Već drugu godinu zaredom Udruga ljubitelja filma RARE nastavlja sa organiziranjem filmskih projekcija utorkom u malom kinu u Centru znanja Vinkovci. Objavljen je program slijedećih 9 utoraka do kraja sjajne filmske 2015 u Vinkovcima. Udruga RARE nastavila je sa brojnim edukativnim sadržajima, Festival DORF je održan po 9.put, a filmske projekcije utorkom postale su kultno okupljalište ljubitelja filma u Vinkovcima, ali i iz susjednih gradova.
Novost u nastavku je Kinedok, međunarodna platforma čiji član je i Udruga RARE, a zahvaljujući kojoj prikazujemo sjajne europske dokumentarce u suradnji sa Restart iz Zagreba i radujemo se novim filmskim uzbuđenjima. Ulaz na Kinedok je slobodan, a svaka slobodna donacija će biti znak da je bilo OK – budite dio scene koju podržavate!!!
Osim tih 5 filmova, najprije gledamo izvrsnog Alexa Gibney i njegov dokumentarac o legendarnom afričkom glazbeniku Fali Kutiju. U nastavku gledamo sjajnog Roya Anderssona, kao najavu ovogodišnjeg Zagreb film festivala, pa nagrađivani film ruskog genijalca Andreya Zvyagintseva, a u gostima su nam već tradicionalno sjajni Festival jednominutnog filma iz Požege. Kraj još jedne odlične filmske godine u Vinkovcima pripada zimskoj feelgood komediji, 1.12. je na programu film Djedica iza rešetaka.
Program je sufinanciran sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra.
Ulaz je 10 kn, za članove Udruge RARE slobodan, a na Kinedok potrošite koliko mislite da je OK.
Program Filmski utorak u centru znanja podržava Hrvatski audiovizualni centar.
FILMSKI UTORAK U CENTRU ZNANJA – Program 2015
29.9.
U POTRAZI ZA FELOM, 119′
R: Alex Gibney (SAD)//dokumentarni
P: Jigsaw Productions (2014)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=ONSkYOJhvqM
„U potrazi za Felom” priča je o životu, glazbi te društvenoj i političkoj ulozi Fele Anikulapa Kutija. U svom novom dokumentranom filmu, Oscarom nagrađeni redatelj Alex Gibney istražuje kontroverzni život, sjajnu glazbu te neosporan kulturni i politički utjecaj legendarnog tvorca afrobeata. Stalan politički progon, nekonvencionalan stil života i činjenica da je preminuo od posljedica AIDS-a učinili su ga jednim od najkontroverznijih glazbenika svih vremena.
6.10
LEVIJATAN, 140′
R: Andrey Zvyagintsev (Rusija)//drama
P: Non-stop productions (2014)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=2oo7H25kirk
Na periferiji malog obalnog grada na Barentsovom moru, gdje kitovi ponekad dolaze do obale, živi obična obitelj: Nikolai, njegova supruga Lilya i sin tinejdžer Romka. Obitelj proganja lokalni korumpirani gradonačelnik, koji im pokušava oteti zemlju, kuću i malu auto radionicu. Da bi spasio svoj dom, Nikolai zove u pomoć svog starog prijatelja iz vojske koji živi u Moskvi, a koji je postao poznati odvjetnik. Nagrađen u Cannesu, Berlinu, nominiran za Oscara, ovaj film je prava poslastica za sve ljubitelje filma i nemojte ga propustiti!
13.10
KINEDOK PREDSTAVLJA – JOANNA, 45+BESENCE OPEN, 69′
R: Aneta Kopacz (Poljska)//dokumentarni
P: Wajda Studio (2013)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=RD5TNY5beHc
U mnoštvu blogova na internetu jedan se istaknuo i postao uobičajena tema brojnih razgovora. Razlog zašto tako mnogo ljudi prati Joannin blog jest u tome što ih uči kako promišljati život i biti radostan. Ima jednostavne ciljeve kao što je obiteljski izlet na jezera, ne planira daleku budućnost i fokusira se na kratkoročne događaje kao što je prva vožnja biciklom njezinog malenog sina. Joanni je dijagnosticirana neizlječiva bolest i obećaje svom sinu da će dati sve od sebe da poživi što je dulje moguće. Zapisuje sve što bi željela da nauči od nje kad odraste. Putem snažne vizualne poezije dokumentarac bilježi jednostavne i značajne trenutke u životu obitelji. Vrlo rijetke izgovorene riječi i one koje u filmu nikad nisu izgovorene rezultiraju vrlo snažnom i izuzetno suptilnom porukom. Ovo je topla priča o bliskim odnosima, nježnosti, ljubavi i promišljanju života. Nagrađen i vrlo gledan film…
+
R: Kristof Kovacz (Mađarska)//dokumentarni
P: LaoKoon (2013)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=Ofnj99GMNEU
Energični gradonačelnik zabačenog romskog sela u Mađarskoj snažno je odlučio upisati svoj dom na zemljopisnu kartu i prijavljuje se na sve moguće natječaje fondova EU. Uspije skupiti sredstva za projekt bioloških vrtova i za gradnju teniskog igrališta. No teško je donijeti promjene u Besence, gdje 99% ljudi nema posao…Crnohumorni dokumentarac iz kojeg možemo puno toga naučiti.
20.10
GOLUB SJEDI NA GRANI I PROMIŠLJA EGZISTENCIJU, 101′ //najava Zagreb film festival
R: Roy Andersson (Švedska)//komedija drama
P: AB, 41/2 (2014)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=h7pna4laaAk
Ovim filmom kultni švedski redatelj Roy Andersson zaokružuje svoju trilogiju o uvjetima ljudskog postojanja nakon Pjesme s drugog kata (2000) i Vi živući (2007). I ovaj film je izrazito mozaičan, a provodna nit su dva trgovačka putnika koji putuju uokolo s kovčegom punim besmislenih, jezivih artikala. Apsurdna, nadrealna crnohumorna komedija smještena između smijeha i plača izruguje se nad zapanjujućim nedostatkom empatije kod ljudi. Film je prošlog ljeta u Veneciji nagrađen Zlatnim lavom, najvećim priznanjem u karijeri ovog majstora nadrealizma čiji su filmovi prije svega upućeni na lamentaciju o stanju ljudskog duha.
27.10
FESTIVAL JEDNOMINUTNOG FILMA POŽEGA 2015, 60′
Već tradicionalno predstavljamo 60 minuta našeg dragog Festivala jednominutnog filma iz Požege. Znate već da vas čeka 60 filmova, uvid u najsmjelije i najluđe sekunde koje omogućuju nove tehnologije, na zadovoljstvo svih ljubitelja filma. Željko Balog i ekipa odlično radi i želimo im još puno izdanja.
10.11
KINEDOK PREDSTAVLJA – HERE…I MEAN THERE, 76′
R: Laura Capatana Julier (Rumunjska)//dokumentarni
P: AstraFilm (2012)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=hSdve1aN18w
Ani i Sanda su dvije djevojčice iz Maramuresha, odrasle sa svojim bakom i djedom. Njihovi roditelji rade u Španiji, kao i mnogi drugi Rumunji. Kada su otišli, njihova zajednička želja djelovala je obećavajuće: novcem koji zarade u Španiji izgradit će kuću u kojoj će čitava porodica biti sretna. Nakon više od deset godina pokazuje se da stvari nisu išle po planu, a da velika kuća tek treba biti dovršena.
Laura Capatana Juller je bila uz Ani i Sandu tri godine, prateći pažljivim i talentiranim okom sve probleme ovih dviju djevojčica koje su postale tinejdžerke dok su im roditelji bili odsutni.
17.11
KINEDOK PREDSTAVLJA – SUGAR BLUES, 78′
R: Andrea Culkova (Češka)//dokumentarni
P:Golden Dawn (2014)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=CWJSpCNguYY
Redateljica trenutno pati od trudničkog dijabetesa i iznenada se mora odreći rafiniranog šećera. Pati od apstinencijske krize i shvaća koliko je to doista teško. Šećer je posvuda; od peciva, preko gotovih jela, do piva. Nalazi se u konzerviranom povrću, čipsu i kobasicama, čak i u cigaretama, kao i u reklamama i politici. Redateljica istražuje kakav je utjecaj višestoljetne konzumacije šećera na pojedince i društvo. Otkrila je golemu moć koju je ovaj bijeli prah imao kroz povijest, do današnjeg dana. Otkrila je poveznice između mentalnih i bihevioralnih poremećaja te pretjerane konzumacije šećera. Film miješa znanstvenu opservaciju i socijalni dokumentarizam s nekim dokumentarnim situacijama iz stvarnog života.
24.11
KINEDOK PREDSTAVLJA – LJUBAVNA ODISEJA, 83′
R: Tatjana Božić (Hrvatska) //dokumentarni
P:JVOW Films (2014)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=1pm90fF7-WI
Poput lika Billa Murraya u filmu Jima Jarmuscha ‘Slomljeno cvijeće’ i redateljica Tatjana Božić odlučila je posjetiti svoje bivše ljubavi i otkriti zbog čega nema sreće u ljubavi i ne uspijeva održati nijednu vezu. Čvrsto je odlučila da će pokušati spasiti vezu s najnovijim u nizu muškaraca svog života, Nizozemcem Rogierom. S njim i njihovim zajedničkim sinom živi u Amsterdamu, no odnos im je ušao u slijepu ulicu, pa se Tatjana zaputila tragom bivših partnera u Moskvu, Hamburg, London i Zagreb, kako bi spoznala svoje greške iz prošlosti, da ih ne bi ponavljala u budućnosti. Ponajbolji domaći dokumentarac, impresivno, za oba spola.
1.12
DJEDICA IZA REŠETAKA, 102′
R: Christopher Smith (SAD)//igrani, komedija, obiteljski
P: Scott Free Productions (2014)
Trailer https://www.youtube.com/watch?v=Gn-Pz9uGSkU
Djed Mraz je razbio svoje saonice i u bijegu je pred policijom. Jedan će otac i sin odlučiti spasiti Božić i starog djedicu koji će se smjestiti ni više ni manje nego u njihovoj garaži. Ima li spasa za najtopliji praznik u godini i hoće li djedica završiti iza rešetaka? Prava feelgood komedija za završetak filmske godine u Vinkovcima.
Poštovani,
umjetnik Silvio Vujičić zagrebačkoj će publici predstaviti svoj najnoviji projekt, više-osjetilnu instalaciju Everything I like is either illegal, immoral or doesn’t yet exist u jednom od najizazovnijih umjetničkih prostora, Francuskom paviljonu. Otvorenje je zakazano za petak, 23. listopada u 20 sati.
Izložba umjetnika Silvija Vujičića Everything I like is either illegal, immoral or doesn’t yet exist u Francuskom paviljonu, bit će otvorena do 10. uz radno vrijeme od 16 do 20 sati, svakim danom osim nedjelje.
Također vas pozivamo u Francuski paviljon ove subote, 7. studenog u 18 sati kada će vas kroz izložbu provesti kustosica Marta Kiš.
Rad na izložbi započeo je prije dvije godine, a uključuje intenzivno prikupljanje biljnih i organskih uzoraka te višestruku i dugotrajnu laboratorijsku obradu. Kristali, otrovi, psiho-aktivni stimulansi, parfemi i boje, mediji su koje Vujičić koristi, a ovim će radom objediniti svoja petogodišnja istraživanja.
Instalacija Silvija Vujičića napravljena je isključivo za Francuski paviljon koji i je kustoski zamišljen kao mjesto istraživanja u kojem autori reagiraju na izazove prostora. Vujičićev site specific projekt koristi čitav prostor paviljona te se kroz svoje dijelove referira na niz, ne samo prostornih, referenci.
Radovi za Paviljon na određeni način zatvaraju pojedine priče kojima se umjetnik posljednjih godina bavi, ali i tvore jedan novi i zatvoreni svijet koji nosi svoju zasebnu i vrlo slojevitu priču. Slojevita je u svojem promišljanju, pripremi, metodologiji rada, povijesnim i suvremenim referencama, ali i finalnom produktu za koji nisu dostatne jednostavne i poprilično jednoznačne riječi kao što su: izložba, instalacija ili performans. Kao i u nekim prijašnjim radovima, i ovdje umjetnik ulazi u dijalog s jednim od ključnih radova u povijesti umjetnosti, zahtjevnim radom flamanskog majstora Hyeronimusa Boscha poznatog pod imenom Vrt zemaljskih naslada (oko 1500. g.). Ovaj je triptih zbog svoje složenosti izazvao brojne teoretičare koji se još uvijek ne slažu u tome što je trebala biti glavna poruka triptih: moralno i didaktičko upozorenje ili vrlo detaljno uprizorenje ljudskih kušnji?
Silvio Vujičić prisvaja pojedine elemente, no u njihovu slaganju u novu cjelinu unutar Francuskog paviljona apsolutno je sigurno da ne postoji moralna i didaktička želja autora. On ih izdvaja i, kroz sebi svojstvene metode rada, pretvara u nove. Njihovo značenje i simbolika transformirana je i dekodirana u potpuno novi kod i sustav, ali njegovo čitanje ovisi o znanju i polazišnoj točki gledatelja. I dok Bosch u svojem radu želi udovoljiti učenom naručitelju te brojnim detaljima pokušava pridobiti pozornost, moguće i educirati gledatelja, Vujičića u njegovom radu to nimalo ne interesira. Njegov sustav funkcionira na više razina, a koliko njih ćete prepoznati ovisi samo o vama, vašem znanju, vašoj želji i zainteresiranosti i dubini s kojom želite/možete ući u priču.
Silvio Vujičić diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti i na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu. Na internacionalnoj umjetničkoj sceni poznat je po interdisciplinarnim projektima, a njegovi radovi uvijek su slojevita i promišljena situacija u kojoj koristi rezultate svojih istraživanja te ih postavlja u širi umjetnički i društveni kontekst.
Kustosica: Marta Kiš
Stručni suradnici: Stipica Tomić i Ivona Jasprica
Asistenti produkcije: Deni Horvatić i Marta Tokić
Grafički dizajn: Mladen Donadini
Produkcija: Kultura promjene, Studentski centar u Zagrebu
Projekt sufinanciraju: Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Grad Zagreb
Sponzori: Regeneracija Zabok
Radionica animacije, subota, 24.10. i nedjelja, 25. 10. 2015. od 11 do 13 sati
Za umjetnika Carstena Höllera tobogani nisu tek funkcionalne sprave koje nalazimo na dječjim igralištima, u tematskim parkovima ili na mjestima izlaza za nuždu. Klizanje toboganima, smatra on, obogaćuje nas iskustvom koje je više od igre i uzbuđenja koje ona donosi. Što predstavlja Dvostruki tobogan djeci? Mjesto straha, panike ili ipak uživanja? Pokušat ćemo odgovoriti na ova pitanja kroz dva dana druženja i crtanja u MSU-u.
Voditelji radionice: Sandra Malenica i Hrvoje Selec; VANIMA, Varaždin
Radionica TV reportaže, subota 24. 10. 2015. od 11 do 13 sati
Polaznici će se upoznati s opremom, pripremom intervjua i razgovora sa sugovornicima, te snimanjem zvuka/videa. Sav materijal će se potom u nedjelju, 25. 10. 2015. od 11 do 13 sati montirati na glazbenu podlogu, a mentor će polaznike uputiti u mnoge tajne oko montaže zvuka i slike. Nakon završetka montaže pogledat će se i komentirati zajednički video uradak. Voditelj radionice: Filip Meštrović; RARE, Vinkovci
Veliko finale platforme EDIT Comics u MSU Zagreb
Nakon osam radionica animiranog filma i osam radionica TV reportaže, koje se od početka godine održavaju u gradovima iz kojih dolaze članovi platforme EDIT Comics (Vinkovci, Zabok, Slavonski Brod, Osijek, Varaždin, Koprivnica, Ogulin, Hrvatska Kostajnica) na red je došao i Zagreb. Temeljni koncept platforme, uz edukaciju djece i mladih o medijskoj kulturi, a ponajviše o filmu, je da se filmske radionice održavaju u prostorima muzeja koji tako postaju i tema filma, ali i mjesto drugačijeg promišljanja i o filmu i muzejima.
Kroz intenzivne i dinamične radionice animiranog filma koju vodi VANIMA iz Varaždina i TV reportaže koju vodi RARE iz Vinkovaca, djeca – polaznici radionica, u dva dana praktično uče osnove filmske umjetnosti i sami prolaze kroz sve procese izrade i nastanka filma. Radionica animacije u Zagrebu održava se u Muzeju suvremene umjetnosti, a za temu će imati Dvostruki tobogan, instalaciju Carstena Höllera na sjevernom krilu MSU-a, a radionica TV reportaže pratit će proces izrade animiranog filma.
Na radionice se mogu prijaviti djeca i mladi od 10 do 15 godina.
Radionice su besplatne, a sav materijal, pribor i oprema su osigurani.
Zbog ograničenog broja sudionika potrebno je prijaviti se na mail: eduakcija@msu.hr najkasnije do 20. listopada 2015.
Projekt se provodi uz financijsku podršku Zaklade “Kultura nova”, u suradnji s Pedagoškim odjelom MSU-a.
Više o suradničkoj platformi EDIT-COMICS
NOSITELJ – Udruga ljubitelja filma RARE Vinkovci
PARTNERI – GOKUL Zabok, PUŽ Slavonski Brod, Video klub MURSA Osijek, Filmsko-kreativni studio VANIMA Varaždin, UO ANIMA Zagreb, Savez udruga F.U.N.K Koprivnica (Udruga maMUZE), Ivanina kuća bajke Ogulin, Udruga EKS Hrvatska Kostajnica
CILJ: edukacija djece i mladih o medijskoj kulturi, a ponajviše o filmu, i to kroz intenzivne i dinamične radionice animiranog filma i osnovnih filmskih vještina, u suradnji s ostalim udrugama, školama, institucijama.
DUGOROČNI CILJ: promocija medijske kulture, razvoj, povećanje učestalosti i kvalitete aktivnosti neovisne kulturne scene u Vinkovcima, Zaboku, Osijeku, Koprivnici, Varaždinu, Slavonskom Brodu, Ogulinu, Hrvatskoj Kostajnici i Zagrebu, odnosno u regijama djelovanja.
Platforma EDIT Comics, uz filmske radionice za djecu, provodi i niz drugih programa poput predstavljanja novih izdanja literature iz medijske kulture, predavanja, izložbe stripa, projekcije, a sadržajima primjerenim uzrastu.
Bernays Propaganda (Makedonija)
post punk / indie / alternative rock
https://www.facebook.com/bernayspropaganda
http://bernayspropaganda.bandcamp.com/
Rasplesani i angažirani makedonski post-punkeri Bernays Propaganda važe za jednu od najpopularnijih novih alternativnih bendova u Makedoniji, koji su u samo pet godina izdali 3 albuma za Moonlee, te odsvirali više dužih europskih turneja, a lani je realizirana i turneja po USA.
Bernays Propaganda donose prepoznatljivi new wave/post-punk zvuk s jakom plesnom podlogom, elektronskim ritmovima i dominantnim, “groovy” zvukom basa, na koje se nadograđuju slojevi bučnih i disonantnih gitarskih dionica. Povrh cijele te atmosfere i nasrtaja energije dodajte još malo politički angažiranih tekstova koje proizvodi vrlo izražajni ženski glas i evo oduševljenja. Za sve fanove Gang Of Four , Fugazi, Handsome Furs.
Ljeto 2015. predstavlja novo poglavlje u radu benda. Nakon nedavnih promjena u postavi Bernays Propaganda reinkarnirali su se s novim zvukom, novim izazovima i novom vizijom. Njihov novi „Zdravo Mladi“ EP sa 2 nove pjesme jednostavno budi apetite za još.
Bernays Propagandu su: Kristina Gorovska – vokal Vasko Atanasoski – gitara Saša Pavlović – bas gitara Deni Krstev – programiranje ritmova.
KLIBERLAND Vol.3: The Curse of Klibera!
Rođeni pod krivim zvjezdama.
Prokleti od kozmičkih baba vračara.
Nosimo kletvu duboko u sebi.
Kletvu nemirne noge i tijesne duše.
24.10.2015. od 23:00h ćemo se okupiti unutar zidina AKC Attacka! da uz ceremonijalnu kliberašku glazbu svih decenija ove planete premostimo kletvu kroz noge i ruke u globalne struje i obnovimo životni ciklus još jednom, te ritualno spalimo demone koji su se nakotili u svima nama od prošloga puta.
Vaši egzorcisti za ovo izdanje Kliberlanda će biti DJ PaZuza i DJ Lacifer.
Spremite se na puno dima, jer di ima dima – ima i syntha.
Premažite stopala mastima i uljima – Disko kletva se nastavlja.
UPAD: 10kn
START: 23h
Get Your Gun (Danska)
www.getyourgun.dk
www.facebook.com/
http://
Znate li što se dogodilo kada je Nick Cave sreo preživjele članove legendarnih Morphine kako u mračnoj garaži danskog grada Aalborg slušaju 16 Horsepower i The Gun Club ploče? Najbolji odgovor na to pitanje dati će vam članovi benda Get Your Gun na svom premijernom hrvatskom nastupu. Naravno, Nick Cave i Morphine zapravo se nisu se sreli u Aalborgu ali zanimljivo je to polazište za opisati kako Get Your Gun zvuče.
Bend su početkom 2008. godine osnovali braća Andreas i Simon Westmark i Søren Nørgaard. Sredinom 2014. godine, nakon dva EP izdanja, objavili su i debitantski album “The Worrying Kind”. Nekoliko godina provedenih u garaži i na turnejama savršeno je izbalansiralo utjecaje stoner rocka, australskog swamp blues rocka, američke country i folk glazbe s nordijskom melankolijom. Sve su to Get Your Gun sabili u 7 pjesama i 40-ak minuta jedne od najboljih ploča iz prošle godine koja Vam je vjerojatno prošla ispod radara. Srećom, recenzenti magazina poput Drowned In Sound, Clash, Louder Than War i sličnih raširili su glas o sjajnom albumu i furioznim koncertnim nastupima na kojima posebno dolazi do izražaja karizmatični vokal Andreasa Westmarka.
Get Your Gun imaju budućnost ispred sebe. Shvatite ovo kao poziv na koncert o kome će se pričati za nekoliko godina, kada ih prigrli svijet. Skandinavija, Australija i Amerika nisu bili nikada bliže, spojili su ih upravo Get Your Gun i dolaze odsvirati koncert za pamćenje.
Get Your Gun – Black Book
https://www.youtube.com/
Get Your Gun – The Worrying Kind
https://www.youtube.com/
“Pred objektivom ja sam istovremeno: onaj koji mislim da jesam, onaj koji bih volio da drugi misle da jesam, onaj koji fotograf misli da jesam i onaj kojim se on služi da bi pokazao svoje umijeće.” (Roland Barthes, Svijetla komora, Bilješka o fotografiji)
Promjenjivi identiteti i njihovo konstantno preispitivanje normalna su pojava u suvremenom svijetu. Umjetnici često istražuju problematiku identiteta ulazeći u osobna sjećanja, kolektivnu memoriju, percepciju sebe… Suočavanje sa vlastitom poviješću, te sa samim sobom, može biti dramatično i traumatično iskustvo. Postoje otkrića koje radije ne bismo učinili, ali istraživanje vlastitog korijenja pomaže nam ustanoviti – tko smo i kamo idemo.
Vincenza de Nigris nam prepričava priču kroz autoportret. Fizička distanca omogućila joj je da dodijeli određenu težinu vlastitom odnosu s majkom. Konfrontacija je postala moguća u trenutku kada su iznjedrile međusobne sličnosti, no prihvaćanje istih uvijek je težak zadatak. Iako je u sličnim godinama kao i njezina majka, na ovim fotografijama autorica ipak daje naslutiti da je posrijedi drugačije vrijeme. Njezin autoportret odaje ženu koja je sigurna u sebe i zna što želi. Autorica se nesvjesno odijeva u majčinu odjeću, nosi sličnu frizuru te zato u ovom radu, odlučuje dodatno naglasiti te akcije. Pronalazi odjeću i slične lokacije te stvara nove fotografije po uzoru na stare. Istražujući prošlost, autorica ispisuje vlastitu autobiografiju.
Valentina Leonelli također istražuje identitet. Njezin je rad posvećen traženju ravnoteže. Koristi vlastito tijelo i fotografski medij da bi ovjekovječila trenutak postizanja savršene ravnoteže u prostoru. Tim činom prikazuje utopističku potragu čovjeka za srećom. Istraživanjem i shvaćanjem sebe i vlastitog identiteta, čovjek evoluira i traži svoj put, svoje mjesto u svijetu. Fotografija je medij koji ima moć da zamrzne taj trenutak ravnovjesja, da nam pokaže priviđenje savršenog trenutka kojem svi težimo.
Vincenza de Nigris i Valentina Leonelli predstavljene su na online platformi za istraživanje suvremene fotografije KIOOSK kao dio ciklusa «O identitetu (On Identity)». Ova je izložba druga iz serije KIOOSK Offline gdje se radovi objavljeni na platformi prikazuju u izložbenim prostorima izvan virtualnog okvira.
Sabina Damiani
http://kiooskphotography.tumblr.com/
Vincenza de Nigris rođena je 1985. godine. Specijalizirala je fotografiju na Likovnoj akademiji Brera u Milanu. Od tada se bavi profesionalnom fotografijom te radi na osobnim umjetničkim projektima. Koristi se sitnim i neotkrivenim fotografskim naracijama, gdje su osobe subjekti. Trenutno živi i radi u Munchenu.
kontakt: enza.denigris@gmail.com
Valentina Leonelli rođena je 1985. godine u gradu Chieti. Diplomirala je na smjeru Industrijskog dizajna na Politehnici u Milanu te specijalizirala fotografiju na Likovnoj akademiji Brera u Milanu. U lipnju 2015 završila je master prestižne Fondazione Fotografia u Modeni. Izlagala je na više skupnih izložbi te sudjelovala na umjetničkim rezidencijama Arte Sella – The Contemporary Mountain (Borgo Valsugana, IT) te Stills – Scotland’s Center for Photography (Edimburgh, UK).
kontakt: leonelli.valentina@gmail.com
Kristina Restović predstavlja nam se ambijentom „Soba za mjesečenje“ i izložbom ciklusa radova „Roboti i Mjesec“. Radi se o integralnim dijelovima jednog šireg angažmana radnog naslova „Robotika“ unutar kojeg autorica, koristeći različite medije i tehnike izražavanja, prvenstveno kao grafičarka istražuje mogućnosti otiska suvremene mentalne slike. Osnovna ideja tog angažmana ima više motivacijskih polazišta i pravaca razvijanja, a točku njihovog dodira uočavam u razmatranju fenomena vremena. Vremena u kojem brzina emitiranja, protežnost, obuhvatnost i kontrola producirane slike u kombinaciji sa zastarijevanjem i zaboravom označava osnovne poluge društvene moći. Istovremeno i relativnost i iluzornost značaja te iste gluhe moći koja u većoj ili manjoj mjeri uvijek nanovo promašuje svoj elan.
Izloženi prikazi robota i mjeseca na aluminijskim pločama velikih dimenzija (1×2 m) izvedeni su sitotiskom (mjesec) i stiliziranim slikarstvom temeljnim bojama za aluminij (roboti). Aluminij je izabran kao podloga jer osim što je tanak i lagan, svojim reflektiranjima otvara prostor unutar sebe. Time ostvaruje za cijelu priču važan potencijal uvlačenja gledatelja u kompoziciju u kojoj su mjesec i roboti nositelji iluzije prostora. Kretanjem prostorom galerije pomiče se pozicija promatrača u prostoru promatranog. U tom smislu je površina aluminija dinamična površina. Svaki pojedinačni rad „čitamo“ sa vlastitim nejasnim odrazom u njemu i to nipošto nije slučajno.
Jer roboti i mjesec nisu tema već motiv, ponajprije zbog bogatstva „slika“ čiji su nositelji upravo u našoj memoriji, odnosno u onome što je od nje preostalo. Oni su besprijekorni okidači sjećanja, imaginarnog povratka u prostore djetinjstva, mladenačkog zanosa, opčinjenosti svijetom otvorenih mogućnosti. Svega potisnutog u okruženju siromaštva obilja koje (htjeli ne htjeli) konzumiramo svakodnevno bombardirani ogromnim količinama marketinških slika vrlo oskudnog sadržaja. Kritika matrice jedne vizije života koja paradoksalno problem vidi u onome čega nema dok ono što jest biva probodeno ravnodušnošću koja gleda a ne vidi.
Tema izložbe je pokret, stalno micanje po „dvoipodimenzionalnom“[1] procijepu između dojmova stvarnosti i promjenjivost značenja koja je tom micanju imanentna. U tom kontekstu (a i formatom) izloženi radovi su bliski poetici filma čime Kristina Restović zaokružuje svoje intermedijalno istraživanje koje je prije nekoliko godina započela kao nepretencioznu vježbu. Roboti i mjesec su bez ikakve sumnje sa svojim „neutralnim licima“[2] nositelji promjenjivosti značenja i kompozicijski elementi prostora narativa koji se u cijelosti uspostavlja tek našim sudjelovanjem kojemu ne možemo umaći. Za razliku od autorice koja našim ulaskom (prisustvom) otvara vrata svog izlaska (iščeznuća) ostavljajući nam svu raskoš dvojbi kroz koje je i sama prošla, kako bi mogli potpuno neometano promatrati zrcaljenja vlastite nestalnosti u samoći introspekcije.
Ambijent „Soba za mjesečenje“ ili mala terapijska soba, kako ga doživljavam, nježno podcrtava upravo to što i cijela ova izložba nenametljivo i postojano emitira – važnost osobnog viđenja i otvaranje prostora različitim interpretacijama. Mjesec je ionako sam po sebi uvijek isti bez obzira vidimo li ga mi polupunog, polupraznog, potpuno punog ili ga uopće ne vidimo. On s tim nema ama baš ništa. Kao ni roboti uostalom.
Toni Horvatić
[1] Vidi u: Grupa autora: Narrative, Apparatus, Ideology – Stephen Heath, Narrative Space, Columbia Univerity Press, New York, 1986., str. 385.
[2] Da bismo to potkrijepili primjerom, spomenut ćemo najznamenitiji eksperiment u povijesti filma, onaj koji su sovjetski sineasti i filmolozi izveli dvadesetih godina. Snimili su glumca Ivana Možuhina, zahtjevajući pri tom da bude što izražajniji, laboratorijski su umnožili istu snimku i zatim je montažno povezali s tri druga potpuno različita kadra; s kadrom mrtve žene, djeteta koje se igra i tanjura s juhom. Ta tri filma od dva kadra promatrale su tri skupine gledatelja i došli su do slijedećih zaključaka: ravnodušni izraz Možuhina u krupnom planu doživjeli su kao tugu u montažnoj vezi s mrtvom ženom, isti ravnodušni izraz u spoju s djetetom protumačili su kao njegovu raznježenost, a treći, „razumljivo“, kao proždrljivost, glad… Nedvojbeno, anketirani su se prevarili, jer sam Možuhin bio je uvijek isti i „nije imao pojma o čemu se radi“. Montažna veza očito je stvorila smisao što ga dio te veze, svaki pojedini kadar, nipošto nema. Gledatelj je stvorio smisao jer mu je film omogućio da aktivira onaj način mišljenja koji je njemu kao mislećem biću svojstven. (Ante Peterlić, Osnove teorije filma, Hrvatska sveučilišna naklada, Zagreb, 2000., str.141.)
ZEZ: Izložba zvuka
utorak 27.10. 19h
Ove jeseni, Zavod za eksperimentalni zvuk po prvi put će ugostiti mlade umjetnike koje zanima istraživanje zvuka kao medija i njegove koordinacije s vizualnim spektrom naše percepcije. Riječ je o 5 studenata Novih medija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izložba će se sastojati od izloženih uradaka, ali i kratkih performansa. ZEZ vas poziva da gledate i čujete drugačije u utorak 27.10., u 19h u KSET-u. Evo što o radu kojeg će predstavljati imaju reći sami studenti:
Nera Miočić
Kuhanje je proces koji se odvija kroz vodu i zvuk. Vibracije utječu na pomicanje namirnica, mjenjanje oblika, strukture, prelaženje iz jedne u drugu formu kojom hrana postaje nešto drugo.
Toni Mijač
Riječi su direktan alat za izražavanje. Mogu biti doslovne, dočaravajuće, obmanjujuće, samostalne, nesamostalne te mnogo značajne. Ovisno što ide (ili ne ide) ispred i nakon njih, mijenjaju svoje funkcije. “Ispred” i “nakon” je točka interesa ovog rada. Izvor riječi i izreka je preuzet iz jezika svakodnevice. Dok su u trenutku bilježenja bile dio jedne priče, u daljnjem skladu stvaraju nove temelje.
Tanja Minarik i Tin Dožić
Svoju audiovizualnu suradnju započeli su u projektu MMessy Oscillators 2013.g. Dosadašnje izvedbe u formi dua uključuju nastup u galeriji Greta,na ALU Zagreb i Galeriji Miroslav Kraljević.
Tin se u svojoj izvedbenoj praksi prvenstveno koristi medijem zvuka – nastupa u audiovizualnim projektima, surađuje s raznim umjetnicima i entuzijastima, izrađuje svoje glazbene instrumente i eksperimentira s tehnologijom. Tanja se bavi raznim aspektima video umjetnosti i oblikovanja – VJingom, mapiranjem, instalacijama, animacijom, montažom.
Valerija Cerovec
predstavit će kratki portret Splita ovog ljeta.
Upad je slobodan za sve zainteresirane.
Sa sobom je potrebno imati člansku iskaznicu KSET-a. Zelenu iskaznicu nabavite na ulazu (5 kn) ili preko dana na šanku KSET-a (0 kn).
https://www.facebook.com/zavodzaeksperimentalnizvuk
https://twitter.com/slusajdrugacije
Zavod za eksperimentalni zvuk ovom prilikom želi zahvaliti sljedećima na podršci:
24sata.hr
Balkanrock.com
CFSN
Dirty Old Shop
Entrio.hr
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Hrvatska televizija
Hrvatski radio
Hrvatsko drušvo skladatelja
jazz.hr
Jazzin.rs
Jazz Connections
Jutarnji List
Kulturpunkt
Kuns & Liebe Frequency Machine (KLFM)
Klubskascena.hr
Kultivator
Lake Note
Muzika.hr
mtv.com.hr
Nacional
Never2muchinfo.com
Percl Art Akt
Potlista
Radio 101
Radio 808
Radio Student
Raveologija.com
Ravno Do Dna
Reggae.hr
Remixpress.com
Rolling Stone
Saints Hills Winery
Slušna Obmana
SoundGuardian.com
Spotdepo.hr
Subsite
TPortal.hr
Terapija.net
Trip To Zion Vjs
Udruga JAZZart
UESmag.com
Vrijeme za jazz
Z1 Televizija
Zagreb Jazz Appreciation Month (ZG JAM)
Žedno Uho
Živa Muzika
Wall.hr
Jesen 2015.
5. ZEZ Ciklus
3.10. Mostly Other People Do The Killing
12. 10. Matana Roberts
27.10. Izložba zvuka
29.10. ZEZ + Živa Muzika: Inga Copeland
4.11. High Tone
KSET 2015.
Filmske večeri u Močvari predstavljaju
TUSTINIM STOPAMA: GLAZBA KAO FRONTA
Gosti:
Andrej Korovljev, redatelj
Rajko Kutlača, Sindikat Istre i Kvarnera
Tanja Tomić, zbor Praksa
Matija Vlašić, Torpedo syndicate
Moderira:
Marina Ivandić, Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju
U listopadu 2015. navršile su se tri godine od smrti Branka Črnca Tuste, na prostorima bivše Jugoslavije nadaleko poznatog pjevača legendarnog punk rock benda KUD Idijoti, a u njegovom gradu Puli još poznatijeg sindikalista u firmi TESU unutar lokalnog brodogradilišta Uljanik. Iako Tustina predanost sindikalnom radu za Puljane ne predstavlja novost, mnogim štovateljima Tustina lika i djela taj dio njegovog života ostao je manje poznat, a koliko je samom Tusti bio bitan najbolje znaju oni koji su uz njega živjeli i radili.
O Tusti – pankeru, ali prije svega sindikalnom povjereniku – snima se i film čiju ćemo najavu imati prilike pogledati 28.10. u Močvari u sklopu tribine posvećene glazbi s političkom porukom i glazbenicima/aktivistima koji je stvaraju. O tome što znači živjeti politički rad kroz glazbu i ima li takva glazba šanse proizvesti kakav društveni efekt na tribini ćemo razgovarati s Andrejem Korovljevim, redateljem filma o Tusti, Rajkom Kutlačom, Tustinim sindikalnim kolegom i suborcem iz firme Uljanik, Tanjom Tomić, članicom aktivističkog zbora Praksa iz Pule i Matijom Vlašićem iz antifašističkog koncertnog kolektiva Torpedo Syndicate. Pridružite nam se u raspravi i kasnijem druženju!
Tribina je organizirana u suradnji Udruženja za razvoj kulture – URK, Kluba Močvara i Baze za radničku inicijativu i demokratizaciju (BRID).
Program su sufinancirali Grad Zagreb i Hrvatski audiovizualni Centar.
www.mochvara.hr/film
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.