Ekstremna muzička predstava Doktor Faustus br. 14 u Muzeju suvremene umjetnosti

Ovog petka, 30. listopada, bili smo u Muzeju suvremene umjetnosti gdje se održala premijera nove ekstremno muzičke predstave Doktor Faustus br. 14, autora Damira Bartola Indoša i Tanje Vrvilo.

Video isječci iz predstave.

 

DB Indoš Kuća ekstremnog muzičkog kazališta

Doktor Faustus br. 14

Šahtofonija za dvije lude lutke prema tekstovima Dunje Robić i motivima Gertrude Stein, Jean-Luca Nancyja, Bertolda Brechta, Gudrun Gut

Autori: DB Indoš & Tanja Vrvilo

Izvođački tim: Hrvojka Begović, Vilim Matula, DB Indoš, Tanja Vrvilo, Dina Puhovski

Glazba: Dina Puhovski – glas, Damir Prica Kafka – sax, klavijature, Franjo Glušac – gitara, efekti, Bruno Vorberger – perkusije, bubnjevi

Šahtofonska instalacija i partiture: DB Indoš

Video arhiv Doktor Faustus br. 14: Nina Đurđević, Miro Manojlović

UR palimpsest: Karmen Dada

Arhiv Dunje Robić / Alke Ruben / Mire Košutić / Mire Dupelj: Iva Gruden Zdunić

Svjetlo: Andrija Santro

Ton: Jasmin Dasović

Tehnička podrška: Maxime Weinmann

Majstor scene: Nebojša Jelačić Ćina

“Nakon Doktora Miserabilisa (za lutku 1), ekstremno muzičko kazalište otkriva Doktora Faustusa br. 14 (za lude lutke 2), drugi dramsko-klinički naslov iz opusa kazališta lutaka za odrasle prešućivane autorice Dunje Robić, u sklopu proširene šahtofonske tetralogije za biblioterapijsku izvedbenu instalaciju (za lude lutke i lude brojeve 1-4). Radeći s rukopisima, slikama i ostavštinom iz obiteljskog arhiva umjetničke i biografske antigravitacijske legende književnice, prevoditeljice, autorice kultnih šlagera, članice Habunekove Družine mladih, kliničke psihologinje i pedagoginje razmještene pod homonima Dunja Robić / Mira Košutić / Mira Dupelj / Alka Ruben (Doktor Faustus br. 14Ljubav ili šalaDiitref ili kockanje za družinu), uz pojmove, medijacije i odjeke Gertrude Stein (Doktor Faustus svijetli svjetla), Jean-Luca Nancyja (U mojim grudima, avaj, dvije duše) i druge neimenovane i preimenovane glasove – stvaramo jednu od četiri situacije kojima suprotstavljamo naš apokaliptični reflekto-fonski instrumentarij za izmještanje govora shizo-fragmentaciji svijeta izvan riječi.

“Da se nešto može raditi potpuno bez plana, bez strukture, bez racionaliteta, da se to može nisam znao. Ali može se i mnogom pogledu to je potpuniji način nego geometrija, potpuniji život, različitiji, sveobuhvatniji, više nalik geologiji gdje je svaki kilometar drukčiji magnetizam, klima, tlo raslinje, ljudi i vukovi. U riječima ima te slobode manje jer si potpuno ukalupljen i juriš, tračnicama na kojima visiš kao japanski vlak i druge ti nema nego od stanice do stanice. Međutim izvan riječi – a tamo je najveći dio svijeta – može se izvrsno opaziti da su stvari nepotpune, klizne, nove i stare zajedno, da se mijenja prošlost jednako brzo kao što se mijenjaju namjere, a one su i potpuno nevažne kao i sadašnjost ukoliko nije smrt. Ona mijenja poslije nekog vremena, kao rupa u svemiru, negativni signal, prazna soba ili list papira sve što je s njom povezano i val s oba kraja pretvara se u val s jednim krajem. Za mene je to rekvijem.” (Dunja Robić, Diitref ili kockanje za družinu)

Šahtofonija Doktor Faustus br. 14 (za lude lutke 2) pripremala se u Pogonu Jedinstvo – Centru za nezavisnu umjetnost i mlade, AV studiju Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i kućnom arhivu Ive Gruden Zdunić, a premijerne izvedbe su 30. i 31. listopada 2020. na vanjskom, sjevernom platou Muzeja suvremene umjetnosti kod tobogana.”

 

photos & video by Joža

Leave a Reply