Jan
23
Fri
Istodobna mnogostrukost – I’m in Space between the Words now @ Galerija SC
Jan 23 @ 19:00 – Feb 7 @ 19:00

Otvorenje multimedijske izložbe  Razmak između riječi je gdje se nalazim sada,  umjetnice Magdalene Pederin, održat će se u petak, 23. siječnja u Galeriji SC s početkom u 20 sati. Razgovor s umjetnicom zakazan je za 06. veljače u 18 sati, također u Galeriji SC.

 

Izložba je otvorena do 07. veljače, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati. Ulaz je besplatan.

 

Magdalena Pederin izložit će u Galeriji SC trokanalnu video instalaciju, svojevrstan nastavak rada Zaraza, u kojoj preispituje odnos čovjeka i tehnologije te njihove moguće asimilacije. Prostor galerije oblikuje nalik na Platonovu pećinu u kojoj se nalaze ljudi koji ne shvaćaju kako su sjene na zidu reprezentacija njih samih. Ubrzanje tehnološkog rasta, prema teoriji singularnosti, vodi apsolutnoj točki tehnologije koja postaje krajnja instanca ljudske evolucije.

 

Protagonisti: Tomas Kutinjač, Selma Banich, Stipe Kostanić, Nikolina Komljenović, Livio Badurina, Iva Mihalić, Žak Valenta, Zrinka Užbinec

Iva Mihalić

 

*Magdalena Pederin (r. 1968.) je multimedijska umjetnica koja djeluje na području interaktivne i video instalacije. Živi i radi u Zagrebu.

Izlagala je u renomiranim muzejima i galerijama kao što su: Pratt Manhattan Gallery, New York, SAD; FILE, Sao Paulo, Brazil; N.A.M.O.C. Peking, Kina; Transmediale Berlin, Njemačka; Courtauld Institute of Art, London, Engleska; Palais Harrach i Art Lab, Beč, Austrija; Kibla Maribor, Slovenija; Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, Hrvatska i drugdje.

Novi multimedijalni projekt I’m in Space between the Words now Magdalene Pederin koji se nastavlja na prethodni projekt Zaraza, postavlja nova pitanja o (ne)mogućnosti personalnog kontakta u komunikaciji u doba inteligentnih elektroničkih konstrukata, mreže i navigatora znanja s kompleksnim aplikacijama (pa i natural language user interface). Dispozitivi jesu novi, ali pitanja su stara, „vječno ljudska“ – ontološka i gnoseološka, s egzistencijalnim prisustvom dubokog emotivnog naboja kojeg dira i dodiruje „nezamislivost sama“, a čija se istodobna mnogostrukost nalazi izvan granica pogleda.

 

Stara istina govori „da bi se išta doista vidjelo, valjalo bi se udaljiti, povući u neku golemu udaljenost“, opsesivno kontemplativnu ali i zaigranu, kao u prostoru razmaka kod Stanislawa Lema u romanu Solaris (1961.)* – Magdalenine trajne fascinacije. Lemova verbalizacija slike „živog“ oceana na dalekom planetu Solaris, fikcija je znanstvenog istraživanja, promatranja i općenja s aktivnim karakterom oceanskih zbivanja. Ocean je „jedini stanovnik“ udaljenog Solarisa, njegova gibanja su poput golemog plazmatičnog mozga, izvora burnih električnih, magnetskih, gravitacijskih impulsa, s mnoštvom eksplozivnih signala i valovitih ritmova, sa silovitim erupcijama pjene i modrina, nakupina „mimoida“ i „dugava“, „simetriada i asimetriada“, s djelatnim sudjelovanjem u oblikovanju ljudskih mjernih instrumenata, u pokušajima kontakta posredstvom električnih uređaja koji su transformirali impulse odašiljane s obiju strana. To je slika beskrajnog „mora-mozga“, organske tvorevine s jakom „fizikom neutrinskih procesa“ i „neuronskom“ mrežom posve neuhvatljivom. U susretu s ovom tvorevinom nije bilo moguće dvaput dobiti istu reakciju na podražaj ili pronaći keywords ili search terms kao mogućnosti trajnog uzajamnog dodira i komunikacije. Golemi ocean-mozak je samo uzvraćao istraživačima vizualnom materijalizacijom utvara njihovih potisnutih misli i trauma, sjećanja i osjećaja.

Nikolina Komljenović

Ova slika neuronske mreže golemog plazmatičnog mozga progovara jezikom prikaza istodobne mnogostrukosti nasuprot modelu linearnosti. A „čovjek može obuhvatiti tako malo stvari odjednom; vidimo samo ono što se događa ispred nas, ovdje i sada; zorno prikazivanje istodobne mnogostrukosti, ma koliko međusobno povezanih procesa, prelazi naše mogućnosti … jer znamo – ali samo znamo, ne shvaćajući – da istodobno iznad i ispod nas, u strelovitim bezdanima, izvan granica pogleda i mašte, nastupa nebrojena množina i milijuni istodobnih preobrazbi, međusobno povezanih matematičkim kontrapunktom…“. Između je tek razmak, kao u jeziku između riječi, beskraj i praznina, što definitivno raskida linearnost struktura. Otuda i naziv Magdalenina rada Razmak između riječi je gdje se nalazim sada, jer je to mjesto where everthing else is that I didn’t know even existed, s referencom na zonu hibridne medijalnosti lika Samanthe iz SF filma Her.

 

Modularna, trokanalna video-audio instalacija Magdalene Pederin performativno konstituira složenu medijsku situaciju istodobne mnogostrukosti s obzirom na koncept „tehnološkog prekida“ komunikativne paradigme linearnosti. Ona se sastoji od 8 izvođača/protagonista koji svaki ima po 6 snimljenih videa od nekoliko minuta. Software MAX potom slučajnim odabirom bira one koji se prikazuju na svakom pojedinom kanalu. Sami protagonisti rada u ruci imaju (simulakrum) kompjuterskog uređaja i komuniciraju putem bežične slušalice koju imaju u uhu. Njima su supostavljena dva zvučnika na kojima ide tekst iz Solarisa (engleska verzija prijevoda), glasovi su text to speech ženski i muški. Zvuk putuje po prostoru (zvučna panorama) na način da čitajući roman od početka prema kraju muški glas iz jednog zvučnika počinje čitati da bi ženski glas iz drugog zvučnika nastavio čitanje i potom čitaju zajedno iz dva izvora (zvučnika). Ciklus se potom nastavlja – kada dođe do kraja, počinje se iz početka. Taj audio dio je  predvidiv, za razliku od videa koji je nepredvidiv, ali po teoriji slučajnosti tri ista videa će se nakon nekog vremena ponoviti (od njih 48 pojavit će se istodobno tri koja su ista). Nema, dakle, klasične dramaturgije koja bi u procesu montaže pokazivala videa po određenom redoslijedu, narativnom ili bilo kojem drugom; ovaj se koncept referira na paradigmu mrežnog sustava, svejedno mozga ili interneta – sinapse su veze između neurona koje možemo usporediti s hyperlinkom.

 

Ova je slojevita instalacija „živi organizam“ istodobnih preobrazbi koje su međusobno povezane, ali izvan granica onog pogleda koji klizi po linearnim strukturama. Ona performativno nastupa kao „nebrojena množina“ mogućih/nemogućih dodira i razmaka, poput funkcioniranja mozga koji je mreža međusobno nepredvidljivo povezanih neurona. Moć mašte kao poruka širi se u beskraju računalnih mreža te njenih hyperlinkova za  reference ili navigaciju prema različitim lokacijama, njihovim odnosima i značenjima, na korak do kreiranja i transhumane inteligencije. Ali, prije svega, ovim radom umjetnica posreduje poruku da se svijet i odnosi u njemu bespovratno restrukturiraju, stoga „nemojte prespavati svoje vrijeme…“.

 

Sonja Briski Uzelac

 

*Stanislaw Lem, Solaris, AGM, Zagreb, 2004.

Feb
3
Tue
Izložba / Iva Haramina Milinković @ Studentski centar
Feb 3 @ 18:00 – Feb 13 @ 19:00
Otvorenje izložbe kiparice Ive Haramine Milinković održat će se u utorak, 03. veljače u Predvorju kina SC, s početkom u 19 sati. Izložbu razgledajte do 13 veljače, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati.

 

Ciklus novih radova Ive Haramine Milinković počiva na maksimi manje je više te u potpunosti ravnopravno valorizira konkretne elemente apstraktne umjetnosti i fizički aspekt umjetničkog nagona u procesu oblikovanja.

IMG_7804

 

Iva Haramina Milinković rođena je 1978. u Zagrebu. Diplomirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 2004. godine, a na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, smjer kiparstvo, 2009. godine. Sudjelovala je na više izložbi, radionica i terenskih nastava. Članica HDLU-a. Živi i radi u Zagrebu.

IMG_7800

 

Kiparica Iva Haramina svoje likovno stvaralaštvo ne ograničava na standardne kiparske pristupe i materijale, što je pokazala i svojom prvom samostalnom izložbom u Kiosku SC-a, kojom je 2010. godine ukazala na istraživački pristup usmjeren ka proučavanju različitih medija, granica među njima i oblikovanja prostora, kojim postiže potpuni umjetnički potencijal.

Svoje traganje nastavila je i u protekle četiri godine, istražujući pogodnu metodu kojom bi onaj nesvjesni aspekt stvaralačke energije u potpunosti pretočila u konkretan i zreo ciklus umjetničkih radova.
Središte cijelog ciklusa postaje istraživanje i eksperiment te njezina potpuna otvorenost prirodnim potencijalima materijala koje koristi, a kojima je vrlo vješto ovladala i u središte pažnje postavila osnovne estetske odrednice: crtu, plohu, oblik i boju. Oblikovanju vunenih reljefa, perforiranih platana ili pak intervencijama na lomografijama, pristupa decentno i minimalistički, ali s namjerom da dinamizam i energetska kolanja postavi u prvi plan.

 

Promatramo li ciklus u cijelosti, postaje jasno kako takav pristup asocira na koketiranje s elementima arte povere, ali ponajviše s elementima spacijalizma, uz pomoć kojih umjetnica sintetizira svoj interes prema kiparstvu, crtežu, slikarstvu i fotografiji u zaokruženu i jasnu cjelinu, čiji potpuni potencijal ostaje poznat samo njoj, a promatraču nudi mogućnost istraživanja i spoznaje tog podsvjesnog umjetničkog nagona, koji pažljivo izviruje iz svake njezine intervencije.

 

Radovi Ive Haramine s jedne strane prodiru u prostor, oblikujući ga na mek, podatan i primamljiv način, u vidu reljefa od ovčje vune, a s druge strane perforirana platna utjelovljuju dvojaku prirodu oprostorenja, prodirući u okolinu diskretno, ali odrješito i snažno, istovremeno uvlačeći okolinu, pa i samog promatrača u jednu novu, ne u potpunosti poznatu umjetničku dimenziju.

Žutica, škare, konac, špaga i ovčja vuna te primarne boje i ne-boje sredstva su pomoću kojih Iva Haramina izgrađuje pomalo mističnu, ali elegantnu i nadasve prirodnu seriju radova, koja istovremeno nudi mogućnost treniranja percepcije, ali i odmaranja pogleda u prirodnosti i jednostavnosti oblikovanog materijala i energije.

 

Sara Čičić

Feb
6
Fri
6th Skaville Winter Edition: 8°6 CREW, DRVORED & FAJRUNT @ AKC Medika/Attack
Feb 6 @ 19:00

10923409_916532338399697_1956326076792896304_o

Skaville Booking u suradnji sa klubom Attack predstavlja:

6. SKAVILLE WINTER EDITION
petak, 06.02.2015.
klub Attack, Zagreb
Ulaz: 55/70kn
www.entrio.hr

_____________________

Specijalni gosti:

● 8°6 CREW
(ska, reggae & oi, Pariz)
https://www.facebook.com/pages/86-CREW-officiel-the-new-face-book-page/181445501899774

● DRVORED
(balkan ska punk world music, Zagreb)
https://www.facebook.com/pages/Drvored/115958345136151

● FAJRUNT
(punk rock, Varaždin)
https://www.facebook.com/fajruntvz

&

● Ska Fever selektori
(ska & classics, Zagreb)

____________________

After Party inna Tribute to Bob Marley
“after show party at Klub Attack”
● DžonSkaVolta (Skaville Sound)
Jamaican mashup styler!
Ulaz: 20 kuna, za posjetitelje koncerta besplatno!

VIŠE INFORMACIJA O IZVOĐAČIMA:

8°6 CREW

10544397_913005015419096_1678367304167696692_n
Jedan su od najpoznatijih europskih ska/reggae/Oi! skinhead bendova a u 2015. slave dvadeset godina od osnutka benda. Krenuli su kao street punk i oi bend 90ih a dolaskom puhača počeli su svirati ska i reggae koji ih je ubrzo izbacio u orbitu. Nakon što su izdali klasik album “Bad Bad Reggae” rasprodali su svoje ploče diljem Francuske i Njemačke, krenule su turneje po Europi a 2001. snimili su mini album “Menil Expres” na kojem se nalazio i hit “Marseille“ gdje su pokazali i snažan utjecaj duba. Trenutno uživaju status jednog od najpopularnijih i najkvalitetnijih bendova na ska sceni, a 2010. izdali su zadnji album “Old Reggae Friends” koji je aktualizirao 8°6 Crew.

DRVORED
Domaća podrška je fenomenalan sastav Drvored koji marljivo priprema svoj novi album kojim će predstaviti sve svoje adute, šarm francuske šansone i balkansku energiju prožetu u balkan rock punk ska stilu. Definitivno bend koji vam preporučamo vidjeti uživo jer uskoro nećete moći bez njih.

FAJRUNT
Za otvaranje giga pozvali smo novi hr punk rock bend, varaždinski Fajrunt. Zvuči paradoksalno da Fajrunt svira na otvaranju, ali momci su nedavno pustili u javnost za free download album „Ustani, pokreni se“ koji je odličan i koji nas je odmah osvojio i sigurni smo da će uskoro njihove pjesme zatvarati klubove.

SKA FEVER selektori
Selekciju prije i između bendova odraditi će momci koji vas selekcioniraju na Ska Fever večerima u Attacku, očekujte puno starih klasika i vrući ska ritam.

● DzonSkaVolta (Skaville Sound)
Kad završi koncert, krećemo u jedan potpuni novi program koji će vas razvaliti do kraja. S obzirom da slavimo obljetnicu rođenja kultnog Bob Marleya, odraditi ćemo jedan presjek jamajkanske kulture i žanrova! U selekciji je DzonSkaVolta, dugogodišnji Skaville rezident koji do kraja noći vrti reggae&ska sa puno dub/dancehall utjecaja, jungle & steppa mjuze! Presjek klasike i modernih hitova u duhu Bob Marleya, ligh it up!

Ana Kreitmeyer: Prema početku @ Teatar &TD
Feb 6 @ 19:00 – Feb 7 @ 21:00

Izvedbe plesne predstave Prema početku, plesačice i koreografkinje Ane Kreitmeyer, koja je svoju premijeru doživjela na prošlogodišnjim festivalu Improspekcije2014. pogledajte 06. i 07. veljače u Polukružnoj dvorani Teatra &TD. Početak je u 20 sati. Više na itd.sczg.hr ili www.sczg.unizg.hr.

Fotka 1_by Jasenko Rasol

Riieč je o predstavi čije je koreografsko istraživanje moguće sažeti pitanjem: kakvo je tijelo infantiliteta i kako se takvo tijelo artikulira? Koreografski materijal u fokus svog istraživanja stavlja razvoj pokreta i tjelesne ekspresije tek rođenog tijela koje pokret čini ali o njemu nema još nikakvu svijest.

Uzimajući razvojni pokret kao koreografski predložak projekt propituje kako određene razvojne faze dječjeg pokreta i njegova obilježja prevesti u koreografsko polje, što proizvode, kako se interpretiraju te što donose kad se ponovo vrate odraslom tijelu koje ih pokušava rekonstruirati. Je li izvođačici uopće moguće na trenutak ugasiti svijest i biti samo pokret? Je li moguće elaboriranom plesačkom tijelu kontaminiranom s previše značenja i znanja vratiti njegov refleks, njegovu mišićnu kontrakciju u koju nije upisano ništa više od fizičke energije tijela, ništa više od apstraktnog mišićnog impulsa i nemoći?

Dramaturško načelo organizira koreografsku cjelinu svodeći elaboriranu virtuoznost plesačkog pokreta prema njegovu ishodištu, prema točki u kojoj pokret polako gubi značenje, odnosno, u kojem pokret prepoznaje mjesto svojega početka.

 

fotka 2_by Jasenko Rasol (1)

Krećem se jer se kreću moji mišići. Ne pokreće ih moja volja već impuls samog mišića. Imam dvije ruke i dvije noge. Glava je još preteška, osim za nesvjesne grimase lica. Pokrećem glavu. Pokušavam je podignuti od podloge i zadržati uspravno. Ispruženim rukama dosežem stopala i privlačim ih glavi. Prevalim se na stranu. Ispustim glas. Ponavljam pokrete sve dok ne sjednem. Ruke više nisu bez funkcije. Gledam ih, zatim njima dohvatim, srušim, pomaknem ili držim u ruci. Onda bacim. Sve dalje već je lakše. Prebacim se na dlanove i koljena, odvajam se od “čuvara”. Tijelo već zna kamo i kuda hoće. Zatim stanem na noge. Padnem. Stanem na noge. Padnem. Stanem na noge. Padnem.

 

Koreografija i izvedba: Ana Kreitmeyer

Dramaturgija: Goran Ferčec

Svjetlo: Igor Pauška

Glazba: Adam Semijalac

Kostim: Silvio Vujičić

Suradnica na projektu: Sandra Banić Naumovski

U predstavi se koristi pjesma “Olimpia” autorice Mile Čuljak.

 

Projekt je nastao uz potporu Gradskog ureda za kulturu, obrazovanja i šport te je realiziran u suradnji s Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske i Školom suvremenog plesa Ane Maletić.

Feb
7
Sat
Distune vam predstavlja…Kopaj Ovo! DAMENTAL live! @ OKC Palach
Feb 7 @ 22:00

kopajovo16

 

mjesto: OKC Palach, Rijeka
dan i datum: subota, 07.02.2015.
početak: 23h
ulaznice: 10/20/30kn
pretprodaja ulaznica: Dallas music shop Rijeka (Splitska 2a), sustav Entrio.hr

DAMENATAL foto

Na 16. po redu žurci koju organiziramo u Rijeci donosimo vam dah hrskave svježine hrvatskog hip hopa – DaMentala – slavonskog beatmakera/MC-a, duže vremena parkiranog u Rijeci, koji je u prošloj godini izbacio iskren, slojevit i glazbeno zanosan EP “Kuća”. Ovaj fini izdanak balkanske sample hop tradicije bogato se oslanja na uzorke glazbe iz zaboravljenih vremena ex-yu glazbene diskografije i stavlje te komade u potpuno novi fokus – macro sempliranje. Od prvog udarca hrskavog doboša i debele kontrabsane linije znat ćete da ste zajahali visoko u um ovog konceptualnog repera. Tradicionalno usidren u doku hip hopa baziranog na brejkovima i semplovima, samosvjesan u temama i nemilosrdan s bubnjevima u svojoj produkciji. Za ‘two turntables and a mic rutinu’ potrebna je još jedna osoba, a tu ulogu će na ovoj žurci odigrati već apstraktan KO! truntablist DJ Jopa koji se i pojavljuje sa svojim gipkim zglobovima i oštrim rezovima i na samom DaMentalovom EP-u – “Kuća”. Sati prije i poslije nastupa biti će orkestrirani dubokim brejkovima i užarenim latino nepoznanicama iz pandorinih kofera DJ Kool S-a. Budi tamo ili budi mamojebeni kvadrat
!
Feb
9
Mon
RENEGADES OF RHYTHM TOUR: DJ SHADOW + CUT CHEMIST @ Tvornica kulture
Feb 9 @ 20:00
1505162_10152500687601045_8701945518161065992_n

Dva gospodara gramofona, kultni DJ Shadow i Cut Chemist donose u zagrebačku Tvornicu kulture 9. veljače turneju “Renegades Of Rhythm” posvećenu velikom Africi Bambaati.

“Renegades Of Rhythm” turneja je posvećena radu i nasljeđu Afrike Bambaate, možda i najvažnijoj osobi u povijesti hip hopa. Na šest gramofona Shadow i Cut Chemist vrte isključivo vinile izvučene iz impresivne Bambaatine kolekcije od 40.000 ploča trajno pohranjenih u arhivi Sveučilišta Cornell. Ova dva iznimna DJ-a proveli su puno vremena kopajući po ogromnom broju ploča koje je Bambaataa puštao na svojim setovima da bi na kraju došli do selekcije koja se, uz njihove vanredne vještine, vraća u samo srce hip hopa, bazu, točku iz koje je sve počelo.

1560605_755874007830034_5128940101739734508_n
“Program koji izvodimo je višeznačan… Bambaataa kao izvođač, istražujući utjecaj njegovih klasika poput “Planet Rock”, zatim Bambaataa kao kolekcionar s beatovima koji su definirali hip hop, te na kraju Bambaataa kao mirotvorac i snaga društvene promjene. Utjecao je na genracije diljem svijeta i osjećali smo obavezu da ovom učinimo dobro.” – izjavio je tijekom planiranja nastupa DJ Shadow.

Uz Shadowa i Cut Chemista koji nastupaju na šest gramofona koncert je upotpunjen vizualima koje je izradio njihov stari suradnik Ben Stokes. Američki dio turneje “Renegades Of Rhythm” započeo je 1. rujna u Torontu, a završava 25. studenoga u Oaklandu. U Europu stižu 29. siječnja na čak 17 koncerata od kojih će se onaj nama najvažniji dogoditi u Velikom pogonu Tvornice kulture u ponedjeljak, 9. veljače.

Ulaznice po cijeni od 80 kn u prodaju kreću danas. Ta cijena je na snazi do 31. prosinca.
Od 1. siječnja do 8. Veljače za ulaznicu će trebati izdvojiti 90 kn, a na dan koncerta 110 kn.
Feb
10
Tue
Čuješ?!: Introvers, Sleepyheads i Lolita @ KSET
Feb 10 @ 19:00

Čuješ veljača jpg

Čuješ u svom trećem izdanju predstavlja nova tri izvođača koji će nas provesti kroz svojevrstan razvoj glazbe od 90ih do danas.

Zadnje godine prošlog stoljeća brani Introvers, zagrebački peterac koji se dugo kalio prije nego li se upustio u autorske vode. Vješto kombiniraju najbolje elemente ex-yu rocka zamaščene čarima grunge-a što ih čini unikatnima u vidu glazbenog izričaja i vrijednima slušanja! Dolaze nam predstaviti pjesme sa svog nadolazećeg EP-a!
FB: https://www.facebook.com/Introvers.zg
YT: http://www.youtube.com/channel/UC5BflN3lieAgS_CrgmuHtdg

Glazba se potom razvila u raznim smjerovima, a kraj 90-ih obilježio je čisti, izvorni indie. Na tom tragu dolaze nam i Sleepyheads-i koji su proteklih godina skrenuli pažnju svojim odličnim indie-pop/indie-rock zvukom, a dolaze nam pokazati što to pripremaju za svoj nadolazeći prvijenac!

FB: https://www.facebook.com/pages/Sleepyheads/449355041797537

YT: https://www.youtube.com/channel/UCHqaxB5tQXY_srjhcymdUxw
A što je glavni glazbeni trend danas u svijetu pokazat će nam iskusna Lolita. Sram bilo onoga tko još nije čuo za ove momke, a prvu priliku za iskupljenje grijeha pruža KSET u utorak 10.3.2015. kada ćemo čuti i pokoju pjesmu s nadolazećeg EP-a!

FB: https://www.facebook.com/lolitakc
YT: http://www.youtube.com/channel/UCcfcb9iJI38NAEKBGvHbElw

Ulaznicu za koncert možete nabaviti na ulazu u KSET na dan koncerta, po cijeni od 10 kn do 22:30 dok nakon 22:30 ulaz košta 15 kn. Sakupljaj ulaznice jer 2 različite vode te na treći Čuješ?! besplatno!

Sa sobom je potrebno imati člansku iskaznicu KSET-a. Zelenu iskaznicu nabavite na ulazu (5kn) ili preko dana na šanku KSET-a (0 kn).

 

Feb
11
Wed
Orlando Julius & The Heliocentrics @ Kino Šiška
Feb 11 @ 19:30

druga-godba

 

Orlando Julius je jedan od najvažnijih glazbenika afričke popularne glazbe.
U ranim šezdesetim godinama vladao je nigerijskom glazbenom scenom, spajajući tradicionalnu afričku glazbu i ritmove sa onima američkog popa, soul-a i R&B-a.
Njegov album iz 1966. Super Afro Soul stvorio je od njega nacionalnu zvijezdu, a neki kažu da je pomogao oblikovati funk pokret u SAD-u.
U rujnu 2014. izdan je album Jaiyede Afro, koji je snimio sa jazz psihodeličnim sastavom The Heliocentric (najpoznatiji po suradnji sa etiopijskim izvođačem Mulatu Astatke) u njihovom analognom studiju u Londonu.
Orlando-Julius-portrait-2-crop-med-bw
Pred nama je nova priča o uspjehu i sjajan album Jaiyede Afro (2 CD / 2LP Strut Records / Matrix Music) koji predstavljaju na svojoj europskoj turneji.
Pozivamo vas na jedan od najposebnijih glazbenih događaja ove zime u Ljubljani,
Orlando Julius&Heliocentrics

 Kino Šiška, Katedrala, Ljubljana, srijeda, 11 veljače u 20.30 sati.

Feb
12
Thu
Cryptoparty @ AKC Medika
Feb 12 @ 18:00

Prošla je godina dana od zadnjeg Cryptopartija u hacklabu i krajnje je vrijeme za još jedan. Ta je godina za svijet anonimnosti i privatnosti na internetu bila kaotična i loša. Takva će biti i svaka naredna.

 

 

Amerikanci i dalje guraju CISPA i pokušavaju ovladati internetom – možda jedinim stvarno slobodnim mjestom u povijesti, Tor skriveni servisi padaju k’o kruške a NSA i dalje nadzire cijeli svijet (a možda i šire).
Zato smo odučili održati još jedan Cryptoparty i od toga napraviti mjesečni program.

Što je cryptoparty?

CryptoParty je decentralizirana, globalna inicijativa koja širu publiku upoznaje s osnovnim kriptografskim alatima kao što su public key encryption (PGP/GPG), OTR (Off The Record messaging) ili anonimne mreže I2P i Tor . Ideja je osmišljena kao odgovor na australski Cybercrime Legislation Amendment Bill iz 2011., a mi smatramo da je širenje znanja o otežavanju nadziranja komunikacija dobro i korisno pošto se slični zakoni i dalje guraju i prije ili kasnije će stupiti na snagu.

Možda mislite da nas ne diraju američki zakoni? Promislite malo o tome. Svi veliki servisi (Facebook, Google), koji raspolažu enormnom količinom podataka o svima nama su američke firme. Znači, svi naši podaci su podložni američkim zakonima. Želimo li da strane vlade čitaju i iskorištavaju naše podatke? Ne, jer na isto nema pravo ni naša vlada, a kamoli američka! Napravili smo mali gif koji će možda pojasniti stvari…

I dalje niste uvjereni? Ako dođete 12.02.2015. u 19:00 u hacklab01 i ponesete laptope, znanje, znatiželju i paranoju, sigurno ćemo vas uvjeriti da vaši podaci nisu vaši ali i pokazati vam kako barem dio tih podataka sačuvati. I naravno, ako naručite odmah, dobivate besplatan set hacklab01 noževa.

Prezentacija će biti dostupna ovdje (sada je tu prošlogodišnja, update soon :))

cryptoparty.in CryptoParty Handbook

 

 

Kaja Farszky: Glazba za jedan kovčeg @ MM Centar
Feb 12 @ 20:00

Glazba za jedan kovceg

 

Glazba za jedan kovčeg naziv je koncerta koji će 12. veljače u MM centru održati nagrađivana udaraljkašica Kaja Farszky. Početak je u 21 sat, a ulaz besplatan.

 foto by Zvonimir Ferina 03

Uz odabranu glazbu skladatelja 20. i 21. st., Kaja Farszky vodit će nas kroz kratku priču instrumentalnog teatra od 70ih godina pa sve do danas. Udaraljkaški koncert s minimalnim instrumentarijem novi je Kajin izazov, inspiriran vječitom sudbinom sastavljanja i rastavljanja, a prožet željom odsvirati koncert s instrumentima (ili bez njih) za samo jedan kovčeg. Njen glazbeni život obilježila su mnoga putovanja na tri kontinenta s raznim kovčezima. Pakiranje instrumenata i kovčega joj je svakodnevnica, a osim što voli putovati, uz hrvatski govori i pet jezika. Iako redovito surađuje s brojnim glazbenim, kazališnim i plesnim umjetnicima, ovoga puta na sceni je sama. Ona i jedan kovčeg pun glazbe!

 

foto by Zvonimir Ferina 04
PROGRAM

 

Alvin Lucier: Silver Streetcar for the Orchestra (1988.), Stuart Saunders Smith: SONGS I-IX (1980.- 1982.), John Cage:ONE4 (1990.), Frederic Rzewski: To the Earth (1985.),

Thierry De Mey: Silence Must Be (2002.), Vinko Globokar:Toucher (1973.)

 

Koncept i izvedba: Kaja Farszky

Scena i svjetla: Kaja Farszky

Produkcija: Muzički salon Kulture promjene SC-a, veljača 2015.

Foto i dizajn: Zvonimir Ferina

 

Kaja Farszky udaraljkašica je koja voli istraživati, a s jednakom se posvećenošću bavi vizualnim i scenskim elementima. Istaknuti dio njezinog repertoara čine suvremena glazbena ostvarenja, među kojima i brojna u Hrvatskoj rijetko izvođena djela te praizvedbe. Godine 2014. nagrađena je nagradom Ivo Vuljević Hrvatske glazbene mladeži za najistaknutije ostvarenje mladih glazbenika. Školovala se u Zagrebu i Barceloni.

 

Leave a Reply