i spektakularno i nebitno, egoistično i pluralistično i činilo se da će napredak, bogatstvo i demokracija izbrisati svaku pretjeranu emociju i svijet odvesti u stanje tupe idile.
No, srećom ili ne, 21. stoljeće je, umjesto u rajsku dosadu, krenulo starim putevima terora, nasilja i netolerancije te se, da nam ne bude odveć dosadno, ponovno moramo boriti za naizgled davno osvojene „društvene vrijednosti“. Slikarica i grafičarka Jasmina Krajačić svojim se novim radovima i izložbom „Love wins“ odlučila boriti za staru, dobru Ljubav, točnije – pravo svih da ju rabe ili zlorabe s kim, kako i kolikogod hoće. Djelomično to dolazi i iz okolnosti da posljednjih godina zagrebačka umjetnica redovito posjećuje Englesku, kako bi se na samim izvorima suvremene umjetnosti, glazbe i pop kulture nadahnula za vlastito djelovanje, ali i da bar povremeno pobjegne iz sve zagušljivije atmosfere u vlastitoj domovini. Takozvana „desna skretanja“, koja se puzajuće šire Zapadnim svijetom, s posebnim uspjehom u tranzicijskim zemljama Istočne Europe, i u Zagreb i Hrvatsku donose križarsku atmosferu u kojoj „pravovjerna“ manjina rigidne svjetonazore želi nametnuti svekolikom pučanstvu. Već općeprihvaćena prava žena ili seksualnih manjina ponovno se tako dovode u pitanje, što slobodoumne osobe tjera da izađu iz vlastitih komfornih zona i djelatno se tome suprotstave. Jasmina Krajačić svoje odgovore i zagovore na ta pitanja iskazuje, kako to već umjetnici najbolje rade, novim ciklusom akrila na platnu i manjih slika/printova/objekata. Raspolućena izmedu malograđanske zagrebačke apatije, u kojoj tzv. normalni ljudi svojim ne-djelovanjem dozvoljavaju da im životne i umjetničke izbore polako redizajniraju oni nenormalni, „ljudi nahvao“, te brightonovskog artističkog i emotivnog šarenila, Jasmina Krajačić stvara portrete ljudi različitih nacionalnosti, rasa i spolnih orijentacija, heteroseksualnih, homoseksualnih, biseksualnih, onih s romantičnom vjerom u staru frazu o nadvladajućoj snazi ljubavi. Redovitim odlascima u Englesku i upoznavanjem s tamošnjom likovnom i glazbenom, komercijalnom i supkulturnom scenom, umjetnica je dobila novi drive za davno usvojeni punk attitude, etički pristup koji teži zajednici slobodnih ljudi, u kojoj nitko drugima ne nameće stavove ili životne stilove. Hommage ikoničnim glazbenim autorima (članovima Clasha, Sex Pistolsa, Ramonesa i ostalima) koji su promicali slobodarske ideje već je „odradila“ slikajući njihove portrete u prethodnim ciklusima, a sada tu ljubav/toleranciju na njezinim platnima šire poznata i nepoznata lica, čije poglede, zagrljaje ili nesigurne odmake potvrđuju natpisi uklopljeni u svaki prizor – „Out of the blue“, „You always have a choice“, „Different doesn’t mean wrong“, „No hate in my state“, etc. A da takvim iskazom stiče simpatije i na prebogatoj britanskoj kulturnoj sceni pokazuje kooperativni primjer pjevača i skladatelja Brenta Jacksona iz indie rock banda „Firedogs“, čija je pjesma „What if (Love wins)“ nastala nadahnuta novim Jasmininim umjetničkim konceptom.
Izložbom u Kulturno informativnom centru, prostoru u središtu metropole, koji svojim programima godinama promiče bogatstvo kulturalnih različitosti, Jasmina Krajačić i ciklusom „Love Wins“ ostaje vjerna prepoznatljivom figurativnom, popartističkom izrazu nadopunjenim bogatim kolorizmom. Svojevrsnu psihodeličnu dimenziju akrilima i 3D slikama daju i brojne kružnice i razlomljene linije, između kojih izranjaju glave izabranih, reinterpretirajući kao na nekom vremenskom vrtuljku likovne stilove koji su probojno razdoblje imali u godinama kada je eterom vladao Lennonov hit s početka teksta.
Suvremeni je svijet mjesto koje svakodnevno isporučuje ogromnu količinu zastrašujućih ali i zadivljujućih događaja, prizora i relacija, no u tom sukobu kaosa i kosmosa uvijek je vrijedno ostaviti neko mjesto za dvoje (troje, četvoro…) koji još uvijek, makar i naivno vjeruju da na kraju, ipak, pobjeđuje Ljubav.
Saša Pavkovic
NO HATE IN MY STATE
All You Need Is Love – so sang the Beatles in the era of hippies and flower-power utopias, when the world seemed to be headed towards a conflict-free „summer of love “. Then along came punk and post-punk nihilism in the shape of Curtis and Morrissey written signs/titles like Hate and Viva Hate, and then later on… along came this sort of post-time in which everything became spectacular and irrelevant, egotistical and pluralistic at the same time, and it seemed that, for sure, progress, wealth and democracy are destined to wipe out every emotional reaction that seems out of place and drive the world into a state of seemingly ideal stupor.
However, for good or worse, our 21st century has instead of creating an uneventful paradise, headed along the old familiar paths of terror, violence and intolerance. So that we don’t get too bored, we find ourselves once more in battle for the very “social values” we thought we had conquered a long time ago. Painter and graphic artist Jasmina Krajačić decided to fight by way of her new works and exhibition, which she entitled Love Wins, for good, old-fashioned Love, to be more precise – for everyone’s right to use or abuse it, with whom ever, how ever and as much as they please. This is partly because in recent years this Zagreb based artist has regularly visited England in order to seek inspiration for her artwork at the very source of contemporary art, music and pop culture, but also to occasionally get away from the stifling atmosphere in her homeland. The so-called “detour towards the right” that is crawling through the Western world, with particularly amicable success in the transitional Eastern European states, has brought a crusader-like atmosphere to Zagreb and Croatia, where an orthodox minority is trying to impose its rigid worldview on the unsuspecting populace. The women’s rights and the rights of sexual minorities we once considered a matter of mutual consensus are being brought into question, which is forcing free-minded individuals to step out of their comfort zone and revolt against this state of affairs. Jasmina Krajačić is expressing her own answers and opinions as artists do best – by means of a new cycle of acrylic paintings on canvas and small-scale paintings/printworks/objects. Finding herself caught in between a petty bourgeois apathy typical for Zagreb on the one side, where so-called normal folk are by their lack of action allowing the unnormal ones – “ljudi nahvao” to slowly redesign their life and artistic choices; and the artistic and emotional colourfulness of Brighton on the other side; Jasmina Krajačić creates portraits of people belonging to various nationalities, races and sexual orientations – heterosexual, homosexual, bisexual – who share a romantic belief in the old phrase about the all-prevailing power of love. Heading off to England on a regular basis and meeting the local artists, musicians, the commercial scene as well as the prevailing subcultures, the artist has acquired a new drive for the punk attitude she adopted long ago, an ethical approach that strives towards a community of free spirits in which no man imposes his own attitude or lifestyle on his fellow human beings. She has already made a homage to iconic musicians (members of the Clash, Sex Pistols, Ramones and others), who pro on her canvasses by both familiar and unknown faces, whose gazes, embraces or insecure standoffishness are being confirmed to us by captions incorporated into every scene – “Out of the blue”, “You always have a choice”, “Different doesn’t mean wrong”, “No hate in my state”, etc. And that her statement has also gathered sympathy on the over-crowded British cultural scene, is made clear to us by the cooperative example of singer and composer Brent Jackson from the indie rock band Firedogs, whose song What If (Love Wins) was inspired by Jasmina’s newly found artistic concept.
With this exhibition taking place at the Cultural Information Centre (KIC), a space in the centre of the capital, that has promoted, over the years, a sheer richness of cultural diversity, Jasmina Krajačić in her cycle entitled Love Wins remains true to her recognisable figurative, pop-artistic expression, which is enriched with a lively colour scale. Numerous circles and broken-down lines give a psychedelic dimension to her acrylics and 3D paintings in between which the heads of the chosen ones emerge, reinterpreting, as in a temporal merry-go-round, artistic styles that where breaking through in the years when John Lennon’s hit-song from the beginning of this text reigned the airwaves.
Our contemporary world has become a place that emits a colossal amount of frightening, albeit mesmerising events, scenes and relations on a daily basis. However, in this clash of chaos and cosmos it is nevertheless worthwhile to leave a space open for a pair of (maybe even three or four individuals…) who still, naively as it may be, believe, that Love conquers after all…
Sasa Pavković
*(the corrupt and foul as opposed to the wise and sensible “ljudi nazbilj”, an expression coined by Croatian renaissance playwright Marin Držić – translator’s note)
Poštovani,
u četvrtak, 25. listopada u 19:30 u kultnom MM centru prikazuje se film Trás-os-Montes svojevrsnog oca suvremene portugalske kinematografije Antónia Reisa, koji je sa suprugom Margaridom Cordeiro neupitno utjecao na generacije filmskih autora u Portugalu i ostavio neizbrisiv trag na portugalski nezavisni film.
Ulaz na program je besplatan, a više informacija potražite na http://mmcentar.sczg.hr/ i www.facebook.com/kratkeslike/
Prve asocijacije pri spomenu portugalske kinematografije za većinu su, vjerojatno, Manoel de Oliviera, Pedro Costa, João Pedro Rodrigues i Joaquim Saphino. Stvaralaštvo svih ovih značajnih autora neupitno je povezano s Antóniom Reisom (1927-1991) koji se zbog originalnosti stila smatra jednim od najvažnijih portugalskih redatelja, no, koji je izvan granica svoje zemlje gotovo nepoznat. Imao je veliki utjecaj na portugalski filmski preporod u post Salazarskom razdoblju i na autore stasale u 80ima i 90ima. Rèisov je filmski jezik radikalno surov i jedinstven, on je spoj dokumentarizma i fikcije, etnologije i poezije, stvarnosti i fantazije, prošlost i sadašnjost su u vremenskom kontinuitetu. Posebnost njegovog stila očituje se i u istraživanju granica montaže koje proizvode vizualne rime, asocijacije i skrivena značenja. Njegovi su filmovi lirska potraga za dušom portugalske kulture i povijesti kroz mitologiju i ruralni folklor. Filmski mu opus nije velik, a većinu je filmova stvarao sa suprugom Margaridom Cordeirom (1938). Njihov drugi zajednički film, Trás-os-Montes (1976.), kojeg gledamo u MM-u, dokumentarno je igrani etnografski film, prepun izleta u apstrakciju i literarne sfere u prikazu istoimene sjeveroistočne portugalske provincije, kroz seriju dugačkih kadrova i često odsustvo dijaloga u prikazu tradicionalnih običaja u nestajanju.
Rad A. Reisa i M. Cordeiro bit će predstavljen u suradnji s Portugalskom kinotekom, a u okviru Kratkih slika, projekta posvećenog inovativnim filmskim strujanjima, koji prati tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja koja su ostavila neizbrisiv trag na različite svjetske kinematografije.
SUBOTICA EXPRESS #6
Program kulturne razmjene “Subotica Express” se ove 2018. godine održava šesti put u Subotici (19.10.) i Zagrebu (28.10.). Projekt su pokrenuli Udruženje za razvoj kulture “URK” i Fondacija za omladinsku kulturu i stvaralaštvo “Danilo Kiš” iz Subotice, a od ove godine subotički partner projekta je Udruženje “Klara i Rosa” iz Subotice.
“Subotica Express” stiže u Zagreb 28. listopada 2018. godine s jako zanimljivim putnicima iz Subotice – Ivana Matić, likovna umjetnica, Lea Vidaković, multimedijalna umjetnica, bend Neprijatno mi je i redakcija časopisa Symposion. Domaćini su Marshmallow Notebooks i ilustrator Željko Beljan.
21:00 Izložba: Ivana Marić & Željko Beljan
21:00 Symposion
21:15 Film: Lea Vidaković – “The Vast Landscape – porcelain stories”
21:30 Koncert: Marshmallow Notebooks
22:30 Koncert: Neprijatno mi je
IVANA MARIĆ (Subotica, 1991.) diplomirala je 2016. godine na master studijama Akademije umetnosti u Novom Sadu, smjer slikarstvo. Trenutno živi i radi u Subotici. Predstavit će se sa serijom radova nastalih pod utjecajem vaporwave-a, plakata, pop kulture i sirovog crtačkog izraza. Tematiku radova čini spoj likovnih utisaka, štamparske samovoljnosti mašine i drugih nepredvidljivih faktora, koji ovim radovima daju razigranu likovnu estetiku i spontanost. Radovi okupljeni u cjelini čine apstraktne forme u kojima se pojavljuju pojedini prepoznatljivi motivi stimulirani slučajnošću. Ivana je izlagala na četiri samostalne izložbe, na brojnim grupnim izložbama i učestvovala na projektima i likovnim kolonijama.
LEA VIDAKOVIĆ (Subotica, 1983.) je multimedijalna umjetnica koja se bavi kreiranjem animiranih instalacija, u tehnici tradicionalne lutka stop-animacije. 2010. godine završila je studij animacije u Norveškoj, a 2011. diplomirala na grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Master studije audio vizualne umjetnosti polaže 2012. godine na Royal Academy of Art KASK, u Belgiji. Od 2014. pohađa doktorske studije na temu fragmentiranog narativa u animiranim instalacijama na Nanyang Technological University, School of Art, Design and Media u Singapuru. Izlagala je na brojnim izložbama i festivalima u zemlji i inozemstvu te je više puta nagrađivana. Član HDLU-a (Hrvatskog društva likovnih umjetnika) i SULUV-a (Saveza udruženja likovnih umetnika Vojvodine). U Zagrebu će prikazati kratki animirani film “THE Vast Landscape – porcelain stories”.
www.leavidakovic.com
Sinopsis: Lovac na lisice, prodavačica porculana, braća naučnici, dječak, tuljan i muzička kutija. Šest likova zarobljenih u prostorima čežnje i kontemplacije. Četiri priče o ljubavi, istraživanju i (samo)destrukciji. Film je nastao 2014. godine s potporom Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Zagreba.
NEPRIJATNO MI JE
Web: YouTube
Bend Neprijatno mi je je nastao iz potrebe za izuzetno prijatnom muzikom, ali mu to nije polazilo za rukom, jer iz njegovih ćelija izlaze zvuci na tragu The Pop Group-a, psihodeličnog Milesa, PiL-a i sličnih doajena lakih nota. Konačni, vječito kotrljajući zvuk grupe uobličen je pod mentorstvom gurua Karlheinza Stockhausena i dirigentske palice Miljenka Prohaske. Pomaknuta atmosfera benda priziva zvuk nikad prežaljenih subotičkih legendi Ludolf Neum i njegov paranormalni džuboks. Šestolavu inkarnaciju benda čine: Dušan Pualić – bubanj, Stojan Grubić – saks, vokal, Boško Purković – udaraljke, Uroš Jagodić – bas, Draško Korać – saks i Toni Markulj – gitara.
ČASOPIS SYMPOSION predstavlja jedinstveni kulturni produkt koji balansira na granicama vizualne umjetnosti, pisane riječi i muzike. Cilj redakcije časopisa je da promovira (i prodaje) unikatni, ručno izrađeni magazin čiji sadržaj ispunjavaju eminentni svjetski umjetnici (iz Srbije, Mađarske, Francuske, Brazila, Njemačke, itd). Posljednje izdanje je u obliku “Bio-trash” manifesta, dvojezično (mađarki i engleski jezik), a čine je monografije umjetnika: Ricz Geza, Davor Gromilović, Attila Štark i Aleksandra Waliszewska. Pored časopisa tu su i digitalni printovi, bedževi, majice i ostale stvarčice s motivima iz štampanog izdanja. Symposion čine jedinstveni stil, dizajn i tipografija.
THE MARSHMALLOW NOTEBOOKS
Web: themarshmallownotebooks.com, Bandcamp, YouTube
Krapinski prakantautor Matija Habijanec vraća se u Močvaru kako bi vam odsvirao i otpjevao neke sad već punoljetne i skoro pa punoljetne pjesmice, neke mikro-pop hitove s hvaljenog albuma The Marshmallow Notebooks koji je nakon objavljivanja na bandcampu i službenom websiteu (themarshmallownotebooks.com) doživio dva vinilna izdanja (originalna, rasprodana ploča objavljena je za Noisy Night u Hrvatskoj, a druga, s novim coverom i bonusom trackom, za Ill in the Head Records u Kanadi), neke pjesmice s nadolazećeg albuma Destruction (prvi singl samo što nije) i neke skroz friške pjesmice.
ŽELJKO BELJAN ŽAC
Ekstravagantni frontman ekstravagantnih bendova kao što su Panche Panache, Crawander ili Contract još je ekstravagantniji u svom likovnom izričaju. Budući da takav talent ne može proći nezamijećeno, na likovnu akademiju primljen je odmah po završetku srednje škole – s navršenih 30 godina! Željko Beljan, umjetnik i ilustrator, autor je brojnih plakata za klubove Močvara, KSET, Spunk, Vintage Industrial Bar, AKC Attack, medije Vizkulturu i Zarez te brojne druge umjetničke inicijative i bendove kojima je član ili suradnik. Radovi predstavljeni izložbom dio su horror-porn-cartoon likovnog koncepta Cartoon Core koji svojom provokativnošću i groteskom istodobno šokira i zabavlja, i vrše funkciju plakata za intergalaktički unikatan cartoon core bend Crawander. Željko Beljan rođen je 1984. u Vukovaru. Završio je školu za komercijalista, ali se nije pronašao u prodaji, pa se prije osam godina počeo baviti ilustracijom, stripom i izradom plakata. Njegovo umjetničko i izvedbeno djelovanje mahom je vezano na glazbu raznih bendova, među kojima su neki čiji je osnivač i član (npr. Contract, Crawander, MFC i Panache Panache te Owie Pockshull). Trenutno studira na trećoj godini Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer animacija i novi mediji.
Njegov rad jednako je utemeljen u umjetničkom performansu i klasičnom narativnom crtežu te konstantno teži nadogradnji i daljnjem eksperimentiranju. Sudjelovao je na skupnim izložbama Izložba za plakat (2012.), Antisalon (2014.), Street Art Expo (2014.), Poster Extravaganza (2015.), Dan D (2015.), Split Art Convention (2018.), Sound Art Inkubator (2018.) i Tko radi scenu? — Dizajn za nezavisnu glazbu u Hrvatskoj 2011. – 2018. (2018.). Samostalno je izlagao u Osijeku 2016. godine, u organizaciji umjetničke organizacije Format C.
Na Maloj Sceni Hrvatskog doma održat će se jednodnevna pop – up izložba Znanost i(li) umjetnost skupine Radikalna frakcija eksperimentalnog crtanja. Skupinu čine tri umjetnika, Leo Friščić, Daniel Hamilton i Dalibor Juras, koji svoje radove stvaraju nekovencionalnim metodama. Istraživanje fizikalnih i kemijskih procesa, kimatike i sila poput gravitacije, centrifugalne sile i magnetizma te dokumentiranje tragova temelj je njihovog umjetničkog stvaralaštva.
Izložba prezentira radove različitih medija, od fotografija, kiparskih radova i objekata do interaktivnih instalacija. Iako su na prvi pogled radovi potpuno različiti jedni od drugih zajednički nazivnik koji ih povezuje u cjelinu je eksperimet. Eksperimenti se uobičajeno provode u znanstvenim laboratorijima u kojima se proučavanju i istražuju određene pojave u kontroliranim uvjetima. Mijenjanjem varijabli u eksperimentu dobivaju se različiti rezultati.
Radovi na ovoj izložbi prezentacija su istraživanja provedenih u umjetničkom laboratoriju.
Program se sastoji od popratnih radionica za djecu i odrasle, a bit će premijerno prikazan i eksperimentalni film koji uz to što dokumentira kreativni proces istraživanja ujedno donosi zanimljivu priču o životu u jednom mikrokozmosu.
Izložbu organizira skupina Radikalna frakcija eksperimentalnog crtanja u suradnji sa Savezom udruga KAoperativa i udrugom KA-MATRIX.
SUBOTA 3.11.2018., 21:00H
KLUB ATTACK, AKC MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB
PAVLEISDEAD
Pozivamo Vas na live glazbeni performans, ovom prilikom predstavljen u okviru programa SubScene za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride, kojoj je cilj afirmirati i povezivati avangardne i eksperimentalne izvedbene umjetnike/ce iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju.
Izvedba se odvija u klubu Attack!, AKC Medika, u subotu 3. studenog 2018., s početkom u 21:00h. Ulaz je slobodan i besplatan!
Subota 3.11.2018., 21:00h
Klub Attack, AKC Medika, Pierottijeva 11, Zagreb
Autor: Pavleisdead
Trajanje: 45′
Produkcija: SubScena
Mračan eksperimentalni hip hop i noise koji se brzo podvlače pod kožu; vatrena inicijacija lude zabranjene/transcendentalne koncertne vibre.
Pavleisdead — glazbeni entuzijast koji je svoju adresu preselio iz San Diega u Zagreb.
Inspiraciju crpi iz proročanstava, filozofija, radikalne politike, i snažnog interesa za okultno te temeljne želje za postizanjem vječne transcendentalne veličine gledajući u ponor čovječanstva i strastveno ga potvrđujući. Pavleisdead kreira nasilnu šumovitu noise-rap mješavinu apolonijskih i dionizijskih elemenata, u jednu besprijekornu cjelinu koja je strukturirana ali apstraktna i uskrsava vlastitu ravnotežu u tematskim izdanjima. Svaki projekt pred razvoj snovite vizije postavlja subjekt i zaplet; esencije projekta kronološkog rastakanja božanstava od strane nevidljivih sila. Pavle kreativno živi i umire u optimističnoj harmoniji životnih patnji, uz skladbe prepune “eksperimentalnih gadosti koje uvrću uši”.
https://pavleisdead.bandcamp.com/
https://pavleisdead.com/
Late Dinner- C*caine fueled sea electronics
SubScena za kazalište, izvedbene umjetnosti i ostale hibride neprofitni je projekt kojeg u partnerstvu provode Autonomni kulturni centar Attack i Udruga Cirkorama unutar AKC Medika, a s ciljem afirmiranja i povezivanja avangardnih i eksperimentalnih izvedbenih umjetnika/ca iz Hrvatske, regije i svijeta, neovisno o žanru, stilu i razdoblju kojem pripadaju. Projekt financijski podržavaju Grad Zagreb, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, te Zaklada “Kultura Nova” i Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/subscena/
U četvrtak, 8. 11. na Kratkim slikama u sklopu programa Runda kratkog gledamo filmove redateljice Sonje Tarokić, Crveno(2009), Kurvo! (2011) i Ja sam svoj život posložila (2012). Nakon projekcija, filmska kritičarka Višnja Vukašinović razgovarat će s redateljicom Sonjom Tarokić i glumicom Marinom Redžepović.
Program se održava u MM centru, a početak je u 19:30.
Redateljica Sonja Tarokić i glumica Marina Redžepović surađuju već cijelo jedno desetljeće, a njihovo je profesionalno prijateljstvo iznjedrilo kratke igrane filmove u kojima se filigranski precizno razlaže ženska intima. Zahvaljujući njima ponuđenim uvidima o sadomazohističkoj prirodi međuženskih odnosa, neiskorjenjivosti iluzija u izgradnji identiteta i tami takozvanog prostora slobode u hrvatski je film na velika vrata ušla slika žene lišena svih do tada prisutnih stereotipa. S redateljicom Sonjom Tarokić i glumicom Marinom Redžepović filmska krtičarka Višnja Vukašinović razgovara o temama koje ih zaokupljaju u umjetničkom i privatnom smislu kao i o njihovom vlastitom genijalnom prijateljstvu kojeg se uskoro pripremaju sublimirati u iskustvo dugog metra. Sonja Tarokić za par mjeseci kreće u snimanje svog dugo pripremanog dugometražnog prvijenca Zbornica čiji je scenariji od početka razvijala u suradnji s Marinom kojoj će, kao i u kratkišima, pripasti glavna uloga naizgled snažne i samopouzdane žene. Ovakvo intenzivno prijateljstvo glumice i redateljice usmjereno kreiranju moćnih portreta žena na intimnim prekretnicama jedinstveno je i u kontekstu svjetskog filma pa nam je čast ugostiti ove dvije nerazdvojne dame i otkriti u kojem su filmu s novim filmom kao i što su naučile iz svih dosadašnjih.
Kurvo, trailer https://www.youtube.com/watch?
Ja sam svoj život posložila, https://www.youtube.com/watch?
AUKS JEDAN
OTVORENJE: ČETVRTAK, 8.11.2018., 20:00
GALERIJA SIVA (AKC MEDIKA, PIEROTTIJEVA 11, ZAGREB)
RADIONICA IZRADE NAKITA OD DRVA 9.11.2018 OD 16.00
Autonomni kulturni centar kroz program galerija Siva poziva vas na otvaranje izložbe osječkog street art umjetnika koji stvara pod pseudonimom Auks Jedan. Otvorenje izložbe predviđeno je za četvrtak 08.studenog 2018. od 20.00 sati u galeriji Siva, Pierottijeva 11 (Medika). Postav izložbe obuhvatiti će i radove nastale i na rezidencijalnom boravku u galeriji. Izložba je otvorena do 13.studenog, svaki dan, osim nedjelje od 17.00 – 20.00. sati.
U petak 9.studenog 2018. od 16.00 u galeriji Siva započinje radionica izrade nakita od drva, kao sastavni dio rezidencijalnog boravka umjetnika. Radionica traje dva dana, a prijave se primaju ispunjavanjem upitnika na poveznici: https://goo.gl/L89zo3 , zaključno sa 7. studenim. Sudjelovanje na radionicama je besplatno, a broj polaznika/ca ograničen.
Autor postavom izložbe ukazuje na manje vidljive, ponekad riječima neopisive stvari, koje iako na prvu možda nisu jasne, utječu na promatrača, ostavljajući trag i ukazujući na to da postoji puno više od stvarnosti vidljive oku.
Postav se sastoji od radova nastalih 2017. i 2018. godine, kao i radova nastalih na rezidenciji u galeriji Siva. Tehnike izrade radova su kombinirane, autor se najčešće služi akrilnim bojama u kombinaciji sa bojom u spreju. Na izložbi uz platna biti će i nekoliko izložaka maski načinjenih od recikliranih skate dasaka, a inspiriranih shamanskim maskama.
https://www.facebook.com/events/190811335168004/
RADIONICA IZRADE NAKITA OD DRVETA
Radionica se sastoji iz tri dijela. Polaznici/e će kroz prvi, uvodni dio saznati sve o recikliranju i načinu recikliranja. Cilj je kroz ovu radionicu i podignuti svijest o potrebi za recikliranjem i dati pregled mogućnosti na koji se sve način odbačeni predmeti iz svakodnevnog života mogu ponovno upotrijebiti, bilo da se radi o hrani, upotrebnim predmetima, odjeći, obući i sl. Mogućnosti su beskrajne.
Drugi dio radionice posvećen je praktičnom i kreativnom radu. Polaznici/e će proći kroz svge faze obrade i ukrašavanja drveta: gruba obrada, bušenje, rezanje, oblikovanje, lijepljenje, poliranje drveta, ukrašavanje, oslikavanje, rezbarenje, lakiranje drveta.
U trećem dijelu radionice formirati će se finalni izgled predmeta. Polaznici/e će naučiti načine izrade određene vrste čvorova za ogrlice, naučnice, narukvice i završiti svoje predmete.
https://www.facebook.com/events/275643839754444/
O AUTORU:
Auks Jedan dolazi iz Osijeka, a između ostalog bavi se i uličnom umjetnošću. Proteklih 5 godina izrađuje nakit, lule, kućni dekor. Uživa u stvaranju novih neobičnih oblika kombiniranjem raznih tipova drveta u velikoj količini prašine.Specifičan je i po tome što u izradi svog asortimana kombinira komade punoga drveta s recikliranim ostacima prošaranog skateboarda.
https://www.facebook.com/jedancrafts/
https://www.instagram.com/jedan_crafts/
Galerija Siva program je AKC-a, financijski podržan sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba, Zaklade “Kultura nova” i Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva.
http://attack.hr/galerija-siva/
U petak, 9. studenog u programu Kratkih slika –Prezreni žanr, prošireni žanr gledamo klasik The Rocky Horror Picture Showkojeg će nam nakon projekcije približiti filmski kritičar Mario Kozina i jedinstven umjetnički kolektiv House of Flamingo. Vidimo se u 20 sati u MM centru, ulaz besplatan.
The Rocky Horror Picture Show mjuzikl je s elementima SF-a, komedije i horora iz 1975., nastao u režiji Jima Sharmana. Scenarij su napisali Sharman i Richard O’Brien, a temelji se na istoimenom kazališnom mjuziklu Richarda O’Briena iz 1973. Produkcija je satirična posveta SF i horor filmovima B produkcije nastalima između 1930. i 1970. U filmu glume Tim Curry, Susan Sarandon i Barry Bostwick te članovi postave kazališnoga mjuzikla. Priča se vrti oko tek zaručena para čiji se automobil kvari u kišnoj noći pokraj dvorca u kojem će potražiti pomoć. Dvorac je pun neobičnih, kostimiranih ljudi, a vodi ga Dr. Frank N. Furter, ludi znanstvenik. Film je svoju popularnost stekao 1976. kad ga je publika počela prikazivati u Waverly kinu u New Yorku. Četrdeset godina poslije, to je najduže prikazivan film u filmskoj povijesti. Često ga se prikazuje u vrijeme Noći vještica. Danas, film uživa ogromnu međunarodnu popularnost. 2005. United States National Film Registry, Library ofCongress uvrstio ga je u red filmova za očuvanje.
O autoru:
Mane Mei pripada novoj generaciji suvremenih street art umjetnika koji se osim grafitima i raznim uličnim intervencijama bave i drugim vidovima vizualnih umjetnosti.
Premda je na grafiti sceni aktivan još od kasnih devedesetih, kao Mane Mei počinje objavljivati radove tek krajem 2013. godine. Tada su se njegova istraživanja i iskustva rada na ulici uobličila u sada već i široj publici prepoznatljiv rad koji se može pronaći na raznim lokacijama diljem Hrvatske.
Kao i mnogi drugi istaknuti predstavnici novije grafiti supkulture Mane Mei svoj rad više ne ograničava samo na ulične prostore već u nekoliko navrata okupira i one galerijske. Izlagao je tako na nekoliko skupnih izložbi i sudjelovao na brojnim street art festivalima.
TV prilog s HRT-a : https://magazin.hrt.hr/
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.