Prije tri tjedna smo, po tko zna koji put, posjetili Beograd, ovoga je puta glavni razlog bio sedmi po redu Novo Doba festival. U periodu između 20. i 25. rujna na potezu Beograd – Zemun prisustvovali smo raznim koncertima, izložbama, video projekcijama i radionicama. Ovogodišnja tema festivala bila je „Sve najbolje“, pretpostavljam da se pitate kakva je to tema, pa da vam damo objašnjenje iz pera organizacije: „To je samo izraz, uobičajeni način da okončate svađe i prepirke, uljudan način da se pozdravite, kada pozdrav znači nikad više, da spustite tenziju, da očistite sto od prljavog posuđa i napravite mjesta za desert – ali ne pomjerajte se! Neka to batler uradi, plaćen je za to, vi se samo opustite i pustite svoj um da zatvara stara poglavlja, završava unutrašnje debate i tirade, neka padne zavjesa, a vi kontemplirajte njen uzbudljivi dizajn. „Sve najbolje“ znači da vam je dopušteno da izađete iz začaranog kruga i anticipirate nov početak. Savršen izraz da se pozdravimo od ovog rđavog perioda i pročistimo put za dolazak parade koja slavi novi, Novo Doba, festival na kome smo svi obučeni u crteže i muziku da bismo učestvovali u nečem boljem, luđem, udobnijem, mnogo mnogo pufnastijem.“
Video zapis s festivala.
Prva večer festivala je već uobičajeno rezervirana za CZKD. Prijašnjih godina festival su otvarale izložbe Dunje Janković, Igora Hofbauera, Nine Bunjevac, izdavačke kuće Frémok i grupe ZZOT, a ove godine u Centru za kulturnu dekontaminaciju festival je otvoren izložbom „Simfonija varvara“ Danila Miloševa Wostoka. Kao i prošle godine na izložbi Subotički nesvrstani strip „Vukodlaci sa severa“, za postavku je bio zadužen Lazar Bodroža iz studija Metaklinika. Koncertni dio večeri prošao je uz Tehno muda, vršački bend Wostokovog brata Zlikovca i njihovog oca Boće, kojem se s vremenom pridružio i sam Wostok, a za ovu priliku nastupali su kao trojac Wostok, Zlikovac i Zlata VK. Kao i do sada, prvu večer smo proveli u upoznavanju novih sudionika festivala i uz trač rubrike sa starim znancima, redovnim posjetiteljima ovog festivala.
Program drugog dana festivala počinje već u podnevnim satima, u Matrijaršiji, uz Art Brut Serbia radionicu Gorana Stojčetovića na kojoj među ostalima sudjeluju i štićenici udruge „Naša kuća“. Na pročelju garaže Mattias Elftorp i Kinga Dukaj crtali su mural koji se nastavio na njihov prošlogodišnji rad, a Danijel Savović i Radovan Popović su oslikavali platna.
U večernjim satima selimo u MKC Kombinat, točnije u galeriju Tunel koja je nedavno otvorena u njihovom dvorištu. Tamo prisustvujemo izložbi „Sketchaos“ francuskog autora Craomana, člana Le Dernier Cri kolektiva.
Nakon izložbe ulazimo u MKC Kombinat gdje nas prvo dočekuje nastup one-man benda Autoknack, francuskog muzičara kojeg smo već imali prilike vidjeti prije dvije godine na Novom dobu kada je nastupao s bendom Bonne Humeur Provisoire. Tijekom njegovog nastupa osjetila se neka mračna, tjeskobna, horor vibra, a slično, al’ s malo više weird pop prizvuka zvučao je i sljedeći izvođač, Britanac Eugene the Oceanographer. Na cijelu tu priču su se za kraj večeri savršeno uklopile projekcije animacija Les religions sauvages koje kao da su i same napravljene u devetom krugu pakla, a kao live soundtrack poslužio nam je impro-noise session Pakita Bolina (osnivača Le Dernier Cri kolektiva), Tihomira Živkovića i Damjana Brkića (članova benda Klopka za pionira).
Treći dan festivala održao se u Domu kulture studentskog grada. U podnevnim satima uz muzičku podlogu DJ-ice Cice Mice održane su strip radionice, a mogli ste razgledati i kupiti stripove, plakate i naljepnice na štandovima malih izdavača. U 20 sati otvorena je izložba zagrebačkog strip crtača i ilustratora Igora Hofbauera, na kojoj su bile izvješene originalne table nedavno objavljene knjige stripova Mister Morgen.
Večer se nastavila uz koncerte za vrijeme kojih su se vrtjele projekcije za koje je bio zadužen Filip i njegov Krajnji program. Oko 21 sat ispred galerije na otvorenom nastupio je bend Makule, eksperimentalni noise bend koji se sastoji od članova benda Za pokolj duše. Nakon njihovog koncerta selimo u donju prostoriju galerije gdje prvi nastupa mađarski post punk goth bend Padkarosda, a za kraj koncertnog djela večeri ostaje beogradski synth punk duo Konvoj Bonton Bajkera s kojima bend Makule dijeli pjevačicu. A za sam kraj večeri ostaje moja malenkost DJ Jahvo.
Četvrti dan festivala započinje u 17 sati u CUK Imagu sajmom malih izdavača na kojem su među ostalim sudjelovali Le Dernier Cri, Jo’s Angels, ToBiTiVolela print, Altcom, Symposion, Sitostisak, Greed graphics, Aleksandar Denić, Bichel editions, Anarhija / Blok 45 & Bubašvaba pres, Studiostrip, Asterian, Miloš Petrović, Mubareć, Maison de retraite, Septic Art, Belgrade Raw, Krpelj……..Uz sajam bile su tu i izložbe Mattiasa Elftorpea (strip crtača iz Švedske i organizatora Altcom festivala) i Unobserved (rumunjske ilustratorice Sorine Vazeline).
Oko 20 sati u Uličnoj galeriji koja se nalazi iznad CUK-a, uz glazbeni izbor Dj Betétdal & Dj Kulo-a (autora izložbe) otvorena je izložba mađarskog umjetnika Atille Starka „Kuloland“. Ubrzo ispred nas izlaze Dve Bajage, da dobro ste pročitali Dve Bajage, tročlani lo-fi eksperimentalni noise bend. Sve što se treba reći je da je bilo Jebeno, ‘ko je bio zna o čemu pričam.
Večer se nastavlja u CUK Imagu uz nastupe još dva benda. Prvi nastupa Feberdröm, švedski eksperimentalni one-man industrial, noise, electronic projekt, a drugi i posljednji bend ove večeri je Nike Eyes, beogradski duo koji za sebe kažu da sviraju pagan pop. Do kraja večeri svojim izborom glazbe uveseljava nas Ivy & The Toy George.
Peti dan festivala započeo je kao i dan prije, popodnevnim sajmom malih izdavača u CUK Imagu, a program se nastavio u galeriji U 10 otvaranjem izložbe Printnoiz/Mangaro kolektiva Le Dernier Cri. Izložba je predstavila panoramu aktivnosti iz svijeta nezavisnog i underground grafičkog izdavaštva. Na izložbi je prisustvovao i sam Pakito Bolino, osnivač kolektiva Le Dernier Cri te njegovi članovi Jean-Adrien Arzilier i Craoman. Na izložbi je bio prikazan dokumentarni film „Undergronde“ Francisa Vadilla, a za kraj smo dobili još jednom impro-noise live Les religions sauvages soundtrack, ovoga puta u kombinaciju s Pakitom uletio je Markus (Feberdröm).
Nakon sat vremena gledanja Les religions sauvages animacija, s osjećajem kakvog najvjerojatnije Alex iz Clockwork Orangea ima nakon prisilnih projekcija u filmu, uputili smo se na nastavak programa u CUK Imago. Čekao nas je nastup još tri izvođača i DJ-a Muita Linda. Prvo je na redu bila poetična eksperimentalna elektronika Beograđanke Umbre, nakon čega je uslijedio electro duo iz Belgije Pizza Noise Mafia i za kraj Spiridon Moldovan, srpsko/rumunjski trash dance trance duo predvođen pjevačem iz punk benda Napred u prošlost. Moram priznati da su mi se te večeri baterije već pomalo ispraznile, pa sam tako nastupe u CUK Imagu ove večeri doslovno samo fotografirao i kratko snimao te ih odgledavao sjedeći sa strane. Jebiga, pet dana za redom prilično nabrijanog programa, puno zabave i ne baš previše spavanja došlo je na naplatu, a još nas je čekao i posljednji dan festivala.
Došao nam je i taj dan, šesti dan festivala, ujedno i posljednji. Nakon što sam jučer malo stao na loptu i odspavao kao car, začudo osjećao sam se prilično dobro te sam bio spreman za nove pobjede. Zadnjeg dana cjelokupni se program festivala održavao u Matrijaršiji, u kući/autonomnom kulturnom centru gdje nas je većina bila smještena tijekom festivala. Popodne smo grupno otišli nakratko do „Seljančice“ na pivo i neku klopu s nogu, a ubrzo zatim je uslijedio veliki završni roštilj u dvorištu Matrijaršije, izložba Aleksandra Denića „Denićevi dani“, plus mogućnost gledanja sudbine iz tarot karata naših omiljenih vještica Bojane i Biljane i za kraj naravno Tehno kafana.
Uoči Tehno kafane dogovoren je još jedan impro-noise session Pakita Bolina, ovoga puta s Igorom Hofbauerom na bubnjevima i Miletom Mijatovićem na guslama kojeg sam nažalost propustio. Uslijedio je jedan kratki performance, pa DJ nastup Mega Denketa koji se ubrzo pretvorio u live elektro folk set na kojem mu se kao gost pridružio na nekoliko pjesama i sam autor večerašnje izložbe Aleksandar Denić. Večer se nastavila u revijalnom tonu, uz dance i folk hitove sa play liste DJ Kanbo-a. Usred njegovog seta uletava još jedno iznenađenje večeri, a to je kratki nastup Ivy & The Toy George na kojem uživo prezentira svoju novu pjesmu „Rat“. Ubrusi s motivima eura i dolara lete na sve strane, raspojasani novodobaši s flašama piva, čašama rakije i grudnjacima u rukama plešu i pjevaju po cijelom prostoru, jedna sasvim primjerena atmosfera za zatvaranje još jednog Novo Doba festivala.
I tako smo preživjeli i sedmo izdanje Novog Doba, puno hvala na smještaju Matrijaršiji i Bojani, Joe’s Angels ekipi što nas je hranila, organizaciji na festivalu i svima koji su pridonijeli tome da se još jednom kulturno uzdignemo. Vidimo se i dogodine.
Joža
https://www.facebook.com/NOVODOBAFESTIVAL/
https://www.facebook.com/FIJUKPRODAVNICA/?fref=ts
https://www.facebook.com/DaniloMilosevWostok
https://www.facebook.com/TEHNO-MUDA-52701092601/?fref=ts
https://animalbiscuit1.bandcamp.com/
https://orangejuicesunshine.bandcamp.com/
http://radiostudent.si/glasba/nedeljska-%C5%A1lagerica
http://igorhofbauer.tumblr.com/
https://soundcloud.com/nobasementisdeepenough
https://padkarosda.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/nebriga
https://soundcloud.com/dve-bajage-bajage
https://www.facebook.com/feberdrom
http://kabinet913.org/rec/nike-eyes
https://soundcloud.com/yva-yva-1
http://www.lederniercri.org/catalog.html
https://soundcloud.com/umbra-balubdzic
https://www.reverbnation.com/jumpin4
https://pizzanoisemafia.bandcamp.com/
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.