5. Izloga suvremenog zvuka: Poolstation, Ansambl Šalter i Andy Moor & Genevieve Murphy & Terrie Hessels u SC-u

Ove subote, 6. svibnja, bili smo u SC-u na zadnjoj večeri 5. Izloga suvremenog zvuka.

Video zapis.

 

Nešto poslije pola devet kada smo ušli u dvorište Studentskog centra na redu je bio istraživački zvučni performans tijela u pokretu pod imenom Poolstation.

 Rezultat je Rezidencije Muzičkog salona u kojoj sudjeluju: skejter, vizualni umjetnik i glazbenik Sergej Vutuc; inženjer elektroakustike, glazbenik i glazbeni producent Miodrag Gladović; skladatelj i glazbenik Nenad Sinkauz te skejteri Michel Kubaček Mario Kunštek. Osim što vožnja skejta sama po sebi zvuči, ozvučena tijela skejtera, ozvučen skejt bazen te manipulacija tj. korištenje dobivenih audio signala, vožnju pretvaraju u muzičku kompoziciju.

Zvučni performans postavljen je kao svojevrsna interpretacija vanjskog i unutrašnjeg doživljaja skejtanja. Vanjski je kreiran parametrima pokreta kao što su ubrzanje i smjer kretanja, a kao osnovni instrument za definiranje parametara zvučnih algoritmova i procesora uzima m skate bazen. Drugi pak, unutrašnji doživljaj, razvija se paralelno koristeći iste parametre pokreta kao parametre za manipulaciju zvuka koji dolazi iz tijela: u ovom slučaju otkucaja srca.

 Michel i Mario na kotačima, Neno za analognim pedal boardom, Mijo za kompjuterom na Pure Dati i Sergej za papirom s konceptom. U stvaranju zvučeće skejt koreografije.”

Nakon dvadeset minutnog performansa red je došao na koncert Ansambla Šalter.

Ansambl Šalter elektroakustički je ansambl improvizatora, koji čine neki od najinovativnijih pojedinaca glazbene scene Slovenije, Hrvatske, Srbije i Švicarske. Četiri skladatelja/glazbenika, svi ujedno i članovi ansambla, razvili su jedinstveni koncept za ovu kratkotrajnu skupinu. Njihovi su koncepti podrobnije razrađeni u okviru rezidencije Muzičkog salona tijekom Izloga suvremenog zvuka, u svibnju 2017. i bit će predstavljeni nekoliko puta do kraja godine. Šalter je jedinstveni projekt, na granici slobodne improvizacije i kompozicije, pri čemu kolektivni procesi oblikuju srž glazbe. Ansambl izvodi četiri nove skladbe Bertranda Denzlera, Tomaža Groma, Roka Crnića i Roberta Rože.

 Glazbenici: Roko Crnić (bas gitara, elektronika), Bertrand Denzler (tenor saksofon), Marina ukljev (klavir), Tomaž Grom(kontrabas, elektronika), Jonas Kocher (harmonika), Samo Kutin (hurdy gurdy), Julien groz (udaraljke), Srđan Muc (električna gitara, elektronika), Tena Novak Vincek (violina), Nenad Kovač (udaraljke), Robert Roža (elektronika), Irena Tomažin (glas, elektronika)

 Skladatelji / voditelji:

Bertrand Denzler (1963.) je saksofonist, improvizator i skladatelj. Svirao je u Europi, Sjevernoj Americi, Južnoj Americi, na Bliskom Istoku i Dalekom Istoku, u stalnim ansamblima kao što su Trio Sowari ili Hubbub te ad hoc skupinama, s umjetnicima iz drugih umjetničkih disciplina te solistički. Objavio je preko 50 snimaka za izdavače kao što su Potlatch (FR), Matchless (UK), Confront (UK) i dr.

 Roko Crnić (1992.) diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Kao glazbenik, sudjelovao je u različitim projektima zagrebačke glazbene improvizatorske scene (Preparirani projekt) te u sastavima Porto Morto i Franz Kafka Ensemble.

 Tomaž Grom je kontrabasist i skladatelj te umjetnički ravnatelj Zavoda Sploh, slovenske udruge posvećene produkciji glazbe i izvedbenih umjetnosti, kao i obrazovanju i izdavaštvu u tom području.

 Robert Roža (1972.) čini polovicu dua Blanc Disc iz Zrenjanina, a bivši je član rock grupe Rascep. Od 1997. godine aktivan je na području elektroakustičke, eksperimentalne i improvizirane glazbe te je surađivao s Keithom Roweom, Michelom Donedom, Georgom Wisselom i drugima.

 Umjetničko vodstvo:

Jonas Kocher (1977.) je harmonikaš i skladatelj aktivan u području eksperimentalne glazbe. Međunarodno je aktivan kao improvizator u suradnji s glazbenicima kao što su: Axel rner, Joke Lanz, Jacques Demierre, Michel Doneda, itd. Njegovu glazbu izvodio je, među ostalim, ansambl Phoenix Basel na festivalima kao što su solunski Biennale (2015), Muzički biennale Zagreb i dr.“

 Nakon Šaltera selimo u Galeriju SC na koncert dvojice članova benda The Ex, Andya Moorea i Terriea Hesselsa i gajdašice Genevieve Murphy

“Andy Moore i Terrie Hessels članovi su glasovitog nizozemskog underground benda The Ex. Odupirali su se kategorizaciji od početka bavljenja glazbom, 1979. godine. Rođen iz punk eksplozije, kada je sve bilo moguće, bend je uspio zadržati radoznalost i strast za glazbom. Nastavljaju raditi kao što su radili na početku karijere, potpuno neovisno od izdavačkih kuća, menadžera i pratećeg osoblja. Upravo zbog tog “do it yourself” načina rada, The Ex nastavlja biti izvrsnim primjerom naprednog razmišljanja za druge bendove i glazbenike.

Andy i Terrie su također aktivni na sceni improvizirane glazbe. Terrie je odmah na početku započeo sa slobodnom improvizacijom: od kratkog gitarskog sola na Awara/Ex 7″ 1981. godine, do recentnih turneja s Hanom Benninkom ili improvizacijskim sastavima OffOnOff i Lean Left (tu su uz njega još i: Ken Vandermark, Andy Moor i Paal Nilssen-Love). Između ostalog, Terrie je surađivao sa saksofonistom iz područja slobodne improvizacije, Abom Baarsom te glazbenikom koji se bavi soundscapeom, Peterom Zegveldom, ali i mlađim improvizatorima kao što su bubnjar George Hadow i gitarist Jasper Stadhouders.

Andyjevi najrecentniji projekti uključuju spomenuti kvartet Lean Left, trio s berlinskim glazbenicima Alvom Notom i Anne James Chaton, pod nazivom Decade te trio s Anne James Chaton i Thurstonom Mooreom, čiji je naziv Heretics. Godine 2013. započeo je novi projekt, duo s Johnom Butcherom. Andy također sklada glazbu za filmove te surađuje, među ostalim, s ciparskim skladateljem Yannisom Kyriakidesom.

Genevieve Murphy pridružila se The Ex na turneji prošle godine, kao gajdašica. Izazov kombiniranja toga instrumenta s električnom gitarom privukao je Andyja Moorea i Terrieja Hesselsa te su osnovali trio, a Genevieve je otad zaokupljena rastavljanjem i proučavanjem gajdi te načinima na koje gitaristi mogu komunicirati i odgovoriti na njezin zvuk. Genevieve živi i radi u Amsterdamu, kombinira izvedbenu i likovnu umjetnost sa suvremenom klasičnom glazbom. Surađivala je i muzicirala s umjetnicima iz područja vizualnih umjetnosti, slobodne improvizacije, s koreografima i producentima, a bila je i članica sastava Martina Creeda.​“

 Uz koncert benda Radian i after party pod dirigentskom palicom Andya Moora završilo je još jedno izdanje Izloga suvremenog zvuka.

 

Joža

 

http://www.izlogfestival.com/

Leave a Reply