FILMSKI PROGRAM, MM CENTAR, ULAZ BESPLATAN
1. JAPANSKI KRATKI FILMOVI (2005-2011) , 6.10., 20H, MM Centar
2. POLJSKI KRATKI DOKUMENTARNI FILM , 11.10, 20H, MM CENTAR
3. TURSKI KRATKI FILM, 13.10., 20h, MM Centar
4. SUVREMENI CIPARSKI KRATKI FILM, 20H, 18.10., MM CENTAR
5. KRATKI FILMOVI IZ QUBECA, 20h, 20.11., MM CENTAR
1. JAPANSKI KRATKI FILMOVI
U suradnji sa Short Shorts Film Festival & Asia i Tabor Film Festivalom predstavljamo program japanskih kratkih filmova nastalih od 2005 – 2011. godine. Program je odabrala Aki Isoyama, programska selektorica Short Shorts Film Festival & Asia iz Japana. Short Shorts Film Festival & Asia nastao je 1999. godine te je jedan od najvećih festivala kratkog filma u Aziji, a održava se u gradovima Tokio i Yokohama.
Gospodin Rococo
Naoto Hidaka – Japan – 2010 – 13’30” – igrani
Ovo je priča o djevojci koja na očaravajući i junački način preboli izgubljenu ljubav.
Žaba u bunaru
Ken Ochiai – Japan – 2009 – 15′ – igrani
Joe napušta Tokio po prvi puta u 10 godina kako bi proputovao Japan. Ljudi koje susreće na svom putu, sva hrana i kultura, a i sam put, sve to pomaže Joeu da postane snažan mladi čovjek.
Sushi Japan
Kenji Tanaka – Japan – 2005 – 6’58” – igrani
Trojica poslovnih ljudi jedu sushi u malom restoranu s pogledom na Red Fuji.
Odbjegla koza
Ryugo Nakamura – Japan – 2009 – 10’24” – igrani
U selu Yambaru starac uzgaja kozu za sinovljevo vjenčanje baš kako nalaže tradicija u Okinawi. No, koza pobjegne.
Svjetlo
Yuta Sukegawa – Japan – 2011 – 7’14” – animacija
Svjetlo se zbog mećave slomilo i palo na tlo blizu cvijeta. Ono budi taj cvijet svojom toplinom. U ledenoj hladnoći zime, suosjećajući jedno s drugim, dvoje očajnički pokušava preživjeti.
Yukkina
Seiki Watanabe – Japan – 2010 – 11’38” – igrani
Utjecajan političar nakon 40 godina ostaje bez supruge. Jednog se dana pojavljuje mlada djevojka, predstavlja se kao suprugina prijateljica i predaje mu snimku.
Tajna predstava / The secret show
Hiroyuki Nakao – Japan – 2005 – 21’26” – igrani
Mladi dostavljač na biciklu mora isporučiti paket poznatoj televizijskoj ličnosti uoči samog početka emisije.
2. POLJSKI DOKUMENTARNI
Već dugi niz godina Poljska njeguje tradiciju kratkih filmova koja je bila itekako plodna na prijelazu pedesetih u šezdesete godine prošlog stoljeća. Posljednjih nekoliko godina sve je veća prisutnost poljskog kratkog filma na značajnim filmskim festivalima u Europi i svijetu. Predstavljanje započinjemo s poljskim kratkim dokumentarcima.
Powroty / Povratak
Krzysztof Kadłubowski – Poljska – 2010 – 7’
Ovaj kratki crno-bijeli film dokumentira događaje koji su se zbili nakon 10. travnja 2010. To je jedan od najznačajnijih datuma u suvremenoj povijesti Poljske.
Prezesluchanie / Ispitivanje
Adam Palenta – Poljska– 2010 – 9’
Vojnik Domovinske armije – Armia Krajowa (poljski pokret otpora u 2. svjetskom ratu), zatvoren za vrijeme staljinističkog režima, govori o okrutnostima tajne policije.
Chodź do Nieba Serc / Dođi u Raj
Linn Karen Foerland – Poljska– 2009 – 5’
Unutarnji život starije žene koja živi u staračkom domu pun je iznenađujućih asocijacija, nadrealnih slika i bogatih, idiličnih boja.
Mój tata Lazaro / Moj tata Lazaro
Marcin Filipowicz – Poljska – 2011 – 30’
Dvadesetčetverogodišnja Jacqulinea putuje na Kubu kako bi pronašla svog oca. Napustio ju je kada je bila djevojčica, a posjeduje tek par fotografija, pisma i ono što joj je majka ispričala.
Szczęsliwi Żydzi / Sretni Židovi
Jonathan Rozenbaum – Poljska– 2008 – 6’
Autobiografski film sina poljskog emigranta šaljivo komentira nostalgični bal 1968. kojeg su emigranti održali u izraelskom gradu Aškelonu.
Serca Diva / Dva srca
Anna Kuśmierczyk – Poljska– 2010 – 15’
Kamera prati mladence dok ih se snima za uspomenu na vjenčanje.
52 procent / 52 posto
Rafał Skalski – Poljska– 2007 – 20’
Alla žarko želi postati balerina. 52 posto je idealan odnos dužine nogu naspram visine. Pokušava upisati poznatu Akademiju ruskog baleta Agrippine Vaganove u Sankt Peterburgu.
Szklana Pułapka / Staklena zamka
Pawel Ferdek – Poljska– 2008.– 15’
Film o povlaštenoj grupi mladih koji sa svojim razmetljivim autima, skupom odjećom i buntovima novčanica po džepovima više nalikuju mafiji.
3. TURSKI KRATKI
Organizacija Fil’m Hafizasi, kojoj je cilj predstaviti nezavisne, kultne, klasične ili pak podcijenjene filmove revnim posjetiteljima turskih kina uz pomoć volonterskog tima, širi se putem digitalnih i društvenih medija. Organizacija je započela s prikazivanjem odabranih filmova iz različitih krajeva svijeta, a projekt pod nazivom Fil’m@9 pokušaj je okupljanja kinofila putem zabavno-umjetničkog programa u Istanbulu. Izbor odličnih turskih kratkometražnih filmova iz posljednjih pet godina donosi Eli Kebudi iz Fil’m Hafizasija.
Modern times / Moderna vremena
Aykut Alp Ersoy ‒ 8′ ‒ 2012 ‒ igrani
Pokušaj prilagodbe i socijalizacije u novom i zamršenom svijetu koji nastaje kao posljedica tehnološkog napretka. Moderna vremena tužna je priča koja istodobno gledatelja navodi na razmišljanje.
Bicycle / Bicikl
Serhat Karaaslan ‒ 15′ ‒ 2010 ‒ igrani
Bicikl ostavlja osjećaj samoće na hladnoći. To je priča o zadovoljnim ljudima koji isto tako žele pružiti zadovoljstvo drugima u zaboravljenim mjestima izgubljenoga grada.
Recycle diary / Dnevnik reciklaže
Efe Conker ‒ 6′ ‒ 2009 ‒ eksperimentalni
U Dnevniku reciklaže neživi predmet putuje iz ruke u ruku ljudi. Rabeći se u različite svrhe, na kraju pronalazi slobodu.
Man’s land / Čovjekova zemlja
Görkem Öge ‒ 10′ ‒ 2012. ‒ eksperimentalni
Metaforički jauk našeg okružja koje dan po dan postaje betonskom džunglom, uzbudljive produkcije.
Fate of Edra / Edrina sudbina
Can Eren ‒ 14′ ‒ 2011.‒ igrani
Priča o sinu i majci koja je razvila opsesivan odnos prema njemu. Edra je 31-godišnji upravljač dizalima koji živi s majkom Jimnaz (61). Kada jednog dana sredovječna i otmjena, ali mrzovoljna žena uđe u dizalo, Edrina će se sudbina promijeniti.
To my mother and father / Mojoj majci i ocu
Can Evrenol ‒ 9′ ‒ 2010 ‒ igrani
Kada se uklone sve maske što ih nosimo kako bismo se prilagodili životu u društvu, ukroćivanje dječjih emocija znatno je teži zadatak no što se isprva čini.
Nolya / Nolya
Cem Öztüfekçi ‒ 26′ ‒ 2011 ‒ igrani
Dva čovjeka što zalaze u isti bar zaljubljuju se u misterioznu djevojku koju su vidjeli kroz prozor. Svaki će je od njih voljeti drugačije…
4. SUVREMENI CIPARSKI KRATKI FILM
U suradnji s Tabor Film Festivalom donosimo presjek recentne kratkometražne produkcije s Cipra.
Stahia / Raž / Rye
Simon Farmakas ‒ 25’ – 2011 – igrani
Neminovna smrt starca razotkriva isprepletene veze jedne izolirane obitelji. Suočeni s neizbježnom naravi vlastita beznačajnog i prolaznog postojanja, svaki član reagira na drugačiji način.
11:50
Stylianos Constantinou ‒ 15’ – 2011 ‒ igrani
Zenon započinje dan kao i obično te precizan i pedantan, kakav bi svaki balzamer trebao biti, počinje s pripremanjem tijela. U svojim je metodama obično hitar i uredan, no danas mu posao koji obavlja već mnogo godina sprema nešto neuobičajeno.
Anna
Spiros Charalambous ‒ 22’ – 2012 ‒ igrani
Mary, 30-godišnja žena s Filipina, radi u jednom selu na Cipru i brine se za gospodina Michalisa, 85-godišnjaka koji boluje od arterioskleroze.
Shadowboxing / Boks sa sjenom
Dinos Gregoriou ‒ 13’ – 2013 ‒ igrani
Radnja se odvija u jednom danu i prati Alexisa, profesionalnog boksača, kako se priprema za meč koji ga čeka te večeri. No kako bi zadovoljio težinu svoje boksačke kategorije i ušao u meč, Alexis ima samo dva sata da izgubi dva kilograma.
No Parking / Zabranjeno parkiranje
Soteris Christou ‒ 8’30” ‒ 2012 – igrani
Svađa dvojice ljudi nad parkirnim mjestom kao vječita priča o borbi za teritorijalnom dominacijom.
5. QUEBEC
U suradnji s produkcijskom kućom PHI Film iz Kanade donosimo izbor izvrsnih kratkometražnih filmova snimljenih u posljednjih nekoliko godina u Quebecu te nagrađivanih na najprestižnijim svjetskim festivalima.
Sljedeći kat / Next Floor – Denis Villeneuve – 11:50 – 2008.
Jedanaest gostiju sudjeluje u nečemu što se čini kao ritualni gastronomski pokolj.
Danse Macabre – Pedro Pires – 08:40 – 2010.
Iako vjerujemo da je mrtvo tkivo zaista mrtvo, ono je i dalje spremno za svoj završni ples.
All Flowers in Time – Jonathan Caouette – 13 – 2010.
Neobična bića utječu na djecu uz pomoć televizijske emisije.
Trotteur – Arnaud Brisebois, Francis Leclerc – 16 – 2011.
Metaforična priča o suparništvu, ispričana kroz sukob između mladog čovjeka i lokomotive.
Nada/Hope – Pedro Pires – 21 – 2007.
Košmar/Cochemare – Chris Lavis, Maciek Szczerbowski – 20 – 2009.
Mračna studija o erotskoj mitomaniji i izolaciji, napravljena u kombinaciji animacije i snimljenog materijala.
Obavještavamo Vas da će se u srijedu 29.10., u 19.30., u Salonu Laval Nugent u Zagrebu, Vodnikova 4, održati otvorenje izložbe slika splitskog umjetnikaVinka Barića. Uz Vinka Barića, kao gost na izložbi sudjeluje i Davor Gobac s nekoliko radova iz svog cjelokupnog slikarskog opusa.
Ciklus slika pod nazivom „Kukusi Ga Baba Krump K“ nepogrešivo slijedi već uhodani i prepoznatljiv Barićev stil i sklonost nadrealističkim motivima. Iako na prvi pogled apsurdnih tema i situacija, Barićevi radovi su protkani su dobrodošlom ironijom i društvenom kritikom kakvu u današnje vrijeme susrećemo sve manje. Poigravanje povijesnim ličnostima i (pop)kulturnim ikonama u ovom ciklusu jasno odaje autorov punkerski background i neke od njegovih glavnih postulata – nema svetih krava i propituj sve!
Vinko Barić rođen je 1980. godine u Splitu. 2005. godine diplomirao je slikarstvo na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu u klasi prof. Nine Ivančić. Od 2005. godine član HULU Split. Imao je više kolektivnih i samostalnih izložbi slika i stripova. Uz slikarstvo bavi se i crtanjem stripova, ilustracijom i grafičkim dizajnom. Autor je knjige „Hrvatski punk i novi val 1976-1987“, prve i jedine kompletne studije o fenomenu domaćeg punka i novog vala sedamdesetih i osamdesetih.
Davor Gobac rođen je 1964. godine u Karlovcu. Poznat kao frontmen grupe Psihomodo Pop, slikanjem se ozbiljnije bavi od devedesetih, a 1998. je godine održao prvu izložbu u galeriji Klovićevi dvori. Iza sebe ima preko 40 izložbi. Živi u Zaprešiću.
Izložba će biti otvorena od 30.10. do 12.11. u prostorijama Salona Laval Nugent, radnim danom od 14 do 19 h, a subotom od 11 do 16 h.
O podstanarima kao urbanim nomadima
Biti podstanar – to je društvena uloga ili, ako hoćete, socijalna nužnost s kojom se suočava mnogo ljudi tijekom različitih faza svojih života. Bilo da je riječ o studentima koji su prisiljeni obrazovati se van svojih rodnih mjesta i gradova, bilo da je riječ o osobama, mladim parovima i roditeljima koji ne posjeduju vlastite nekretnine niti sredstva da ih kupe, podstanari su već desetljećima karakteristični prolaznici kroz brojne gradove svih hemisfera.
U vrlom novom stoljeću, kada su se još jednom dramatično razotkrile sve kontradikcije ekonomskog sustava u kojem ne samo mi „na Zapadu“ živimo, što je posebno došlo do izražaja u podivljalom tržištu nekretnina diljem Europe, biti podstanar postalo je, na neki način, forma metaforičkog bivanja simptomatičnog za sustav kao takav. Pogotovo u našem minijaturnom, lokalnom, o mnogo čemu ovisnom kontekstu. Nasljeđe pokopanog samoupravnog socijalizma, u kojem su gotovo svi imali riješeno stambeno pitanje, pa i dodatne vikendice i „kuće za odmor“ bez pretjerane muke, kod sretnijih se pojedinaca danas svelo na kibiciranje između baštinjenih nekretnina s ostatkom familije, mahom u rodnim gradovima gdje obitelji već duže vrijeme obitavaju. A što je s onima koji su, kako rekosmo, prisiljeni seliti se, trbuhom za kruhom?
Ivan Dorotić, autor ovih fotografija, i sam je podstanar u Zagrebu već duže od jednog desetljeća, a tijekom godina je promijenio isto toliko adresa. Njegov pogled, dakle, dopire iznutra. Sasvim je očito da Dorotićev cilj pri snimanju ovog ciklusa fotografija nije bio (samo) estetski izraziti relativno nepredvidivu svakodnevnicu podstanara, već i stvoriti umjetnički dokument koji u sebi neizbježno sadrži angažirani komentar, mada prikriven, implicitan. Trideset-i-nešto godišnji fotograf (generacijska odrednica ovaj put je bitna!), po vokaciji multidisciplinarni „slobodnjak“ svoje suborce podstanare snima u okruženju koje dobro poznaje – u domu koji to istodobno i nije, jer se u njega već za koji mjesec može useliti netko drugi. Zanimljivo je što subjekti fotografija nisu ciljano odabrani među prijateljima i poznanicima, već su to Dorotiću ponekad čak i nepoznati, ali generacijski i životnim stilom bliski podstanari koji su se odazvali na njegov poziv za sudjelovanje u projektu, čije se stanovanje obavezno prikazuje u diptihu. Prva fotografija prikazuje podstanara, podstanarku ili podstanare (to nisu samo pojedinci sami ili s kućnim ljubimcima, već i obitelji s malom djecom) u njihovim uobičajenim pozama i situacijama u iznajmljenim stanovima, u sobama i prostorijama koje su (blagim) intervencijama i vlastitim predmetima i odnosima učinili prijemčivima, privlačnima, svojima. Međutim, druga fotografija iz istog rakursa, s jednakim, blagim i nenametljivim osvjetljenjem, prikazuje iste prostorije ispražnjene, bez njihovih stanovnika, bez ičega što je te interijere činilo njihovima. Pa ipak, budući da obje fotografije zbog autorove intencije nužno promatramo u paru, teško je oteti se dojmu da i u drugoj fotografiji prisutnost protagonista i dalje postoji, kao odjek u kadru, kao nešto što se događa na samom njegovom rubu. Nameće se zaključak kako bi bilo zanimljivo u nekom trenutku naglo obrnuti perspektivu i umjesto podstanarima, baviti se samim stanovima koji često mijenjaju svoje stanovnike. Kako neprekidna prisutnost drugih i drugačijih ljudi utječe na interijere, kako se prostori mijenjaju uslijed kontinuiranih migracija stanara za koje se nisu stigli vezati, mijenja li se, u krajnjoj liniji, i karakter prostora zbog tih stalnih promjena, a ne samo njegov izgled „na prvu loptu“?
U srži Dorotićevog projekta Podstanari je kompleksni odnos između protagonista i njihovih promjenjivih obitavališta, a riječ je, dakako, prije svega o stupnju povezanosti koji su podstanari uspjeli razviti s prostorom koji im znači dom – doduše, možda privremeno; ali u trenutku useljenja i življenja, o privremenosti se iz dana u dan ne razmišlja. Naprosto se živi. Svatko gaji nastojanje da svoj životni prostor učini što ugodnijim, svojim vlastitim – to su instinkti bez kojih se ne može i koje fenomen podstanarstva u neku ruku narušava, ili preciznije, preobražava. Jer, osim nagona za savijanjem gnijezda, čovjek posjeduje, kao što je poznato, i gotovo bezgraničnu sposobnost prilagodbe ili socijalne adaptacije.
Sam autor je naspram svog permanentnog statusa podstanara s vremenom razvio pozitivan odnos, a vrline su prevagnule nad manama, jer nestalnost životnog prostora s jedne strane znači i slobodu, kao i bijeg od robovanja kreditima koje svi doživljavaju kao mnogo veće zlo od toga što nemaju svoju nekretninu. Sveprisutna premreženost suvremenog informatičkog i post-industrijskog društva omogućava privilegiranim stanovnicima urbanih sredina da više-manje sve što im je nužno za život nose sa sobom. Ne trebamo se zavaravati – premda su do određene mjere obespravljeni, građanski podstanari s druge su strane i povlašteni, jer imaju mogućnost migracije koju netko drugi možda nema ili će se na to mnogo teže odlučiti. Oni su suvremeni nomadi, što sa sobom nosi sve ljepote i zamke selidbenog života. Istodobno se postavlja i pitanje – nakon dugih stoljeća sjedilačke civilizacije, jesu li stalne selidbe nešto što ubuduće nikome više neće predstavljati izbor, nego jedinu moguću opciju?
Bojan Krištofić
Ivan Dorotić, biografija
Ivan Dorotić (Split, 1980.) završio je Klasićnu gimnaziju u Splitu te 2008. diplomirao na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Tijekom studija pohađao je interdisciplinarni kolegij Fotografija na Studiju dizajna. Radio je u nekoliko arhitektonskih ureda, četiri semestra bio je honorarni asistent pri Katedri za urbanističko planiranje na Arhitektonskom fakultet te je tri godine uređivao blog o prostoru i oblikovanju Pogledaj.to.
Od ljeta 2012. djeluje kao freelance autor, afirmirajući se ponajviše kao profesionalni fotograf u sferi arhitektonske fotografije te nastavlja pisati o vizualnoj umjetnosti i kulturi za niz domaćih medija. U travnju 2013. pokreće portal o vizualnoj kulturi i umjetnosti Vizkultura.hr čiji je glavni urednik. Dopisnik je iz Hrvatske za nizozemski arhitektonski magazin A10.
Izlagao je na dvije samostalne fotografske izložbe (First Shot – Kula Lotrščak Galerija Klovićevi dvori, Zagreb 2009., Galerija Waldinger, Osijek, 2010.), te na petnaestak grupnih dizajnerskih, arhitektonskih i fotografskih izložbi i festivala u Hrvatskoj, Francuskoj, Srbiji i Makedoniji. Fotografije su mu objavljivane u niz domaćih i svjetskih arhitektonskih i dizajnerskih magazina, publikacija i portala, te na naslovnicama časopisa Oris i Zarez. Recentni projekti koje je snimao kao službeni fotograf osvojili su najvažnije domaće arhitektonske nagrade.
Inicijator je i kustos projekta Plakatiranje – konstantno rastuće kolekcije autorskih plakata koje za portal Vizkultura.hr rade dizajneri i vizualni umjetnici.
Za fotografski projekt Podstanari na festivalu fotografije Rovinj Photodays 2013. pohvaljen je u kategoriji Umjetnički koncept.
Živi u Zagrebu i radi kao fotograf, publicist te u odnosima s javnošću za projekte kreativnih industrija, a povremeno eksperimentira s dizajnom.
Američku filmsku avangardu Martin Scorsese nazvao je zapanjujućom alternativnom poviješću filma – potpuno različitim sklopom mogućnosti, drugačijim svijetom slike i zvuka… U prvom dijelu prikazujemo filmove Harryja Smitha(Film No. 3), Jonasa Mekasa (Notes on the Circus), Brucea Bailliea (Here I Am), Chicka Stranda (Fake Fruit Factory),Jane Conger Belson Shimane (Odds & Ends), Roberta Breera (Eyewash), Storm De Hirsch (Peyote Queen) i Pata O’Neilla (7362).
Vidimo se u ponedjeljak, 03. studenog u MM centru. Početak je u 20 sati, a ulaz je besplatan.
Jonas Mekas, Notes on the Circus
https://www.youtube.com/watch?
4.11. Trespass Trio (Norveška, Švedska)
Što je jazz bez skandinavaca? Članovi Gustafssonovog Fire! Orchestra formirani u trio i predvođeni karizmatičnim saksofonistom Martinom Küchenom dolaze obogatiti jesenski ZEZ.
Trespass Trio
Martin Küchen – Saksofon
Raymond Strid – Bubnjevi
Per Zanussi – Kontrabas
Iza ova tri izvrsna skandinavska glazbenika koji formiraju Trespass Trio stoje i tri albuma izdana za portugalsku etiketu Clean Feed na kojoj se nalaze i izdanja Kena Vandermarka, Petera Evansa, Elliota Sharpa, Chicago Underground Dua i drugih eminentnih imena jazz scene. Posljednji album Human Encore izdali su 2013. u suradnji s legendarnim Joeom Mcpheem.
Martin Küchen aktivan je na skandinavskoj jazz sceni od sredine devedesetih. Osim Trespass Tria poznat je i kao leader Angles, Angles 8 i Angles 9 u kojima sudjeluju Magnus Broo (Atomic), Johann Berthling (Fire!), Goran Kajfeš, Andreas Werliin (Fire!), a član je i Mats Gustafssonovog Fire! Orchestra.
Raymond Strid svoje koncertno iskustvo gradi od 1977., a krajem osamdesetih s Mats Gustafssonom pokrenuo je GUSH. Također član je i sastava LSB (Ljungkvist-Strid-Berthling), te Fire! Orchestra. Radi se o još jednom glazbeniku čija je uloga u razvoju skandinavskog jazza neiminovna.
Per Zanussi posljednji je član Trespass Tria, osim suradnje s Gustafssonom koja očito povezuje svu trojicu ovih glazbenika ističe se i suradnja s Paalom Nilsen-Loveom.
Karte za koncert možete nabaviti u pretpodaji u KSET-u i Dirty Old Shopu po cijeni od 50 kn, na ulazu karta će koštati 60 kn. Studenti uz predočenje važeće X-ice na ulazu kluba kartu mogu kupiti po cijeni od 40 kn, ove karte ne mogu se kupiti u pretprodaji. Ulaz se otvara u 20h.
Broj karata je ograničen na 200.
Zavod za eksperimentalni zvuk ovom prilikom želi zahvaliti sljedećima na podršci:
24sata.hr
Balkanrock.com
CFSN
Dirty Old Shop
Entrio.hr
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Hrvatska televizija
Hrvatski radio
Hrvatsko drušvo skladatelja
jazz.hr
Jazzin.rs
Jazz Connections
Kulturpunkt
Kuns & Liebe Frequency Machine (KLFM)
Klubskascena.hr
Kultivator
Muzika.hr
mtv.com.hr
Never2muchinfo.com
Percl Art Akt
Potlista
Radio 101
Radio 808
Radio Student
Raveologija.com
Ravno Do Dna
Reggae.hr
Remixpress.com
Rolling Stone Hrvatska
Saints Hills Winery
Slušna Obmana
SoundGuardian.com
Spotdepo.hr
Subsite
TPortal.hr
Terapija.net
Trip To Zion Vjs
Udruga JAZZart
UESmag.com
Vrijeme je za jazz
Vrijeme za jazz
Z1 Televizija
Zagreb Jazz Appreciation Month (ZG JAM)
Ziher.hr
Žedno Uho
Wall.hr
U budućnosti…
Proljeće 2015. – 4. ZEZ ciklus
09.04. The Kandinsky Effect promocija albuma Somnambulist
KSET 2014.
Eksperimentalni ansambl na rezidenciji okuplja različite članove, aktivne sudionike eksperimentalne i improvizatorske glazbene scene, ali i šire suvremene glazbene scene. Kroz proces zajedničkog rada oni istražuju mogućnosti međusobnih zvukovnih korelacija i stvaraju novi, po instrumentariju, po različitim glazbeničkim iskustvima članova, ali i po načinu rada, vrlo specifičan ansambl. Članovi ovogodišnjeg ansambla su Kaja Farszky (udaraljke), Bojan Gagić (elektronika), Pete Harden (gitarist i umjetničko vodstvo), Ivan Kovačić (saksofon i sintesajzeri), Eda Rimanić (flauta) iAlen Sinkauz (bas gitara).
Šestero talentiranih pojedinaca različitih iskustava, znanja i glazbenih izričaja, ali zajedničke strasti za suvremenom glazbom te nesputane potrebe za otkrivanjem novih zvukovnosti, okuplja se na jednotjednoj rezidenciji u Muzičkom salonu,. Na koji će način njihova kreativna energija biti objedinjena u zajednički glazbeni jezik možete čuti na završnom koncertu rezidencije, u utorak, 4. studenog, u Polukružnoj dvorani Teatra &TD. Ulaz je besplatan, a koncert počinje u 21 sat. Ovogodišnji gostujući voditelj je nizozemski skladatelj i gitarist Pete Harden, inače i umjetnički voditelj iznimnog nizozemskog ansambla Klang.
Harden je cijenjen i prepoznat ponajviše zbog svog posvećenog bavljenja suvremenim repertoarom, suradnji s mladim skladateljima te izvođenja i sudjelovanja u odvažnim i beskompormisnim projektima, kao i po svojoj jedinstvenoj, ali svestranoj instrumentaciji koja privlači sve više skladatelja.
SUBVULTURES FEŠTA BEZNAĐA 8
THE RODEO IDIOT ENGINE (Francuska)
LACK OF SOUL (Zagreb)
JADED (Zagreb)
THE RODEO IDIOT ENGINE (Francuska)
http://
https://www.facebook.com/
http://
Jedan od koncertno aktivnijih predstavnika nove, mračnije Francuske hardcore/metal scene, generalno okupljene oko Throatruiner Recordsa. Donekle tipično za scenu, radi se o kaotičnom hardcore-u s istaknutim utjecajem black metala, ali ima tu i drugih žanrova koji bi se mogli strpati u “mračni” koš. Po treći put u Zagrebu, ovaj put dolaze s novim albumom pod rukom – “Consenquences” je snimljen kod Amary Sauve-a (As We Draw, Birds in Row), sve traženijeg producenta/inženjera na sceni, kojeg bi se slobodno moglo nazavati europskim Kurt Ballou-om. Vrlo nekarakteristično za moderne produkcijske metode, album je snimljen live, što definitivno puno govori o tome kako zvuče na pozornici. A impresivno i izgledaju – osim što isijavaju energijom, nose i svoju, relativno minimalističku rasvjetu.
LACK OF SOUL (Zagreb)
https://www.facebook.com/
https://
Screamo, blues, black metal, sludge, 90’s kaotični hardcore, valjda već svi znaju o čemu se radi. Taman prije novog izdanja koje, čuda li, neće biti spremno za koncert.
JADED (Zagreb)
https://www.facebook.com/
https://
Prvi put u Močvari, Converge-asti bluesy riffovi u melodičnom hardcore izdanju, ne daleko od Birds in Row ili Oathbreaker.
Saznaj više o programu Močvare:
http://www.mochvara.hr/
https://www.facebook.com/
Rodendanski Hardcore for the Losers i line up je u prijateljskom i slavljenickom tonu. Tri banda, dva ce predstaviti nova izdanja. Slander iz Venecije, nakon sta su prvi put razvalili u Samoboru dolaze predstaviti novo izdanje The Rush 7´´.
Deer in the headlights startaju svoj europski tour dug 3 tjedna tocno iz Attacka i predstavit ce svoj S/T 12´´ koji je izasao za Tape On Castrato, Boslevan Records & Good Samaritan Records.
Sentence kao jedan od najboljih HrXHc bandova, da dignu event :)
SLANDER (Venice X hardcore)
F : https://www.facebook.com/
B : http://
DEER IN THE HEADLIGHTS (Banja Luka X screamo)
F : https://www.facebook.com/
B : http://
SENTENCE (Zagreb X hardcore)
F : https://www.facebook.com/
B: http://
DJ XJovoX (Senata Fox, Amok, Ponor, Nikad…)sa svojim odabirom glazbe izmedu i nakon bandova.
20:00 Dj XJovoX
20:30 SENTENCE
21:10 IL GHIACCIO
21:40 SLANDER
22:20 DEER IN THE HEADLIGHTS
23:00 Dj XJovoX
00:00 bday party is over.
Minimalna donacija od 30 – 40 kn
GOOD NIGHT WHITE PRIDE
Na vrhuncu koncertne jeseni u Zagreb dolazi sarajevski sastav Velahavle u organizaciji Percl Promotiona i Trip to Zion kolektiva. Njihov osebujni zvuk orginalan je i prepoznatljiv, a Velahavle je teško žanrovski svrstat. U njhov kvalitetan rad najbolje se uvjeriti u petak 7. studenog u Attacku gdje će predstaviti svoj dosadašnji opis. Uz Velahavle, nastupiti će eminentni zagrebački dj-i koji godinama aktivno kreiraju zagrebačku klubsku scenu. Zagrijavat će nas Krps (High Grade Commanda) i Sapleo (Volumen), dok će Leeks (Dirty Beatz) i Jan Becele biti zaduženi za after party. O samim izvođačima pročitajte više u nastavku, a vaša misija je pojaviti se u Attacku 7. studenog, 2014.
VELAHAVLE (Sarajevo, BiH)
www.velahavle.com
www.facebook.com/pages/
Priča o bendu Velahavle započela je prije više od deset godina, a općenito se njihov repertoar može opisati kao fuzija trip-hopa i breaksa, a razvijali su se pod raznim utjecajima. U početku je to bio post punk, potom trip-hop s bristolskim utjecajem, a kasnije i drum’n’bass, dok u zadnje vrijeme postoje i primjese synth popa 80-ih godina. Glazba benda Velahavle je oduvijek bila bazirana na autorskom radu, te su od samog početka planirali snimanje samostalnog albuma. Rad na prvom albumu „Reconnect“ obilježile su dvije sretne okolnosti. Kemal Okan, gostovao je u Sarajevu 2003. godine i bio je impresioniran uratcima benda, te je na sebe preuzeo ulogu producenta kompletnog albuma. Tijekom snimanja albuma članovi benda upoznali su bugarsku pjevačicu Ralitsu Kashovu, koja je potom gostovala na najavnom singlu s albuma „Reconnect“, pjesmi „Prituri se planinata“, za koju je video spot u produkciji kompanije No Pork Production snimljen na Novom Zelandu. „Reconnect „ sniman je u studijima Pavarotti Music Centar X-tra-X i Arsla u BiH-a, a produkcija je realizirana u studijima Studio 5 u Parizu u Francuskoj i Cryptic Audio u Glasgowu, gdje je producent Kemal Okan finalizirao produkciju albuma koji sadrži osam pjesama.
Proces kreiranja njihovog drugog albuma započeo je krajem 2009. godine, a potrajao je tri godine. Velahavle su za ovaj album našli izvrsnog producenta u samoj Bosni i Hercegovini – u pitanju je Billain, mladi sarajevski DJ i producent. Drugi album „What About Now“, izašao je u prosincu 2012. godine, u izdanju njihovog samostalnog labela Outline. Najavni singl bio je „Inside Always Rains“, a paralelno s izlaskom albuma predstavljen je i novi singl „Kolortechina“.
Velahavle „Kolortechina“
https://www.facebook.com/
Velahavle „Inside Always Rains“
www.youtube.com/
Velahavle „Prituri se planinata“
www.youtube.com/
Warm up
Sapleo (Volumen)
www.mixcloud.com/sapleo
Sapleo se prošle godine aktivno uključuje u zagrebačku scenu. Svojim dubstep DJ setovima gostuje na većini programa koji promoviraju bass glazbu u Zagrebu. Uskoro u Zagreb dovodi V.I.V.E.K.-a (28.11. @ Attack) u sklopu svog Volumen programa.
Krps (High Grade Commanda, CupusKactus)
Krps je jedan od zagrebačkih selektora. Započeo je svoju igru s glazbom kao jedan od pionira u psihodeličnom kolektivu CupusKactus, a nakon godina psihodeličnih glazbenih iskustava, odlučio je promijeniti stil mjuze ina di DUB way. Danas je rezident dj na High Grade Commanda događajima u Mastersu. Sebe kao selektora dub glazbe opisao bi kao heavystepper, digital warrior.
After party
Leeks (Break-Fast Audio, Indigo Movement, Dirty Beatz, Zagreb)
http://soundcloud.com/
www.facebook.com/leeksdnb
Brat Leeks aktivni je član zagrebačkog drum & bass kolektiva Dirty Beatz, koji djeluju na domaćoj sceni od 2002. godine. Posljednjih šest godina sudjeluje u organizaciji glazbenih događanja u Zagrebu s domaćim i stranim gostima DLR, Amoss, Mefjus, June Miller, Mindscape, Jade, Jenna G, Furney, Big Bud, Brooks Brothers, Bad Copy…kao i u Vukovaru za VuBass serijal Biome, Billain, Egoless…Posljednjih godinu dana posvetio se produkciji, sound dizajnu i završavanju studija, njegove uradke izdali su nizozemski label Break-Fast Audio i grčki Indigo Movement. Radi i na sound dizajnu za animatore sa zagrebačke akademije. Animirani film “Slom” za koji je radio na zvuku, prikazivao se ove godine na Animafestu u Zagrebu i Annecyju u Francuskoj. Kao DJ prvi puta nastupa na cfsn Nu-comersima 2007. i od tada redovito prezentira omiljeni drum&bass zvuk po raznim junglist događanjima.
Jan Becele (Trip to Zion)
www.facebook.com/trip2zion
Jan Becele osnivač je Trip to Zion kolektiva koji unazad devet godina aktivno sudjeluje u kreiranju zagrebačke klubske scene, a kao DJ prisutan je na sceni skoro 15 godina. Njegove selekcije od reggaea i duba, preko junglea do dubstepa i drum’n’bassa redovito potpaljuju atmosferu na podiju.
Više informacija:
Ivana Percl Promotion
www.facebook.com/pages/
Trip to Zion
www.facebook.com/trip2zion
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.