Poštovani,
u četvrtak, 25. listopada u 19:30 u kultnom MM centru prikazuje se film Trás-os-Montes svojevrsnog oca suvremene portugalske kinematografije Antónia Reisa, koji je sa suprugom Margaridom Cordeiro neupitno utjecao na generacije filmskih autora u Portugalu i ostavio neizbrisiv trag na portugalski nezavisni film.
Ulaz na program je besplatan, a više informacija potražite na http://mmcentar.sczg.hr/ i www.facebook.com/kratkeslike/
Prve asocijacije pri spomenu portugalske kinematografije za većinu su, vjerojatno, Manoel de Oliviera, Pedro Costa, João Pedro Rodrigues i Joaquim Saphino. Stvaralaštvo svih ovih značajnih autora neupitno je povezano s Antóniom Reisom (1927-1991) koji se zbog originalnosti stila smatra jednim od najvažnijih portugalskih redatelja, no, koji je izvan granica svoje zemlje gotovo nepoznat. Imao je veliki utjecaj na portugalski filmski preporod u post Salazarskom razdoblju i na autore stasale u 80ima i 90ima. Rèisov je filmski jezik radikalno surov i jedinstven, on je spoj dokumentarizma i fikcije, etnologije i poezije, stvarnosti i fantazije, prošlost i sadašnjost su u vremenskom kontinuitetu. Posebnost njegovog stila očituje se i u istraživanju granica montaže koje proizvode vizualne rime, asocijacije i skrivena značenja. Njegovi su filmovi lirska potraga za dušom portugalske kulture i povijesti kroz mitologiju i ruralni folklor. Filmski mu opus nije velik, a većinu je filmova stvarao sa suprugom Margaridom Cordeirom (1938). Njihov drugi zajednički film, Trás-os-Montes (1976.), kojeg gledamo u MM-u, dokumentarno je igrani etnografski film, prepun izleta u apstrakciju i literarne sfere u prikazu istoimene sjeveroistočne portugalske provincije, kroz seriju dugačkih kadrova i često odsustvo dijaloga u prikazu tradicionalnih običaja u nestajanju.
Rad A. Reisa i M. Cordeiro bit će predstavljen u suradnji s Portugalskom kinotekom, a u okviru Kratkih slika, projekta posvećenog inovativnim filmskim strujanjima, koji prati tokove suvremene produkcije, ali i klasičnih ostvarenja koja su ostavila neizbrisiv trag na različite svjetske kinematografije.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.